karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:55:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-27 19:05:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-03-27 18:55:31
Viestit: 5
Heipsis!
Elikkä voisikos joku ihana karppaaja nyt selventää minulle uudelle hölmölle muutamia juttuja..
Olen miettinyt esim sellaista asiaa että jos syön aamupalalla vaikka 10 grammaa hiilihydraattia ja käyn sen jälkeen tunnin lenkin niin palaako se hiilihydraattimäärä sen lenkin aikana? Eli onko toisin sanottuna tärkeämpää että se täysin hiilariton annos on loppupäivästä vai onko sillä mitään merkitystä? Lisäksi haluaisin vähän neuvoa mikä minulla pitäisi olla proteiinin ja rasvan suhde koska olen vähän huono näissä asioissa? Tämän päivän arvot ovat 30 grammaa hiilihydraattia 106 grammaa proteiinia ja 125 grammaa rasvaa,miltä se teistä kuulostaa? Olen 166 cm pitkä ja painaa noin 78 kg ja tavoitteena olisi saada 10kg raskauskiloa pois. Olen vain niin huono näissä.. #-o


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-27 22:39:28 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Jos syöt 10 grammaa hiilareita aamulla niin ei sinun niitä tarvitse erikseen polttaa, vaan ne todennäköisesti menevät verensokerina vaikkapa aivojen tarpeisiin, jos et syö yhtään hiilareita niin maksa keittelee ne tarvittavat sokerit ja ottaa avuksi sitten ketoaineita. Rasvaa voisit vähän lisätä ja proteiineja vähentää, kuitenkin on tärkeää myös valita mitä rasvoja käytät samoin kuin mitkä ovat proteiinilähteesi. Karpatessa vähillä hiilareilla elimistö oppii käyttämään siellä lenkillä polttoaineena rasvaa, sekä syötyä että varastoitua.
Jokainen meistä on yksilö eli kyllä se oma tyyli löytyy vähitellen.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-27 23:27:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-03-27 18:55:31
Viestit: 5
Kiitos vastauksesta :smt001
Eli jostain luin että proteiinien määrä olisi n.1g-1.5g/ painokilo, onko tämä kaava hyvä? Silloinhan protskujen pitäisi jäädä alle sadan suunnilleen. Oon yrittänyt käyttää esim. munia, pähkinöitä, avocadoa,lohta kun taas en niinkään voita tai kermaa. Vielä ei ole ketoosi päällä kun aloitin tämän sillä tavalla että vähensin ensin hiilareita 100g/pvä sitten 60g/pvä ja nyt vasta ensimmäinen päivän näin. Tästä on hyvä jatkaa =D>


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-28 07:29:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Seuraatko nyt jotain tiettyä tyyliä, vai mistä tuo hiilariton annos tulee?

Verensokeri ei ihan noin yksinkertainen asia ole, kun elimistöllä on tapana säädellä verensokeria varastoimalla hiilihydraatteja glykogeenina ja tuottaa niitä proteiinistä. Kymmenen grammaa on sen verran vähäinen hiilariannos, että erikseen sen kuluttamisesta ei tarvinne huolehtia. Hiilihydraattivarastojen purun huomaat parhaiten siitä, että nestettä poistuu (elimistössä yksi hiilarigramma sitoo monta grammaa nestettä).

Parhaiten nuo sinulle sopivat suhteet löytyvät kokeilemalla. Toiset viihtyvät suuremmilla proteiinimäärillä ja toiset suuremmilla rasvamäärillä.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-28 10:30:52 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-03-27 18:55:31
Viestit: 5
Siis tämä 10g oli vain esimerkki :) ja ns. Hiilarittomalla tarkoitin lähinnä sitä, että onko sillä merkitystä mihin aikaan päivästä tuon 20 ja 30 grammaa hiilihydraattia syö. Eli jos aamulla vetää suurimman osan niistä hiilihydraateista ja loppupäivää kohti vähentää niin onko sillä merkitystä? Vai olisiko ne hyvä saada tasaisesti pitkin päivää esimerkiksi kasvisten muodossa? Tosi vaikeasti selitetty.. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-28 11:42:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Marza83 kirjoitti:
Siis tämä 10g oli vain esimerkki :) ja ns. Hiilarittomalla tarkoitin lähinnä sitä, että onko sillä merkitystä mihin aikaan päivästä tuon 20 ja 30 grammaa hiilihydraattia syö. Eli jos aamulla vetää suurimman osan niistä hiilihydraateista ja loppupäivää kohti vähentää niin onko sillä merkitystä? Vai olisiko ne hyvä saada tasaisesti pitkin päivää esimerkiksi kasvisten muodossa? Tosi vaikeasti selitetty.. :D


No, itse ainakin tuolta kannalta ajattelisin, että niitä kannattaa syödä päivän mittaan, se kun helpottaa aika paljon tuota ruokavalikoimaa. Kun esim 3dl kermaa täyttää jo tuon 10g hiilareita.

30g menee käytännön kannalta siinä ja siinä, että saatko syötyä puoli kiloa rehuja päivässä, näin esimerkiksi, kun ovat ainoana hiilarilähteenä.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-28 15:26:09 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-03-27 18:55:31
Viestit: 5
[/quote]

No, itse ainakin tuolta kannalta ajattelisin, että niitä kannattaa syödä päivän mittaan, se kun helpottaa aika paljon tuota ruokavalikoimaa. Kun esim 3dl kermaa täyttää jo tuon 10g hiilareita.

30g menee käytännön kannalta siinä ja siinä, että saatko syötyä puoli kiloa rehuja päivässä, näin esimerkiksi, kun ovat ainoana hiilarilähteenä.[/quote]

Puhut asiaa, empä tullut ajatelleksi :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-30 05:06:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-19 09:38:52
Viestit: 3371
Raskauskiloista puhe, mutta ei vauvan iästä. Jos imetät vielä, en suosittele kovin rajuja muutoksia. Imetykseenhän ne kilot on tarkoitettu.

_________________
C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-03-30 11:06:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2017-03-27 18:55:31
Viestit: 5
Erfis kirjoitti:
Raskauskiloista puhe, mutta ei vauvan iästä. Jos imetät vielä, en suosittele kovin rajuja muutoksia. Imetykseenhän ne kilot on tarkoitettu.

Vauva on 10kk mutta en imetä enää :smt001


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No mitäs mitäs..
ViestiLähetetty: 2017-04-03 05:45:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26298
Ja rasvan lähteinä tarvitset kyllä muutakin kuin noita avocadoja ja pähkinöitä, voita ja öljyjä (esim. oliivi, kookos). Mistä se yli sata grammaa rasvaa siis tulee, mietin...
Suhteethan on oikein, eli eniten rasvaa, prodea se mitä ajattelitkin on minusta monelle hyvä, lähemmäs sitä yhtä riittää, jos et erityisesti liiku/treenaa.
Mä jakaisin myös hiilarit tasaisesti, koska puhutaan noin pienistä määristä. Iltaankin sopii, koska auttaa monia nukkumaan paremmin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)