karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-06-17 18:04:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-02-23 00:38:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Poistin viestini tuplakappaleen.

ViestiLähetetty: 2019-02-23 08:48:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen ollut täällä viimeksi marraskuussa ja nyt kun taas jaksan lukea karppilan viestejä niin uusissa ketjuissa oli tämä ketju, joka vaikutti aloittelijan tekstiltä. Että pelottaa syödä jauhelihaa, jossa on rasvaa. Ja että ruoka ei tee kylläiseksi, ellei syö 200 grammaa, joka on siis hirmu paljon ja siinä on pahaa pelottavaa rasvaa. Ihan omaa tekstiäsi tässä lainaan. En tehnyt mitään syväanalyysia sinusta ja lähtenyt etsimään vanhoja viestejäsi ja selvittämään mikä tyyppi olet ja kuinka kauan olet karpannut vaan vastasin sillä perusteella mitä näen tässä ketjussa.

Jos antamasi kalori- ja rasvatiedot pitävät paikkansa, niin sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia syödä kahtasataa grammaa jauhelihaa. Eli nyt jokin ei täsmää. Miten saat 200 g rasvaa päivässä täyteen, jos 200 g jauhelihaa (alta 50 g rasvaa) on sinusta paljon? Siemenöljyistäkö? Miten sekään on mahdollista, juomalla rypsäriä pullosta vai miten?

ViestiLähetetty: 2019-02-23 10:28:58 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

vanha karppu kirjoitti:
Päivittäin nauttimani kalorimäärä on noin 2400-2500 kaloria.

Oikeasti?
Sitten olet muuttanut syömisiäsi todella paljon sitten aiempien viestiesi, joissa lähinnä vesijäätelöä, kaalia ja sensellaisia;
aiemmin mainittu kauraleseaamiainen sopi hyvin niihin viesteihin, jopa.

Hyvä toki, jos näin on käynyt, mutta minuakin uteloittaa se, mitä syöt nykyisin?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2019-02-23 21:19:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Erfis kirjoitti:
...vaikutti aloittelijan tekstiltä. Että pelottaa syödä jauhelihaa, jossa on rasvaa. Ja että ruoka ei tee kylläiseksi, ellei syö 200 grammaa, joka on siis hirmu paljon ja siinä on pahaa pelottavaa rasvaa. Ihan omaa tekstiäsi tässä lainaan.

Mutta kun mä en edes sanonut noin/väittänyt tuollaista. Lausuin aiheesta seuraavaa:
vanha karppu kirjoitti:
Mutta kaipaamaani pitkäkestoista kylläisyyden tunnetta en ole valitettavasti vielä onnistunut saavuttamaan. Paitsi yhden ainoan kerran, kun söin puolikkaan paketin rasvaista sika-nautajauhelihaa! Kai mun on sitten vähän niinkuin pakko kokeilla seuraavaksi sitä. Joku vaan siinä läskissä pelottaa edelleen. :cry:

Kerroin siis, että saavutin kaipaamani pitkäkestoisen kylläisyyden tunteen syömällä puolikkaan paketin paketin rasvaista sika-nautajauhelihaa. En sanonut, että poulikas paketti jauhelihaa on mielestäni paljon tai "hirmu paljon".

Seuraavaksi arvelin, että minun on nyt "pakko" kokeilla siirtymistä runsasrasvaiseen sikanautajauhelihaan, vaikka se jostain syystä pelottaakin. (Se "joku syy" on tietysti se, että minulle on opetettu 50 vuoden ajan, että runsasrasvainen liha on säänöllisesti nautittuna äärimmäisen epäterveellistä.)

Erfis kirjoitti:
Jos antamasi kalori- ja rasvatiedot pitävät paikkansa, niin sinulla ei pitäisi olla mitään ongelmia syödä kahtasataa grammaa jauhelihaa. Eli nyt jokin ei täsmää. Miten saat 200 g rasvaa päivässä täyteen, jos 200 g jauhelihaa (alta 50 g rasvaa) on sinusta paljon? Siemenöljyistäkö? Miten sekään on mahdollista, juomalla rypsäriä pullosta vai miten?

