karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 04:55:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-07-08 14:12:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Se voi olla liikaa esim:
- siksi että on karpattu vasta vähän aikaa, jolloin kroppa ei ole vielä sopeutunut ja liikunnan kanssa pitäisi vähän alkuun varoa
- liikunnan määrä on liian suuri saatuihin kaloreihin nähden, jolloin kroppa pistää hanttiin laihtumiselle kun se saa ikään kuin nälänhätäsignaalia tuota kautta

JA:
Liikunnan jälkeisenä päivänä on aina paino koholla jonkin verran, koska se liikunta itsessään kerää lihaksiin nestettä.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-09 08:12:47 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Olet naatti. Minusta se vaikuttaa siltä, että kyse on liiallisesta väsymisestä. Liikuntaahan on myös kaikki muukin tekeminen esim. jos on fyysinen työ. Olen kauhuissani, sellaisista jotka potevat huonoa omatuntoa siitä ettei kerinnyt sinä päivänä tyyliin salille, koska on siivonnut 1,5 tuntia omaa kotiaan :shock: Miksi rääkätä itseään näännyksiin?

VT-ruokavalio ja syyllistävä ylenpalttinen liikunta sen oheen on varmin tapa saada paino nousemaan. Jos liikkuu liikaa (joka on jokaisen kohdalla vähän eri asia esim. painon ja iänkin suhteen) hankkii itselleen pohjattoman nälän ja sen seurauksena on hyvin helppoa syödä liikaa. Itse olen tätäkin keinoa kokeillut, mutta luettuani Taubesin "Good Calories & Bad Calories" -kirjan, kaikki kokemani tuntui loksahtavan paikoilleen. Liikunta, etenkään päivittäinen kova urheileminen, ei ole laihtumiselle välttämätöntä laisinkaan. Se on aivopesua, jota olemme saaneet jo vuosikymmenet kuulla. Tällä en tietenkään tarkoita, että ei tee mitään. :lol:

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-14 16:35:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Tiedä mistä väsymys johtui mutta nyt menee paremmin, liekö siitepölyallergia oireillut myös. Nyt 83.0 eli paino kuitenkin vähenee. Teen istumatyötä niin minusta tuo pyöräily ei ole liikaa, muuten kun en pahemmin liiku. Ihan terveydenkin kannalta kai parempi. Nyt tiukkaa induktiota ollut reilun viikon ja annokset pienentyneet ja tulostakin tullut pikkuhiljaa sekä rasva pitää mahan jollainlailla toiminnassa vaikka ummetus vaivaakin. Kaippa tää tästä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-14 19:09:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
Onko sinulla oikeasti ummetus? Karpatessa keho käyttää syödyn ruuan paljon tarkemmin hyväkseen (koska se on oikeaa ruokaa eikä höttöä) ja jätöstä tulee selvästi vähemmän kuin hiilariruualla. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-07-15 11:02:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Mä tunnistan ummetuksen :roll: tajuan sen, että kuitupitoinen ruoka tekee tavaran kiinteämmäksi ja sen koostumus muuttuu. Rasva auttaa. Nyt vasta huomaan farkuista että jotain on lähtenyt, ei oo ollu kun pari kertaa päällä, ettei voi olla löystyneet käytössäkään. Oli tiukahkot ennen karppausta, ny jonkinverran löysät, vyötäröltä aikalailla :smt041 hyväkarppausta takana kuitenkin ueampi kuukausi, mutta mulla ei paino sillä pudonnut. Hitaasti nytkin, mut pääasia että tippuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-11 00:52:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-12-06 13:36:20
Viestit: 409
Paikkakunta: Pk-seutu
Tässä omaa dataa viimeisiltä n.4 viikolta ja näkee hyvin että paino ja vyötärön turvotukset voi heitellä paljonkin päivästä toiseen, mutta silti loppupeleissä jo viikonkin tulokset puhuu puolestaan, vaikka aika hidas tuo putoamistahti onkin. Punnitsen ja mittaan vyötärön lähes joka aamu suunnilleen samaan aikaan ja aamupissan jälkeen alasti.


Kuva

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-11 07:10:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Mä syön varmaan liikaa proteiinia. Hiilarit on helppo pitää alhaalla. Tumma suklaakaan ei enää maistu. Miten proteiineja saa vähemmäksi kun sitä on kaikessa mitä syön: liha,kala, juusto, makkarat. Kerman oon jättäny pois ja juustoa vähentäny aikalailla. Kermaa lisään kyllä kastikkeisiin. Kookosöljyä aamulla ja neitsytoliiviöljyssä paisto tai voissa. Heinät ei pidä nälkää kauaa.

