karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 08:07:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: 7 kk, + 4 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-16 16:04:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Hei kaikille kanssakarppaajille!

Tuo 6 kuukautta otsakkeessa on hieman valehtelua, koska olen uiskennellut karppilammessa jo 3 vuotta. Pienen kesärepsuilun (pääasiassa jäätelö, tumma leipä ja siideri) jälkeen ryhdistäytyin ja päätin tiputtaa n 4 kg kesäksi 2011. Olin ketoosissa pari ensimmäistä viikkoa. Lähti nesteet, jotka tuli takaisin toisen ketoosi viikon aikana. Sen jälkeen ollaan hitaasti mutta tasaisesti menty ylöspäin. Nyt sitten pudotettavaa on 6 kg. Tiedän ettei tuo kuulosta paljolta mutta jos sitä on vuoden sisään tullut 5 kg, niin voin sanoa ettei tarvitse samoja farkkuja juuri pitää.

Olen omasta mielestäni nyt virallisesti kokeillut kaiken. Ekaksi mentiin hiilarit 30-40 g. Päivittäisestä energiasta n 70-75 % oli rasvaa. Tein paljon kirjallisesti itselleni huomioita etten niitä vaan unohtaisi. Minua pitkäaikaisesti noin matalat hiilarit väsyttivät. Olen ymmärtänyt että pitäisi olla päinvastoin mutta näin minulla. Myöskään rasva + proteiini toi pian nälän takaisin. Pieni hiilarilisä auttoi siihen ongelmaan. Urheilua ei myöskään jaksanut ilman hiilarilisää. Ja voi oikeasti sitä väsymyksen määrää. Laitoin sen ekaksi kaamoksen syyksi mutta kun jouluna tuli vähän hiilareitakin syötyä ja olo oli virkeämpi, niin johan syy-yhteyskin selvisi.

Kun 3 kk:n korkea rasva -matala hiilarilinja ei näyttänyt tuottavan kuin lisäpainoa niin siirryin kokeilemaan mitä tekee n 10-15 gramman hiilarilisä ja pieni rasvamäärän pudotus. Kasvojen pöhötys hävisi ja poskipäät tulivat esiin. Uni on laadultaan parempaa ja urheilukin kulkee. Vatsakin toimii nopeammin. Painon suhteen ei mitään vaikutusta.

Viimeiseksi päädyin sitten testaamaan proteiinimäärien nostoa. Sitä ennen olin pitänyt ne n 50-70 g / päivä. Nostin proteiinit päiväkulutuksen osalta n 25 %:n (70-100 g). Joinain päivinä hieman enemmänkin. Nälkä vaivasi ensimmäiset pari päivää mutta niin teki karppauksen aloitettuakin. Mulla itse asiassa aina ruokavalion muutoksen yhteydessä näyttää pari päivää ekaksi nälättävän ennen kuin kroppa tottuu. Mulla loppui sellainen hassu vatsan pöhötys tuon proteiinin nostamisen myötä. Jano on kovempi mutta nesteetkin kiertää. Tällä proteiinin nostolla ollaan menty kuukausi. Eipä ole kyllä tämäkään muutos mitään vaikuttanut painoon mutta pidän kovasti tästä proteiinin syömisestä. Unet ovat olleet välillä hieman värikkäitä mutta sekin loppui kun illalla ei syönyt korkealla proteiinipitoisuudella varustettua kamaa.

Olen kokeillut jättää pois maitotuotteet (joita rakastan hurjasti). Ei auttanut. Olen nostanut hurjasti niiden määriä, eipä tuonut vaikutusta. Enemmän rasvaa, vähemmän rasvaa, enemmän proteiinia vähemmän proteiini ja sama homma hiilareille. Ei liikahda niin ei liikahda. Jos vetää kunnon takakenot viikonloppuna kerääntyy nestettä mutta ne lähtee seuraavan viikon aikana pois. Joulustakaan ei jäänyt kiloja vaikka vedin suklaatakin pari laatikkoa. Kaikki katosivat viikossa. Pakko vielä sen verran kommentoida etten välitä kilosta vaan senteistä. Kun edes niitä lähtisi niin painosta viis.

