karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:12:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-02-28 22:21:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Niin, tuo ei ollut siis minun sanomaani, vaan lainasin tähän ketjuun linkitettyä artikkelia. Mutta eihän tuo nyt niin typerää ollut, vaan ihan totta joka sana. Tietysi vähän yksinkertaistavaa, kun puhuttiin suolesta suolinukan sijaan, mutta samalla lailla puhutaan myös keuhkoista keuhkojen värekarvojen sijaan.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-02-28 22:28:30 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Ymmärsin. Siksi pidin lainauksen mukana laittamasi sitaatit : )
Mutta vastasin, kun tunnuit sanovan viestissäsi ettet ymmärtänyt, mitä vuotava suoli on. Oliko se vain ironiaa?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 00:08:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Juu sinä toki ymmärsit, mutta muut eivät ehkä havaitse lainausmerkkejä.

Ironiaa, ei toki! Olen tosiaankin yrittänyt löytää tietoa tuosta vuotavan suolen oireyhtymästä, mutta sitä on vaikeasti saatavilla ainakin suomen kielellä. Sinun postauksesi joka tapauksessa oli erittäin valaiseva, kiitos siitä! :D

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 00:15:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Oli niin tai näin, niin nyt alkaa näyttää jo todella vahvasti siltä, että hiilihydraattiaamiainen on aiheuttanut minulla sen, mitä lähes vuoden jatkunut karppaaminen ei ole aiheuttanut eli ketoosin! :D Mittareita minulla ei ole, mutta ateriavälien venyminen, kova jano ja satunnainen pistävä maku suussa puhunevat puolestaan. Ketoosi alkoi siis vasta hiilareiden tuplaamisen jälkeen! :D :D Tämä on todella outoa, mutta linjassa Atkins-dieetistä saamieni kokemusten kanssa.

Tällä kertaa en ole kyllä ketoosiin sen kummemmin edes pyrkinyt eli hiilarini ovat olleet alusta lähtien 40 gramman luokkaa, ja nyt 80 gramman. (En päässyt koskaan ketoosiin Atkins dieetin kuukauden kestäneen induktiovaiheen aikana. Toistin kokeilun vielä muutaman vuoden kuluttua samalla tuloksella.)

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 02:02:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kova jano on kakkostyypin diabeteksen oire.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 09:31:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Katsoitko tuolla muualla löytyvää Virran porukan ketoosikolmiota?
Siinä on melkoinen haitari hiilareilla - kunhan kaikki rullaa yhteen.
... minkä lisäksi yksi tärkeimmistä tekijöistä karpilla on tuo ateriakertojen vähentäminen. Auttaa ketoosiinkin : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 12:18:00 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15263
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
vanha karppu kirjoitti:
Olen tosiaankin yrittänyt löytää tietoa tuosta vuotavan suolen oireyhtymästä, mutta sitä on vaikeasti saatavilla ainakin suomen kielellä.


Erittäin hyvä suomenkielinen perusteos suoliston toimintaan on Giulia Enders: "Suoliston salaisuus. Kaikki kehomme keskeisestä elimestä." Löytyy kirjastosta. Hauskasti kirjoitettu ja helppolukuinen, mutta siellä on myös yhdeksän sivua tutkimusviitteitä, jos innostuu tutkimaan aihetta lisää.

Ellen väärin muista, niin siinä kerrottiin myös vuotavasta suolesta.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 12:44:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Tosin kaikki ruokavalioon liittyvä mikä siellä oli, taisi olla aika virallisterveellistä jos oikein muistan. Mutta muuten hyvä kirja.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 17:31:55 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
vanha karppu kirjoitti:
Oli niin tai näin, niin nyt alkaa näyttää jo todella vahvasti siltä, että hiilihydraattiaamiainen on aiheuttanut minulla sen, mitä lähes vuoden jatkunut karppaaminen ei ole aiheuttanut eli ketoosin! :D Mittareita minulla ei ole, mutta ateriavälien venyminen, kova jano ja satunnainen pistävä maku suussa puhunevat puolestaan. Ketoosi alkoi siis vasta hiilareiden tuplaamisen jälkeen! :D :D Tämä on todella outoa, mutta linjassa Atkins-dieetistä saamieni kokemusten kanssa.

