karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2020-01-27 09:45:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-05-06 16:04:04 
Poissa
sintti
sintti

Takaisin ruotuun! Olen kaivannut jo pitkään Karppiyhteisöä ja ruuan tuomaa hyvää oloa. Erinäisistä syistä ja tekosyistä(lue eräät mieshenkilöt elämässäni), olen antanut periksi sekaruualle ja antanut itseni voida huonosti. Karppasin vuosina 2004-2007 ja voin todella hyvin. Sitten erosin ja voin vielä paremmin, mutta jonkun retkun mukana tuli kuvioihin leipä ja lopun arvaattekin. Painoin silloin aloittaessani jotain 99kg ja siitä puolen vuoden kuluttua 74kg. Nyt olen ylittänyt tuon maagisen 100kgn rajan kymmenen kiloa sitten ja olonivarmaan arvaattekin.. :oops:
Kaikenlaisia juttuja olen matkan varrella kokeillut, viimeksi Aineenvsihdunnan aktivointidieettiä. Enää en jaksa uskoa oikein mihinkään. Arvelen, että aineenvaihduntani on näiden kokeilujen myötä mennyt ihan sekaisin ja jokaisen kokeilun jälkeen paino vain nousee entisestään. Haluaisin nyt palata noudattamaan itselleni tuttua hyväkarppausta, ja siitä muutama kysymys.
Täällä on paljon uusiokarppeja, saako aineenvaihdunnan uudelleen toimimaan, jos sen on saanut näin sekaisin? Antti Heikkilä mainitsee diabeteskirjassaan ohimennen, että jos on jo vaihdevuosi-ikäinen ja lähtee uudestaan syömään vähähiilihydraattisesti, aineenvaihdunta ei jostain tuntemattomasta syystä ala toimia. Onko tästä kokemuksia?
Jos paino ei laske, niin muuttuuko veriarvot silti parempaan suuntaan? Eli paraneeko olo, vaikkei se karisevina kiloina näkyisikään?
Ensimmäisellä kerralla nivelkivut, ihottumat ja pissatulehdukset loppuivat, mutta nyt on melko aktiivinen menierentauti myös elämää hankaloittavana vaivana ja reagoi tosi nopeasti stressiin ja iltapainotteiseen työhön. Onko menieerikot saaneet karppauksesta apua?
Kovin innoissani olen, jos jaksatte kertoa kokemuksistanne!
Ja vielä.. tuntuupa kotoisalta olla foorumilla :D

ViestiLähetetty: 2018-05-06 19:53:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heissan,

Vasta 3 kk takana, ei vielä mikään varsinainen upeetaupeeta elämys. Vaihdevuosia lähestyvä nainen olen ja sen sata kiloa joskus laihduttanut. MItä enemmän tietoa päivittää sitä selvemmältä tuntuu, että pätkäpaasto on se johon pitää tutustua lähemmin. Nyt olen paastoillut maanantaipäivät, ruokaillut ekan kerran n klo 17. Kesän koittaessa ajattelin lisätä paastopäiviä ja niiden pituutta, jospa tuo mahanröllykkä vähän pienenisi enemmän. Tavoite on kuitenkin jo melko hyvin hanskassa, sokerit on päivisin alle kuuden :) Kyllä se siitä!

ViestiLähetetty: 2018-05-06 21:10:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Minä myös erinäisistä syista otin viljat takaisin ja kilot, mutten ihan kaikkia sentään. Nyt yritän karpata viksusti ja varsinkin ilman viljoja. Vie jotain 6-8 kk ennenkuin viljojen kaikki oireet häviää mun oman kokemuksen mukaan. Voihan sekin olla yksilöllistä. En ole laihtunut kuin tilapäisesti pari-kolme kiloa, mitä ei tässä painoluokassa lasketa. Mutta olo kohenee koko ajan, eikä auta kuin luottaa, että jatkossa kaikki vielä kääntyisi hyväksi.

Menieren taudista en tiedä mitään. Täällä on semmoinen vaivaiskarpit osio, löytyiskö sieltä mitään?

ViestiLähetetty: 2018-05-07 07:19:33 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Minulla on nyt kymmenen vuotta täynnä ketokarppausta LCHF tyylillä. Iän myötä hiilariensieto tuntuu laskevan kaikilla eli esidiabete ja diabetes yleistyvät ja paino-ongelmat lisääntyvät. Jos on kuurien kanssa vielä sekoittanut aineenvaihduntansa niin voihan se ottaa aikaa että hormoonitoiminta normalisoituu, toivottavasti et nää tätä uutta aloitusta uutena kuurina vaan annat sille aikaa. Minä lähtisin tavallaan Atkinsin induktiosysteemillä selvittämään missä se oma hiilariensietoraja on, se ei ehkä enää olekkaan siellä ns hyväkarppauksen aluella. Tervetuloa vain mukaan!

