karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 19:49:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-08-10 17:43:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-03-07 08:44:01
Viestit: 35
Mikähän tässä karppauksessa on nyt taas niin vaikeata... Alkaa epätoivo iskeä, kun en pääse enää vauhtiin. Aamulla ja päivällä syön esimerkillisesti, mutta illalla sorrun karkkeihin ja suklaaseen. Miten ihmeessä saisin itseäni niskasta kiinni?

Luulisin, että tämä saamattomuuteni johtuu motivaation puutteesta. Aloitin karppauksen maaliskuun alussa ja ensimmäisellä viikolla paino putosi lähes viisi kiloa. Sen jälkeen ei tapahtunut mitään ja jatkoin karppausta juhannukseen saakka, jolloin olin jo saanut ne kadonneet viisi kiloa takaisin. Myöskään senttejä ei lähtenyt, sillä samat vaatteet kiristivät kuin aiemminkin. Sen jälkeen repsahdin aivan täysin ja nyt olenkin syönyt mitä sattuu. Olo ei ole hyvä ja haluaisin takaisin sen hyvän olon, mikä minulla oli keväällä. Myös iho oli hyvässä kunnossa. Haluaisin kuitenkin myös laihtua, sillä en ole eläissäni olllut näin painava (172 cm/82 kg). Miksi en vain laihdu??? :shock:

Minusta tuntuu aivan käsittämättömältä, että pitäisi syödä vähintään koomakulutuksen verran ja mieluummin yli. Itse en syönyt ensimmäisellä karppausviikollani varmaankaan niin paljoa, ja laihduin. Seuraavalla viikolla alkoi nälkä vaivata ja lisäsin rasvaa. Sen jälkeen ei sitten paino enää pudonnutkaan. Kaloreita tuli silloin noin 1600-1900. Tältä palstalta olen lukenut, että hyvin moni syö näin paljon ja laihtuu silti. Itselläni ei näin käynyt. Jos taas lasken kalorimäärän alle 1500 (alle koomakulutukseni), nälkä vaivaa, enkä saa mielestäni syödä riittävästi. Mikä siis neuvoksi? Ja mistä lisää motivaatiota, jos laihtumista ei tapahdu?

Olen aivan epätoivoinen, sillä haluan laihtua. Olen kokeillut painonvartijoita ja joitakin muita dieettejä ja todennut, etteivät ne sovi minulle. Karppaus olisi ihanteellinen asia jo hyvän olonkin vuoksi, mutta kunpa se veisi kiloja tai senttejä mennessään... :cry: Muuten minulla ei pysy motivaatio yllä... Valitettavasti! [-o<


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 18:00:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-07-17 16:04:12
Viestit: 993
Paikkakunta: Kuopio
Voisko tuo painonputoamisen pysähtyminen johtua siitä, että alussa söit liian vähän ja kroppa kahto voi ei nyt loppu ruoka! Ja sitten kun aloit syömään enemmän kroppa on alkanu varastoimaan kaiken ruoan mitä on saanut, siltä varalta jos ruoka loppuukin taas. Eli säästöliekki.

Entä jos tekisit illaksi jonkun ison rasvaisen aterian, jos sillä nuo himot häviäisivät. Jos syö liian vähän niin himot iskee.

Pidä ruokapäiväkirjaa ja laske makrot.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 18:53:57 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
psychorella kirjoitti:
Entä jos tekisit illaksi jonkun ison rasvaisen aterian, jos sillä nuo himot häviäisivät. Jos syö liian vähän niin himot iskee.

Pidä ruokapäiväkirjaa ja laske makrot.


Näin. Et varmaankaan syö tarpeeksi. Pistä lisää rasvaa kehiin ja muista että kestää aikansa ennen kuin kehosi tottuu. Jatkuva repsahtelukaan ei tietysti auta koska se aiheuttaa hiilarikierteen. Syöt vaikka halvatusti rasvaa ja juustoa jos ei muu auta, siitä tulee ainakin niin tönkkö olo ettei makeaa tee mieli :lol: Ja vaikka Mikan pikasuklaata makeanhimoon.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 20:26:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-04-16 07:21:42
Viestit: 45
Itsellä iskenyt nyt jumi ja epäilenkin sitä juuri että syön liian vähän..kun on niin paljon nyt kaikkea muuta ja ei jaksa helteillä kokoata/keskittyä laittamaan kunnon ateriaa!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 20:40:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-09-09 11:15:25
Viestit: 637
muhkupylly kirjoitti:
Itsellä iskenyt nyt jumi ja epäilenkin sitä juuri että syön liian vähän..kun on niin paljon nyt kaikkea muuta ja ei jaksa helteillä kokoata/keskittyä laittamaan kunnon ateriaa!


se on vaan se vaiva, joka pitää nähdä, jos toivoo laihtuvansa :)

laittakaa aamuteehen/kahviin kookosöljyä. se on hyvä teho-apu rasvavajeeseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 20:52:16 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Goldie kirjoitti:
muhkupylly kirjoitti:
Itsellä iskenyt nyt jumi ja epäilenkin sitä juuri että syön liian vähän..kun on niin paljon nyt kaikkea muuta ja ei jaksa helteillä kokoata/keskittyä laittamaan kunnon ateriaa!


se on vaan se vaiva, joka pitää nähdä, jos toivoo laihtuvansa :)

laittakaa aamuteehen/kahviin kookosöljyä. se on hyvä teho-apu rasvavajeeseen.


