karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 00:54:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-10-16 13:55:54 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93648
Mulla närästi viljat ja sokerit, yhdessä ja erikseen.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-17 10:13:36 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Sokeria voisin mieki nyt epäillä, kun en käytä viljoja, joskus gluteenitonta, eikä se tee tuota.
Muute kyl täl hetkel tekee kaikki, ihan sama, mitä syö tai juo.
Vaik pelkkää vettä. :evil:

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-19 09:45:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2014-07-16 21:29:16
Viestit: 220
Otin eilen aamulla kookosöljyä lusikallisen ja siitä seurasi palan tunne kurkkuun koko päiväksi. Olen tämän huomioinut aikaisemminkin, mutta ajatellut että se on ollut vain sattumaa, mutta enpähän tämän enempää viitsi testailla, nyt kun olen lähes tulkoon tästä vaivasta päässyt. Ei niin kovin harmita kookoksen jättäminen pois, koska muutenkin siirtynyt enempi ja enempi mahdollisimman lähellä tuotettuun ja simppeliin sapuskaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-19 09:58:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
KristiinaK kirjoitti:
Sokeria voisin mieki nyt epäillä, kun en käytä viljoja, joskus gluteenitonta, eikä se tee tuota.


Viimeinen vilja mitä minä vielä söin oli kaura, söin kauralesepuuroa runsaalla voilla vielä jonkin aikaa muuten karppaavana.
Oli pakko lopettaa, koska alkoi tulla närästystä. Kaurahan on varsinainen fytiinihappo-pommi, sitä ehkä kroppa protestoi.

Eli kun kerroin aiemmin tässä ketjussa että vain sianliha närästää muuten, unohdin tuon, närästyksenaiheuttajat olivat siis sianliha JA kaura. Muuten en ole eläissäni koskaan närästyksestä kärsinyt ja veikkaanpa näidenkin olevan vain kropan keinoja estää minua syömästä ei-haluttuja asioita, pikemminkin kuin edes taipumusta refluxiin kun muuten ei ole mitään ongelmia.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-10-19 10:01:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
PixieDust kirjoitti:
Otin eilen aamulla kookosöljyä lusikallisen ja siitä seurasi palan tunne kurkkuun koko päiväksi. Olen tämän huomioinut aikaisemminkin, mutta ajatellut että se on ollut vain sattumaa, mutta enpähän tämän enempää viitsi testailla, nyt kun olen lähes tulkoon tästä vaivasta päässyt. Ei niin kovin harmita kookoksen jättäminen pois, koska muutenkin siirtynyt enempi ja enempi mahdollisimman lähellä tuotettuun ja simppeliin sapuskaan.


Minä saan tismalleen saman oireen - järjetön tuntikausien kuvotus ilman että kuitenkaan pystyy oksentamaan ja/tai kurkkukipua - sekä kylmäpuristetusta kookosöljystä, että teollisesta kookosrasvasta ja jopa kookossokerista (yhdessä prossasuklaassa oli valitettavasti sitä).

Kookos on hieno juttu niille joille sopii, mutta se nyt vaan EI sovi kaikille. Kaiken ei kuulukaan sopia kaikille.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-01 09:17:17 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
En tiiä, kokeilemista tää ollu vieläkin. Alotin nyt suoraa Atkinsin induktion ja katon sitä kautta, miten käy.
Ja sain kaverilta aloe veera-juomaa, mikä on hänellä auttanut refluksiin, ja olen huomannut, että oireet on helpottamaa päin miulakin.
Kauranki jätin pois, ja myös kaikki gluteenittomat viljatkin, katotaa jonkin aikaa. Onhan tässä aikaa, mutta on sitä kärvisteltykin tän asian kanssa pitempääki, ni ollaa nyt sit koekaniinia vielä kerran.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-13 21:00:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
KristiinaK kirjoitti:
En tiiä, kokeilemista tää ollu vieläkin. Alotin nyt suoraa Atkinsin induktion ja katon sitä kautta, miten käy.
Ja sain kaverilta aloe veera-juomaa, mikä on hänellä auttanut refluksiin, ja olen huomannut, että oireet on helpottamaa päin miulakin.
Kauranki jätin pois, ja myös kaikki gluteenittomat viljatkin, katotaa jonkin aikaa. Onhan tässä aikaa, mutta on sitä kärvisteltykin tän asian kanssa pitempääki, ni ollaa nyt sit koekaniinia vielä kerran.


Aloe veran jodipitoisuus on ilmeisesti korkea (ainakin nämä näkemäni juomat sille haisevat), ja jodi auttaa laimentuneisiin vatsahappoihin, mikä myötävaikuttaa refluksioireiden ilmaantumista.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-07-01 15:15:25 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14387
Paikkakunta: Imatra
Pahimpii oireiluihin toi aloe veera on auttanu. Enää en tartte sitä niin usein.

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)