ViestiLähetetty: 2018-05-07 15:34:04 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos kiitos! Elämäntapaa nyt haen takaisin. Täytyy kuulostella tuota päivittäistä hiilarimäärää ja aloitella aika tiukasti. En jaksa noita makroja miettiä, mutta eiköhän homma etene, kunhan huolehdin hyvän rasvan saannista ja poistan haitalliset hhh:t. Enkä anna vaikuttaa sen, jos joku muu ei kohtele minua hyvin. Mikä piru siinä onkaan, että se sai kohtelemaan itseänikin huonosti, vaikka tasan tarkkaan tiesin miten pahasta väärin syöminen voi olla. Tänään löysin vahvistusta facebookistakin;

KUN ALOIN RAKASTAA ITSEÄNI

Kun aloin rakastaa itseäni, huomasin että ahdistus ja henkinen kärsimys ovat vain varoitusmerkkejä; elän vastoin omaa totuuttani.
Tänään tiedän sen tarkoittavan REHELLISYYTTÄ
Kun aloin rakastaa itseäni, ymmärsin kuinka syvästi joku voi loukkaantua siitä että suuntaan häneen toiveitani väärään aikaan, kun hän ei ole vielä valmis, vaikka tuo ”hän” olisinkin minä itse.
Tänään kutsun sitä KUNNIOITUKSEKSI

Kun aloin rakastaa itseäni, lakkasin kaipaamasta toisenlaista elämää, ja näin, että kaikki ympärilläni kutsui minua kasvamaan.
Tänään kutsun sitä KYPSYYDEKSI

Kun aloin rakastaa itseäni, ymmärsin olevani kaikissa olosuhteissa aina oikeassa paikassa, oikeaan aikaan, ja että kaikki tapahtuu täsmälleen oikealla hetkellä. Se rauhoitti minua.
Tänään kutsun sitä ITSELUOTTAMUKSEKSI

Kun aloin rakastaa itseäni, lakkasin varastamasta omaa aikaani, lakkasin suunnittelemasta huikeita projekteja tulevaisuuteen. Tänään teen vain sitä mikä tekee minut iloiseksi ja onnelliseksi, asioita joita rakastan, jotka saavat sydämeni riemuitsemaan, ja minä teen ne omaan tapaani, omalla rytmilläni.
Tänään kutsun sitä YKSINKERTAISUUDEKSI

Kun aloin rakastaa itseäni, luovuin kaikesta mikä ei ole hyväksi terveydelleni - ruuasta, ihmisistä, tavaroista, tilanteista, kaikesta mikä masensi minua ja loitonsi minua itsestäni. Ensin kutsuin tätä asennetta terveeksi itsekkyydeksi.
Tänään tiedän sen olevan ITSENSÄ RAKASTAMISTA

Kun aloin rakastaa itseäni, lakkasin yrittämästä olla aina oikeassa; siitä lähtien olen ollut vähemmän väärässä.
Tänään ymmärsin sen olevan VAATIMATTOMUUTTA

Kun aloin rakastaa itseäni, en suostunut enää elämään menneisyydessä ja olemaan huolissani tulevaisuudesta. Nyt elän vain tätä tapahtuvaa hetkeä varten.
Tänään elän jokaisen päivän, päivän kerrallaan ja kutsun sitä AUTUUDEKSI

Kun aloin rakastaa itseäni, huomasin, että mieleni voi satuttaa minua ja tehdä minut sairaaksi. Mutta kun kytkin sen sydämeeni, tuli mielestä arvokas liittolainen.
Tänään kutsun tuota liittoa SYDÄMEN VIISAUDEKSI

Meidän ei enää tarvitse pelätä riitoja, yhteenottoja ja ongelmia, ei omia eikä muiden; törmääväthän tähdetkin joskus ja niiden pirstaleista syntyy uusia maailmoja.
Tänään tiedän, SE ON ELÄMÄÄ!

