karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 14:06:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 09:08:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Kannattaa miettiä asioita ehkä vähän pidemmällä aikajänteellä ja turvautua vähän muuhunkin tietoon, kuin juuri tämän hetken viranomaisten antamaan:

Ensimmäiset tiedot laihduttamisesta karppaamalla ovat jo 1700-luvun lopulta Ranskasta.
1800-luvulla herran Banting julkaisi omat vähähiilihydraattiset ohjeensa, joista suoraan tulee ruotsin kielen "banta" sana.
1900-luvun alussa yksi saksalainen lääkäri huomasi, että onpa jännää että täysin riippumatta sen tyypin 2 diabeetikon koosta ja massasta, 72 g hiilihydraattia päivässä näyttäisi olevan se maksimimäärä, jolla tauti menee remissioon.
Vielä 1960-luvulla paino-ongelmiin erikoistuneet lääkärit määräsivät potilaitaan vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle. Hyvin tuloksin.

Sitten tuli Ancel Keys, joka ihan suoralla kusetuksella - hiljattain löytyi eräästä kellarista se data joka todisi "kova rasva tappaa" hypoteesin vääräksi eli ristiriitaisen datan äijä ihan kylmästi vain piilotti - sai ihmiset huijattua luulemaan että ongelma on tyydyttynyt rasva, eikä sokeri. Tätä kusetusta on nyt jatkettu 40 vuotta ja järkevä ihminen - siis sellainen joka ajattelee omilla aivoillaan, eikä ole sokeasti auktoriteettiuskoinen - näkee jo käsiin räjähtäneestä ylipaino- ja T2D-ongelmasta, että kyse on nimenomaan kusetuksesta.

Ja sellaisesta kusetuksesta joka sairastuttaa, vammauttaa (diabeetikoiden sokeutumiset ja amputaatiot) ja tappaa yhä kasvavaa joukkoa ihmisiä.

Sananen lihan tappavuudesta, WHOn taannoinen "tutkimus" oli täysin luokaton tällä tavalla:

Ne jotka söivät eniten punaista lihaa myös tupakoivat eniten, joivat eniten alkoholia, liikkuivat vähiten ja olivat useammin ylipainoisia ja/tai tyypin 2 diabeetikoita. Kaikki nämä tiedetään voimakkaasti syöpäriskiä lisääviksi jutuiksi, mutta silti WHO:n "asiantuntijat" lausuivat näiden tulosten perusteella, että syöpään syyllinen on se punainen liha.

Laiduntava eläin (= kaikki suomen naudat, sillä ne joko laiduntavat tai syövät nurmirehua) on HIILINIELU eli erittäin ekologinen ruuantuotantotapa ja Maailman Luonnonsäätiö tukee metsälaiduntamista, sillä se edistää ainutlaatuisten perinnemaisemien säilymistä.

Kellariin piilotetut tutkimustulokset: https://www.scientificamerican.com/arti ... ry-advice/
WWF:n metsälaidunhanke: https://wwf.fi/alueet/suomi/metsalaidunhanke/

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 10:11:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Älä syytä punaista lihaa ja eläinrasvaa siitä, minkä sokeri, tärkkelys, siemenöljyt ja teollinen prosessointi on aiheuttanut!

Tämä koskee käytännössä kaikkia metabolisia ongelmia diabeteksesta ja sydänongelmista aina syöpään ja alzheimeriin saakka.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 10:29:07 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-04-17 13:54:46
Viestit: 9
Kiitos taas kaikille hyvistä kommenteista. Myönnettäköön, että olin hieman provosoiva. Sitä vaan kun on tarjolla kaikenlaista tietoa. Aina ei ole helppo tietää, mikä on oikeaa tai mikä itselle soveltuu parhaiten. Yritän kyllä edelleen jatkaa tätä karppaajan taivalta. Ehkä aikaa myöten minä ja elimistöni tottuvat tähän uuteen elämäntapaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 10:29:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Unohtamatta autoimmuunisairauksia: Hengitystieallergia, atooppinen ihottuma, nivelrikko...

Niin kauan kun söin virallisten suositusten mukaan minulla oli hengitystieallergiaa, atooppsita ihottumaa ja kaikki vanhat urheiluvammat juilivat jatkuvasti - nivelrikko alkaa usein juurikin sellaisesta nivelestä, jossa on jokin traumaperäinen vamma/arpeutuma.

Nyt ei ole enää siittepölykausi-ongelmia eikä atooppista ihottumaa, eivätkä urheiluvammaiset niveletkään kipuile lainkaa. Paitsi jos erehdyn syömään viljaa: siinä tapauksessa joku vanha urheiluvamma rupeaa aina juilimaan...

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 10:42:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
^ jotta ei mene nyt liikaa karppauksen ylistämiseen, niin ei se karppaus välttämättä aina paranna, ja tee oloa heti autuaammaksi. Mutta helpotusta olotilaan tuo satavarmasti.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 10:43:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tros kirjoitti:
Kiitos taas kaikille hyvistä kommenteista. Myönnettäköön, että olin hieman provosoiva. Sitä vaan kun on tarjolla kaikenlaista tietoa. Aina ei ole helppo tietää, mikä on oikeaa tai mikä itselle soveltuu parhaiten. Yritän kyllä edelleen jatkaa tätä karppaajan taivalta. Ehkä aikaa myöten minä ja elimistöni tottuvat tähän uuteen elämäntapaan.

No, kyllä mekin vähän kokeiltiin, että oletko tosissasi...

Jos ruotsi tai englanti sujuu, niin tässä hyvät sivustot aiheen opiskeluun:
https://www.dietdoctor.com/se/lchf
https://www.dietdoctor.com/low-carb

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Rasvan syönti vaikeaa
ViestiLähetetty: 2018-04-24 10:59:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47599
Paikkakunta: HomeSweetHome
Tros kirjoitti:
Yritän kyllä edelleen jatkaa tätä karppaajan taivalta. Ehkä aikaa myöten minä ja elimistöni tottuvat tähän uuteen elämäntapaan.

Ok. Kerro sitten millainen yksi ruokapäiväsi on.
Se auttaa kummasti meitä pitempään perehtyneitä hahmottamaan missä menet ja mikä voisi auttaa.

Pyyntö siksi, että kummankin ketjusi alussa olit apua pyytemelmässä : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)