karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:08:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-01-08 11:04:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2018-01-08 10:53:48
Viestit: 1
Pyydän anteeksi, jos aiheesta jo aloitus, en vain ole onnistunut löytämään muita kuin vajaatoiminnan keskusteluja.

Eli multa on poistettu kilpirauhanen kokonaan ja kaikki hormooni tulee purkista.
Mihin ketoosi vaikuttaa? Eli vaikuttaako se itse kilpirauhaseen ja hormoonituotantoon, vai vaikuttaako se elimistössä olevaan hormooniin tai sen muuntuvuuteen?

_________________
---------------------------------------------------------------------------------------
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-12 15:33:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-09-13 09:50:14
Viestit: 484
Ne taitavat tosiaan olla vähemmistössä, joilla toimivaa kilpirauhasta ei ole ollenkaan. T3:n pitäisi ketoosissa/karpatessa päästä solutasolle paremmin. Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla elimistön T3-taso on alhaisempi ja karppaajana oletan, että tämä johtuu siitä, että sitä myös tarvitaan vähemmän. Lääkityksen kannalta tämä on vähän niin ja näin, koska itselläni on eläinperäinen, enkä voi säätää T3:n määrää erikseen. Pyrin silti ketoosiin ja paastoan. Olen mitattaessa ollut aina raskaana, mutta minä olen karpatessa liikatoiminnalla melko alhaisilla T3-arvoilla. Liikatoiminta alkaa minulla alle kilpirauhaslääkäreiden suositteleman 5:n eli toisin sanoen ei likimaillakaan liikatoiminnan virallista rajaa.

Muunto tapahtuu karpatessa tiettävästi myös paremmin, mutta tässäkin on monta vaikuttavaa tekijää kuten se, että suolisto on karppaajalla paremmassa kunnossa ja ruoka ravinteikkaampaa. Ketoosin riski on nälättömyys eli kilpirauhaspotilaan täytyy pitää huoli riittävästä energiansaannista. Tämäkin fakta on karppaajan tulkinta tutkimuksesta, jonka mukaan vajaatoimintapotilaille on haittaa hiilihydraattirajoituksesta silloin, kun se samanaikaisesti johtaa kalorivajaukseen.

Henkilökohtaisesti en usko, että ketoosista on haittaa, mutta voit joutua rukkaamaan lääkitystä alaspäin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)