Charlie Chaplin 70-vuotisjuhlissaan 16. huhtikuuta 1959

ViestiLähetetty: 2018-05-07 16:13:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sinä lähtenyt 2007, minä tulin silloin!
Joten tervetuloa vaan takaisin! :smt006

Millä tavalla olet nyt päättänyt aloittaa loppuelämän :wink: ruokavaliomallin? :D

ViestiLähetetty: 2018-05-07 17:06:16 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Weera, hyvä, kun olet ollut sillä aikaa paikalla, jatketaan tästä. No, ajattelin skipata ne miehen tekemät aamupuurot, mutta syödä tai juoda kananmunat. Tänään pyöräillessäni nautin kahden munan rasvakahvit kera kurkuman, kookosrasvan ja voin. Sitten olikin mahtava olo tuonne iltapäivään asti. Kahden maissa tein Ison salaatin pohjaksi ja siihen pilkoin paprikan, tomaatteja kesäkurpitsaa ja sipulia, sekä n. 200g hyvin maustettua kanasuikaletta cremefraisen kanssa paistettuna ja tietysti oliiviöljyä. Illalla menee vielä iso salaatti, aikas samanlainen, ehkä avokadoa lisäksi. Nyt on sekä töissä että kotona muutaman päivän tarpeet valmiina. Muistelen, että olin omimmillani syödessäni kolme kertaa päivässä ja ainakin nyt on ihan mahtava olo. Varmaan huomenna tai ylihuomenna onkin sitten infernaalisen päänsäryn aika, muttasen jälkeen tuntuukin ettei jalat ota maahan ollenkaan.. jos vanhat merkit paikkansa pitää. Vettä on mennyt parisen litraa ja vielä menee ehkä puoli. Liikkumista puoli tuntia yhteensä pyörällä. Vielä tänään extraseurana Mr Meniere, ihan kuin olisin kuplan sisällä ja jos ääniä on paljon, ei oikein selviä mistä äänet tulevat. Siellä ne kolisevat pään sisällä toisiaan vasten. Mutta veikkaan ja toivon, että nesteet alkavat poistua nopeasti, jolloin tuo ongelma häviää ennen kuin ehtii muuttua huimaus-/pahoinvointikohtaukseksi.

ViestiLähetetty: 2018-05-07 18:10:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Piti käydä tsekkaamassa tuo mr Meniere ja aika ilkiöhän tuo! Reipas olet, kun sen kanssa pärjäät.

ViestiLähetetty: 2018-05-08 11:18:31 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Greda Carbo, mutta ainahan se on niin, että tauti kun tauti, kaikkeen tottuu. Tosin aika moni sairaus on hallittavissa ruokavaliolla, tai ainakin oireet saadaan helpommiksi oiken syömällä. Tällä ikää, 56v, toivon oppineeni noista menneistä vuosista jotain ja pystyväni nyt välttämään itselleni huonoiksi kokemiani ruokia. Niin nyt kuin aikaisemminkin, nautin ihan mielettömästi hyvästä ja tuoreesta ruuasta, nukuin määrällisesti paljon vähemmän, mutta olin virkeämpi, nivelrikkokivut hävisivät viikossa, sokeriarvot laskivat ihanteelliselle tasolle ja veikkaan, että myös tuo meniere helpottaa kun nesteet alkavat liikkua. Jo nyt, parin vuorokauden jälkeen olo on paljon parempi, enkä enää kulje sumussa, vaikka vielä korvissa humiseekin. Eikä missään kohtaa kropassa ole kipuja, toisin kuin esim. kehokuuri tai tämä mainitsemani aineenvaihdunnan aktivointi, saivat aikaan tosi hankalan tuntuisen alaselkä-pakarajuilimisen muutamaksi päiväksi. Se selitettiin myrkkyjen ja kuona-aineiden liikkeelle lähtemisestä ja sen sanottiin olevan hyväksi, mutta minusta kipu viestittää jostain itselle sopimattomasta. Ai niin, kiitos myös vaivaiskarppitiedosta, en olisi löytänyt sitä ilman vinkkiäsi. Nyt täytyy vain löytää reitti sinne;-)

ViestiLähetetty: 2018-05-08 11:25:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kyllähän noilla kuureilla paino saattaa laskea, mutta jojoiluunhan ne yleensä johtavat kun sitten on ratkaisuna ostaa uudestaan sama kuuri, onneksi LCHF ruokavaliota voi noudattaa loppuelämän kun löytää sen oman tasapainon.

Lisätään vielä että täällä Ruotsissa LCHF ruokavalio on hyväksytty Sosiaalihallituksen tutkimuksen jälkeen yhdeksi ruokavalioksi diabeteksen ja ylipainon hoitoon eli jos potilas sen valitsee niin terveydenhoitohenkilökunta ei voi kieltäytyä hoitamasta ja seuraamasta potilasta täällä tavalla. Mutta sen historianhan ehkä tunnetkin aikaisemmalta karppiajalta.

ViestiLähetetty: 2018-05-08 12:03:45 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Lainaa:
Nyt täytyy vain löytää reitti sinne;-)

Se on karppiklubi, yks muiden joukossa ja edellyttää omaa rekkautumista muistaakseni. Tosin tämä karppilampi on sen verran muuttunut etten oikein tiedä itsekään enää systeemejä. Yksityisviesti jollekulle ylläpitäjistä varmaan valaisis asiaa ja veis eteenpäin. Rekkaudu sit samalla terveeisiin eviin! Aika hiljaista siellä nkyään on, mutta on siellä hyviä vanhoja ketjuja ja eipä ois pahitteeksi jos piristyisi!