Ruokavalioni koostuu reilusta määrästä kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, raejuustoa, viiliä, punaista maitoa, marjoja, pari siivua juustoa, meetvurstia, munia, kookoskermaa, majoneesia, hapankorppu silloin tällöin. Vesi on melkein ainoa asia mitä juon ja sitä menee min 2 litraa päivässä. Teetä menee myös päivittäin, vichyä ja punkkua silloin tällöin. Paistamiseen voita tai oliiviöljyä reilusti. Joskus kuumien vihanneksien päälle köntti voita sulamaan.

Ikä 33 vee, pituus 161 cm, paino 71 kg.

Urheilua 3 x viikossa, 2 x salia, 1 x tanssia. Joskus ulkolenkkiä kun kelit sallivat.

Oman kroppani osalta tuntuu parhaimmalta syödä 3 kertaa päivässä. Olen syönyt 3 kuukautta lähellä normikulutusta eli n 2000 kcal ja sitten on kokeiltu kalorivajetta n 1400 kcal. Ei toimi kumpikaan. Olen kerta kaikkiaan aivan sormi suussa millä pääsee ylimääräisestä höllyvästä eroon. Ja sentit ei siis ole lähtenyt, päinvastoin ja timmiintymistä ei ole tapahtunut. Olen myös ollut laskematta jolloin syön joko aivan liikaa tai aivan liian vähän. Saattaa olla että kroppani on ollut kitukaloreilla ennen kuin taas ryhdistäydyin syksyllä. En ole asiasta varma koska en laskenut.

Tässä siis dilema. Kaikilta teiltä viisailta ja kokeneilta, jotka olette oman tapanne löytäneet ottaisin mielellään vastaan ajatuksia. Kiitos, kumarrus ja niiaus jo ihan etukäteen! :respect: :respect:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-16 18:36:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Stressi? Se ainakin vaikuttaa painoon.. Nyt on aika hiljaista. En keksi muuta syytä. Onko kilpparit yms tutkkittu/kunnossa. Jotenkin tuo tuntuu ihan käsittämättömältä.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-16 21:19:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Hei Nepsukka!

Kilppari testattu pari vuotta sitten ja se oli oikein kivassa kunnossa. Stressiä ei ole ollut. Päinvastoin, sain uuden työpaikan ja nyt ei stressaa enään yhtään mikään. :wink:

Itse tahtoisin uskoa lihasten kasvuun mutta kun en huomaa mitään. Kaikki vaatteet jumittaa ihan yhtä paljon (jotkut enemmänkin) ja koska sentitkään ei häviä niin ei toikaan oikein selitä asiaa. Vaikka olisin viime vuonna vahingossa kitukaloreilla elänytkin niin kai nyt puoli vuotta olisi jo riittänyt korjaamaan tilanteen....?

Olen täältä jostain lukenut että lihoakseen ehtaa painoa tarvitsee ihmisen syödä 7000 liikakaloria. Jos olen ollut kitukaloreilla aiemmin niin tokihan olisin helposti tuon 14000 liikakaloria puolessa vuodessa saanut entiseen verrattuna, Mutta tuntuu tämä vaan niin kertakaikkisen omituiselta silti. Vähän on sellainen fiilis että lyön hanskat tiskiin ja rupean syömään mitä vaan. Nyt kuitenkin pelkään että jos laskemalla lihoo niin mitäs tapahtuu kun lopetan laskemisen.

Faktahan on että mulla on kuitenkin niin mukava olo ilman pastaa, riisiä ja perunaa etten pysty kuitenkaan vanhaan palaamaan. En vaan tiedä miten tässä elää jos paino vaan jatkaa nousuaan. Ihan sama jos nyt pysyisi edes samassa mutta kun ei pysy.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-17 20:38:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Ei kukaan osaisi neuvoa?

