karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-25 20:56:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-18 13:07:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
Moikka! Tämä on eka viestini tänne.

Aloitin karppauksen kahden viikon easydietillä. En ollut ylipainoinen, mutta silti laihduin noin 6kg tekemättä oikeastaan yhtään mitään. Ekalla viikolla kuljin poikkeuksellisesti töihin autolla, ja toisella viikolla energisen olon myötä aloin kulkemaan normaalisti pyörällä (yhteen suuntaan noin 8 km).

Olen finelistä arponut mitä ruoka-aineita käytän ja tällä hetkellä päätynyt aterioimaan pääasiassa aineilla vihreä salaatti + kurkku + tomaatti + liha + kananmuna + leipäjuusto + raejuusto. Turkkilaista jogurttia kuluu makeutusaineen ja pakastemustikoiden kera. Ravintokuidut otan pellavarouheesta. Välipalaksi syön 1-2 porkkanaa. Ymmärtääkseni ruokalistani on vähähiilihydraattinen.

Kysymykseni koskee työmatkapyöräilyä. Jaksan kyllä polkea töihin, mutta ns. räjähtävää energiaa ei ole. Olenko oikeassa, ja johtuuko tämä juurikin hiilareiden puutteesta? Tulisiko minun nauttia hiilareita ennen työmatkaa? Onko tästä jotain haittaa karppaamisen kannalta? Onko jotain haittaa jos jatkaa tällä tavalla?

Kiitos avusta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 13:13:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minä, hox, minä kokeilisin ensin rasvalisää. Löisin vetoa, että syöt liian vähän rasvaa.

Mutta luultavasti haluat ennemmin lisätä hiilareita.
Lisää niitä sitten hyvistä lähteistä ja kokeile miltä tuntuu.

minusta easydiet ei ole karppausta, ihan vaan näin sivuhuomautuksena :)
epäterveellistä kehon kiusausta, ei ihme jos on virta pois...

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 13:15:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-30 14:39:41
Viestit: 423
Hei mikä tuo Easy Diet on, kun siitä on jo moni maininnut? Karppauksen alussa voi kyllä lihakset tuntua heikoilta, mutta se helpottanee ajan kanssa jonkin verran. Omalla kohdallani ainakaan ei pyöräily ole alkanut tuntua mukavalta, ja pienestä hiilariboostista voisikin olla siihen hyötyä. Jos tuo Easy Diet on joku pussikuuri, niin lihasheikkous voi johtua ihan siitä, että lihaksia katosi kuurin aikana.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 13:37:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-03 09:44:13
Viestit: 135
Pikkuisen OT: Kyllä minun mielestä työmatkapyöräily on IHAN kamalaa talvella, on kunto ja energiavarastot ihan mitkä tahansa. Mulla ei ole kuin neljä kilometriä yhteen suuntaan, mutta kun perähikiän auraus on ihan luokatonta, niin monena päivänä on aivan paidan selkä litimärkänä kun pääsee perille. :D No, toisaalta eipä tarvitse sitten erikseen enää lähteä lenkille kun on työmatkojen jälkeen ihan puhki kahteen otteeseen päivässä. Asioilla on puolensa.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 13:48:25 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
Viheriäinen kirjoitti:
Hei mikä tuo Easy Diet on, kun siitä on jo moni maininnut? Karppauksen alussa voi kyllä lihakset tuntua heikoilta, mutta se helpottanee ajan kanssa jonkin verran. Omalla kohdallani ainakaan ei pyöräily ole alkanut tuntua mukavalta, ja pienestä hiilariboostista voisikin olla siihen hyötyä. Jos tuo Easy Diet on joku pussikuuri, niin lihasheikkous voi johtua ihan siitä, että lihaksia katosi kuurin aikana.

googleta :D

ei hyvä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 15:26:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
waldo kirjoitti:
Kysymykseni koskee työmatkapyöräilyä. Jaksan kyllä polkea töihin, mutta ns. räjähtävää energiaa ei ole. Olenko oikeassa, ja johtuuko tämä juurikin hiilareiden puutteesta? Tulisiko minun nauttia hiilareita ennen työmatkaa? Onko tästä jotain haittaa karppaamisen kannalta? Onko jotain haittaa jos jatkaa tällä tavalla?

Kiitos avusta!


Syynä voi olla liian vähäiset hiilihydraatit, pussikeittokuurisi tai se, että kehosi ei vielä ole tottunut käymään rasvalla. Joka tapauksessa se vie aikaa, että saat säädettyä ruokavaliosi juuri itsellesi sopivaksi.

