karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:55:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 12:02:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Hauskaa että tuossa kuvassa olevassa listassa ei ollut juuri mitään lihaa, mitä haluaisin ostaa kotiin.
Kaikki joko kauhean rasvatonta tai sitten väärää eläintä eli sikaa tai kanaa (sika ja kana nounou, koska niille syötetään soijaa ja ne on pakotettu vegaaneiksi).

Haluan syödä vain rasvaisia ja runsaasti sidekudosta ja rustoa sisältäviä osia sellaisesta eläimestä joka on laiduntanut, eli häntää, kieltä, kylkiluita yms. Kun aina välillä ostan alennuslaputettua tuoretta lihaa marketista, tarjolla on juurikin noita rasvattomia osia ja sitten täytyy käyttää hirveä määrä lisärasvaa, jotta siitä saa syötävää. Että tuo tarjonta ei kauheasti kiinnosta edes noilla hinnoilla.

(Poikkeus tähän on silloin, kun haluan syödä raakaa lihaa: Jauhelihan suutuntuma on minulle jotenkin väärä niin kypsänä kuin raakanakin, se on liian pehmeää ja helposti pureskeltavaa. Niinpä kun haluan raakaa lihaa, ovat paistisuikaleet yleensä se mieluisin vaihtoehto.)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 12:38:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Niin, toi oli bodarin lista, ne tykkää täysin rasvattomasta.


Suomessa on mailman huonoin tapa leikata lihaa taysin käyttokelvottomia paloja suurimmasta osasta ruhoa, Amerikoissa paljon parempi mutta kaukana optimaalisesta ja molemmissa trimmataan ihan liikaa.
Itse ottaisin aina koko kylkipalan luineen tai ilman jos sitä saisi USA leikkauksella enkä muuta söisi piste, mutta en Suomi leikkauksella viitsisi kun ei saa lopputulosta mitä haluaa.

Kuva

Edit: X hinnat ja muut

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 12:43:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minulle selvisi vasta halal-kaupassa, että lihatiskin kylkiluupaloista on ennen tiskiin laittoa poistettu isohkokin rasvakerros. Pyysin nimittäin pinosta sitä kaikkein rasvaisinta, niin myyjä kysyi hieman hämmentyneeen oloisena että haluatko oikein rasvaista.

Vastasin kyllä ja seuraavaksi menikin sitten toinen myyjä kokonaista lampaanruhoa kantaen leikkuuhuoneeseen, kuului sahauksen ääntä ja sitten sainkin sen kylkiluupalan rasvakerroksen kanssa. Siitä nimittäini riivitään semmoinen monta senttiä paksu rasvakerros pois kylkluiden päältä (niin että ne luut sitten näkyvät) kun yleensä lampaankylkeä tiskiin laitetaan. Niin tehdään siellä halal-kaupassakin, mutta pyytämällä saa siis kaikkine rasvoineen.

Halal-kauppaan päädyn yleensä joulun tienoilla, sikaa kun en syö, kun koko Hakaniemen halli on täynnä sikaa eri muodoissa, eikä lampaasta ole kylkiluita tai niskaa - niitä osia joita siitä siis syön - lainkaan tarjolla.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 12:52:37 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
els kirjoitti:
Taidatte puhua eri asioista?


Minä puhuin lähinnä siitä raakakypsyttämisestä ja mitä tavallisesti kaupasta haetaan. En jostain pikkukylän lihanleikkaamon tarjonnasta. Eipä tuossa listassa mullekaan mitään ostettavaa olisi. Mielummin tosiaan jos paistia tai filettä haluan niin haen ne kaupasta, ettei tarvitse viikkoja jääkaapissa säilöä.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:01:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Joulupukki kirjoitti:
els kirjoitti:
Taidatte puhua eri asioista?


Minä puhuin lähinnä siitä raakakypsyttämisestä ja mitä tavallisesti kaupasta haetaan. En jostain pikkukylän lihanleikkaamon tarjonnasta. Eipä tuossa listassa mullekaan mitään ostettavaa olisi. Mielummin tosiaan jos paistia tai filettä haluan niin haen ne kaupasta, ettei tarvitse viikkoja jääkaapissa säilöä.


Suomessa kun ei ole muut kun mitättömiä tuppu kyliä ja muutamaa pikku kaupunki, mistä haet omasi, Lontoosta?

raakakypsyttämisestä eli kypsentämisestä eli ei raakaa eikä tuoretta, eikös se noin mene.

