karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 05:29:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-06-09 08:48:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
Mohmelo kirjoitti:
Eivät kaikki suinkaan ole 70% rasvoilla, osa on jopa 80%.

Tuosta 77 kilosta pääsee aika nopeasti bikinikuntoon ihan kaloreita rajoittamatta, kun ensin lähtee mahan turvotukset jätettyäsi ne turvotusta aiheuttavat ruoka-aineet, itseltäni lähti melkein 10cm vyötäröltä ihan vain tällä keinolla. Seuraavaksi putoaa paino kilokaupalla kun nestettä sitova glykogeeni poistuu kropasta. Lisäksi 5-10 kiloa lähtee ulkonäöllisesti ihan vain sillä, että pistää ryhdin kuntoon; selkä suorana tissit ja perse esille, niin näkevät rantaleijonatkin mitä olisi tarjolla.

Mitenkäs maksan rasvoittuminen? Jos tapanasi on lipittää jotain sidukkaa, syödä hedelmiä (paljon fruktoosia) ja napsia reilusti särkylääkkeitä, niin se näkyy vatsassa. Kaksi noista kolmesta itseasiassa jopa riittää siihen, että maksa alkaa rasvoittumaan - vähähiilihydraattinen taas toimii korjaussarjana.

Ketogeeninen saattaisi olla nopein tapa pudottaa sitä painoa, ja tuolta reseptiosiosta (vai mikä "karpit kokkaavat" se nyt oli) löytyy paljon vähähiilihydraattisia reseptejä mitä voit kokeilla. Suolaa kannattaa muistaa nauttia, sillä myös suola poistuu kehosta vauhdilla VHH:lle siirryttäessä (vähäisen insuliinin vuoksi), ja suolan puute ei tunnu mukavalta, ainakaan ennen kuin keho tottuu uuteen tilaan.

Jos viljat eivät sinulle sovi, ja sukurasite SV-tauteihin löytyy (kuten itseltänikin), niin joku logiikkaa taitava saattaisi yhdistää nämä kaksi asiaa toisiinsa.

Kannattaa suosia eläinrasvaa - sitä käytät omien läskiesi muodossa energiaksi joka tapauksessa kun laihdutat - ja se myös nostaa HDL:ää parhaiten. Vilkuile vaikkapa palstan kolesteroliketjuja.

Ota "välipalaksi" mielummin vaikka pari siivua (täysrasvaista) kypsytettyä juustoa tai keitettyä/paistettua kananmunaa. Hyvää ja terveellistä.


Huomenta poppoo! Mä päätin katsoa tämän vhh kortin :) Eli tästä päivästä lähtien laskenkin kaloreiden sijaan hiilarit ja hh, rasvan ja proden jakauman.

Tuohon Mohelon mainitsemaan ryhtiin joudunkin kiinnittämään paljon huomiota selkäsärkyjen takia. Ja joo kipulääkettä menee, maha on pystyssä. Rasvamaksa on taattu. Siiderivalaan sijaan olen punkkupyöriäinen. Rakastan punkkua. Yritän löytää josko täällä olisi punkkuketjua, pakkohan jonkun toisenkin vhhlaisen on rakastaa kyseistä ainetta. Valkkaria en pysty juomaan, siitä turpoan hulluna heti. Kolesteroliketjua jo selasinkin. Vaikea vaan löytää oikeat ketjut, niin kiva kun suosittelette.

Viljoista olen jo onneksi päässyt. Ja sen pitkän tien kolunnut että mikään viljaa muistuttavakaan ei sovi, ei edes tattari. Vain riisi ja peruna. Luulen, että mun paino lähti nousuun kun söin gluteenitonta leipää joka päivä. Kaikki ihra plösähti mahaan. Ne riisi- etc. tärkkelysjauhot varmaan sisältävät paljon hh. Luulen lisäksi, että mikä tahansa "leipämäinen" missä on hiivaa tai edes leivinjauhetta, pöräyttää pötsin. No mut nyt en käytä niitä [-X

Sain toissapäivänä lahjaksi kallista, pitkäänkypsytettyä juustoa ja olin että WTF, mä olen prkl dieetillä! Täytyy muuttaa asennetta :oops:

Eli hh, rasvan ja proden osuus on nyt mulle selkiytynyt. Lähden nyt selaan jotain ketjua, missä kerrottais miten tää homma etenee. Ja miten niitä hh oikein lasketaan, jos on joku ruokapakkaus, niin vissiin se kokonais "hiilihydraatteja" eikä "joista sokereita". Sitten jossain puhuttiin imeytyvistä sokruista, sekin vissiin jotenkin liittyy vhh een.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 08:57:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2017-04-12 08:51:11
Viestit: 694
Katso fineli.fi, ja sieltä ruokakori. Sinne voit merkata mitä olet syönyt ja kuinka paljon, ja näet ruoka-aineiden hiilarit, prodet ja kalorit. Tosin ihan alussa voi riittää vain hiilareiden tarkkailu ja runsasrasvaisesti syöminen, sillä tavalla mulla lähti muutama kilo tosi nopeasti, kun aloitin ekan kerran joskus 2008. :)
Hyvää rasvaa koneeseen - sillä se lähtee käyntiin!

Muoks, ja parasta ruokaa teet niistä aineista, jotka eivät ole "ruokapakkauksessa". Sopivia rehuja, rasvaista lihaa tai kalaa, voita, kookosöljyä, kermaa, juustoja.... Tässähän tulee nälkä! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 09:40:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
Metsäkarpitar kirjoitti:
Katso fineli.fi, ja sieltä ruokakori. Sinne voit merkata mitä olet syönyt ja kuinka paljon, ja näet ruoka-aineiden hiilarit, prodet ja kalorit. Tosin ihan alussa voi riittää vain hiilareiden tarkkailu ja runsasrasvaisesti syöminen, sillä tavalla mulla lähti muutama kilo tosi nopeasti, kun aloitin ekan kerran joskus 2008. :)
Hyvää rasvaa koneeseen - sillä se lähtee käyntiin!

Muoks, ja parasta ruokaa teet niistä aineista, jotka eivät ole "ruokapakkauksessa". Sopivia rehuja, rasvaista lihaa tai kalaa, voita, kookosöljyä, kermaa, juustoja.... Tässähän tulee nälkä! :D


Toi Fineli onkin hurjan kätevä.

Hyvä toi runo Metsäkarpitar.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 10:18:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
Huippu toi Fineli. Laskin huvikseni eilisen kalorirajoitteisen dieetin arvot, kun olin kaiken syötävän merkannut, osviitan saamiseksi.

Rasvaa 93 g ja 54%
Prodea 72 g ja 19%
Hiilaria 93 g ja 25 %

Eli onhan tuokin tavallaan jonkin, oliko hyväkarpin rajoissa, rasvaa vaan enemmän, prodea hiukka enemmän ja hiilareita vedän alas. Tarkottaa käytännössä mutulla, että eilen kun en paistanut kanaa (rasvassa), teen sen tänään, jätän pois eilisen banaanin, perunan ja piimän, ja sekoitan kaapissa seisovaa kookosöljyä johonkin ja nappaan pari savulohisiivua. Meniskö sallittujen listalle.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 13:13:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Elho kirjoitti:
Huomenta poppoo! Mä päätin katsoa tämän vhh kortin :) Eli tästä päivästä lähtien laskenkin kaloreiden sijaan hiilarit ja hh, rasvan ja proden jakauman.

Tuohon Mohelon mainitsemaan ryhtiin joudunkin kiinnittämään paljon huomiota selkäsärkyjen takia. Ja joo kipulääkettä menee, maha on pystyssä. Rasvamaksa on taattu. Siiderivalaan sijaan olen punkkupyöriäinen. Rakastan punkkua. Yritän löytää josko täällä olisi punkkuketjua, pakkohan jonkun toisenkin vhhlaisen on rakastaa kyseistä ainetta. Valkkaria en pysty juomaan, siitä turpoan hulluna heti. Kolesteroliketjua jo selasinkin. Vaikea vaan löytää oikeat ketjut, niin kiva kun suosittelette.