Ei minulla olekaan ongelmia syödä syödä 200 grammaa rasvaista jauhelihaa, johan kerroin, että olen jo kokeillut, ja se teki minut kylläiseksi. (En toki syönyt pelkkää jauhelihaa, vaan söin sen kanssa oliiviöljyssä haudutettua kaalia.) Koska ongelmaa ei ole, aion kokeilla sikanautaan siirtymistä, vaikka pelottaakin

Erfis kirjoitti:
Miten saat 200 g rasvaa päivässä täyteen?

Kerman, kananmunien, makrillin ja/tai kielen sekä oliivien ja majoneesin sisältämästä rasvasta sekä kermasta ja oliiviölystä. Voin käytön lopetin, koska voissa paistettu närästää usein enkä ole oppinut vieläkään pitämään suomalaisen voin mausta.

ViestiLähetetty: 2019-02-23 21:47:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

els kirjoitti:
vanha karppu kirjoitti:
Päivittäin nauttimani kalorimäärä on noin 2400-2500 kaloria.
Sitten olet muuttanut syömisiäsi todella paljon sitten aiempien viestiesi, joissa lähinnä vesijäätelöä, kaalia ja sensellaisia

Olen syönyt aina vähintään tuon 2400-2500 kaloria päivässä. Muuten on illalla niin nälkä, etten saa unta. (Nuorena söin 3000 kaloria päivinä, joina harrastin liikuntaa.)

Kaalia olen aina syönyt usein, koska rakastan yli kaiken kypsennettyä kaalia. Olen toki syönyt aina muutakin kuin kaalia, muutenhan en olisi edes hengissä enää, mutta vesijäätelöä en ole syönyt mielestäni koskaan. Jos jäätelössä on kolmannes vettä, kolmannes maitoa ja kolmannes kermaa, se ei ole mielestäni "vesijääteloä". Kermajääteön rasvaprosentti on Suomessa yhdentoista luokkaa. Kerman, maidon ja veden sekoituksesta tulee jäätelöä, joka on tuota rasvaisempaa. (En pidä 35-prosenttisesta jäätelöstä, koska kerma liudentaa silloin liikaa marjojen aromia ja hapokkuutta.)

Syön tällä hetkellä aamiaiseksi ketjun alussa kuvaamani epäortodoksisen hiilihydraattiaamiaisen (voin ostaa ruokaa vain kerran kuussa, joten jauheliha saa odottaa). Päivälliseksi syön munasalaatin, jossa munaa, karkeaa porkkanaraastetta, jäävuorisalaattia ja kastiketta. Lisäksi keksin kokoinen pala paahdettua ruisleipää. Jälkiruoaksi (aidosta) kermasta ja täysmaidosta valmistettua marjajäätelöä. Illalliseksi syön makrillia tai porsaankieltä munakokkelin kanssa, lisäksi kaalia molempien vaihtoehtojen lisukkeeksi. Jälkiruoaksi pieni määrä mustikoita ja kermaa. Välipalaksi kananmunia majoneesi- ja oliivipäällisellä, joskus myös vuohenjuustoa ja oliiveja.

ViestiLähetetty: 2019-02-23 22:36:52 
Poissa
sintti
sintti

Lainaa:
Sait asian kuulostamaan siltä kuin kerran päivässä 1070 kcal syöminen riittäisi.

Mualimankuulu toktor "Nau" Henkenvaarallisesti lihava -ohjelmassa syöttää kaikille vonkaleille 1200 kaloria päivässä. :lol:

Kai sekin karppausta sivuaa, kun ilmeisen proteiinipitoisella menevät?

Mitä vähemmän syö, sitä vähemmän nälkä. Ainakin ketoosissa. Minäkin syön taas nykyisellään liikaa, kun suu ei maistu kompostille. Mut joo, naudanlihaa ostetaan aina kilo kerralla. Ja siitä syö kaksi henkilöä kahtena päivänä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2019-02-23 22:43:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

(En osaa poistaa viestejäni.)

ViestiLähetetty: 2019-02-24 10:22:16 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

vanha karppu kirjoitti:
Olen syönyt aina vähintään tuon 2400-2500 kaloria päivässä. Muuten on illalla niin nälkä, etten saa unta. (Nuorena söin 3000 kaloria päivinä, joina harrastin liikuntaa.)

