karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:53:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-12-19 13:02:51 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-12-19 12:21:52
Viestit: 1
Hei vaan kaikille! :smt006

Päätin nyt tännekin rekisteröityä. Olen aiemminkin ollut VHH:lla. Aloitin ketoilun muutamia viikkoja sitten, mutta sitä sotki iltaisin tullut "pakkomielle" ja kaapissa olevat lempisuklaat. :roll: Pääosin (ei aina) kuitenkin hiilarit olleet suklaata syötyäkin alle 100g/vrk.

Nyt onnistuneesti olen ollut reilun viikon verran n. 20g hiilareilla (vaihtelu 6-22g/vrk).
Olen tässä odotellut sitä "lamppujen syttymistä", miten moni kuvailee oloa ketoosissa. Sekä sitä, ettei olisi nälän tunnetta. \:D/
Nälkä tulee normaalisti, eikä ole erityisen virkeä olokaan. Jos esim. luen jotakin asiaa, niin saan moneen otteeseen palata takaisin päin, koska ajatukset ei pysy kasassa. :|

Elämäni ekaa kertaa ostin tänään ketostickejä ja tein testin. Ketoosi näyttäisi kuitenkin olevan. =D> Laitan kuvan; onko tuo teidän mielestä tuo "kohtalainen" vai "korkea"?

Minkä verran te pidempään ketoilleet syötte hiilareita? Katkaisetteko ketoosia välillä?

P.S. Olen 40+ v nainen. Varsinaista painonpudotusta en tarvitse kuin muutaman kilon, sekä kiinteytystä ja parempaa kuntoa, jonka takia olen aloittanut kävelylenkit sekä hiukan kevyttä käsipainotreeniä jne. Kunto on päässyt rapistumaan, koska käytin pitkään liikaa alkoholia enkä liikkunut sekä söin epäterveellisesti. Nyt olisi tarkoitus saada kaikinpuolin terveellinen, hyvä olo. =D>

EDIT: Just näin hitaalla minä käyn; tajusin juuri, että ei täällä välttämättä ole ketoosissa asti olevia, vaan ehkäpä enimmäkseen niitä, jotka ei syö hiilarihöttöjä. :idea: #-o


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Ketostick
Webp.net-resizeimage (1).jpg
Webp.net-resizeimage (1).jpg [ 41.76 KiB | Katsottu 5035 kertaa ]
Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-19 17:01:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11557
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Tsemppiä :)
Sepä voi viedä viikkojakin aikaa ennenkuin elimistö kääntyy rasvapolttoon ja olo kohenee.
Monet sanoo että uusintakierros vie enemmän aikaa ennenkuin vointi paranee ja tuloksia alkaa näkyä.

Mulla välillä katkeaa ketoosit kun syön liikaa hh mutta sitten taas takaisin ruotuun niin taas palaa rasvanpoltto-olot.
Ostin taannoin sen Ketonix pillin mutta astmavika vaikuttaa puhalluksiin ilmeisesti,
joten taidan tilata tikkuja kohta lisää jostain. Niillä ainakin näkee sen tilanteen.
hh koitan pitää siinä 10gr/ pvä tienoilla. Koska olen jo 53v ja vähäliikkuinen ja sen sellainen.
Kyllä se ajan kans löytyy se itselle sopiva moodi, pääasia että välttää turhia hiilareita :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-19 17:58:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Moi

On täällä VHH eli hiilarihötöt väliin jättäviä ja on täälä ketoilioita, suhdetta en tiedä olisko joku 50/50
Tiukkaa alakarppia vetäviä hh alle 20 g/vrk tai jotain on useita, itse vetelin pari vuotta putkeen tiukkaa alakarppia kun aloitin, vähän niinkun Atkinsin inductio mutta sitä ei lopeteta, jatketaan vaan.
Osa karppeista ei koskaan edes mene 20% hh, ei edes alottaessa.

Itse en ole ketomittaria/tikkuja käyttänyt mutta sulla näyttää olevan ihan hyvin ketoosi päällä, siinä menee jonkun aikaa että elimistö siirtyy rasva polttoiseksi niin alkaa helpottamaan.

"Lamppujen syttyminen" on toisilla voimakkaampi reaktio, toiset vaan niinku lipuu siihen.
Jos pysyt tuossa 20g/hh/vrk niin kyllä ne syttyy (pokkeuksia tietty on, näissäkin tapauksissa osalla voi autaa hieman ruokavalion rukkaaminen), samalla voi ketostixien lukemat aleta hieman, se ei tarkoita että olisit huonommassa ketoosissa päin vastoin, kun elimistö siirtyy syvemmälle ketoosiin niin niitä ei jää yli niin paljoa että riittäisi poistettavaksi virtsan mukana ja pissa tikun lukema laskee.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-12-19 19:21:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Neljän viikon päässä. Noin..., eikä sitä heti huomaa. Jossain vaiheessa vaan alkaa tavanomaisiin ongelmiin löytyä parempia ja luovempia ratkaisuja ja *itutus alkaa lientyä.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-01-07 10:32:36 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2018-08-31 18:02:55
Viestit: 39
Parin apteekin otannalla en noita tikkuja enää edes löytänyt. Absoluuttisen ketotilanteen näkee kai oikeastaan vain verestä. Juttelin farmaseutin kanssa ja hänen mielestä tikku ei ole koko totuus.

Eli tikut on vähemmän tarkka kuin veriarvo. Ajan mittaan keho sopeutuu ketoosiin ja ryhtyy erottamaan vähemmän ketoneja virtsaan. Jostain voihaposta hän puhui, en kaikkea edes muista.

Nestetasapaino voi vaikuttaa myös ketonilukemiin ja johtaa epäjohdonmukaisiin tuloksiin, sillä suhteellinen hydraatiotaso voi laimentaa ketonien pitoisuutta virtsassa. Joten tämän vuoksi hänen mielestä tikku ei ole tarkka.

Mut jos on kunnon keto päällä, maistat sen ihan varmasti suussa. Tai ainakin mulla maistuu, lemahtaa kuin valkosipuli. Ei maistu aivan kedon kukkaselle. Eihän se tarkka ole, mutta tietää koska alkaa [viimeistään] himmamaan.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)