Viljoista olen jo onneksi päässyt. Ja sen pitkän tien kolunnut että mikään viljaa muistuttavakaan ei sovi, ei edes tattari. Vain riisi ja peruna. Luulen, että mun paino lähti nousuun kun söin gluteenitonta leipää joka päivä. Kaikki ihra plösähti mahaan. Ne riisi- etc. tärkkelysjauhot varmaan sisältävät paljon hh. Luulen lisäksi, että mikä tahansa "leipämäinen" missä on hiivaa tai edes leivinjauhetta, pöräyttää pötsin. No mut nyt en käytä niitä [-X

Sain toissapäivänä lahjaksi kallista, pitkäänkypsytettyä juustoa ja olin että WTF, mä olen prkl dieetillä! Täytyy muuttaa asennetta :oops:

Eli hh, rasvan ja proden osuus on nyt mulle selkiytynyt. Lähden nyt selaan jotain ketjua, missä kerrottais miten tää homma etenee. Ja miten niitä hh oikein lasketaan, jos on joku ruokapakkaus, niin vissiin se kokonais "hiilihydraatteja" eikä "joista sokereita". Sitten jossain puhuttiin imeytyvistä sokruista, sekin vissiin jotenkin liittyy vhh een.


Riisi on siis viljaa. Kuulostaa vähän siltä, että suolisto-ongelmien vuoksi haluaisit tutustua termiin FODMAP.

Ne hiilihydraatit mitä Suomessa on pakkausten kylkeen kirjoitettu, ovat kaikki niitä imeytyviä hiilareita. Imeytyvistä (tai netto) hiilareista puhuminen on jenkkihapatusta, koska sielläpäin kokonaishiilareihin lasketaan myös kuidut. Välillä sitä nettohiilareista kirjoittelua näkee valitettavasti täälläkin. Samaa sarjaa ruohoruokituista lehmistä puhumisen kanssa.

Kannattaa tiukistella tuon punkunkin kanssa jos timmimpään kuntoon haluaa. VHH:lla saa sitäpaitsi muuten paremmat kännit vähemmällä viinalla.

Millaisia selkäkipuja?

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 17:46:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47633
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Itse asiassa riisi voi olla käypänen vaihtoehto ylikierroksilla käyville. Varsinkin sellaisille joille runsas valkuainen ei sovi (meikäläisellä syy on ilmeisesti allergioissa tjsp, muilla on näkynyt muita). Kerta toisensa jälkeen ketokarppausta kokeilleena ja aina sieltä takaisin tänne oman hyvänolon 10% (noin 50g) hiilareihin palanneena joudun itsekin välillä katsomaan, millaisia gluteenittomia tärkkelyksiä tässä kannattaa harrastaa. Ja silti olen niitä karppeja, jotka eivät olisi edes mahtuneet tähän ketjuun aiemmin linkattuun mukakarppaukseen. Tämä 10% valkuaista, 10% (tai hivenen vähemmän) hiilareita ja loppu pääasiassa eläinperäistä rasvaa on toiminut melkein kuin unelma jo kymmenisen vuotta :)

Toki tätä on turvallisempaa kutsua LCHFfäksi tai kawailuksi kuin median syyttelemäksi karppaukseksi.
Mutta silti se on myös tuota kolmatta, ja jopa sen ääripäätä. Vaikkei tämä ketogeenista olekaan *virn*

Ja juujoo, on niitäkin, joille runsaampi valkuainen sopii. Vaikkei se(kään) käy kaikille.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 17:52:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11671
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Saanko kysyä tässä välissä että mitkä on oireet siitä että paljot valkuaiset ei sovi?

Ja että voitko pistää esimerkin paljonko ja mitä on tuo 10% valkuaista ja 10% hiilaria? Yhdessä ateriakerrassa siis.

Tack. :)

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 18:02:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47633
Paikkakunta: HomeSweetHome
Noh, olen ollut 11-kuisesta lähtien vahvasti allerginen/ihottumainen/herkkä. Se loppui karppauksen alkuun, mutta sellaisella melkein hiilarittomalla ketogeenisella pieni ihottuma iskee helposti uudestaan, ja unen kanssakin on hiukan niin ja näin. Kumpaakaan vaivaa ei ole tällä Kwasniewskimäisellä sapuskalla.