Nyt muutaman viikon ollut melkeinpä ripulia. Ei siis ihan mut ei oo ummetus enää vaivannut. Kumpi sitten parempi?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-11 10:20:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2011-05-12 11:15:38
Viestit: 5346
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Entäs kypsennetyt vihannekset runsaan rasvan kera? Kaikki kaalit, kesäkurpitsa, munakoiso jne.

Että jospa sen proteiinikomponentin oheen ei vain salaattia, vaan myös kypsiä vihanneksia runsaan rasvan, juuston jne kanssa. Niin ei sitten tarvitse sitä prodea syödä puolta lautasellista.

_________________
Lipidaari, laktovoori, lähiruoka

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-08-12 04:21:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Kiitos vinkistä, Toisinsyöjä, kokeillaan lisätä kasviksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-05 22:40:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Love kirjoitti:
Nainen olen ja kuukautiskierron menosta en oo aina niin selvillä, hormonikierukka näet, ja menkkoja ei tule mut joskus huomaa oireita eli finni naamassa tai tukka rasvoittuu useammin kuin yleensä eli tosi usein..eli siitä on hankala päätellä millon olis ne ajat. Treenattua ei tule mut olisko sit syynä liian vähän kalorit. Proteiineja ja rasvaa en oo laskenu, ainoastaan hiilarit. Vettä menee 2-3 litraa päivässä. Uskaltaiskohan lisätä hiilareita, n.40-50 hiilareilla paino laski mut olikohan 60 ni jämähti, sit vähensin hiilareita ni lähti alaspäin mut sitten stoppas ja nyt vielä nousi..Koitin hyväkarppausta aikaisemmin pari kuukautta mut mitään ei tapahtunu. Sit kun jätti täysjyväpuuron aamulla ja satunnaiset täysjyväleivät pois ja laskemaan hiilareita ni alku oli kyllä lupaava :(


Ihmetyttää toi kommentti ettei menkkoja olis kierukan takia. En oo lukenu ketjua viä pitemmälle, mut joku tossa mättää. Eihän kierukka poista menkkoja, vain raskaaks tulon, jos sitäkään. Kannattaa syödä hyvin eli tarpeeksi, ett kroppa voi toimia niinku sen pitääkin-

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-06 08:28:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Ne jää pillereillälin pois. Ota itse selvää asioista. Ei mitään tekemistä ruokavalion kanssa. En meinaan ole koko elämääni karpannut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-06 11:18:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56077
Paikkakunta: Kerava
Komppaan Lovea. Pupuli on nyt väärässä. Kyllä hormonikierukalla menkat jää pois ja kuuluu asiaan. Ei todellakaan oo mitään tekemistä ruokavalion kanssa.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-06 12:33:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-04 20:10:43
Viestit: 1348
Kuukautiset ei todellakaan jää pois e-pillereitä syödessä. Mistä moinen käsitys?

Muoks: Ja hormonikierukkaa käyttäessä menkat voivat jäädä kokonaan pois tai vuoto vähentyä. Mutta vain viidesosalla naisista vuoto loppuu kokonaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-06 12:59:20 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Siitä että mulla jäi pois pillereillä. Lääkäri ei pitänyt sitä mitenkään epätavallisena. Päinvastoin. Riippuu pillereistä. Kaikilla ei lopu. Esim. Mulle tuli toisilla pillereillä kokoajan tiputteluvuotoa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2016-11-17 08:45:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2016-11-17 08:23:44
Viestit: 4
Mitä tässä tapahtui? Vieläkö karppaaja foorumilla?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-01-13 09:49:17 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2017-01-09 09:26:14
Viestit: 27
Paikkakunta: Ruotsi/Ulkoavaruus
E-pillereillä tarkoitetaan yleensä yhdistelmäpillereitä, ja ne sisältävät sekä estrogeenia että progesteronia. Jos niitä syö normaalisti, niin että tulee se hormoniton tauko, niin silloin tavallisesti tulee kuukautiset, mutta ne ei ole "oikeat" kuukautiset, koska munasolu ei kypsy niitä käytettäessä, eli siksi ei voi tulla raskaaksi.

Sitten on olemassa minipillereitä, jotka sisältävät vain progesteronia, ja joista ei voi pitää taukoa ja joista useimmat pitää muistaa ottaa samaan aikaan päivästä, vaikka tuossa asiassa on vissiin aika lailla edistytty. Niissä mitä itse aikoinaan käytin, oli 12 tunnin pelivara.