Viheriäinen kirjoitti:
Hei mikä tuo Easy Diet on, kun siitä on jo moni maininnut?


800kCal
50g hh
0% rasvaa
Lisää vain vesi.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 17:48:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Toistan syynä on liian vähäinen rasva :)

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 18:17:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Minä, hox, minä kokeilisin ensin rasvalisää. Löisin vetoa, että syöt liian vähän rasvaa.


Paljon mahdollista. Otan aamulla ruokalusikallisen omega-3 (triglyseridimuodossa). Muuten varmaan suurin osa rasvasta tulee tuosta turkkilaisesta jogurtista ja salaattikastikkeesta. Mikä olisi ns. hyvä rasvalisä mielestäsi?

Ronja-Aliisa kirjoitti:
Mutta luultavasti haluat ennemmin lisätä hiilareita.
Lisää niitä sitten hyvistä lähteistä ja kokeile miltä tuntuu.

minusta easydiet ei ole karppausta, ihan vaan näin sivuhuomautuksena :)
epäterveellistä kehon kiusausta, ei ihme jos on virta pois...


Mikä on hyvä lähde ja paljonko niitä sopii ottaa?

Tuosta easydietistä: Muutaman päivä oli hieman heikompi olo, mutta sitten piristyi huomattavasti. En ihmettele, että jotkut paastoavat usein. Alun jälkeen se kävi jopa mukavaksi. Mutta jokainen tyylilään..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 18:22:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
Mohmelo kirjoitti:
waldo kirjoitti:
Kysymykseni koskee työmatkapyöräilyä. Jaksan kyllä polkea töihin, mutta ns. räjähtävää energiaa ei ole. Olenko oikeassa, ja johtuuko tämä juurikin hiilareiden puutteesta? Tulisiko minun nauttia hiilareita ennen työmatkaa? Onko tästä jotain haittaa karppaamisen kannalta? Onko jotain haittaa jos jatkaa tällä tavalla?


Syynä voi olla liian vähäiset hiilihydraatit, pussikeittokuurisi tai se, että kehosi ei vielä ole tottunut käymään rasvalla. Joka tapauksessa se vie aikaa, että saat säädettyä ruokavaliosi juuri itsellesi sopivaksi.


Miten pitkään kestää, että kroppa alkaa "käymään rasvalla" ?

Lähdin tähän karppaukseen ihan koemielessä. Minulla ei ole ylipainon kanssa ollut koskaan ongelmia, ja suurin puute tässä on ruisleipä. Vaimo natisee että pitäisi syödä monipuolisesti, ja itse en laske menettäneeni mitään muuta kuin sokeriheitosta johtuvan päänsäryn. Niin ja sen ruisleivän. :mrgreen:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 18:25:57 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
Viheriäinen kirjoitti:
Hei mikä tuo Easy Diet on, kun siitä on jo moni maininnut? Karppauksen alussa voi kyllä lihakset tuntua heikoilta, mutta se helpottanee ajan kanssa jonkin verran. Omalla kohdallani ainakaan ei pyöräily ole alkanut tuntua mukavalta, ja pienestä hiilariboostista voisikin olla siihen hyötyä. Jos tuo Easy Diet on joku pussikuuri, niin lihasheikkous voi johtua ihan siitä, että lihaksia katosi kuurin aikana.


Sukulainen oli tuota kokeillut ja päätin minäkin koittaa. Positiivinen oli kokemus (painoa lähti, virkeä olo), mutta kyllä se loppua kohden vähän yksitoikkoiselta alkoi maistumaan. :roll:

http://www.google.fi/search?q=easydiet


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 18:30:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
salkin kirjoitti:
Pikkuisen OT: Kyllä minun mielestä työmatkapyöräily on IHAN kamalaa talvella, on kunto ja energiavarastot ihan mitkä tahansa. Mulla ei ole kuin neljä kilometriä yhteen suuntaan, mutta kun perähikiän auraus on ihan luokatonta, niin monena päivänä on aivan paidan selkä litimärkänä kun pääsee perille. :D No, toisaalta eipä tarvitse sitten erikseen enää lähteä lenkille kun on työmatkojen jälkeen ihan puhki kahteen otteeseen päivässä. Asioilla on puolensa.