Aterioista tjsp löytyy lisää ruokapäikyistä (osa rekisteröitymistä vaativilla alueilla, osa muualla).
Ne saattavat näyttää melkein liian helpoilta ollakseen totta, mutta näillä meikä on pärjännyt jo vuosia :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 18:17:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11671
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
okei kiitti! :D

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 21:12:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
Tän päivän vedin siten miten hyvältä tuntui, en laskenut kaloreita, ainoastaan kiinnitin huomiota ettei mukaan tulisi paljon hiilareita sisältäviä juttuja ja ettei mikään ruoka oksettaisi vaan päinvastoin. Annoin oliiviöljyranteen toimia ruoanlaitossa liukkaasti.

Energiaa tuli tänään Finelin mukaan n. 1550 kcal
rasvaa 108 g (61%)
prodea 77 (20%j
ja hh 34 (9%)

Ja kukaan ei sitten mieti mitä se lopun promill... eikun prosentit on :twisted:

vielä vois vaikka ruhtinaallisesti mässäillä kymmenellä grammalla tummaa suklaata *pientä sarkasmia äänessä* Tai nakertaa kimpale vsop juustoa. Tai nuolla voituokkosen nurkat puhtaiksi...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 21:34:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Ollaan jo vähän siellä päin! Hienoa! Jos olet pieni, niin kaloritkin kohdallaan, mutta jos kokoa on kohtuullisesti, niin energiaa voisi olla enemmänkin. Tärkeintä on tietysti oma fiilis, jos olo tuntuu hyvältä, niin tätä lisää.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 22:31:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
Edellisiin kommentteihin:

Oho, hävisi koko pitkä teksti.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 22:45:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
edit. Tästä otin itse pois huonon puujalkavitsin :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 22:50:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Venälällä, Jenkeissä ja ties missä. Kotimainen uusi peruna on kyllä OK, joko sitä on saatavilla?

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 23:03:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Elho kirjoitti:
Edellisiin kommentteihin:

Lihaville lukijoille tiedoksi, mä koen olevani, vaikka mun bmi on vain vähän yli normaalin, lihavampi kuin peruslihava, jolla läski on tasaisesti kropassa. Koska epäsuhta osa laardista on mulla mahassa. Virastoissa onnitellaan raskaudesta. Ratikassa annetaan istumapaikka. "Milloin on laskettu aika?" Oon niin kypsä siihen.

Fodmap on mulle tuttu. Hyvin se(kin) selittää pötsin veetuilua. Mutta ei ihan kaikkea.

Mun selkäsäryt on "fibromyalgiamaisia". Selkä ja muutkin osat ovat yliliikkuvat ja toisaalta lukkiutuvat esim. faseteista helposti, ja kun paikat jumittavat, alan yli-/alikäyttää joitain lihaksia ja koko ongelmavyyhti leviää koko kroppaan.

Mulle itselleni mullistavana hlö.kohtaisena kokeilutuloksena olen tajunnut, että gluteenilliset (suomalaiset) viljat (sekä ainakin tattari) eivät vain turvota mun pötsiä vaan lisäävät mun kehon jumiutumista. Pieninä määrinä (luontaisesti gluteeniton) riisi sekä kunnon Suomen pottu on olleet hiilareina ok. Riisin voin jättää, mutta pienen palan ihanaa, suomalaista pottua pidän. Ihan pienen vaan. Ja paljon sitä voita päälle.

Mulla on mutu-tuntuma, että mun täytyis keskittyä ns. kultaiseen keskitiehen. 50 g hh ois hyvä. Usein kun vedän helposti överiksi ja sitten on piru merrassa kun kroppa ja pää ei pysy mukana, reagoin herkästi. Jos en sitten tänä kesänä biksuihin mahasta mahdu niin sitten ehkä ensi kesänä.


Ne viljat lisäävät tulehdusta. Itseltäkin lähti noita erilaisia nivelkipuja ja -jumeja kun aikanaan viljat jätin. Jos jokin ruoka ei sovi, niin oireet voivat olla aika moninaiset.

Kokeilemalla se sopiva hiilarimäärä löytyy, ja varmasti muuttuukin ajan myötä moneen kertaan.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-09 23:44:20 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-06-04 08:17:58
Viestit: 31
Siellä se viesti tupsahti jostain. Mohmelo, jännä kuulla että jollain on sama kokemus.