Edit: X Eli pure porkkanaa

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:19:08 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Yksi puhuu aidasta ja toinen lampaista siellä aidan takana. En jaksa nyt enempää.

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:23:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Söisit tuoretta lihaa niin ehkä jaksaisit.
Sun mielestä viikon kalatiskissä seissyt silakka on tuoretta, minun mielestäni ei.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:24:32 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
Oletko ihan vajaa?

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:25:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
puhutko taas aidasta?

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:35:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
MotionK kirjoitti:
Söisit tuoretta lihaa niin ehkä jaksaisit.


Raakakypsyttäminen, eli siis valmistaminen mädättämällä, on ainakin minun makuuni välttämätöntä silloin, kun kyse on juurikin niistä minun kannaltani "huonommista" ja vähemmän tykätyistä osasista, eli juurikin rasvattomat paistit, pihvit, fileet jne.

Liian tuoreina ovat VIELÄ kurjempaa syötävää kuin raakakypsytetyinä, eli hallitusti mädätetyinä.

Tasankointiaanit kuulemma heittivät fileet koirille, koska tiesivät että rasvattoman lihan syönnistä sairastuu.
(Ilmiön nimi on "rabbit starvation," jos nyt jotakuta kiinnostaa asiaan tutustua.)

Jaksaminen on muuten sellainen sana, jota ei kannata lukijan kysymättä ylitulkita. "Ei jaksa" voi aivan hyvin tarkoittaa erittäinkin energisen ja reippaan ihmisen turhautumista turhaan jankkaamiseen. (Enkä tarkoita että tässä olisi siitä juuri kyse, kunhan heitin näinniinkuin esimerkkinä.)

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 13:59:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
niin, tai sitten ne teki siitä permican'ia
Jos olen yksin kotona niin esimerkiksi entrekoten "arvostetuin" lihas menee yleensä koirille, jos ihmisiä kotona niin he syövät sen mielellään.

Fileet ja muut "kuivat" lihat ovat minun makuuni oikeastaan erinomaisia ilman mitään riiputusta ja tietty riiputettuna ne on kanssa ok tai sitten ei, tuoreeltaan minulla on kolme tapaa valmistaa niitä, 1. jauhaa ja paistaa tai raakana 2. leikkelee niistä hyvin ohuita siivuja, "poron käristys" tyyliin ja käyttää rasvapadass hetken (kaikki tykkää) tai raakana 3. leikkaa palan leikuulaudalle ja syö siitä raakana.

Vaihtoehto 3 on tosi hyvä, rasvaa siitä ei paljoa saa mutta sitä saa muualta tai lisukkeena vierellä, siitä saa tosi hyvää paljon kaivattua tuoretta proteinia helposti ja maku on ihana.

Joo toi "rabbit starvation" on jännä, kukahan siitä naureskeli minulle kun postasin siitä muutama vuosi sitte, jotain ei sellaista olekkaan, ihan huuhaata joka tapaukseesa se meni suunnilleen niin että Rabbit on Jänis ja jos on nälkä eli pula ruoasta niin parempi olla syömättä jäniksiä ettei kuole tiesivät intiaanit sanoa.

Joka tapauksessa jos joku ihmettelee miksi editoin melkein jokaista ylläolevaa postiani niin poistin niistä tuppukylän lihanleikkaamon yhteystiedot sekä tuotteiden hinnat, en halua että kukaan tulisi kateelliseksi niistä ja perunakin on niin halpaa ja lihaakin saisi syödä vaan 70g viikossa niin ihan sama mitä maksatte vanhasta mädästä lihastanne ei se ketään aja konkurssiin, minä syön puoleen hintaan tuoretta ja leikattuna kuten haluan ja kyllä sitä meneekin puolitoista kiloa päivässä jos ei urheile.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 14:04:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Sinä saat siis tuoretta lihaa kun sitä haluat, ja me jotka haluamme raakakypsytettyä saamme sitten sitä.
Ongelmana tässä näyttää vaan olevan kyvyttömyys ymmärtää, että kaikilla ei ole samanlaiset makumieltymykset.

Se "vanha" ja "mätä" liha on juurikin sopivan vanhaa ja mätää niille, jotka sellaisesta pitävät.

Minä en tykkää maksasta missään muodossa, mutta ei tulisi mieleenkään dissata sitä ruokana vain sen vuoksi etten itse siitä pidä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 14:17:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Ei ole ongelmaa jos ei lue väärin.
"Fileet ja muut "kuivat" lihat ovat minun makuuni " taisin sanoa.