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-17 21:56:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Alkoholi pois 2kk.Proteiinit max.70g/päivä ja kalorit 2000 ei ainakaan alle.Hiilarit max.70g jos kerran vähempi väsyttää.Ei mitään makeisia myöskään ja jos nyt jotain tarttee viikon aikana syödä niin repsut vain kerran viikossa ei useampana päivänä.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-18 10:00:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Patrik Nyman kirjoitti:
Proteiinit max.70g/päivä ja kalorit 2000 ei ainakaan alle.

Kaloreista ilman muuta samaa mieltä, mutta proteiinisuositus pelottaa. Eikös useimmissa prodeohjeissa ilmoiteta, paljonko proteiinia pitää *vähintään* syödä päivässä (siis jotta kroppa pysyisi kunnossa)? Jos painoa on 71 kg ja urheilua harrastaa vähintään kolme kertaa viikossa, niin mä en kyllä missään nimessä vetäisi proteiineja alle 70:n! :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-18 10:10:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Tarkoitin siis proteiinit tasan 70 ei alle.En usko siihen että tavallinen treenaaja tarvitsee proteiineja enempää jos ei halua suurta lihasmassaa.Tavallisella treenaajalle en tarkoita laiskaa treenaajaa mutta sitä että tavallisia nyt vaan sattuu olemaan 95% kuntosalilla käyvistä.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-18 14:16:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Ei voi varmaan paljon hävitä jos koittaa, että prodet on vaikka 70-100g/vrk, kalorit min. 2000, hh olon mukaan, eli noin 70, ja loppu rasvaa, niin ettei nälkä vaivaa.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-18 14:33:43 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Vaikka ylipainoa ei ole paljoa, niin musta oot kuitenkin kokeillu tarpeeks kaikenlaista, että voisit yrittää rasvapaastoa. Ei sen ehdoton edellytys mikään määrätön ylipaino ole, vaikka jotkut niin sanookin. Eli mitä jos vetäisit vaikka 5pv rasvapaaston ja kokeilisit mitä se tekee. Tuntuu et jonkunlainen aineenvaihdunnan ravistelu ois nyt ainakin kohdallaan. Kantsii lukee ainakin ne arin sivut vaikka, jos et oo sitä vielä tehny.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-21 10:00:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Kiitos kaikille vastanneille! Olen kyllä kerta kaikkiaan niin ihmeissäni tän kroppani kanssa ettei mitään jakoa. Olen toki miettinyt, että jos olen viime vuonna mennyt pitkäänkin kitukaloreilla, niin josko aineenvaihdunta on nyt vaan jotenkin ihan totaalisen sekaisin. Silti olen sitä mieltä että sen olisi pitänyt puolessa vuodessa palautua. Hirvittää kuitenkin syödä tuo Patrikin mainitsema 2000 kcal jos asia oikeasti näin on. Luulisi että se kerää vaan lisää painoa vanhojen päälle. Tai sitten ei. Mä olen lopettanut ymmärtämisen oman kroppani toimintojen osalta. Tai yleensäkin sen suhteen miten normaali ihmiskeho toimii.

Olen ollut viime syksynä parin kuukauden jakson tipattomalla mutta ei sekään auttanut painoa alentavasti. Kuitenkin uskon siihen vakaasti että alkoholi voi sotkea systeemejä etenkin silloin kun on tarkoituksena tiputtaa painoa.

Nämä teidän suositukset ovat kyllä hyviä mutta voisiko joku vielä selittää miten syöminen oman kulutuksen mukaan pudottaa painoa? Mulla siis toimistotyö, joten useammankin laskurin mukaisesti kuluttaisin n 1900 kcal/päivä. Koomakulutus 1400 kcal. Jos vajetta ei synny viikossa kuin noiden urheiluiden verran eli n 800 kcal niin miten se laihtuminen on silloin mahdollista jos yhden kilon lähtemiseen tarvitaan 7000 kalorin vaje?

