karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 06:56:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-06-03 10:30:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
No tässä aika perus vai pitääkö vaakaa kaivaa kaapista....
2 munaa, 3 nakkia tai 1 chorizo (60g), ehkä 1/2 dl kermaa, 6 viipaletta juustoa

3 minitomaattia, 5cm kurkku, pari salaatinlehteä, 1/4 paprika, 1rkl oliiviöljy, 1rkl kookosöljy, 4 viipaletta juustoa jotka voitelen ehkä 1-2 rkl vilmariinilla, 1/2 mozzarella, 1-1,5 kanafilee, ehkä 1/2dl kermaa

3-4 rkl kreikkalainen, 1,5-2 dl marjoja (mansikka, mustikka,vadelma ja 3 eriväristä herukkaa), 1/2 mozzarella, 4viipaletta juustoa jotka myös voitelen 1/2rkl vilmariinilla

Tosi maitotuotepitoistahan tää on...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 10:35:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
No tässä aika perus vai pitääkö vaakaa kaivaa kaapista....
2 munaa, 3 nakkia tai 1 chorizo (60g), ehkä 1/2 dl kermaa, 6 viipaletta juustoa

3 minitomaattia, 5cm kurkku, pari salaatinlehteä, 1/4 paprika, 1rkl oliiviöljy, 1rkl kookosöljy, 4 viipaletta juustoa jotka voitelen ehkä 1-2 rkl vilmariinilla, 1/2 mozzarella, 1-1,5 kanafilee, ehkä 1/2dl kermaa

3-4 rkl kreikkalainen, 1,5-2 dl marjoja (mansikka, mustikka,vadelma ja 3 eriväristä herukkaa), 1/2 mozzarella, 4viipaletta juustoa jotka myös voitelen 1/2rkl vilmariinilla

Tosi maitotuotepitoistahan tää on.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 10:42:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
Pikkunen on tosiaan 1v 1kk ja kyllä oon iltasella pari lasia ottanut välillä kun juniorit nukkuu jo. Ja on tosiaan kuivaa viiniä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 11:11:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Kiitos tuo riittää ihan hyvin. Maitotuotepainotteisuus ei ole ongelma niille joille maito sopii (useimmille suomalaisille se on jo geeneihin kirjoitettu - kunhan gluteeniviljat pysyvät poissa pelistä), mutta rasvaa tuossa on ihka oikeasti todella niukasti. Mitä jos tuplaisit jokaisen rasva- ja kermalisän näin alkuun ja katsoisit mihin se riittää (nälässä ja muussa)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 11:22:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
Hertsleijaa, ootko tosissas? Mä oon ihan varma että syön liikaa rasvaa kun enhän mä oikein muuta syökkään :shock: siis laihtumisen kannalta meinaan.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 11:42:50 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Mitä sun oikee ruoka on, kun näytät närppivän lähinnä välipaloja?

Juustolle voi vetästä höylävoita :lol:

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 12:12:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Hyytelö2 kirjoitti:
Hertsleijaa, ootko tosissas? Mä oon ihan varma että syön liikaa rasvaa kun enhän mä oikein muuta syökkään :shock: siis laihtumisen kannalta meinaan.

Tasan tosissani olen. Eikä tuo ole vasta kuin alkua, veikkaan, mutta jostain on lähdettävä : )

Kuten tuli jo aiemmin sanottua, tuon kanssa ovat kipuilleet täällä suunnilleen kaikki, kun tämä ikäpolvi opetettiin ihan muuhun.
Sitä se vuosikymmenien niukkarasvainen touhotus teki, kiltille kansalle ja varsinkin sen kilteille naisille.
... joista ihan hirmuisen suuri osa painiskelee nyt paino-ongelmansa kanssa.
Näin ei tosiaan ollut vielä ennen rasvakohuja, ei meillä eikä muualla.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 14:43:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Hyytelö2 kirjoitti:
Hertsleijaa, ootko tosissas? Mä oon ihan varma että syön liikaa rasvaa kun enhän mä oikein muuta syökkään :shock: siis laihtumisen kannalta meinaan.


VHH on ennen kaikkea ravintorikkaiden ruokien syömistä: lihaa, kalaa, linnunlihaa, munia, kasviksia ja luonnollisia rasvoja. Tarkoituksena on saada suurin osa päivän energiantarpeesta rasvoista, proteiinit kakkosena ja hiilarit sitten omalle tasolle sopivasti. Minun mielestäni VHH:lla on lähes mahdoton syödä "liikaa" rasvaa, kun on mitta täynnä niin rasvaa ei vain uppoa.