ViestiLähetetty: 2018-05-08 14:13:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei niissä klubeissa tapahdu enään mitään. Viimeisimmät viestit viime vuodelta.

ViestiLähetetty: 2018-05-08 18:12:15 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

No ei varmana tapahdukaan jossei sinne kukaan mene kirjoittamaan? Mutta kuten sanoin vanhojakin voi lukea sitä tapahtumista ootellessa.

ViestiLähetetty: 2018-05-08 18:57:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Greda Carpo kirjoitti:
Lainaa:
Nyt täytyy vain löytää reitti sinne;-)

Se on karppiklubi, yks muiden joukossa ja edellyttää omaa rekkautumista muistaakseni. Tosin tämä karppilampi on sen verran muuttunut etten oikein tiedä itsekään enää systeemejä. Yksityisviesti jollekulle ylläpitäjistä varmaan valaisis asiaa ja veis eteenpäin. Rekkaudu sit samalla terveeisiin eviin! Aika hiljaista siellä nkyään on, mutta on siellä hyviä vanhoja ketjuja ja eipä ois pahitteeksi jos piristyisi!

Oliskohan noista jotakin listaa olemassa? Ne ovat salaisiakin salaisimpia paikkoja :lol: Ei taida uudet osata edes kysellä muuta kuin sitä mikä kirjautujille näkyy yleisesti.

Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa

ViestiLähetetty: 2018-05-08 19:05:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Hoover on yksi semmoinen ylläpitäjä jolle ainakin voi laittaa yksityisviestin yv. Kertoa soonä, että haluaan yllämainittuihin klubeihin. Kyllä se klubien lista näkyy mun mielestä kaikille, mutta ei sit sisältö, kai. Chiman oli semmoinen avulias, mutta on kai lopettanut.

ViestiLähetetty: 2018-05-14 06:36:29 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Moi! Karppiklubit löytyvät siis etusivulta, kun vain vierittää sivua tarpeeksi alas.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2018-05-14 07:11:03 
Poissa
sintti
sintti

Kitos taas, laitoin viestiä Vaivaiskarppien ylläpidolle. Kiva olisi ainakin päästä lueskelemaan muidenkin vaivaisten kokemuksia :lol:, jos ei enää aktiivinen ryhmä olekaan. Onhan täällä tosi paljon hiljaisempaa kun 15 vuotta takaperin, mutta somessa on niin paljon muutakin..
Eilen mittasin sokerit ja verenpaineen aamulla herättyäni. Takana siis viikko karppausta alle 20g:n hiilareilla. sok.4.9 ja verenpaine 123/68! Paremman olon tuntee kropassa hyvin, en kulje enää sumussa ja kivut on poissa. Eikä muuten tullut sitä infernaalista päänsärkyä ollenkaan [-o<

ViestiLähetetty: 2018-05-14 07:28:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hienolta näyttä, arvot normalistoituneet nopeasti. Usein se päänsärky ja moni muukin siirtymävaiheen oire johtuu suolan puutteesta.
Vaivaiskarpeissa taisi olla sääntö että pitää olla joku määrätty määrä viestejä kirjoitettuna foorumille, sillä tavallaan varmistettiin sitä ettei joku vain rekkautunut kurkistellakseen kun siellä kuitenkin puhutaan vähän aremmista asioista!

ViestiLähetetty: 2018-05-30 20:43:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

=D> Ihanaa kun tänne foorumillekin vielä eksyy väkeä aina toisinaan.

Karppifoorumi on mulle iso henkireikä edelleen, vaikka täällä ei niin aktiivista enää ole, ENKÄ itse ole koskaan ollut mikään kova kirjoittelemaan. Meni neljä vuotta elämästä ihan valtavan yksityiselämän projektin kanssa ja kaikenlainen foorumeilla roikkuminen jäi sikseen.

Tällä hetkellä olen selän vuoksi sairaslomalla toistaiseksi, mikä on tarjonnut ehkä kauan kaivattua hengähdystaukoa muuhunkin elämään. Ajatukset ovat alkaneet selkeytyä ja huomaan yhä enemmän viettäväni taas aikaa täällä karpeissakin. :)
Nyt on aikaa vielä viilata ruokavaliotakin ja selvitellä mikä kaikki kipuja aiheuttaa. Viljat, sokerit, tärkkelykset... mitä näitä nyt on.

ViestiLähetetty: 2018-05-30 21:10:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

...siemenöljyt.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00