Kaalia olen aina syönyt usein, koska rakastan yli kaiken kypsennettyä kaalia. Olen toki syönyt aina muutakin kuin kaalia, muutenhan en olisi edes hengissä enää, mutta vesijäätelöä en ole syönyt mielestäni koskaan. Jos jäätelössä on kolmannes vettä, kolmannes maitoa ja kolmannes kermaa, se ei ole mielestäni "vesijääteloä". Kermajääteön rasvaprosentti on Suomessa yhdentoista luokkaa. Kerman, maidon ja veden sekoituksesta tulee jäätelöä, joka on tuota rasvaisempaa. (En pidä 35-prosenttisesta jäätelöstä, koska kerma liudentaa silloin liikaa marjojen aromia ja hapokkuutta.)

Syön tällä hetkellä aamiaiseksi ketjun alussa kuvaamani epäortodoksisen hiilihydraattiaamiaisen (voin ostaa ruokaa vain kerran kuussa, joten jauheliha saa odottaa). Päivälliseksi syön munasalaatin, jossa munaa, karkeaa porkkanaraastetta, jäävuorisalaattia ja kastiketta. Lisäksi keksin kokoinen pala paahdettua ruisleipää. Jälkiruoaksi (aidosta) kermasta ja täysmaidosta valmistettua marjajäätelöä. Illalliseksi syön makrillia tai porsaankieltä munakokkelin kanssa, lisäksi kaalia molempien vaihtoehtojen lisukkeeksi. Jälkiruoaksi pieni määrä mustikoita ja kermaa. Välipalaksi kananmunia majoneesi- ja oliivipäällisellä, joskus myös vuohenjuustoa ja oliiveja.

Kiitos vastauksesta, karppu. Sentään edes osa jäätelösi nesteesä on kermaa taas.

... muttei ole ollut aina. Kerroit jokunen kuukausi sitten siirtyneesi kermattomaan jäätelöön, kun siinä marjat maistuivat enemmän. Siitä viittaus vesijäätelöön (anteeksi, olihan se sentään rypsärijäätelöä, mutta kun rypsäristä kaloreitakin tuli vain 140, niin laihaa oli se, joka suhteessa). En tiedä kauanko sitä söit, mutta ainakin silloin :)
Täällä: viewtopic.php?f=13&t=81297&p=2243239#p2243239

Ja se mitä kauppa kutsuu kermajäätelöksi tai kermaiseksi kastikkeeksi tai kermassa haudutetuiksi kaloiksi/kanoiksi on jotain, missä ei tarvitse olla kermaa lain. Lainsäädäntö ei kiellä, vaikka järki kieltäisikin.

Ilmeisesti pelkäät rasvaa ihan tosissasi, edelleen?

ViestiLähetetty: 2019-02-24 18:31:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

els kirjoitti:
Sentään edes osa jäätelösi nesteesä on kermaa taas. ... muttei ole ollut aina. Kerroit jokunen kuukausi sitten siirtyneesi kermattomaan jäätelöön, kun siinä marjat maistuivat enemmän. Siitä viittaus vesijäätelöön (anteeksi, olihan se sentään rypsärijäätelöä, mutta kun rypsäristä kaloreitakin tuli vain 140, niin laihaa oli se, joka suhteessa). En tiedä kauanko sitä söit, mutta ainakin silloin :)
Täällä: viewtopic.php?f=13&t=81297&p=2243239#p2243239

Ilmeisesti pelkäät rasvaa ihan tosissasi, edelleen?
Kiitos muistini virkistyksestä, näinhän tosiaakin oli! :D Olin ehtinyt jo unohtaa koko kokeilun, koska se jäi jostain syystä vain kahden kerran mittaiseksi. Ehkä pengoin silloin varmuuden vuoksi rypsiöljyä koskevia tietoja, ja pelästyin. Tai sitten maidoton jäätelö lakkasi muuten vain maistumasta...

En silti tajua, miten ajattelet minun pelkäävän rasvaa, jos syön sitä päivittäin 200 grammaa. :roll:

ViestiLähetetty: 2019-02-24 18:35:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

els kirjoitti:
Sitten olet muuttanut syömisiäsi todella paljon sitten aiempien viestiesi, joissa lähinnä vesijäätelöä, kaalia ja sensellaisia;
aiemmin mainittu kauraleseaamiainen sopi hyvin niihin viesteihin.
Mikä hiton into täällä on nähdä toisten ihmisten lautasilla jatkuvasti ruoka-aineita, joita niissä ei ole??? En ole kertonut syöväni leseitä, enkä myöskään syö leseitä. Leseet ovat ihan oman mielikuvituksesi tuotantoa. (Tai sitten olen dementoituneempi kuin tiedänkään.)