Hormonikierukka on ikään kuin kehon sisäinen minipilleri, koska sekin sisältää vain progesteronia.

Tämäntyyppiset valmisteet sotkevat aina normaalin kuukautiskierron, yleensä vähenee, muuttuu epäsäännölliseksi, tiputteluvuodoksi yms.

Mulla on käytössä jo toinen hormonikierukka ja olen tosi tyytyväinen, mitään kuukautissuojia en ole ostanut vuosiin. Joskus vessassa käydessä näen vähän verta paperissa ja mulla on varalta paketti kaikkein ohuimpia pikkuhousunsuojia, mutta se paketti on kestänyt kauan.

Itse en voinut käyttää yhdistelmäehkäisyä, koska se nosti mun verenpaineen pilviin tosi lyhyessä ajassa. Minipillereissä ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta mulla oli tosi paljon mahaongelmia, joten en oikein uskaltanut luottaa siihen että ehtivät aina imeytyä.

Sitten on olemassa kuparikierukka, ja se ei vaikuta kehon omiin hormoneihin, joten kuukautiskierto pysyy ennallaan, mutta yleensä kuukautiset muuttuvat sen myötä runsaammiksi.

No, meni vähän OT:ksi, mutta toivottavasti selvensi jotain...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-03-01 10:39:58 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
LucyGrace kirjoitti:
E-pillereillä tarkoitetaan yleensä yhdistelmäpillereitä, ja ne sisältävät sekä estrogeenia että progesteronia. Jos niitä syö normaalisti, niin että tulee se hormoniton tauko, niin silloin tavallisesti tulee kuukautiset, mutta ne ei ole "oikeat" kuukautiset, koska munasolu ei kypsy niitä käytettäessä, eli siksi ei voi tulla raskaaksi.

Sitten on olemassa minipillereitä, jotka sisältävät vain progesteronia, ja joista ei voi pitää taukoa ja joista useimmat pitää muistaa ottaa samaan aikaan päivästä, vaikka tuossa asiassa on vissiin aika lailla edistytty. Niissä mitä itse aikoinaan käytin, oli 12 tunnin pelivara.

Hormonikierukka on ikään kuin kehon sisäinen minipilleri, koska sekin sisältää vain progesteronia.

Tämäntyyppiset valmisteet sotkevat aina normaalin kuukautiskierron, yleensä vähenee, muuttuu epäsäännölliseksi, tiputteluvuodoksi yms.

Mulla on käytössä jo toinen hormonikierukka ja olen tosi tyytyväinen, mitään kuukautissuojia en ole ostanut vuosiin. Joskus vessassa käydessä näen vähän verta paperissa ja mulla on varalta paketti kaikkein ohuimpia pikkuhousunsuojia, mutta se paketti on kestänyt kauan.

Itse en voinut käyttää yhdistelmäehkäisyä, koska se nosti mun verenpaineen pilviin tosi lyhyessä ajassa. Minipillereissä ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta mulla oli tosi paljon mahaongelmia, joten en oikein uskaltanut luottaa siihen että ehtivät aina imeytyä.

Sitten on olemassa kuparikierukka, ja se ei vaikuta kehon omiin hormoneihin, joten kuukautiskierto pysyy ennallaan, mutta yleensä kuukautiset muuttuvat sen myötä runsaammiksi.

No, meni vähän OT:ksi, mutta toivottavasti selvensi jotain...



Joo, vähän meni OT:ksi...pillerit ja kierukat vaikuttaa ihmisiin kuitenkin eri tavalla. Toisille sopii toinen, toiselle ei. Tiesin kyllä tuon selostuksesi jo ennestään. Lopetan omalta osaltani ehkäisykeskustelun tähän.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-26 10:26:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
Love, miten on pitemmän päälle käynyt painon kanssa? Kiinnostaa, koska minulla ja ilmeisesti kaikilla muillakaan - etenkään keski-ikäisillä naisilla (sinun iästäsi en tiedä) - karppaus ei ole toiminut ihan niin kuin odotin eikä mistään pienestä hienosäädöstä ole ollut apua.

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-04-26 12:03:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2016-05-24 17:17:23
Viestit: 62
Aloin käyttää fatsecret sovellusta ja tulosta tulee. Olin ennen syönyt karppiruokaa mut määrät ja makrot oli ihan päin honkia. Se on ilmainenkin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)