karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 01:29:50

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Karppaamaan taas
ViestiLähetetty: 2017-10-19 16:18:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-10-19 16:11:55
Viestit: 1
Heippa,

Olen karppaillut ennenkin, tosin viimeksi painoni meni alas ihan kasvisruokavaliolla. Nyt olen kuitenkin kärsinyt masennuksesta, jonka seurauksena olen lihonut huomat 10KG parissa kuukaudessa! Päätin siis, että niistä on nyt päästävä eroon ja nopeasti, joten aloitin karppaamisen tänään - siitä huolimatta että olin syönyt lähemmäs 400 hiilaria aamulla.

Muistan perusjutut suhteellisen hyvin: tärkeintä on rasvan saanti, kuidut ja vissyä pitää juoda. Kasviksia saa syödä, kunhan hiilarit jää alle sen 20-30/pvä. Kävin siis kaupasta hakemassa kesäkurpitsaa, kilon kermajuustoa, kermaa (juon huimasti kahvia, joten pakko sinne saada sekaan jotain on), kananmunia, kalaa, kanaa ja voita. Tällä linjalla ajattelin pysytellä seuraavat 2 vkoa ja sitten kun paino lähtee alaspäin (tänään se ei varmasti ala vielä, koska hiilareilla mentiin vielä aamusta), niin alan lisäämään muita ruokia.

Pari kysymystä:

1) Miten tuo hiilarien lisääminen pitäisi tehdä? Juusto-rahka-kala-kana-yms-liharuokavalio ei ole pidemmän päälle terveellistä, joten miten saan pikkuhiljaa taas lisättyä kasviksia ruokavalioon enemmän? Millainen aikataulu? Viikossa 5hh lisää per päivä?

2) Yritän lopettaa tupakointia, joten käytän nicoretteä. Jokaisessa nicoretessä on 1hh/tabletti. Kannattaako näitä lähteä laskemaan ollenkaan? En ole koskaan laskenut esim. kahvin hiilareita ja olen silti laihtunut ihan huimia määriä parissa kuukaudessa karppaamalla.

Kiitos vastauksista!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaamaan taas
ViestiLähetetty: 2017-10-20 17:59:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Eikö ne muutamat rehut, kuten tomaatit, kurkut, kukkakaali, kaalit yms. riitä kuiduiksi ihan hyvin. 1) jätä se rahka pois ja voita reilusti, niin on ihan terveellistä. 2) ei tarvitse laskea.

Loput vinkit allekirjoituksesta:

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaamaan taas
ViestiLähetetty: 2017-10-20 18:08:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47636
Paikkakunta: HomeSweetHome
Sanoit että "Juusto-rahka-kala-kana-yms-liharuokavalio ei ole pidemmän päälle terveellistä" Miksi näin?
... paitsi että siitä jäivät lisärasvat kokonaan pois, ja pelkkä protailu voi toki haitatakin,
mutta se on aika kaukana karppauksesta sellaisena kuin mitä se nykyisin maailmalla tunnetaan : )

Ai niin ja arvaa tai kerro paljonko voit syödä kesäkurpitsaa päivässä jos haluat siitä 20g hiilareita?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaamaan taas
ViestiLähetetty: 2017-10-21 13:14:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Jos ne nikotini valmisteet auttavat niin antaa tulla vaan hiilareita, ei niistä varmaan yli 15 tule päivässä, voihan ne huomioida rehuissa, syö kaaleja ym missä on vähiten hiilareita varsinkin jos on vaikeutta päästä ketoosiin.

Vesi on hyvä juoma.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaamaan taas
ViestiLähetetty: 2017-10-21 13:48:54 
Poissa
Sambakarppi
Sambakarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-06-03 16:26:23
Viestit: 15364
Paikkakunta: Vantaa
Ei kannata laskea Nicoreten hiilareita. Motion sanoi jo, että jos tupakoinnin vieroitushoito auttaa, vaikkapa Nicoretella, niin se on paljon parempi kuin tupakointi. Toisaalta nikotiini on niin koukuttava aine, että vieroitusvalmisteisiin saattaa jäädä koukkuun. Mutta käytä niitä niin pitkään kunnes pääset eroon tupakasta.

_________________
Mateen ruokahakemisto

Tiede on se, mihin uskominen loppuu. - Matee


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Karppaamaan taas
ViestiLähetetty: 2017-10-21 22:59:28 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Lopeta se tupakka. Se on tasan niin vaikeeta kuin päätös siitä. OK. Nyt se on loppu. Mitä taas ravintoon tulee, niin syö ruokaa. Se taas tarkoittaa, että valmista ruokasi itse. Aina. Poikkeuksetta. Kun osaat valmistaa itsellesi karppisopivaa evästä, niin et syö muunlaista missään muuallakaan. Olisin voinu lisätä tähän sanoja, mutta en tee sitä, koska kaikki tarpeellinen löytyy sinusta itsestä.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)