ViestiLähetetty: 2019-02-24 19:41:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Sanoin väärin, mutta... mutta kun kauralese (hiilareita 51g, kuitua 17g) ja raaka kaurahiutale (hiilareita 60g, kuitua 10g) per 100g ovat minusta aika lailla samanlaisia noin niinkuin ravitsemusmielessä, sori nyt vaan. Rasvaa ja valkuaista oli suunnilleen saman verran kummassakin. Luvut löytyivät finelistä.

Ja jos jäätelössäsi on kolmannes kuoharia, kolmannes (jotain) maitoa, kolmannes vettä ja sitten vielä mustikoita, niin aika vähälle jää sen rasvagrammat per 100g; voi jopa jäädä alle teollisen "kermajäätelön", jossa rasvaa on sentään 11g per 100g. Prosentteina rasvaa on sinun jäätelössäsi toki enemmän kuin kaupallisessa, mutta oikeasti teollisen "kermajäätelön" nimi pitäisi olla sokerijäätelö, sen merkittävimmän ainesosan mukaan.

ViestiLähetetty: 2019-02-25 00:10:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ohhoh! Miten leseessä voi olla tuollainen määrä hiilareita? En edes tiennyt, että kauraleiseitä on olemassa. Söin nuorempana vehnäleiseitä puuron kanssa laihdutustarkoituksessa ja ne olivat niin pahan makuisia, ettei minulle ole tullut mieleenkään laittaa leseitä nykyiseen "mysliini". Joka maistuu mielestäni äärimmäisen herkulliselta, vaikka et sitä varmaan uskokaan. (En minäkään olisi uskonut, että raa'at kaurahiutaleet kurrilla voisivat jonain päivänä maistua suussani herkullisilta. :D )

No anyway, todennäköisesti pitäisin myös kauraleseitä herkullisina, eli suurkiitokset vinkistä! :D :D

Ja se jäätelö, jossa oli kolmannes vettä on tosiaankin sekin jo historaa, kuten edellä kerroin. Nykyisin laitan puolet kermaa ja puolet täysmaitoa, joten rasvaprosentiksi tulee n. 20 miinus marjat.

Mutta pikkaisen ihmettelen, miksi minun täytyy avata näin tarkasti sitä, kuinka monta prosenttia rasvaa on minun jäätelössäni. Jäätelöni rasvaprosentin päätarkoitus on miellyttää makunystyröitäni eikä Karppaus-sivuston keskustelijoita! Jäätelö on jälkiruoka, enkä ymmärrä, mikä itseisarvo on jälkiruokien rasvaprosentilla, jos makrot ovat muuten kunnossa.

ViestiLähetetty: 2019-02-25 00:26:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Fibromyalgiakivuille löytyi muuten selitys, joka ei liity ruokaan. Jatkan siksi hiililhydraattiaamiais-kokeilua.

Ainoa huomaamani varjopuoli siinä on ollut se, että suun bakteerikanta tykkää hiilareista eli ikuisen raikas maku suussa on valitettavasti historiaa. :(

Suussani on ollut itse asiassa jo pari päivää omituisen pistävä maku. Lisäksi juon tavallista enemmän. Entä jos olenkin viimein saavuttanut ketoosin?

Olin nuorena kuukauden päivät Atkins-dieetin induktio-vaiheessa, mutta ketoosia en vain saavutanut koskaan. Myös laihtuminen oli aika olematonta. Kuukauden kuluttua luovutin. Silloin tapahtui jotain tosi outoa, sillä laihduin joka päivä puoli kiloa, kunnes oli laihtunut yhteensä muistaakseni nelisen kiloa ja olin todella hoikka, hoikempi kui koskaan ennen tai jälkeen. Laihduin siis samalla kun söin jäätelöä, suklaata ja jugurttia ja kaikkia muitakin herkkuja! Se oli kyllä ehdottomasti elämäni hauskin dieetti! :D :D

ViestiLähetetty: 2019-02-25 03:18:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sulla on sitten ruisleseet vielä kokeilematta? Itse hommasin aikana ennen karppausta IBS:n juurikin leseillä. Sokerijuurikaskuitua en ole kokeillut, vaikka se oli karppilassakin joskus joidenkin suosima. En ymmärrä tuota kuidun syömistä. Halutaan siis suurempi volyymi ulosteelle? Miks ihmeessä?