Tässä yksi oma esimerkki, minä en tosin painoani pudottele vaan syön niin paljon ettei tarvi nälkäisenä olla. Olen nainen, 33-vuotias, pituus 174 ja puntaria en käytä, joten painosta ei tietoa.

Esimerkkipäivä 1:
Rasva 219 gr
Proteiini 121 gr
Hiilihydraatit 22 gr
KCAL yht. 2567

Aamupalalla kananmunia + pekonia + hapankaalia.
Kenttälounas kaksi kotitekoista viljatonta paleosämpylää voilla, salamilla, juustolla, kurkulla ja salaatilla.
Lounaaksi karppilasagnea yksi annos sekä roima annos salaattia.
Iltapalaksi kaakaota: Fazerin silmäkaakaota, kookosöljyä, kuumaa vettä ja desin verran täysmaitoa/kermaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 16:00:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
:roll: No mikä sitten on oikeaa ruokaa jos munakas, salaatti&kana&rasvat ei ruokaa ole? Aiempi ruokavalio oli pelkkää salaattia, juustoa ja lihaa, muyta vähemmällä rasvalla, näin mä olen tottunut syömään..

Kyllä tosiaan muutakin lihaa tulee syötyä kun tota kanaa, se vaan yleisemmin on tarjolla. Mut hiilarit on nyt jonkun aikaa ollut näin, toki pitäis saada aikaiseksi noita kaaleja ottaa taas ruokavalioon, niitä käytin paljon ennen karppaukseen ryhtymistä mut on jotenkin nyt ollut itelle tärkeää saada lihat ja rasvat balanssiin ja sit kattella sitä kasvispuolta monipuolisemmaksi. Noissa leipäjutuissa taitaa olla jonninverran hiilareita niin ehkä ne jätän siihen aikaan kun läsä on alkanu palaa.

Tota liiallista rasvaa meinasin sillä että joskus oli joku kirjoitus täällä just syistä miksi paino ei putoa ja siinä oli just sitä että esim juustoista saa yhtäkkiä liikaa jos niitä tykkää nassuttaa liikaa.

Palautteesta päätellen on ihme että oon joskus saanut karpattua sen 44 tai jotain kiloa, ehän mä osaa mitään enää. #-o :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 16:07:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
Oma on toki asiasi otatko neuvo vastaan vaiko et, ei siinä mitään.

Mutta jos katsot miten karppia nykyisin suositellaan siellä missä se on todella laihduttanut ja pitänyt kilot kurissa (vaikkapa Ruotsin LCHF, joka ei ole kaukana Atkinssista itsestään - tai Kwasniewskista, jotka kaksi jälkimmäistä kummatkin ovat 60-luvulla syntyneitä juttuja ja joilla kummallakin on jo monen kymmenen vuoden tuloksia nimenomaan laihdutuksessa), niin kyllä se on rasvoilla tehty. Siihen aikaan ei rasvatonta broilerinfilettä ollut edes saatavissa, vaan lihassa itsessään oli jo rasvaa ainakin kolme tai neljä kertaa enemmän kuin nykymarketin suomalaislihoissa : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 16:33:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
Joo en mä vastaan russuta kunhan olen äimänä ja kaipaan niitä konkreettisia vinkkejä

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 17:00:45 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
Hyperlipid-Peter sanoo blogissaan mm, että juuston kaseiini saattaa estää/hidastaa painon pudotusta….
samoin kookosöljy...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 17:16:36 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Eiko joillakin naisilla ole niin etta kroppa luopuu ylimaaraisesta vasta kun lopettaa imettamisen eli siihen asti pitaa varalla? Muistaakseni tasta oli puhetta siihen akaan kun Liv Tyler sai lapsen koska han laihtui ihan yhtakkia imettamisen lopettamisen jalkeen.

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 17:29:56 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
tuulimumma kirjoitti:
Hyperlipid-Peter sanoo blogissaan mm, että juuston kaseiini saattaa estää/hidastaa painon pudotusta….
samoin kookosöljy...

Eipä estänyt ainakaan meikäläisellä silloin karppauksen alussa. Eikä nyt : ) Isoin ongelma maidon kaseiinissa täällä koto-Suomessa näyttää olleen niillä niillä, jotka käyttävät niukkarasvaisia maitotuotteita (rahka, raejuusto, kevytjuustot, kevytmaidot yms), ja sellaisilla kansallisuuksilla, jotka eivät ole juustoon tottuneet (mm kiinalaiset).

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 17:34:24 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8739
Paikkakunta: Torrevieja/Tuusula
els kirjoitti:
tuulimumma kirjoitti:
Hyperlipid-Peter sanoo blogissaan mm, että juuston kaseiini saattaa estää/hidastaa painon pudotusta….
samoin kookosöljy...

