karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:49:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Makrojen laskentaan jeesiä?
ViestiLähetetty: 2018-05-08 08:03:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-05-08 07:41:54
Viestit: 2
Nyt on pakko tarkistuttaa että ollaanko täsäs menossa ihan metsään. Takana on nyt viikko varsinaista karppaamista ja jotenkin mun on vaan ihan mahdoton uskoa näihin omiin ravintosisältölaskelmiini :D Ajattelin että täällä osaa prot sanoa ihan mutulla josko jossain on vikaa.

Eniten mua hämmentää kaloreiden määrä, en ole yhtenäkään päivänä päässyt yli 1800kcal? Joku päivä jäi alle 1500kcal. Syöty kyllä on, eli nälkää ei ole erityisemmin nähty. Alkuun yritin pitää hiilarit mahdollisimman pieninä ja ne olivat jossain välillä 20-30g. Olo oli kuitenkin ihan hirveä, heikotti, hapotti, etoi, päätä särki ja koiran ulkoiluttaminenkin tuntui ylitsepääsemättömältä. Päätin vähän höllätä ja yrittää jatkossa pitää jossain välillä 50-70g ainakin alkuunsa, jotte koiran kanssa lenkkeily ja salilla käyminenkin onnistuisi.

No eniveis, tässä yhden esimerkkipäivän ruoat (kaikki määrät nyt tässä pyöritettyjä "noin"-määriä, kirjaa olen pitänyt ihan vaa'an kanssa grammalleen):

Aamulla turkkilaista jogurttia 200g, sekaan 65g pakastemansikoita.
Parin tunnin päästä kaurapuuro desistä eli 37g hiutaleita ja 10g voisilmällä.
Lounaaksi täytettyjä herkkusieniä (tein 9kpl, jossa herkkusieniä 280g joiden sisällä 100g koskenlaskijaa ja ympärillä yhteensä 140g pekonia, laskennallisesti per sieni 0,1g hh, 4,8g proteiinia, 6,1g rasvaa ja 77kcal) 5kpl.
Päivällä annos herkullista "jauhelihamössöä" :D Tässä oli 23% nautasikaa 700g, pari sipulia 180g, herkkusienien jalatkin sekaan 70g ja kolme kananmunaa 170g. Viisi annosta, laskennallisesti 1,9g hh, 27,9 proteiinia, 36,4g rasvaa ja 429,1kcal per annos.
Ruokien välissä herkuttelin jopa palalla 86% Maraboun suklaalla, pala 10g.

Yhteensä sain koko päivälle laskettua 42,2g hiilareita, 70,1g proteiinia ja 121g rasvaa ja --- vaan 1548kcal?! Srsly?

Pitäisikö vaan reippaasti lisätä syömistä ettei mene säästöliekille vai odottaa vielä, että homma pääsee vauhtiin? Tähän mennessä olen tosiaan mennyt aikalailla omaa vointia tarkkaillen ja sen mukaan säätänyt. Joidenkin silmään tuo hiilarimäärä voi olla liikaa, mutta tosiaan yritän tähän hätään pitää vaan alle sadassa grammassa päivittäin, koska kaikki ehdottomuudet on aina kosahtaneet itsellä alta aikayksikön. Tällä kertaa aloittamiseen oli painon ennätyslukemien lisäksi myös mahdottomaksi päässyt sokerikoukku, mutta suklaanrakastajana tiedän että on ihan maailmanlopun hommaa kieltää nuo itseltäni kokonaan. Nyt yritetään siis vähän sallivammin alusta asti jotta saisi aikaan pidempiaikaisia muutoksia - ehkä siksikin tuo kalorien vähyys tuntuu niin kummalta? Sisällöt olen laskenut ihan pakkausselosteiden, Finelin ja grammavaa'an avulla.

toimhuom. tällä hetkellä lähinnä nökötän päivät kotona, töihin ei ole muista syistä asiaa vielä ainakaan pariin viikkoon. Mahtavia kulutuslukemia ei siis perusaktiivisuudellakaan mulle tällä hetkellä kerry.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)