Minusta se on ensisijaisesti asenne- ja toissijaisesti varustekysymys. :)

Ei täällä kaupungissakaan aamuisin pyörätiet ole automaattisesti auratut, mutta onneksi on vaihtoehtoisia pyöräreittejä joita pitkin pääsee autotietä pitkin. Jos autotietkin ovat ummessa niin sitten se vain korostaa sitä asennetta. :mrgreen:

Työmatkoilla kylmä tulee vain jos erehtyy bussipysäkille odottelemaan bussia. 30 asteen pakkasellakin olen pyöräillyt töihin ilman vilun värettäkään. :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 18:32:17 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
waldo kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti:
waldo kirjoitti:
Kysymykseni koskee työmatkapyöräilyä. Jaksan kyllä polkea töihin, mutta ns. räjähtävää energiaa ei ole. Olenko oikeassa, ja johtuuko tämä juurikin hiilareiden puutteesta? Tulisiko minun nauttia hiilareita ennen työmatkaa? Onko tästä jotain haittaa karppaamisen kannalta? Onko jotain haittaa jos jatkaa tällä tavalla?


Syynä voi olla liian vähäiset hiilihydraatit, pussikeittokuurisi tai se, että kehosi ei vielä ole tottunut käymään rasvalla. Joka tapauksessa se vie aikaa, että saat säädettyä ruokavaliosi juuri itsellesi sopivaksi.


Miten pitkään kestää, että kroppa alkaa "käymään rasvalla" ?

Lähdin tähän karppaukseen ihan koemielessä. Minulla ei ole ylipainon kanssa ollut koskaan ongelmia, ja suurin puute tässä on ruisleipä. Vaimo natisee että pitäisi syödä monipuolisesti, ja itse en laske menettäneeni mitään muuta kuin sokeriheitosta johtuvan päänsäryn. Niin ja sen ruisleivän. :mrgreen:

easydiet eikä ylipainoa?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 18:36:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Kannattaa käydä laskeen sun kulutus ja siitä otat makrot sitten.

Esim. näin 5-10%hh 20%prode enemmän jos kovasti urheilet
ja loput rasvaa.
Eli 60%-?
Tuskin saat jugusta ja kalanmaksaöljystä 60% rasvaa energiaksi :)

Toiset menee rasvapoltolle muutamassa päivässä. Ja toiset tottuu rasva polttoon hetkessä toisilla kestää puoli vuotta.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 19:06:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
Uljanov kirjoitti:
waldo kirjoitti:
Miten pitkään kestää, että kroppa alkaa "käymään rasvalla" ?

Lähdin tähän karppaukseen ihan koemielessä. Minulla ei ole ylipainon kanssa ollut koskaan ongelmia, ja suurin puute tässä on ruisleipä. Vaimo natisee että pitäisi syödä monipuolisesti, ja itse en laske menettäneeni mitään muuta kuin sokeriheitosta johtuvan päänsäryn. Niin ja sen ruisleivän. :mrgreen:

easydiet eikä ylipainoa?


Juu kyllä tarkoitin mitä kirjoitin. BMI oli 24.2 kun aloitin easydietin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 19:08:59 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-01-18 12:57:25
Viestit: 11
Ronja-Aliisa kirjoitti:
Kannattaa käydä laskeen sun kulutus ja siitä otat makrot sitten.

Esim. näin 5-10%hh 20%prode enemmän jos kovasti urheilet
ja loput rasvaa.
Eli 60%-?
Tuskin saat jugusta ja kalanmaksaöljystä 60% rasvaa energiaksi :)

Toiset menee rasvapoltolle muutamassa päivässä. Ja toiset tottuu rasva polttoon hetkessä toisilla kestää puoli vuotta.

Sori tyhmä kysymys, mutta miten ja missä käyn laskemassa kulutuksen?

En olekaan ajatellut prosentteina tuota. Jostain luin että pitäisi olla alle 50g hiilarit vuorokaudessa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 19:54:40 
Poissa
aktivistikarppi
aktivistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-07-05 01:36:24
Viestit: 2703
Paikkakunta: Kaakkois-Aasia
Menee aikansa kun kroppa tottuu liikkumaan vähillä hiilareilla. Kokeile ensin nostaa hiilareita niin että tuntuu liikuntakin kivalta ja sitten vähentää pikkuhiljaa. Aivan minimiin ei kannata vähentää, koska liikkuessa niitä kuitenkin kuluu.

_________________
Ravitsemus ja terveys | Vähähiilihydraattinen ruokavalio | VHH-kirjoja


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 20:11:17 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-07 08:55:22
Viestit: 1755
Paikkakunta: Turku
Itse tapasin polkea pari kesää sitten n. 60km ylikin joskus, pyöräreissuja 3x viikossa ja silloin hiilarisaantini oli n. 10g/pv, mutta rasvaa söin senkin edestä. (eväänä oli myös grillikylkeä =rasvaa prodea) Ja pyöräilessä pari juomataukoa + puol tuntia kohteessa ja takas, eli ei oikeastaan mikään löhöreissu.
Sama koskee mieheäni, ei mitään ongelmaa pienillä hiilareilla.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 20:14:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Paikkakunta: Liminka
Minusta helpoin on liittyä vaikka kalorilaskuri.fi palvelu kaheksi viikoksi. Maksaa 2 egee.
Sinne voit valita sun ruoka tavat. Määrätä sinne vaikka prode 100g ja HH50g ja loput rasvaa.

