Lentovalaan möläytyksiin vastauksia:
Lainaa:
No sori vaan, mutta sitä ne ovat! Ei siinä sun mielipidettäs kysellä

Elä kuin paleo, tai lakkaa tuo pelleily herranjestas...
Täh? Mitä se sinulle kuuluu miten minä elän ja syön? Ja kuka SINULLE on antanut valtuudet määritellä mikä on paleo? Sanotaan vaikka sitten niin, että minä syön Toisinsyöjä-paleota, jonka olen itse määritellyt.
Lainaa:
Kyllä se vaan on paleota, ei siinä sun mielipitees auta

Tai sitten tuo sun "paimentolais-paleo" on jotain kaukomaiden fantasiaa. Kylmä todellisuus on kuitenkin se, että me asutaan täällä kaukana kylmässä Pohjolassa.
Sinähän et sitten syö mitään Suomen ulkopuolella tuotettua, ethän? Kivikauden ihmisillä ei ollut merillä seilaavia konttilaivoja...
Kyseessä on oma määritelmäni noin ylipäätään, ja minulle on aivan yhdentekevää mitä sinä siitä ajattelet tai miten sinä paleon määrittelet.
Lainaa:
Höpö höpö. Mitä, poronmaitoako ja siitä tehtyä juustoa käytät ravinnoksesi...? Toisaalta, onhan Venäjällä hirvenmaitoifarmejakin...

Itse asiassa eniten käyttämäni maitotuote on luomu kyytön raakamaito, josta teen kefiirisienellä kotona itse kefiiriä. Siis alkuperäisen suomenkarjan maito.
Toki menee modernin lehmän kermaa ja juustoa myös, mutta ulkomaisia maitotuotteita en osta juuri lainkaan.
Minulle paleo tarkoittaa vain ja ainoastaan lajinmukaista (=ennen maanviljelyksen alkua käytettyä) ravintoa, ei suinkaan elämistä kuten kivikaudella elettiin. Vai pitäisikö paleoiden myös tappaa ei-toivotut vauvat, mikä on ollut läpi ihmiskunnan historian se yleisin syntyvyyden säännöstelyn keino? Ja vanhustenkin pitäisi ymmärtää mennä itse jäälle kuolemaan, kuten eskimoilla?
Että jos oikein tosipaleo haluat olla, niin siitä vaan sitten em. tavoilla. Ja muistathan olla käyttämättä kankaita, ne ovat myös uusimuotista hömpötystä. Siitä vaan itse metsästettyä nahkaa ja turkista päälle.

Etkä tietenkään voi käyttää mitään petrokemian tuotteita, tai modernin lääketieteen tuotteita.
Lainaa:
Jos haluat oikein ravinnerikasta ruokaa, silloin syöt paleona hampunsiemeniä. Eikö?
En, koska en syö linnunsiemeniä. Ja koska kroppani tykkää maitotuotteista - se paimentolais osuus nääs - niin tärkein kalorinlähteeni on itse asiassa maitorasva.
Ja hampunsiemenet maistuvat pahalta. En syö ylipäätään mitään mikä maistuu suuhun pahalta, koska jos syön niin kroppa rankaisee. Olen ollut niin pitkään syömättä teollista ruokaa, että voin luottaa 100% siihen että makuaisti kertoo mitä keho haluaa.
Lainaa:
No onko se terveys niin erinomainen jos saat vakaviakin komplikaatioita kun vähänkin nautit kasvisöljylä (esim. camelinaöljyä, kuten mainitsit toisessa ketjussa)? Ei terve ihminen tuommoisia saa. Menisin sinuna kyllä lääkärin pakeille. Ehkä ruokavaliostasi löytyy jotain korjaamisen varaa...?
Lue tämä:
http://en.wikipedia.org/wiki/LectinSiinä on syy, miksi en nyt enää siedätyshoidon loputtua voi syödä myöskään esim. tomaattia (vesiripuli), sianlihaa (närästys) jne. Kaikkien ihmisten ei ole tarkoituskaan minun mielestäni pystyä syömään kaikkea. Ennen kun söin mitä vain, luulin että jonkinasteiset päivittäiset vatsavaivat kuuluvat normaaliin elämään. Siedätyshoidon (=söin kaikkea) vuoksi saadut oireet olivat pienemmät eli niitä 'normaaleja' vatsavaivoja. Nyt kun siedätyshoito on loppunut, tulevat tasan juuri ne oireet mitä pitääkin tulla kun syön jotain, mitä kehoni ei halua.
Niinpä minulla ei nykyään ole koskaan vatsavaivoja kun syön niitä ruokia jotka ruokavaliooni kuuluvat. Vain silloin kun syön jotain sopimatonta.
Omistatko lese-, rouhe- ja linnunsiemenfirmojen osakkeita, kun sinulle olisi noin tärkeää että minä söisin asioita joiden pois jättäminen ruokavaliosta on parantanut terveyttäni merkittävästi?