Mutta joo jokaisella on makunsa, toiset tykkää sokerista ja toiset tykkä mutta ei syö ja jotkut ei tykkää ja ei syö.

Sama se on lihassa, sitten on tietysti semmoinen kun "Hig Meat" ja jos katsoo sankareita tai siis on seurrannut jonkun vuoden tyyppejä jotka syö sitä niin ne muuttuu ihan sekopäiksi ajan kanssa, onko se yks Sw3rrige tai jotain mutta niitä on monta, ja High Meat on just sitä, it gets you high big time and if you eat it daily you just go mad after a while so... To not become nuts it might be a good idea to avoid hung meat, it is just a precursor to high meat. Tämä voi olla syy miksi lihankulutusta halutaan rajoittaa, kansan terveys ja siten valtion kassa on riippuvainen siitä ettei ihmiset söisi liikaa riiputettua lihaa ja koska nykypäivän teollisuus ei pysty toimittamaan tuoretta lihaa niin sen syöntiä on vältettävä.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 14:36:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Nyt jotain KOVAA TIEDETTÄ kehiin siitä, että riiputettu liha tekee sekopääksi.

Muussa tapauksessa tuon lausuman painoarvo on minulle täsmälleen tämä: :folio:

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 15:20:51 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-13 23:34:32
Viestit: 3448
Paikkakunta: Vantaa
EI EI EI, ei raakakypsyttäminen mitään mädättämistä ole, voi herranjumala sentään ](*,) Osaattehan te nyt googlea käyttää sentään???

_________________
It’s always the ones with the dirty hands pointing the fingers.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 16:09:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
...Onko liian pitkä joululoma? ...

Raakakypsytyksessä voi olla yksi pikku pulma, se nostaa lihan histamiinipitoisuutta. Silloin tuore liha on parempi vaihtoehto.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-03 17:11:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
Toisinsyöjä kirjoitti:
Nyt jotain KOVAA TIEDETTÄ kehiin siitä, että riiputettu liha tekee sekopääksi.

Muussa tapauksessa tuon lausuman painoarvo on minulle täsmälleen tämä: :folio:


Tossa pieni raapaisu pinnalta

Nittriittien muuntumis prosessi Nitrosoamiiniksi lienee selvä

Nitrosamines are formed by a chemical reaction between nitrites or other proteins

Lihassa on luonostaan nitriittejä jotka nopeasti alkavat muuttumaan Nitrosoamiiniksi teurastuksen jälkeen

Nitrosoamiini aiheuttaa sitten syöpää (genettisiä muutoksia), mielenterveys ongelmia, altshaimeria, diabetestä ja parkinsonia, pistin tohon Dr. Mercola kun lienee kaikille tuttu mutta Google Schoolar on täynnä tätä ihan kondomeista joulukinkuun, ja lihaan nitrittiä ei edes tarvitse lisätä sitä on tarpeeksi ja kun sitä vanhennetaan kypsytetään niin se muuttuu Nitrosoamiiniksi.

Sitten jatkuva antibiootti rasitus, ja taas pistin tohon vaan tommoisen helpon, aihe on laaja ja google scholar täynnä tuosta, nämä ovat kuiva curetetusta lihasta, vacuum aged on sitten niin monimutkainen että saat tutkia ihan itse, muovitettu liha ja silleen.

Moulds contaminants on Norwegian dry-cured meat products
The genus Penicillium covered 88.3% of the total isolates. This genus contributed to the isolates of smoked and unsmoked products by 91% and 84% respectively.
Penicillium nalgiovense was the dominant species isolated from both smoked and unsmoked products and covered 38% of the total isolates. Penicillium solitum and P. commune were the next most frequently isolated species with a contribution of 13% and 10% respectively. Species of Cladosporium and Eurotium contributed to the total isolates by 6% and 4.9% 
Penicillium nalgiovense, the dominating mould species, is a potential producer of penicillin and its presence could represent a threat to allergic consumers.
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 0508005308

Sitten tulee
https://scholar.google.fi/scholar?hl=en ... n+B1&btnG=
Natural occurrence of aflatoxin B1, ochratoxin A and citrinin in Croatian fermented meat products
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3513002430

Jos joskus mietit mitä metvurstin pinnassa oleva valkoinen jauho on, se on penisilum jotain, en nyt muista mutta metukasta löydetty toinenkin joka sai oikein nimen Penisilum salamii

