karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:37:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-06-05 11:57:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-06-05 11:53:44
Viestit: 5
Hei, minä karppasin joskus vuosia vuosia sitten koska minulla oli paha refluksi. Nyt en enää muista mitä ja miten tein mutta kyllä se parani, karppasin tuolloin..
Nyt 7v myöhemmin aloittelen uudelleen, kun viljamaan lapsena olen ollut likiman 3-4 vuotta.


Tähystetty viime viikolla ja lievä palleatyrä, samoin löysyyttä portissa. Maito ja muna-allergiaa, tosin ne takuulla hellittää kun viljat pois.


Olisiko täällä muita? ja kaikenlaisia vinkkejä otan ilolla vastaan. Nyt menee pariettia 40mg vuorokaudessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-05 19:38:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
...no jos joskus on auttanut, niin sitä vaan jatkamaan..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 00:27:12 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-06-05 11:53:44
Viestit: 5
Peksu kirjoitti:
...no jos joskus on auttanut, niin sitä vaan jatkamaan..



No näinhän se, tuntuu vaan että vuoden kun on vierineet, niin kaikki miltei unohtunut.

Se mitä tässä on muuttunut, olen alkanut kärsimään myös korkeahkosta verenpaineesta, miten karppaus sen suhteen sujuu? Pääpaino tuolloin 7 v sitten oli aika suolaisissa leikkeleissä, ja makkaroissa #-o


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 07:24:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Nykytutkimusten mukaan suola ei nosta verenpaineita. Karppaamalla usein verenpainekin laskee.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 09:55:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Ryynäri2017 kirjoitti:
Peksu kirjoitti:
...no jos joskus on auttanut, niin sitä vaan jatkamaan..



No näinhän se, tuntuu vaan että vuoden kun on vierineet, niin kaikki miltei unohtunut.

Se mitä tässä on muuttunut, olen alkanut kärsimään myös korkeahkosta verenpaineesta, miten karppaus sen suhteen sujuu? Pääpaino tuolloin 7 v sitten oli aika suolaisissa leikkeleissä, ja makkaroissa #-o


Insuliini ilmeisesti lisää natriumin takaisinottoa (mikä itsessään on hyvinkin tarpeellinen hivenaine), joten vähähiilihydraattisen pitäisi laskea verenpainetta.
Tosin, jos jätät viljat ja perunat, niin vaikea suolaa on saada samoja määriä kuin VT-ruoilla, mihin suolaa on lisättävä hirveitä määriä, että ne ylipäätään maistuvat miltään. Ei sillä etteikö noissa leikkeissä ja makkaroissa olisi enempää suolaa kuin vaikka leivässä, vaan sillä, että ruokamäärät mihin suolaa lisätään jauho-peruna -osastolla ovat paljon suurempia.

Painota tällä kertaa rasvaa noiden makkaroiden ja leikkeleiden sijasta.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 14:48:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Ryynäri2017 kirjoitti:
Hei, minä karppasin joskus vuosia vuosia sitten koska minulla oli paha refluksi. Nyt en enää muista mitä ja miten tein mutta kyllä se parani, karppasin tuolloin..

Miten unohtunut? Eihän karppaukseen tarvita muuta kuin sokerien (kaikki karkit, piparit, kakut, munkit), keinomakeiden, viljojen (leivät, makaronit yms) tärkkelysten (perunat) ja hedelmien välttely. Tilalle reilusti rasvaa, esim voita, oliiviöljyä, kookosöljyä ja runsaasti rehuja. Lihoja, kalaa ja juustoja kuten muutenkin, mutta täysrasvaisina. Eihän tätä voi unohtaa, jos sen on kerran osannut. Lisää aiheesta allekirjoitukseni karppauskaaviossa.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 16:56:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-06-05 11:53:44
Viestit: 5
Nyt on nousemassa seinä vastaan. Kun yritän saada näitä oireita kuriin, ne vain pahenee! Eli se että jätän hiilareita pois, olen syönyt hurjasti enemmän lihaa. Tämä on lisännyt ruokatorven polttoja Paljon. Yritän nyt tässä keksiä keinoja että voisi syödä vähärasvaisesti, ei liikaa lihaa, muttei viljaakaan ..

Menee taas hetki että mieli ja keho sisäistää mihin suuntaan ollaan menossa =)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 17:01:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-06-05 11:53:44
Viestit: 5
Tuo karppauskaavio on muuten hyvä. Juuri äsken söin lihamureketta keitetyillä porkkanoilla yhdellä perunalla. 15min ruoasta, ihan tajuton nälkä! Kyseessä naudanjauheliha, josta sen tein.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 17:05:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ryynäri2017 kirjoitti:
Nyt on nousemassa seinä vastaan. Kun yritän saada näitä oireita kuriin, ne vain pahenee! Eli se että jätän hiilareita pois, olen syönyt hurjasti enemmän lihaa. Tämä on lisännyt ruokatorven polttoja Paljon. Yritän nyt tässä keksiä keinoja että voisi syödä vähärasvaisesti, ei liikaa lihaa, muttei viljaakaan ..