ViestiLähetetty: 2019-02-25 09:42:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Fibromyalgiakivuista (joita henkilökohtaisesti pidän osoituksena inflammaatiosta, vaikka virallinen lääketiede väittääkin ei-tietävänsä syytä):

Kaurassa on AVENIINIA, joka saattaa aiheuttaa suht samoja ongelmia kuin gluteeni eli vuotava suoli ja siitä seuraava inflammaatio:
https://en.wikipedia.org/wiki/Oat_sensitivity

(Minullahan oli vielä viljaa syödessä kaikenlaista epämääräistä lihas- ja nivelikipua yms. muutakin siltä fibromyalgian oirelistalta, ikinä vaan en käynyt lääkärissä moisia valittamassa, joten eipä ole diagnoosiakaan. Viimeinen vilja jota vielä söin oli kaura ja se on se johon edelleen tartun jos viljaa haluan, mutta ei sekään mitään terveysruokaa ole. Jos haluan enemmän tärkkelystä, peruna on se turvallinen vaihtoehto.)

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2019-02-25 13:08:37 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Eihän sinun ole pakko avautua mistään :)

Yritän vain laskea näillä tiedoilla miten saisit 200g rasvaa kertomillasi eväillä, eikä vesitetty jäätelö (jonka ihan itse kuvasit tässä ketjussa muutama päivä sitten) oikein auta. Tiedän että syöt viisi kertaa päivässä ja että niistä yksi on nykyisin erittäin vähärasvainen, ja ymmärtääkseni kaalinkin keität etkä kuullota, joten mietin sitä kyllä edelleen. Aika monella karppilan väestä on ollut vaikeuksia saada tuonnäköisillä eväillä edes 100 päivittäistä rasvagrammaa täyteen.

(Kaura sinänsä ei olisi hassumpaa syötävää, mutta kun se ei toimi minulle, niin ei sitten. Kun 11-vuotiaana sain ensi kertaa allergiat siihen kuntoon että sain - ja korostus sanalla sain - syödä kaurapuuroa voisilmällä, se oli maailman ihaninta ruokaa. Ja karppiaikojen hapankaurapuuro oli hyvää sekin. Vaan kun meikäläisellä nuo eivät pidä nälkää yhtään, ja kun onneksi muutakin hyvää ruokaa on olemassa, ei ole ollut tarvetta palata tuohon hapatukseenkaan)

ViestiLähetetty: 2019-02-25 13:39:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Hapankaurapuuro. Onko mitään sukua karjalaiselle kaurakiisselille? Joka lienee vain aikuisten makuun. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2019-02-25 16:15:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mikä selitys löyty fibrokivuille?

ViestiLähetetty: 2019-02-25 16:38:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vanha karppu kirjoitti:
Mutta kaipaamaani pitkäkestoista kylläisyyden tunnetta en ole valitettavasti vielä onnistunut saavuttamaan. Paitsi yhden ainoan kerran, kun söin puolikkaan paketin rasvaista sika-nautajauhelihaa! Kai mun on sitten vähän niinkuin pakko kokeilla seuraavaksi sitä. Joku vaan siinä läskissä pelottaa edelleen. :cry:

Tässähän tää lukee ihan selvällä suomella vaikka väität mun referoineen tekstiäsi väärin. Ei tarvi kiistellä kun jokainen voi ihan lukea tekstisi.

Sanot itse, että haluat suuremman kylläisyyden. Aloit syömään viljoja ja muuta hh saadaksesi kylläisyyden. Toisaalta kerrot että olet saanut sen myös syömällä yhden kerran jauhelihaa 200 g. Tiedät siis, että saisit kylläisyyden syömällä jauhelihaa, mutta et tee sitä, koska se, ja katso nyt omia sanojasi:pelottaa edelleen.

Voisit tietenkin lukea mitä olet kirjoittanut ennen kuin valitat että sinua on tulkittu väärin.

Tossa ei todella ole mitään järkeä. Tiedät miten saisit haluamasi kylläisyyden, mutta et tee sitä pelon takia, ja vielä väität ettei asiassa ole ongelmaa. Onhan toi nyt ihan tolkuton ongelma, ettei uskalla syödä kunnon ruokaa joka vie nälän.

ViestiLähetetty: 2019-02-25 16:41:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00