Dr. Mercola kypsytetyt lihat kuten kuivaliha (kaikki lihat joihin on lisätty nitriitejä mutta tuohon kun lisää luonostaan lihassa olevan ja muunnoksen niin saa sitä ihan mistä vaan lihasta vaikka mitään ei olisi lisätty jos curetetaan).
Eli osatolle pääsee vanhaa lihaa syömällä terve ihminen moninkertaisella toennäköisyydellä kun ei sitä syömällä ( Edit oli pikkainen käännös virhe)

Dr. Mercola
Beef jerky with nitrates added was linked to a host of concerning mental changes, including mania in humans and altered behavior and brain gene expression in rats.
People who were hospitalized with mania were 3.5 times more likely to have eaten cured meats like beef jerky than people without a history of psychiatric disorders.
Rats fed beef jerky with nitrates experienced mania-like hyperactivity and irregular sleeping patterns, along with alterations in brain pathways that have been implicated in human bipolar disorder and changes in intestinal microbiota.
Nitrates in processed meats may influence mental health by altering inflammatory processes and gut bacteria https://articles.mercola.com/sites/arti ... lness.aspx

Niin ja ne histaminit, miten ne syntyy?


Nitrates May Be Environmental Trigger For Alzheimer’s, Diabetes And Parkinson's Disease https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 215239.htm

Ja sokerina pohjalla google
Nitrosamine exposure causes insulin resistance diseases
https://www.google.com/search?q=Nitrosa ... e&ie=UTF-8
Tuota en uskalla katsoa, näyttää tapeeksi pahalta ihan otsikot, siis onko noin että koko insuliini tauti eli metabolinen oire yhtymä (ei D1) olisi kypsytetyn lihan syytä, ehkä Puska tiesi jotain mutta ei voinnut sanoa?

Puska tuus kertomaan onko raaka alle 4 pv sitten teurastetty parempaa kun 2 kuukautta muovipussissa muhinut

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-04 11:20:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Pinaatti ja punajuuri: Luonnostaan TODELLA nitriittipitoisia kasviksia, voittavat useimmat lihatuotteetkin. (Tästä oli jossain toisessa ketjussa ihan taulukkokin).

Kuivaliha, "beef jerky": USAlaisissa kuivalihoissa on välillä jopa 15% sokeria. Ihan oikeasti, kerran ostin vahingossa pussin sellaista ja maistui joltain kummalta lihakarkilta.
Meneeköhän siis taas sokerin aiheuttamia vahinkoja muiden piikkiin? Millaisella kuivalihalla testattiiin?

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-04 12:23:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2018-08-24 21:30:31
Viestit: 747
kypsytetty liha, "kuten" kuivaliha Beef Jerky.
Mula jäi semmoinen käsitys tosta että mikä vaan kuiva riiputettu aiheuttaa sitä, mutta noi nyt oli vaan pikaisen googlauksen tulos, lähteet ja viitteet on niitä mitä kannattaa lukea ja Google Scholar haut on ihan hyviä jos asiaa kiinnostaa tutkia.

Tosiasia on että nykyään voi heittää ihan minkä vaan väitteen ja hakea sille netistä tukea Esim. valtiontalous ja muovipussilihan syöminen. Tossa pitäisi ihan oikeasti vähän etsiskelläkkin ja lukea kriittisesti tutkimuksia.

Aiheen vierestä, IMO ei ole mitään ihmiselle optimaalista ravinto ainetta tai ravinto aine ryhmää, on vain huonoja, ei niin huonoja ja vähän parempia, tämä siis jos ajatellaan terveyttä ja tai pitkäikäisyyttä ja miten jo hengittäminen on turmiollista, tietty vähemmän turmiollista kun ei hengittäminen.

Toi viimeinen eli "Nitrosamine exposure causes insulin resistance diseases" kiinostaa minua enemmän kun kuinka moni raakakypsytettyä lihaa syövä joutuu pöpilään jota tietty olisi hyvä myös googlailla hiukan.

_________________
Centimo 80 Aviation


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Lihan tuoreus
ViestiLähetetty: 2019-01-04 12:49:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Jos psyykeen vaikuttavaa ruoka-ainetta etsitään, niin gluteeni tulee ihan ensimmäisenä mieleen. Gluteomorfiini ohittaa veri-aivoesteen ja sitoutuuu aivojen opiaattireseptoreihin.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)