karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:44:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 13:05:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
els kirjoitti:
Siksi meille syötetään kaakaojauhetta, josta kaakaorasva on kerätty kosmetiikalle.

Olenkin ihmetellyt sitä, kun joissakin tummissa suklaissa yksi ainesosa on "vähärasvainen kaakaojauhe". Ja taloussuklaissa taas kaakaorasvakin usein on korvattu jollakin halvemmalla rasvalla...

Jännä että kaakaorasva on kerätty kosmetiikalle. Olen tutkinut kosmetiikan tuoteselosteita, mutta en ole vielä törmännyt kaakaorasvaan niissä. Sellaisenaan minulla on kyllä kaakaorasvaa tuubissa, eikä muistaakseni maksanut paljon. Mutta en ole huomannut kaakaorasvasta erityistä hyötyä iholleni. Eläinrasvat (lanoliini sekä kerma-glyseriiniseos 75/25) ovat minulla pelittäneet paremmin ulkoisestikin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 13:08:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
En tiedä mikä on ongelma kookoksen osalta, arvaan lektiinejä - tai jotain muuta vastaavaa jos ne eivät voi olla syynä - ihan vaan sen vuoksi, että satavarmasti tiedän että EN ole allerginen kookokselle. OIreet tosin vaihtelevat: Kookosrasva tuottaa järjettömän kuvotuksen (sekä teollinen että kylmäpuristettu), kun taas kookossokeri tuotti sen kurkkukivun ja kuumeisen olon.

Voihan toki olla että syynä ei ole niin lektiinit kuin mikään muukaan osanen, vaan ihan vaan se että kroppa ei halua kookosta ja ilmaisee sen sitten vaihtelevin oirein tilanteesta riipppumatta.

Panimosokeri ei ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia, vaikka muuten viljat tuottavat niin, että yksi pala äidin runsasrasvaista spelttikakkua tuottaa seuraavaksi päiväksi kipuja vanhoihin urheiluvammoihin.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 14:10:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Kyllä tunnistan kookosöljykuvotuksen, olen kokenut sen jos aamulla olen erehtynyt ottamaan :-k

Mutta kapryylihaposta ei tule sellaista tunnetta, edes tyhjään vatsaan aamulla nautittuna. Tänä aamuna terästin aamupalan jälkeisen kahvini taas kapryylilla ja olen toistaiseksi ihan raiteillani :?

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 14:18:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minulla on ihan sama mikä vuorokaudenaika ja teollinen kookosrasva tekee ihan tasan saman olon kuin hifistelevät luomut kylmäpuristetut kookosöljyt. Ongelma siis itse kookos minun kohdallani. Sinänsä sääli, tykkäisin mausta kovasti ja käyttäisin moneenkin tarkoitukseen. Olen lohdutukseksi ostanut kaakaovoita, se on esim. kahvissa kerman lisänä oikein hyvää, tulee semmoinen hyvin vieno kaakaon makuvivahde mukaan.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 14:22:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Kaakaovoi maistuu (ja tuoksuu) minusta todella hyvältä --> täytyykin tehdä hintavertailu.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 14:24:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Olen itse löytänyt aika edullisesti kaakaovoita siitä Sörkän metroaseman karkkikaupasta, josta ostan kaikki pähkinätkin. Siellä on tosi paljon kaikenlaista luontais- ja terveystuotetta karkkien ja pähkinöiden ohella.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-01-22 14:29:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Kiitos, pitääpä muistaa kurkistaa, kun on käytännössä ihan reitillä :)

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Kapryylihappo
ViestiLähetetty: 2018-03-19 18:24:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Arvo Morkkis kirjoitti:
Greda Carpo kirjoitti:
Huimaileminen kai johtuu alhaisesta verenpaineesta. kannattaako noin kaunista painetta painaa alas?


Joo se oli juttuni pointti. Jälkiviisaana tässä funtsin. En tietenkään tiennyt mistään painetta laskevista ominaisuuksista kun ostin pullon, ja veikkaan, ettei selkeää tieteellistä näyttöäkään löydy.

Ja kun terveysvaikutuksista ei Suomessa saa hiiskua, niin eihän tästäkään mahdollisesta vaikutuksesta. Jos pitää paikkansa, olisi yhdelle aihe käyttää, toiselle, kuten mulle, kontraindikaatio (tai ainakin syy nauttia suolaa käytön yhteydessä) :)


Et ole selvästi vielä sisäistänyt kupletin juonta, tuota öljyä ei tietenkään saa käyttää koska se saattaa laskea verenpainetta liikaa.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)