Menee taas hetki että mieli ja keho sisäistää mihin suuntaan ollaan menossa =)

Väräsasvainen karppaus ei ole hyvä yhtään mihinkään... ei terveydellisesti eikä muuten. Sori

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 17:42:52 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Refluksissa täytyy välttää isoja kerta-annoksia silloin kun se on pahasti päällä. Ja sokereita ja tärkkelyksiä, jotka vain käyvät mahassa aiheuttaen niitä happamia röyhtäisyjä ja/tai mahanesteen nousua.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 18:32:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Ryynäri2017 kirjoitti:
Nyt on nousemassa seinä vastaan. Kun yritän saada näitä oireita kuriin, ne vain pahenee! Eli se että jätän hiilareita pois, olen syönyt hurjasti enemmän lihaa. Tämä on lisännyt ruokatorven polttoja Paljon. Yritän nyt tässä keksiä keinoja että voisi syödä vähärasvaisesti, ei liikaa lihaa, muttei viljaakaan ..

Menee taas hetki että mieli ja keho sisäistää mihin suuntaan ollaan menossa =)


Ne hiilarit olisi tarkoitus korvata rasvalla. Pienempiä määriä kerralla, ja eläinrasvaista ruokaa. Eläinrasvaan kroppasi on aivan varmasti tottunut.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-06 18:57:06 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mohmelo kirjoitti:
Ne hiilarit olisi tarkoitus korvata rasvalla. Pienempiä määriä kerralla, ja eläinrasvaista ruokaa. Eläinrasvaan kroppasi on aivan varmasti tottunut.

Peukkoja tälle :smt023

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-10 16:02:00 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Paikkakunta: Leivonmäki
Itse en uskonut, kun minulle neuvottiin tuolla karppisomessa pakurikääpäteetä, mutta koitin sitä ja tiukkaa rasvakarppia, mikä tarkoittaa kohdallani tiukkaa rasvakarppia. Refluksi parani täysin lääkkeettömäksi kahdessa viikossa asteeta "joka yö rkl tai kaksi soodaa". tai Gaviskonia suoraan pullosta jopa desi. Ainakin kannattaa kokeilla tuota pakurikääpäteetä. Se ei paljoa maksa, vuoden annos jotain 15€.

Oireissa on sellainen viheliäisyys itselläni, että olut aiheuttaa närästyksen, mutta myös parantaa sen hetkellisesti. Tiedän tapauksen, jolla jogurtti aiheuttaa kovat oireet, mutta myös auttaa niihin.

Lihalla voi olla tosiaan haittoja, mutta siihen auttaa rasvaisempi malli, tai vaihtamalla liha toiseen elukkaan. Itselleni joskus paistettu possu tekee oireita, mutta sitten syön enempi nautaa, lammasta tai poroa, niin kärsii taas syödä sikaakin. Selvä ero on todettu lihan rasvan kanssa. Possun ulkofile närästää enemmän kuin kassler. Kinkku on kanssa paha. Tietenkin uuni tekee lihasta pehmeämpää, kuin pannu.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-13 15:40:09 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Refluksin takia mieki palasin takasin tänne. Nii ja IBS... Gavisconia ja mahalääkkeitä joutunu syömää jonkin aikaa. Ja tuntunu, et mikää ei sovi mahalle, kun kaikki turvottaa ja oireet ärtyy välillä nii pahaks, et vaikee hengittääki turvotuksen pahentuessa.
Kattoo kui eukon tällä kertaa käy.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-13 16:10:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 11555
Paikkakunta: Pieni maalaiskaupunki.
Mulla on ollut maha kipeä koko elämäni ajan. Tuli mieleen kun parikymppisenä iltasella yhtäkkiä maha turpos ja oli vaikee hengittää ja liikkua, oli tosi tosi kipeä,
ja menin päivystykseen, lääkäri kyseli ja paineli mahaa ja sanoi että kyllä se siitä ohi menee.
Olisko ollut jo ärtyvän suolen alkua jo tuolloin? Mä en enää edes tiedä miltä tuntuu normaali maha kun se tuntuu aina olevan jossain tilassa.
Tähystykseen kutsua oottelen niin sitten oon viisaampi. Mutta karppaus on helpottanut oloa selvästi.

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-13 20:50:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Mulla tuntuisi olevan niin, että siemenet ja kypsentämättömät kasvikset aiheuttaa refluksia ja muuta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-13 22:35:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mulla aiheutti se ensimmäinen kuituhypetys. Ei ihan heti, mutta myöhemmin. Eikä refluksia vaan IBS:n. Refluksi tulee liiasta tärkkelyksestä ja sokerinperkeleestä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-16 11:24:06 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Miula on nyt refluksioireet pahimmillaa, ollu jo monta päivää. Näi pahana ei oo ollukaa pitkii aikoihi. :evil:

Mitä uskaltais syödä vai olisko paastolla?
Mie en muutekaa syö ku pätkittäi... eli en aamulla mitää, muuta ku munalatten, sit 13-19 välil kunnollisemmin.
En kuitenkaa mitää isoja annoksia.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-16 11:30:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Minä en voi syödä sianlihaa, koska siitä seuraa närästys.
Muuta lihaa voin syödä ja mikään muu ei aiheuta närästystä.

Joskus närästys onkin signaali ruoka-aineesta jota kroppa ei halua. Näin minun kohdallani.
Kaiken ei kuulukaan sopia kaikille on minun mottoni.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-16 11:49:54 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Tuokin on kyllä totta... ei miunkaa kroppa kestä enää mitä vaa lihaa, ja tuo sianliha taitaa nyt myös kuulua niihi. Eli kokeilemalla se taas selviää.
Viikolla en oikei syö punasta lihaa, kun ei maistu.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)