Musta on tuntunut että ihan itsekseen on näitten testailujen kanssa. Mun vanhasetä omalääkäri ei yhtään suostunut kuuntelemaan mun nillitystä että viljoilla on osuutta mun kipuihin. Mää niin toivon, että uusi lääkärissukupolvi olisi jotenkin valveutuneempaa. Sitä kai se samaa on näiden ravintoympyröiden ja käypähoitosuositusten kanssa. Jos joku outlier tai jopa joukkio siitä ympyrästä eroaa tai tahtoo erota, niin se potilaiden oma kokemus ja totuus kielletään, paimennetaan vaan yhteen karsinaan (määkimään surkeuttaan) koko poppoo. Mun kipuhistorian aikana oon tätä lääketieteen jästipäistä katsantoa eka säikähtänyt ja pelännyt, sitten vihannut, ollut ärsyyntynyt, lopuksi ihmetellyt, hämmästellyt ja nyt pari nuorempaa lääkäriä tavanneena, ollut toiveikas että jotain muuttuisi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-10 09:23:12 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47633
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ihan kun karppaus olisi alkanut heti helpottaa tuohon aiemmin mainitsemaasi blondiuteen.
Hyvinhän tuo pääpää näyttää sinulla toimivan o/

Ja juuri noinhan se on kuin sanot.
Nimmarilla "vasta 17 vuotta päätään seinään hanakkut ex-kroonikko"

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-10 09:38:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Elho kirjoitti:
Siellä se viesti tupsahti jostain. Mohmelo, jännä kuulla että jollain on sama kokemus.

Musta on tuntunut että ihan itsekseen on näitten testailujen kanssa. Mun vanhasetä omalääkäri ei yhtään suostunut kuuntelemaan mun nillitystä että viljoilla on osuutta mun kipuihin. Mää niin toivon, että uusi lääkärissukupolvi olisi jotenkin valveutuneempaa. Sitä kai se samaa on näiden ravintoympyröiden ja käypähoitosuositusten kanssa. Jos joku outlier tai jopa joukkio siitä ympyrästä eroaa tai tahtoo erota, niin se potilaiden oma kokemus ja totuus kielletään, paimennetaan vaan yhteen karsinaan (määkimään surkeuttaan) koko poppoo. Mun kipuhistorian aikana oon tätä lääketieteen jästipäistä katsantoa eka säikähtänyt ja pelännyt, sitten vihannut, ollut ärsyyntynyt, lopuksi ihmetellyt, hämmästellyt ja nyt pari nuorempaa lääkäriä tavanneena, ollut toiveikas että jotain muuttuisi.


Kyllä näitä samoja kokemuksia taitaa olla yhdellä sun toisella.

Ihan yksin noiden kokeiluiden kanssa saa tosiaan olla, ja aika lailla turhaa niistä on lääkärin kanssa sen enempää alkaa keskustelemaan. Aina se kannattaa mainita mistä on apua saanut ja lääkäristä sitten kiinni haluaako jäädä asiasta kanssasi väittelemään. Harvemmin jäävät.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-10 10:20:19 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93607
Mulle tehtiin keliakiatesti ja tulos oli negatiivinen. Lääkäri sanoi, voithan silti olla hiilariherkkä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-10 10:57:22 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Onhan meitä täällä karppilassa vaikka kuinka monta, joiden kivut ovat loppuneet viljojen ja siemenöljyjen poistamiseen ruokavaliosta.

Meikäläisellä kovat vatsakivut lääkäri nimesi "koliikiksi" jo kun olin n. 16-vuotias, kun hän ei muutakaan keksinyt. Mitään tarkempaa ei tutkittu, vaikka kivut jatkuivat karppiaikaan asti, eli 40-vuotiaana alkoi uusi, kivuton elämä.

Samalla katosi myös monta muuta vaivaa, mm. ihottumat ja akne. Myös nivelsäryt ja nivelturvotus loppuivat kuin seinään, kun jätin viljat ja siemenöljyt pois. Runsas eläinrasvan käyttö on myös selvästi auttanut kaikkiin kipuihin. Viljat ovat kuitenkin se minun vatsakipujeni syy. Tiedän sen siitä, että pari kertaa olen testannut jälkeenpäin sekä vehnää että ohraa, ja seurauksena on ollut ne samat usean päivän "koliikkikivut".

Vatsan ja suoliston toipumisessa todella iso tekijä on ollut suolistopuutarhan hoito. Yksinkertaisimmillaan sen tarkoittaa hapankaalta ja voita.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 52 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)