Tällä kertaa en ole kyllä ketoosiin sen kummemmin edes pyrkinyt eli hiilarini ovat olleet alusta lähtien 40 gramman luokkaa, ja nyt 80 gramman. (En päässyt koskaan ketoosiin Atkins dieetin kuukauden kestäneen induktiovaiheen aikana. Toistin kokeilun vielä muutaman vuoden kuluttua samalla tuloksella.)

Atkinssilla ketoosiille tuli loppu liiasta proteiinista...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 20:00:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
els kirjoitti:
Katsoitko tuolla muualla löytyvää Virran porukan ketoosikolmiota?
Mistä sellainen löytyy?

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-03-01 20:49:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Vaikkapa täältä: viewtopic.php?p=2252664#p2252664

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Hiilihydraattiaamiainen
ViestiLähetetty: 2019-05-04 23:08:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2018-06-05 15:08:11
Viestit: 1196
Olen luisunut hiilihydraattiaamiaisesta kohti ruokavaliota, joka muistuttaa yhä enemmän Montignacin dieettiä. Syön päivittäin kaksi ateriaa, jossa kummassakin desi luomukaurahiutaleita, 2 dl kurria eli rasvatonta maitoa ja kaksi kovaksi keitettyä kananmunanvalkuaista. Illalla syön munasalaatin jossa yksi ylimääräinen keltuainen plus itse tehtyä jäätelöä, jossa puolet täyskermaa ja puolet luomutäysmaitoa. Plus välipalaksi 2-3 keitettyä kananmunaa.

Em. järjestely on yksinkertaistanut elämääni valtavasti, kun ei tarvitse enää naprätä majoneesin ja oliivien kanssa, paistaa munakkaita ja kypsentää vihanneksia eli valmistan päivittäin enää kaksi ruokalajia eli salaatin ja jäätelön. Plus keitän 7 kananmunaa kananmunankeittimellä, joiden kuoriminen on toki edelleenkin kohtuuttoman työlästä.

Lopetin rasvan kanssa läträämisen, koska tajusin, ettei rasva tee minua kylläiseksi, minkä vuoksi en tunne rasva-aterian jälkeen oloani niin täyteläiseksi, että haluaisin lopettaa syömisen. Lisäksi nälkäni pysyy vain hetken poissa rasvaisen aterian jälkeen. Tai ainakin em. pätee kermaan, voihin, öljyyn, kananmunankeltuiaisiin ja juustoon.

Hiilareita tulee kyllä aika paljon noista kahdesta "välipala-ateriasta" eli yhteensä 64 grammaa. Siihen sitten vielä 1,5 desiä maitoa päälle (7 grammaa) plus porkkanasta, kiinankaalista ja pienestä marja-annoksesta tulevat hiilarit. No en ole ainakaan vielä lihonut niillä, aika näyttää, miten elimistöni pystyy käsittelemään niitä pitkällä aikavälillä.

Laihtumisesta en enää edes uneksi. Luulen, että olisin hoikempi vain, jos voisin harrastaa enemmän liikuntaa. (Jos voisin liikkua niin paljon kuin haluan, olisin pienessä liikkeessä melkein koko valveillaoloajan.) Lapsena olin kyllä laiha, mutta silloin nukuin vähemmän, harrastin liikuntaa ja jouduin syömään suureksi osaksi sellaista ruokaa, josta en pitänyt. Ja lapsena minun teki sitä paitsi koko ajan mieli herkkuja eli olisin ollut varmaan aika pullukka, jos olisin elänyt toisenlaisessa ruokakulttuurissa.

Olisi kyllä kiva kokeilla myös lihansyöntiä, mutta kun lihan hankkiminen on minulle aikalailla mahdotonta, kun ei ole autoa eikä joukkoliikennettä, joten toistaiseksi mennään näillä. Lisäksi ajatus omasta kanalasta kiehtoo. Silloin yli jäävät kananmunankeltuaisetkin saisi hyötykäyttöön. :D

Edit: lisäys: yksi syy ratkaisuuni on, että pysyn paremmin hereillä kuvailemieni hiilariateroiden avulla/jälkeen. Oleellista lienee se, että ne sisältävät nimenomaan hitaita hiilareita eli karkeita luomuhiutaleita, joiden hitautta lisää vielä seassa nauttimani kananmunanvalkuainen.

_________________
ME-tauti (G93.3)
Kilpirauhasen autoimmuunitulehdus((E06.3))


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)