karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-28 20:41:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-02 22:17:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-02-02 21:47:20
Viestit: 4
Hei ja anteeksi, samanlaisia tolloja on forumit varmaan täynnä...

Faktat; pituus 172kg, paino 106kg, laihdutin Nutrilett tuotteilla 12kg tammikuussa. (Ei kannata saarnata tuosta tuoteperheestä :) )

Okei tässä nyt kaksi viikkoa karpannut, paino jumissa, no toisaalta painoa tippui nopeasti tuo 12kg periaatteessa paastolla joten elimistö mahdollisesti shokissa. Haluaisin kuitenkin jonkunlaisen vinkin teenkö jotain väärin vai olenko vain malttamaton? Ehkä elimistö ei parissa viikossa muutu tai väärä ruokavalio.

Kävelen työssäni jonkun verran sanotaan noin 6000-12000 askelta päivässä, portaikkojakin mukana. Työ on jonkun verran fyysistä ei ihan pelkkää toimistotyötä. Sählyä 3-4kertaa viikossa. Alkuvuodesta kävin joka päivä noin tunnin lenkillä niinä päivinä kun ei ollut sählyä, mutta pakkaset niin kovat ettei kehtaa lähteä lenkille.

Tuossa taustoja ja laitetaan sitten tyypillisen päivän ruokailut:

Aamupala: 250rahkaa ja kaveriksi sokeroimatonta keittoa (jota kaupassa on 1l purkeissa) sanotaan nyt noin 1dl sitten 5dl kahvia jossa maitoa(kevyt) 2dl tai kolme neljä siivua kinkkua ja juustoa(rasvaista). Okei rahkan joukkoon JOSKUS tilkka kermaa :D

Aamupala2 joka harvinaisempi: Keitetty kanamuna+3-4kpl leikkelesiivuja+noin 4siivua juustoa.

Lounas: Joku proteiinipitoinen välipalapatukka(ostettu hiilarittomiin tuotteisiin erikoistuneista kaupoista) tai sitten jossain salaattiannos tai jos buffet niin lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia. Salaatinkastikkeita en noissa paikoissa käytä, koska niissähän pakkaa olla hiilareita paljonkin.

Illallinen: Lihaa/Kalaa/Kanaa ja sitten kasviksia monesti ihan wokki-kasviksia, kaverina raejuustoa, joskus majoneesia, mutta yleensä ihan naturel noi rehut. Juustoa on joksus ruuassa mukana. Jälkiruuaksi saattaa mennä purkillinenrahkaa+hiilaritonta hilloa/keittoa/marjoja/greippiä.

Päivän aikana tulee toki juotua kahvia maidolla ja vihreää teetä sekä pelkkää vettä. Illalla en syö mitään enää klo 18 jälkeen

Olen toki lihava, mutta myös suhtkoht raamikas, mietin vain meneekö nyt ihan metsään? Perusenergiakulutukseni on noin 3000kcal jos sillä nyt on karppauksessa merkistystä. Hallitus epäili mun saavan liikaa hiilareita tuon rahkan takia(luulisin kuitenkin olevan ok yks purkki vuorokaudessa...), juustoa ei mene päivässä paljoa vaan sitä on jossain kohtaa päivää kuitenkin muutama siivu, sanotaan maksimissaan 8siivua monta päivää mennyt sillä neljällä siivulla.

Okei olo on hyvä eikä paino lähtenyt nousuun mistä olen onnellinen eikä vaatteet kiristä eli olen voiton puolella tai näin ajattelen ton nutrauksen jälkeen. Karppausruuat on hyviä ja sen takia pysyisin mielelläni tässä ruokavaliossa vaikka loppuelämän. Rakastan varsinkin lihaa/kalaa/kanaa ja juustoja, kermaa sinänsä ei tarvi yksinään vetää eikä makeanhammastani kolota.

Toivottavasti joku jaksaisi jälleen opastaa laiskaa oikealle polulle ja voisi kommentoida ihan sen verran olenko ihan hakoteillä syömisieni kanssa vai ainoastaan malttamaton... :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-02 22:32:08 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Elimistösi varmaan tosiaan Nutrilett tuotteiden jälkeen ihan sekasin. Tuskinpa ihan heti paino putoa.

Kulutuksesi huomioiden, et mielestäni liikaa ainakaan syö. Jatka vaan noin, ehkä se siitä joskus.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-02 22:37:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Hallitus on sinänsä oikeilla jäljillä kun noita maitotuotteita menee muutenkin reippaasti. Jos siis jo aamulla kaksi desiä maitoa. Monet ovat sitä mieltä että vähärasvaiset maitotuotteet jumittavat.