Ja jokainen valitsee ihan oman olon mukaan hiilarit.
Itse pyrin pitään sen Pellinkirajan alle 80g päivässä.

Kalorilaskuriin kun näpyttelet tietosi ja ruokavaliosi. Saat sinne kaiken tiedon grammoissa ja prosenteissa. Ja sitten kun näpyttelet syömisesi, niin näet mistä se energia oikeesti tulee.

Meeppä sinne jo kokeeksi kirjottaan ilmaseen palveluu7n tän päivän syömiset!!
http://kalorilaskuri.fi/

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 20:37:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
waldo kirjoitti:
Mohmelo kirjoitti:
waldo kirjoitti:
Kysymykseni koskee työmatkapyöräilyä. Jaksan kyllä polkea töihin, mutta ns. räjähtävää energiaa ei ole. Olenko oikeassa, ja johtuuko tämä juurikin hiilareiden puutteesta? Tulisiko minun nauttia hiilareita ennen työmatkaa? Onko tästä jotain haittaa karppaamisen kannalta? Onko jotain haittaa jos jatkaa tällä tavalla?


Syynä voi olla liian vähäiset hiilihydraatit, pussikeittokuurisi tai se, että kehosi ei vielä ole tottunut käymään rasvalla. Joka tapauksessa se vie aikaa, että saat säädettyä ruokavaliosi juuri itsellesi sopivaksi.


Miten pitkään kestää, että kroppa alkaa "käymään rasvalla" ?


No rasvallahan se alkaa käymään heti kun vapaana olevat hiilihydraatit loppuvat, mutta keholla menee aikaa tottua siihen ettei se saa hiilaritankkausta aina kun voimat alkavat ehtymään.
Se, että kuinka kauan siinä menee riippuu ihan henkilöstä ja siitä kuinka nopeasti löydät itsellesi sopivat makrot. Omalla kohdallani meni helposti pari kuukautta, kun hiilarinsaanti oli siinä ketoosin rajalla, eli yhtenä päivänä olin ketoosissa ja toisena en, ja ainakaan itselleni tuo ei sopinut lainkaan.


waldo kirjoitti:
Lähdin tähän karppaukseen ihan koemielessä. Minulla ei ole ylipainon kanssa ollut koskaan ongelmia, ja suurin puute tässä on ruisleipä. Vaimo natisee että pitäisi syödä monipuolisesti, ja itse en laske menettäneeni mitään muuta kuin sokeriheitosta johtuvan päänsäryn. Niin ja sen ruisleivän. :mrgreen:


Leivättömyyteen tottuu aika nopeasti, vaikka se onkin hankalin asia mistä luopua. Omat syömiseni ovat monipuolistuneet huomattavasti VHH:n myötä, joten eiköhän se sinunkin kohdallasi monipuolistu kunhan keksit mitä kaikkia herkkuja siihen lautaselle pystyykään laittamaan (ja kuinka helppoa niitä ruokia onkaan tehdä). Puolen vuoden päästä on sitten jo vaimokin mukana.

Itse ryhdyin ihan terveyssyistä kroonisen väsymyksen ja jatkuvien suolisto-ongelmien vuoksi. Niistä pääsinkin sitten kertaheitolla. Ja D-vitamiinia voin suositella otettavaksi vähintään yhden mikrogramman painokiloa kohden päivässä.

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-01-18 23:45:10 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-09-16 16:09:22
Viestit: 7727
salkin kirjoitti:
Pikkuisen OT: Kyllä minun mielestä työmatkapyöräily on IHAN kamalaa talvella, on kunto ja energiavarastot ihan mitkä tahansa. Mulla ei ole kuin neljä kilometriä yhteen suuntaan, mutta kun perähikiän auraus on ihan luokatonta, niin monena päivänä on aivan paidan selkä litimärkänä kun pääsee perille. :D No, toisaalta eipä tarvitse sitten erikseen enää lähteä lenkille kun on työmatkojen jälkeen ihan puhki kahteen otteeseen päivässä. Asioilla on puolensa.


Kuva samiksii ollaan 8)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)