Mä olen meinannut joillekin sanoa että jos se laskeminen ei ole niin tärkeää niin ei kai ole sitten se laihtuminenkaan :wink: Inhoan laskemista mutta ilman sitä mulla ei onnistuisi.

Ja kookosöljy maistuu IMHO ihan hirveältä kahvissa tai teessä, tuo on niin makuasia :lol: Mä vedän lusikallisen suoraan purkista jos on aterian rasvat jääneet liian vähäisiksi :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 21:10:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-06-11 17:36:48
Viestit: 173
No kyllä mä olen nimenomaan kalorivajeella laihtunut tälläkin ruokavaliolla. Heti kun alkaa kaloreita nostamaan, alkaa painokin nousemaan. Ja ainakin Laihdu Ilman Nälkää -kirjan mukaan useimmat VHH-dieetit perustuvat kalorivajeeseen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 21:18:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2010-07-27 18:31:02
Viestit: 58
Paikkakunta: kotka
minä tässä karppailen kolmatta viikkoo ja paino tippunu kaik 2kg....ekalla viikolla kolme mut jostaa se kilo on hypääny takas :shock: karkkii ei edes tee enää oikee mieli,paitsi joskus oikee tukusan ruoan jälkeen,mut se menee onneks ohi :) noooh,ei auta vissii vielä lannistua ja mulla ainaki toistaseks aikamoista harjottelua......jos oppis sen laskemisen niin uskois varmaan itekin paremmin et tulee sinnepäin syötyä [-o< tsemppii sulle!!

_________________
paino 75 kg ------> tavoite 60 kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-10 22:28:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 19:12:46
Viestit: 5305
-

_________________
Our way is not the best way. Our way is merely another way.
Vapaa ohjelmisto, vapaa yhteiskunta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-11 09:29:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-16 17:31:06
Viestit: 57
Paikkakunta: Kotkan ruusu
Ja suklaaseen ja karkkeihin sortumisen voi kätevästi eliminoida jo etukäteen niin, ettei vaan yksinkertaisesti kanna niitä kaupasta kotiin. Vaikea syödä sitä mitä kaapista ei löydy :D Toki jos omassakin kaapissa on satunnainen (miehen)ostama karkkipussi niin se jatkuvasti pyörii peikkona tällaisen entisen karkkinarkin mielen perukoilla. Vaikka olen päässyt eroon hyvin siitä jatkuvasta sokerinhimosta niin jo tieto siitä että sokeria on lähettyvillä saa aikaan himoja.

_________________
Vaarallista elämää jo vuodesta 2009


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-11 19:06:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-08-10 06:23:57
Viestit: 10
Tää ilmeisesti kolmas päiväni karppaajana... :-D
mulla on vatsa ihan pinkeenä..
taisin syödä liikaa..vaikka ei se niin liialta vaikuttanut... :oops:

Pähkinöitä mättään(3 kert/pvä), sitten otin 2 rkl oliiviöljyä ja EHKÄ 10 siivua meetvurstia..kermarahkaa mustikoilla,eiliset jämät..
Tästä jo aikaa n. 5 tuntia ja mä olen kuin olisin käynyt ravintolassa syömässä..vieläkin.

Tosi hankalalta tuntuu tää kylläisyyden hakeminen..nyt on kyl liian täysi.
Nälkä ei ole ollut..lainkaan..ei koko aikana..
Paitsi aamuisin.

Ja olen iloinen siitä, että voin avata jääkaapin ilman että haluan tyhjentää sen yhdeltä istumalta :smt041

Ilmeisesti sen on se RASVA jota ei saa pelätä..

_________________
sädelmä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-11 19:44:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-02-21 23:04:45
Viestit: 1488
Paikkakunta: Lojo
Mulla meni jonkin aikaa ennen kuin opin myös sen, että rasva tämän naisen tiellä pitää. Mutta oppi on mennyt perille.
Sen huomasi siitä, että kirjoitin tänään huomaamattani ruokapäiväkirjaan:
Valovoimainen kirjoitti:
ja tietenkin: purkki kuohukermaa :mrgreen: HH 6 + P 4 + R 70

Ei se kerman juominen aiemmin ollut itsestään selvyys.

_________________
3.7.2009 on hemmetin pitkä matka päämäärään.
8.8.2011 Ei saa luovuttaa. Pitää olla haaveiden ja unelmien lisäksi päättäväisyyttä.
7.7.2016 Ollaan oltu siinä mistä lähdettiin. 116kg -> nyt 101kg


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)