karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 19:37:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-05-22 20:24:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-07-20 09:52:10
Viestit: 34
Paikkakunta: PKS
Siis lisukkeeksi? Tuntuu, että muuten on vaikea saada paljon rasvaa :) . Itse laitan aina lämpimän ruoan kaveriksi lautaselle pari tai neljäkin ruokalusikallista voita. En jaksa enää laskea makroja, joten en tarkkaan tiedä paljonko tulee syötyä rasvaa päivässä, luulen että ei sitä ainakaan liikaa voi vahingossa syödä (olen siis karpannut kohta vuoden jo). HH yritän pitää 20-30 g/vrk, ja siinä olen paria poikkeuspäivää lukuunottamatta onnistunut hyvin. Mietin kuitenkin onko tuo päivittäinen voikasa liiottelua :roll: :D . Ainakin se on hyvää mielestäni :) . En siis yritä pudottaa painoa (koska bmi on normaali), mutta karppaan muun terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi. Joten onko teillä muilla tapana käyttää vaikkapa lihan lisukkeena voita sen perunan sijaan, vai miten?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-22 20:56:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Itse voita otan lautaselle jos on kuivaa evästä, semmosta missä ei ole omaa rasvaa kovinkaan paljoa ja muutenkin ikävä syödä ja niellä koostumus.
Valmistus vaiheessa lisään voita jos maku siitä paranee ja/tai on kovin rasvatonta kokattavaa ja sen voin saa sitoutettua silleen että pysyy lautaselle asti.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-23 10:02:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Oikeastaan ei tule kovinkaan usein syötyä niin rasvatonta ruokaa, että ihan lautaselle pitäisi lisätä voita - yleensä upotan rasvan ruokaan jo valmistusvaiheessa ja/tai liha on itsessään rasvaista tai ruuan pohjana rasvainen luuliemi.

Mutta ulkona syödessä pihvin kylkeen tarvitaan ehdottomasti voita, tai jos nyt -30% laputettu pihvi tulee ostettua kotiin niin sen seuraksi myös. Helposti menee rasvattoman pihvin kanssa enemmänkin kuin tuommoinen 4 rkl voita.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-23 10:29:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-12 21:37:08
Viestit: 2290
Pusukalanen kirjoitti:
Siis lisukkeeksi? Tuntuu, että muuten on vaikea saada paljon rasvaa :) . Itse laitan aina lämpimän ruoan kaveriksi lautaselle pari tai neljäkin ruokalusikallista voita. En jaksa enää laskea makroja, joten en tarkkaan tiedä paljonko tulee syötyä rasvaa päivässä, luulen että ei sitä ainakaan liikaa voi vahingossa syödä (olen siis karpannut kohta vuoden jo). HH yritän pitää 20-30 g/vrk, ja siinä olen paria poikkeuspäivää lukuunottamatta onnistunut hyvin. Mietin kuitenkin onko tuo päivittäinen voikasa liiottelua :roll: :D . Ainakin se on hyvää mielestäni :) . En siis yritä pudottaa painoa (koska bmi on normaali), mutta karppaan muun terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi. Joten onko teillä muilla tapana käyttää vaikkapa lihan lisukkeena voita sen perunan sijaan, vai miten?

Finelin mukaan 4 rkl voita painaa 56 g ja sisältää 407 kcal, joten en pitäisi "tuota päivittäistä voikasaa" liioitteluna, varsinkaan jos se maistuu hyvin. Itse koen rasvamäärät liioitteluna vasta silloin, jos alkaa etoa. Itse voisin juoda tuon aterian päälle vielä kermakahvitkin eikä todnäk tulisi silloinkaan liikaa rasvaa.

Itse lappaan lautaselle voita sellaisenaan lähinnä, jos syön jonkun muun tekemää rasvatonta ruokaa. Kun teen ruuan itse, tykkään mieluummin tällä hetkellä harrastaa voissapaistoa, rasvakastikkeita ja maustevoita.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-23 14:09:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2014-08-05 09:21:06
Viestit: 504
Paikkakunta: Ulkomaat
Lisukkeeksi en niinkään mutta aamun bulletproof kahviin laitan kunnon siivun luomuvoita ja pari teelusikallista kookosöljyä =P~

_________________
Kuva


Believe that you can and you are half way there


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-23 15:44:55 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47634
Paikkakunta: HomeSweetHome
No kun minusta "lappaaminen" ja "mättäminen" ja sen semmoiset ovat tylsiä sanoja, niin vastaus on tietenkin en ainakaan minä.

Minä vaan pursottelen voiruusukkeita annoksen kaunistukseksi ja maustamiseksi ulkoruokinnassa.
Ja lisään omassa pöydässäkin pöytävoita jalostamaan liian vähärasvaiselta maistuvan aterianosan.
Ja joo, nämä voimaitokahvien lisäksi...

Onneksi aina ei tarvitse (paitsi kahviin).
Salaatteihin ja lämminruokiin löytyy muitakin hyvänmakuisia rasvoja; joskus jopa riittävästi :)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-05-23 16:12:58 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Eväsruokiin tulee lisättyä jo kotona nokare tai kaksi voita.. Jotenkin mukavampi syödä mikrossa lämmitettyjä eväitä kun siellä on voita..
Ja toki välillä kun tulee tehtyä riisi-, ohrasuurimo-, tai jotain muuta puuroa sinne sitten sopiva määrä voita lisukkeeksi.. :mrgreen:



KuvaRice pudding and a little bit of good butter by jäbä vaan, on Flickr

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-06-03 07:52:57 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56061
Paikkakunta: Kerava
Käytän ruuan valmistuksessa runsaasti voita mutta silti sitä tulee tarvittaessa lisättyä ruokaan ja juon aamuisin voikahvia.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)