Eipä estänyt ainakaan meikäläisellä silloin karppauksen alussa. Eikä nyt : ) Isoin ongelma maidon kaseiinissa täällä koto-Suomessa näyttää olleen niillä niillä, jotka käyttävät niukkarasvaisia maitotuotteita (rahka, raejuusto, kevytjuustot, kevytmaidot yms), ja sellaisilla kansallisuuksilla, jotka eivät ole juustoon tottuneet (mm kiinalaiset).


Täsmennän...if weight loss ia hard...vältä näitä....kookosöljy saattaa nostaa insuliinitasoja….sanoo hän...

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 18:05:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Sen yhden kerran.
Mutta noin niinkuin yleisesti syö parisaa grammaa rasvaa päivässä ja pitää maitoperäisiä rasvoja huippuhyvinä :D
(ja jos tuosta paristasadasta rasvagrammasta nipistää 50 grammaa, niin kalorivajetta on jo 500,
... eikä sen isompi vaje ole hyvä kenellekään, tai kroppa voi alkaa vaikkapa säästämään.
Kitukuuri ei kuulu edes laihdutuskarppiin, vaikka se saattaa ensimmäisellä kerralla onnistua, niin täällä kuin painonvartijoissakin.
Sillä (kitukuurilla) on tapana kostautua jälkikäteen niin ettei laihdutus lopu oikein koskaan...)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 18:23:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
Joop oon vission sit syönyt liian vähän ja siitä se henkinen alavireys on johtunut. Jaa, täytyy siis ainakin vähentää tota kookosta, lisätä voita ja mietiskellä juustojen kohtaloa. Kitudieetit ei oo mulle, en oo koskaan sellaisella lahtunut grammaakaan, semmonen hassu kroppa mulla, paskanjauhanta ei toimi. Kai sillon ekalla kerralla söin paremmin rasvaa kun mitä muistankaan ja siksi täå on niin vaikeaa. Laihtuminen kesti sen pari vuotta, ylläpito kerkes kestää reilun vuoden kunnes sitten aloin porsimaan ja siitähän tää sähääminen alkoi. Lasten välissä en päässyt normipainoon mutta ei se kaukana ollut.

Mulla on toi imetys selvästi esteenä, mähän lihosin ihan normiruualla synnytyksen jälkeen kilon VIIKOSSA kun söin hiilareita "kun ilman niitä ei voi imettää".. no sit ku oli rapissut 7 kiloa, totesin ettei se ollut neuvolan ehdottamaa nesteturvotusta ja heivasin potut ja riisit pois ja lihoominen loppui.

Ehkä rasvansaanti olis iisimpää jos siirtys siihen voihin versus toi vilmariini, ois vahvempaa

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 18:31:27 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93634
Ai imettääkään ei voi vähin hiilarein? Ei diabeteskakkostakaan voi hoitaa kuin ruisleipää syömällä. :smt077

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-03 21:27:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-11 11:21:34
Viestit: 48
:lol: :lol: joo ei voi. Täysjyvätuotteita ja *rumpujen pärinää* PERUNAA suosittelivat, niillä ei lihoa. Toki sitten kun lapsella tuli pieni notkahdus painonnousuun, avuksi tarjottiin niin ikää pottua ja täysjyväviljoja, niillä kyllä kasvaa. Eikäku :mrgreen:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-06-04 09:55:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-12-08 22:34:52
Viestit: 163
Paikkakunta: Pöndellä
Hyytelö2 kirjoitti:
No tässä aika perus vai pitääkö vaakaa kaivaa kaapista....
2 munaa, 3 nakkia tai 1 chorizo (60g), ehkä 1/2 dl kermaa, 6 viipaletta juustoa

3 minitomaattia, 5cm kurkku, pari salaatinlehteä, 1/4 paprika, 1rkl oliiviöljy, 1rkl kookosöljy, 4 viipaletta juustoa jotka voitelen ehkä 1-2 rkl vilmariinilla, 1/2 mozzarella, 1-1,5 kanafilee, ehkä 1/2dl kermaa

3-4 rkl kreikkalainen, 1,5-2 dl marjoja (mansikka, mustikka,vadelma ja 3 eriväristä herukkaa), 1/2 mozzarella, 4viipaletta juustoa jotka myös voitelen 1/2rkl vilmariinilla

Tosi maitotuotepitoistahan tää on.


Nakoin nuo sun syömiset Sulamoon (ent. Kalorilaskuri) ja se antaisi päivän sapuskoiksi suurinpiirtein näin. Toki vain suuntaa antavasti kun tarkkoja painoja ei ole tiedossa:

KCAL noin 2000
Proteiinit 112 gr
Rasva 166 gr
HH 19 gr


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)