karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:38:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-12 23:20:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-06-12 23:08:01
Viestit: 1
Olen nyt viidettä päivää vhh dietillä ja olen aika tietämätön siitä määrästä kuinka paljon saa syödä tai yleensäkki koko dietistä eli kerron.tähä vähä mitä oon.syöny ja miten usein.niin voisko joku vähä avittaa et onko liian.vähä tai liian paljon tai jtn. Oon yleensä aamulla syöny kerma rahkan joho lorauksen laittanut sokeritonta mehukeittoa tai sitten marjoja eli joskus 11 aikaa syön aamu palan kun nukun pitkää sitten parin tunnin päästä siitä syöny salattia ja paistanu jonku liha pihvin tai kana pihvin ja myöhemmin syöny taas rahkan ja vettä juonu tietenki paljon ja kävelly lenkkejäki sitten illalla oon saattanu ananasta yhden palan syödä kun on imelää mieli tehnyt ja myös salattia..auttakaa pliis kertokaa vähän miten monta ateriaa saa syödä ja.mitä kanttaaa syödä voisko joku tehä vähä mulle listaa omasta päivän ruoka rytmistä tää oli aika sekava teksti varmaa mut help mee !!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-13 08:46:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Suosittelen käyntiä kirjastoon, tai kirjakauppaan. Lue Antti Heikkilän kirjoja, tai kirjoja joita löydät hakusanalla VHH, LCHF, Kivikautinen- eli Paleo-ruokavalio, Ketogeeninen r-valio, Atkinssin dieetti.
Zemppiä kesään! :D

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-13 08:51:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Utelututtaa ensin.
Miten ja miksi päädyit kokeilemaan sapuskointia josta et tiedä mitään?
Entä mitä söit ennen tätä?

Helppolukuinen kirja voisi olla vaikka Eenfeldtin Ruokavallankumous (jota näyttää olevan kirjastossakin).

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-13 12:15:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Perusohje ateriaksi:
1. Valitse jotain eläinperästä, jossa on reilusti rasvaa mukana.
2. Kypsennä pannulla runsaassa rasvassa (voi, oliiviöljy)
3. Lisää pannulle joitain vihanneksia (ei perunaa tai makeita hedelmiä)
4. Mausta ainakin suolalla.

Mutta joo, lue kuitenkin kirjoja aiheesta. Itse aloitin karppauksen aikanaan reilu seitsemän vuotta sitten kahden viikon nenä-kirjassa-jaksolla ennen kuin aloitin syömään karpisti. Kannatti ehdottomasti, kun oli jokin käsitys, milten aloittaa.

Suuntaviivoja löydät myös allekirjoitukseni karppauskaaviosta.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-15 09:26:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Vaikka omaa kurssiani olenkin hiljattain reilusti muuttanut, niin silti voin suositella dietdoctor.com, jos enkku sujuu. Selkeät sivut ja paljon reseptejä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-20 13:01:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Minä syön yleensä neljä kertaa päivässä. Kolmella aterialla syön vihanneksia, rasvaa ja lihaa tai kalaa tai sitten munia. Joskus syön myös yhden pienen perunan tai vähän riisiä. Iltapala on sitten pähkinöitä ja vihanneksia ja/tai hedelmiä/marjoja sekä juustoa tai muuta maitotuotetta. Iltapalan hiilarit auttavat minua unensaannissa. Tällä ohjelmalla olen saanut syömähimon kuriin ja mieliteot aivan minimiin. Nälkä ei ole kohtuuttoman iso, ruoka ei pyöri koko ajan mielessä ja erityisesti makeanhimo on kadonnut. Vatsassakin on hyvä olo. Otan myös vähän ylimääräistä suolaa korvaamaan sitä suolaa, joka tulisi leivästä. Leipää kun en enää syö.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-20 14:16:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Satuvaan tuli oli ja meni.
Onko tämä taas hyvä esimerkki kuinka ihmiset toimii painonhallinnan suhteen?
Löydetään netistä joku kiva dieettiohjelma, innosta puhkuen toteutetaan sitä max 4 pv, sitten palataan entiseen. Kun se ei minulla toiminut. :lol:

Edit. Satuvaan toteutti jopa 5 pv. :lol:

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-20 14:25:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Joo, uusin ruokavaliovillitys ei ole karppaus vaan arvaus.

Tarkoittaa että itse arvaillaan mitä karppaus ehkä olisi ilman että etsitään mitään tietoa, sitten syödään vähähiilihydraattisesti JA vähärasvaisesti, mahdollisesti hirveillä proteiinimäärillä mutta kaloripuolella kituillen edelleen rasvakammoisesti ja sitten kun olo ei ole hyvä tai paino ei laske, niin sanotaan että "karppaus ei toimi."

Rehellistä olisi sanoa "arvaukseni siitä mitä karppaus on meni pieleen, joten karppaukseksi luulemani kokeilu joka ei sitä oikeasti ollut, ei toiminut."

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-21 10:17:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Itse kaipasin karppauksen alkuvaiheessa jotain listaa mahdollisista sivuoireista ja siitä, mikä niihin auttaa. Yritin silloin täältä foorumiltakin löytää jotain ketjua sydänoireista, mutta ainakaan minun silmiini ei sattunut kuin yksi, jossa rytmihäiriöistä kärsivä lopulta jätti karppauksen tykkänään. Itsekin pidin välillä taukoa, kun rytmihäiriöt yltyivät koviksi, enkä ymmärtänyt silloin, että ruokavalioon pitää lisätä reilusti suolaa. Niissä karppauskirjoissa, joita itse lueskelin, ei juurikaan puhuttu rytmihäiriöistä tai korostettu lisäsuolan tärkeyttä. Nyt olen itse saanut apua lisäsuolasta sen lisäksi, että vahdin hh-tasoa, ettei se pääse liian matalaksi. Tietoa toki on saatavilla, jos osaa etsiä. Mutta aloittelija helposti eksyy siellä tiedon viidakossa varsinkin, kun virallisten ruokasuositusten ääni on niin voimakas ja kutsuu luokseen harhailijaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-06-21 14:13:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
sofia7 kirjoitti:
Mutta aloittelija helposti eksyy siellä tiedon viidakossa varsinkin, kun virallisten ruokasuositusten ääni on niin voimakas ja kutsuu luokseen harhailijaa.

Hyvin sanottu. Aloittaessa on tosi vaikeaa heittää romukoppaan jokseenkin kaikkea sitä mitä terveelliseksi kutsutaan.
Ja silti karppaus tervehdyttää parhaiten kun tekee juuri niin... ja kuuntelee samalla kroppaansa, minkä kuuntelun oppiminenekin vie aikansa : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-07-07 14:48:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Ehdotin miehellekin karppausta. On rasvamaksaa, verenpainetta, uniapneaa ja muita vaivoja. Kiinnostus on itänyt, mutta voi olla, että rasvapelko tulee esteeksi. Pastanrakastaja hän myös on, mutta ehkä omalla esimerkilläni voin vaikuttaa..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Moikka
ViestiLähetetty: 2018-07-07 16:11:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Aikuinen ihminen tekee omat päätöksensä. On kyl tosi vaikee saada toista karppaamaan, sen pitäs mennä niin että hän ite kiinnostuu esim. jos saat hyviä tuloksia. Mun mies ei oo vielä ees kokeillut vaikka näki kun mä pudotin painoa. Ja usein katselee kateellisena mun ruokia :(

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)