karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 08:48:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-06-28 20:57:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-28 20:31:15
Viestit: 11
Paikkakunta: Helsinki
Heti alkuun, kiitos teille kaikille mahtaivista sivuista ja keskusteluista.

Pohjatietoa... Aloitin alakarppaamisen maalis-huhtikuun vaihteessa. Painoa silloin oli tasan sata, pituutta oli, ja on vieläkin noin 170cm.

Puolessatoista kuukaudessa paino putosi noin 12kg jonka jälkeen iski jumi. Jumin sitten sain pois, kun lopetin turkkilaisen jugurtin nauttimisen. Jotenkin se ilmeisesti esti painonlaskun. Painon putoaminen lakkasi juurikin niihin aikoihin kun aloin sitä syömään, en vain tajunnut sitä silloin. Luin täältäkin kaikki mahdolliset jumi-keskustelut, mutta mistään ei ollut apua. Vaimoni yritti rauhoitella sillä, että painoni on laskenut niin nopeasti, että ei ole mitään syytä stressata. Kaikesta huolimatta harmitti että paino ei laskenut.

Nyt kun noin viikko sitten jätin jugurtin kaappiin pilaantumaan, niin paino lähti laskuun lähes saman tien. Käyn päivittäin vaa'alla (vaikka moni täällä ei sitä suosikkaan), ja paino tippuu 300g-400g vuorokaudessa.

Mitä mieltä olette, tippuuko kenties liian nopeasti, voiko sellaista ongelmaa olla karppaajalla? Syön riittävästi, monipuolisesti ja enkä tunne nälkää. Olo on todella pirteä, kuten varmaan arvaattekin.

_________________
- Onkohan Hannibal Lecter karppaaja..?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-29 01:23:27 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Voit olla vain todella metabolisesti lahjakas :wink: Ja tekstin perusteella siis miespuolinen? Sekin tietää yleensä paljon nopeampaa painonpudotusta. Heikottaako? Mitenkäs lihaskunto? Oletko vilkuillut kalorimääriä? Jos ei ole ihan surkea olo ja kuitenkin syöt ihan inhimillisiä annoksia, niin kaikki voi olla ihan ok. Suurin ongelmahan nopeassa laihtumisessa (etenkin kitukaloreilla) on se että kroppa alkaa syödä lihasta, mutta jos tunnet että lihaskuntosi on ok ja olet energinen (etkä kuitenkaan hyperenerginen pomppupallo) niin se lienee merkki siitä ettei kantsi vielä huolestua.

Ja pyh, mä käyn vaa'alla joka päivä :D Se auttaa siinäkin että oppii näkemään milloin on turvotusta kehissä mistäkin syystä. Se riippuu ihan ihmisestä että onko se vaaka kiehtova kaveri vai neuroottiseksi tekevä vihollinen.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-29 10:16:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-28 20:31:15
Viestit: 11
Paikkakunta: Helsinki
Juu, miespuolinen olen.

Aivan inhimillisesti syön, ehkä jopa liikaakin. Tai siis, en ole siitä juuri välittänyt, kun paino laskee. Mitä lihaskuntoon ja lihaksiin tulee, niin niitä alkaa näkymään :D nyt kun rasva alkanut vähenemään.

Lähinnä kysymykseni oli se, että voiko karpatessa, siis jos oikeasti syö hyvin, paino laskea liian nopeasti. Tällä siis tarkoitan sitä, että kehon paino muuttuu nopeasti niin radikaalisti, niin voiko siitä olla haittaa? Järki sanoo että kaikki on hyvin, kun on niin pirun hyvä olo, mutta mietittyttää kuitenkin.

Mulla ainakin tuo vaa'alla käynti on vain osa aamurutiineja, ja luvut laitan sitten exceliin, josta sitten kattelen käppyröitä. Mielenkiintoistahan se on seurata, miten homma etenee.

Tapahtuma eiliseltä: Kaverin kanssa oltiin syömässä, ja laitoin ison nokareen voita pihvin päälle, johon kaverini totesi, että se taitaa nyt olla sun laihis ohitse. Mitä siihen nyt sitten sanomaan :mrgreen:

_________________
- Onkohan Hannibal Lecter karppaaja..?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-06-29 12:07:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-26 09:50:48
Viestit: 327
Paikkakunta: Lahti
ToukoPouko kirjoitti:
Tapahtuma eiliseltä: Kaverin kanssa oltiin syömässä, ja laitoin ison nokareen voita pihvin päälle, johon kaverini totesi, että se taitaa nyt olla sun laihis ohitse. Mitä siihen nyt sitten sanomaan :mrgreen:


:smt005 Aika hyvä :lol:

_________________
Elämää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-04 04:41:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-18 08:48:08
Viestit: 16
Paikkakunta: Seinäjoki
Hei vaan! Olen kansaa ihmetellyt tätä painon nopeaa putoamista... Pituus noin 162 cm, paino kolme viikkoa sitten 63,6 ja nyt 59,8! Ketoosissa tai sen rajoilla olen mennyt koko ajan, viikonloppuna rauhotin ja söin jopa vähän suklaatakin.. :P Muttta kun ei vaan ole nälkä... Syön kolme kertaa päivässä, ehkä vähän pähkinöitä ja vadelmia lisäksi. Annoskoot ovat tosin pienentyneet hurjasti, näyttää sitä vähemmälläkin pärjäävän. Lihaksista en ole kovin huolissani, työni on aika fyysistä, kädet ja jalat koko ajan liikkeessä. :wink:

No, täytynee nauttia tästä, tulee se stoppi vastaan jossain kohtaa varmasti. Eniten olen onnellinen siitä että näytän päässeen sokeririippuvuudesta eroon, olokin on parempi kuin ennen eikä pusita koko ajan... [-o<

_________________
Veni, vici, Visa - tulin, näin, shoppailin.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-04 04:44:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-18 08:48:08
Viestit: 16
Paikkakunta: Seinäjoki
Pusita, just joo... :P Ainahan sitää pusittaa, mutta nyt ei puhista! :)

_________________
Veni, vici, Visa - tulin, näin, shoppailin.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-04 06:38:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Vaikea sanoa mistä on kyse, olitko ennen karppausta kuinka iso ja oliko sinussa turvotusta paljoa? Olitko ihan nestepallo esim. nilkoista, vatsasta, käsistä? Eli ekoista kiloista suurin osa saattoi olla ihan rehellistä hiilihydraatteihin sitoutunutta nestettä, mikä on kyllä ihan yhtä iso laihtumiseksi määriteltävä kuin muukin. =D> Ja miehet tuppaa laihtumaan vähän nopeammin. Mutta ei se mitään, onnea saavutukselle ja eteenpäin! :)

_________________
huh'


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-06 08:42:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-11 09:20:50
Viestit: 59
Paikkakunta: Uusimaa
Kyllä mä olen sitä mieltä, että miehillä paino ihan selvästi putoa nopeampaa tahtia. Itselläni on kolmessa kuukaudessa mennyt noin 3,5 kg ja miehelläni on mennyt noin 15 kg. Samoja ruokia syödään ja joka päivä laitettaan kotiruoka. Mä lohduttaan kyllä itseäni sillä, että mulla on niin vähään,mistä mennä :roll:

_________________
Weight Loss Center
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-06 17:31:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-05 18:40:57
Viestit: 5
Tuittura kirjoitti:
Hei vaan! Olen kansaa ihmetellyt tätä painon nopeaa putoamista... Pituus noin 162 cm, paino kolme viikkoa sitten 63,6 ja nyt 59,8! Ketoosissa tai sen rajoilla olen mennyt koko ajan, viikonloppuna rauhotin ja söin jopa vähän suklaatakin.. :P Muttta kun ei vaan ole nälkä... Syön kolme kertaa päivässä, ehkä vähän pähkinöitä ja vadelmia lisäksi. Annoskoot ovat tosin pienentyneet hurjasti, näyttää sitä vähemmälläkin pärjäävän. Lihaksista en ole kovin huolissani, työni on aika fyysistä, kädet ja jalat koko ajan liikkeessä. :wink:

No, täytynee nauttia tästä, tulee se stoppi vastaan jossain kohtaa varmasti. Eniten olen onnellinen siitä että näytän päässeen sokeririippuvuudesta eroon, olokin on parempi kuin ennen eikä pusita koko ajan... [-o<



Voi ihanaa kuulla tuloksista! Olen itse onnistunut yleensä pudottamaan 1-5 kg säätelemällä kaloreita. Nyt järkytyksekseni huomasin, että farkut ei mahdu jalkaan kesäloman jälkeen ... vaa'assa en ole käynyt, mutta vyötärönympärys on ihan juhlalliset 95cm :shock: paino lienee jossain 69-70 suunnilla. Olen 171 cm pitkä.
Löysin tän karppipalstan ja olen nyt kolmatta päivää lueskellut ja pitänyt hiilarit 20g. Leipää, pottua, pastaa ja alkoa nolla. Katson mitä kahdessa viikossa tapahtuu eli odottelen ketoosia kovasti. :?:

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wchvCx5/
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/ ... ht.png/img


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-03 07:29:04 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-08-23 20:54:10
Viestit: 4
Paikkakunta: Hel
Tulee nostettua vanhaa ketjua taas aktiiviseksi, koska itsellä sama erikoinen pelko. Aloitin toista kertaa taas silmämääräisen karppaamisen ja päätin ruveta samalla tekemään kevyitä lenkkejä, kun kesä ei ole ollut kovin hellä kilojen suhteen.
Viime sunnuntain iltapainosta tämän päivän aamupainoon mennessä on lähtenyt yli viisi kiloa. Pudotettavaa on varmaankin noin 20kg, joten neljäsosa tavoitteesta alle viikossa tuntuu vaan hurjalta. Mitä oloon tulee, niin tuntuu kuin pää seilaisi pienessä sumussa kokoajan ja hieman heikottaa, mutta olen laittanut ne taas alkaneen urheilun ja karppistartin niskaan. Aamuisin olen syönyt lähinnä marjoja ja lidlin versiota partaäijästä, johon lisään noin desin kermaa. Päivällä taas olen käynyt seisovassa pöydässä, jossa lautaselle on tullut isot kasat salaattia ja raasteita sekä lihavaihtoehdoista oman harkinnan mukaan fiksuinta vaihtoehtoa reilusti. Illalla menee coleslawia ja kanasuikaleita tai muuta mikä tuntuu sopivan karppivaliooni ja lenkin jälkeen desi heraproteiinia vedellä tai luomumaidolla. Kun katsoo määriä, niin en mielestäni syö liikaa hiilareita tai liian vähän ruokaa ylipäätään. Askarruttaa vain tämä nopea vauhti, koska nestettä tuskin poistuu näin paljoa näin nopeasti. Jos vinkkejä löytyy, niin kaikki mahdollinen otetaan mielellään vastaan ja konkareiden mielipiteitä myös arvostan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-03 20:44:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Allan Kurma kirjoitti:
Tulee nostettua vanhaa ketjua taas aktiiviseksi, koska itsellä sama erikoinen pelko. Aloitin toista kertaa taas silmämääräisen karppaamisen ja päätin ruveta samalla tekemään kevyitä lenkkejä, kun kesä ei ole ollut kovin hellä kilojen suhteen.
Viime sunnuntain iltapainosta tämän päivän aamupainoon mennessä on lähtenyt yli viisi kiloa. Pudotettavaa on varmaankin noin 20kg, joten neljäsosa tavoitteesta alle viikossa tuntuu vaan hurjalta. Mitä oloon tulee, niin tuntuu kuin pää seilaisi pienessä sumussa kokoajan ja hieman heikottaa, mutta olen laittanut ne taas alkaneen urheilun ja karppistartin niskaan. Aamuisin olen syönyt lähinnä marjoja ja lidlin versiota partaäijästä, johon lisään noin desin kermaa. Päivällä taas olen käynyt seisovassa pöydässä, jossa lautaselle on tullut isot kasat salaattia ja raasteita sekä lihavaihtoehdoista oman harkinnan mukaan fiksuinta vaihtoehtoa reilusti. Illalla menee coleslawia ja kanasuikaleita tai muuta mikä tuntuu sopivan karppivaliooni ja lenkin jälkeen desi heraproteiinia vedellä tai luomumaidolla. Kun katsoo määriä, niin en mielestäni syö liikaa hiilareita tai liian vähän ruokaa ylipäätään. Askarruttaa vain tämä nopea vauhti, koska nestettä tuskin poistuu näin paljoa näin nopeasti. Jos vinkkejä löytyy, niin kaikki mahdollinen otetaan mielellään vastaan ja konkareiden mielipiteitä myös arvostan.


Neste poistuu ensimmäisenä - ja nopeasti. Siitä 5 kg painonpudotuksesta on helposti se 3 kg nestettä (lisäksi punnitus eri vuorokaudenaikaan ja vaakasi toleranssi). Mielestäni aika normaalintuntuinen painonpudotus aloituksessa.

Sumuinen olo ja heikotus oli itsellänikin alkuun (parisen viikkoa?), mutta se meni lopulta ohi. Voi kuulua asiaan, tai sitten merkki jostain muusta, mutta et ole ainoa kyseisistä oireista kärsinyt.

Ja onnea jatkoon.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-04 07:58:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56078
Paikkakunta: Kerava
Hienosti menee mutta menköön =D> Jatka vain samoin.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)