Itse en tosin laihduttaessa rajoittanut kahvimaidon määrää, mutta toisaalta muita maitotuotteita ei mennyt.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-03 06:54:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-31 21:44:01
Viestit: 1
Missä rasva???


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-03 11:59:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-30 14:39:41
Viestit: 423
Mää luulen, että aikaisempi paasto vaikuttaa. Jos paino jatkaa junnaamista pitkään, niin lähtisin ensimmäisenä tarkastelemaan noiden mehukeittojen sisältöjä ja vaihtamaan niitä rasvoihin. Sokeroimaton ei missään nimessä tarkoita hiilaritonta. Monissa tuotteissa on paljon sokeria luonnostaan tai niihin on käytetty sokerialkoholeja makeutusaineena. Sokerialkoholeja ei merkitä hiilihydraatteina, mutta noin puolet niistä kuitenkin imeytyvät. Rahkan sijaisena toimii hyvin turkkilainen tai kreikkalainen jugurtti (sis. 10g/100g rasvaa).

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-03 12:26:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-02-02 21:47:20
Viestit: 4
Kiitoksia kommenteista ja vinkeistä tähän mennessä. Aloitin tällee kai semikarppaamalla siis enhän mä rasvaakin lisännyt valtavasti ettei paino taas karkaisi käsistä, aattelin että elimistö imee rasvan pesusienen tavalla. Voisin vaihtaa ainakin tuon rahkan vaikka turkkilaiseenjogurttiin, noita keittoja vaan jotkut karppaajat suositellut...

Onko juuston syöminen jotenkin riski? Siis saako niistä hyödyllisiä rasvoja vai kannattaisiko nyt välttää juuston syömistä kun tarkoitus olisi kuitenkin laihtua vielä noin 20kg, ei tokikaan ole kiire :) Koskenlaskija juustoissa ainakin kivasti rasvaa ja proteiini eikä hiilareita. Toki tiedän, että maidossa on hiilareita, sen käyttöä vähentänyt eli ennen meni 1-2l päivässä, nyt enää kahvin kanssa se noin 4-6dl päivässä.

Pitää lukea vanhoja viestejä ja poimia sieltäkin tietoa :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-02-03 12:52:59 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Hebsa kirjoitti:

Pitää lukea vanhoja viestejä ja poimia sieltäkin tietoa :)


Tuo on hyvä. Tietoa löytyy älyttömän paljon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-03-11 10:33:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-02-02 21:47:20
Viestit: 4
1,5kk karppausta nyt takana, paino tippunut 1,5kg eli sentään vähän, mutta vaaka ei lienekään se ainoa totuus tässä hommassa. Urheilunmäärän tuntuva lisääminen (päivittäin jotain noin tunti) on aiheuttanut sen, että läskit näyttävät sulaneen, koska taidan omistaa pienemmän mahan kun painaessani noin 10kg vähemmän. Painoa siis 104,5kg nyt (okei vuoden alussa oli 118kg), mutta turha tuota puntaria on vahdata kerran joutuu jo tekemään uusia reikiä vöihin, että kiristäisivät ja pitäisivät farkut jalassa :D

Toki paino saisi tippua vielä sen 14,5kg, mutta kukkakepiksi en halua enkä pääse ellen lopeta kaikkea urheilua :)

Maidon olen jättänyt käytännössä kokonaan pois, kahvi menee mustana yleensä, joskus hieman kuohukermaa maun vuoksi.

Olkoot tämä nyt kannustukseksi heille jotka tuijottavat vain vaakaa, se ei ole absoluuttinen totuus ihmisen laihtumisesta tai ainakaan karpatessa, tai sitten olen vaan luonnonoikku :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-03-13 07:04:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-15 15:58:58
Viestit: 436
Olet oikeassa,itse olin kovin pettynyt alussa kun paino ei näyttänyt tippuvan,mutta kun otin mittanauhat käteeni niin hämmästyin kuinka senttejä oli kadonnut,nyt ei tahdo enää boxerit pysyä päällä :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-03-13 09:20:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-03-12 09:38:25
Viestit: 111
Minä en kiusaa itseäni vaa alla, tulen niin vihaiseksi kun jos ei ole mitään tapahtunu, niin en mee :wink: mutta tuo mittaus on aika hyvä juttu aika uskomattomasti sitä tosiaan kutistuu ja mitä sillä on väliä paljonko painaa ei se onneksi vilku valotauluna otsalla :roll:

_________________
Karppaus aloitettu 1.3.2012


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-03-16 23:50:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-03-16 22:28:03
Viestit: 53
Samaa mietin kuin Suffeli: kovin vähän rasvaa ruokavaliossasi tuntuu olevan. Oletko lukenut Andreas Eenfeldtin "Ruokavallankumouksen"? Siinä on vakuuttavasti koottu yhteen tutkimustietoa, joka osoittaa, että RASVA (TYYDYTTYNYTKÄÄN) EI LIHOTA EIKÄ OLE EPÄTERVEELLISTÄ. Rasvakammo on vain isketty alitajuntaamme (minullekin 70-luvulta kouluvuosista lähtien!) niin, että on suorastaan tuskallista toimia vastoin aiempia käsityksiään. Kun rupeaa karppaamaan toiveena painon normalisoituminen, täytyy kerta kaikkiaan unohtaa kaikki vanhat "syö vähemmän, liiku enemmän"-laihdutusneuvot. Aluksi ei välttämättä kannata hullun lailla lisätä liikuntaa (paitsi hyötyliikuntaa), sen aika voi olla hiukan myöhemmin. Anna ruokavalion ensin näyttää, mihin se pystyy!

Tosi hyvää "asennekasvatusta" pois rasvakammosta on esim. Anna Hallénin "Karppaajan kotiruokaa"; siinä neuvotaan, että maitotuotteista pitää aina valita kaikkein rasvaisin vaihtoehto - esim. Hallén tekee karppiletut kermaan maidon sijasta! Siitä mallia!

_________________
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
kotona.munfoorumi.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-03-18 16:17:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-02-02 21:47:20
Viestit: 4
Tovi mennyt tuosta, kun kyselin vinkkejä, mutta olen kyllä lisännyt rasvan määrää ruuassa. Olen vaihtanut tuon kevyen rahkan, rahkakermaan ja turkkilaiseen jogurttiin. Mausteina noita sokeroimattomia keittoja tai hiilaritonta hilloa. Maidon juomisen käytännössä lopettanut, kahvia menee mustana tai tilkalla kuohukermaa. Töissä vaihtanut automaattikahvin vihreään teehen. Juustoja kyl menee(koskenlaskijat on herkkuja!), noita karppaajienleipiä kohtuudella ja verigreippejä sitten tulee syötyä ainakin yksi päivässä. Kanamunia kuluu myös reilusti. Sinänsä syön nyt siten kun itsestä tuntuu hyvältä ja edelleen tuntuu vatsa pienenevän. Lihaa menee nyt milloin mitäkin, sekä tietenkin kalaa tulee syötyä kasvisten kera.

Toisaalta suurin muutos on päässä, syöminen ei ole enää tunnepohjaista vaan syön sen kolme kertaa päivässä ja aamupala on tärkeä! Toki melkein joka päivä harrastan myös liikuntaa. Tuskin olisin pienentynyt näin tehokkaasti pelkästään syömällä eritavalla.

Lounas tulee kyllä monesti korvattua proteiinipatukalla(lo-carb tais olla merkki), en kyllä tiedä noiden terveellisyydestä tai järkevyydestä... :?

Tsemppiä kaikille karppauksella laihduttaville ja nauttikaa keväästä :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Malttamaton aloittelija
ViestiLähetetty: 2012-03-19 09:23:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26319
Hebsa kirjoitti:
Lounas tulee kyllä monesti korvattua proteiinipatukalla(lo-carb tais olla merkki), en kyllä tiedä noiden terveellisyydestä tai järkevyydestä... :?

En söisi kuin pakon edessä, ja vielä ei ole sellaista tilannetta tullut. No, okei, atkinsin patukoita meni muutama ekoina karppikuukausina, nyt ne maistuukin suuhun aika kamalalta (kun reilut pari vuotta jo mennyt). Ja miksi en söisi? Lähinnä siksi, että patukka maistuu kunnolliseen ruokaan verrattuna melko ikävältä, se on määrällisesti sellainen, josta mulle tulisi vain paha mieli, ja siinä on oletettavasti mukana kaikkea turhaa ainetta.

Lainaa:
Tsemppiä kaikille karppauksella laihduttaville ja nauttikaa keväästä :)

Sitä samaa kovasti paljon! Sun sapuskat kuulostaakin ihan mukavilta ja jos olo on hyvä, on kaikki hyvin :)

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2022-09-24 07:53:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
Hebsa kirjoitti:
Hei ja anteeksi, samanlaisia tolloja on forumit varmaan täynnä...

Faktat; pituus 172kg, paino 106kg, laihdutin Nutrilett tuotteilla 12kg tammikuussa.

Toivottavasti joku jaksaisi jälleen opastaa laiskaa oikealle polulle ja voisi kommentoida ihan sen verran olenko ihan hakoteillä syömisieni kanssa vai ainoastaan malttamaton... :)

täällä juttua enempi, miten jatketaan
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454893#p2454893

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)