Patrik, itse nimenomaan kuulun tähän normaalien salikävijöiden ryhmään. Tarkoituksena ei siis ole kasvattaa lihasmassaa vaan lähinnä pitää paikat jotenkuten kiinteinä ja saada veri kiertämään tuolla hartiaseudulla, oka menee jumiin istumatyössä. Proteiini määrän pitäminen kuitenkin tuossa 70 g/päivä voi olla hieman vaikeaa jo käytännönkin kannalta jos ei pääse joka suupalaansa punnitsemaan. Hiilarit jää helposti tuon 70 gramman alle, joskin tolla määrällä mä jaksan treenata jo oikein hyvin. Karkeista enkä muista mässyistä ole tykännyt ikinä, joten niiden suhteen ei ongelmaa. Silloin tällöin voin syödä palan tummaa suklaata. Repsuja tapahtuu hyvin harvoin. Melkein ainoastaan silloin kun oleilen vanhempien luona viikonlopun. Perusasiat siis pitäisi olla kunnossa mutta joku mättää.

Nepsukka, tohon haarukkaan saan kyllä proteiinit osumaan helposti. Jotenkin luonnostaan vedän yli tuon 70 g proteiinia päivässä.

Marika, kyllä on tosiaan hieman eksynyt olotila. Pitäisi lukea hieman tarkemmin tuosta rasvapaastosta. Ajatuksena se ei välttämättä houkuta mutta jotainhan tässä on tehtävä että kroppaa taas heräisi.

Voisikohan joku antaa ihan käytännön esimerkkejä siitä kuinka saisi koostettua päivittäiset syömiset niin että nuo yllä mainitut tavoitteet täyttyisi? Jos syö 3 kertaa päivässä niin tuntuu ajoittain hieman mahdottomalta saada järkevällä tavalla täytettyä noi tavoitteet. Protskut saan täyteen, samoin hiilarit mutta jos maitotuotteetkin mahdollisesti jumittaa niin mulla on pirunmoisia vaikeuksia saada rasvat ja kalorit täyteen. Kai se vaan on laitettava kalorilaskuri ruksuttamaan ja selvittää sitä kautta miten saisi nyt ensimmäiseksi yritettyä tuota liki 2000 kalorin syömistä.

Raportoin tuloksista jahka tuloksia tulee. Tai ei tule. Kertoohan se lihominenkin jotain. :roll:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-21 11:56:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Mä syön noin 2000 kcal päivässä, ja proteiinia reilun 100g. Käytännössä kirjaan ruoat tonne kultakaloihin (kiloklubi on ilmainen vähän vastaava). Ja olen huomannut, että aamupalan pitöää olla noin 700 kcal, lounas 700-800 kcal ja iltapala on noin 500 kcal. Jos on nälkä, syön enemmän, mutta ehdottomasti karppia.

Tänään aamupala: metua, kinkkua, salami, 2 munaa, juustoa ja pätkä kurkkua. Noin 620 kcal ja 3g hh. r 46g ja p 50g. Eli prodea oli liiankin plajon. Mutta tien päällä on vähän vaikeeta. Aloittelin juuri nyt myös induktiota, joten muutenkin nyt on hiukan nerilaisia lukemia kuin aiemmin. 3 kertaa päivässä syöminen sopii hyvin mulle.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-21 13:27:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Kiitos vinkistä Nepsukka!

Mulle itselle luonnollista on tuo 3 kertaa päivässä mutta enemmän iltapainotteisesti. En lapsesta lähtien ole pystynyt syömään aamulla. Löysin selityksenkin asialle Heikkilän kirjasta ja tunsin itseni ensimmäistä kertaa joten kuten normaaliksi. Kun ei vaan maistu niin ei maistu. Tarvitsee olla vähintään tunti hereillä, mielellään kaksi että rupeaa ruoka maistumaan. Mun päivä siis koostuu lounaasta, päivällisestä ja iltapalasta. Itse käytän kalorilaskuria ja laskenut olen ihan kokoajan. Sen takia on pystynyt tätä dataakin tänne lätkimään kun on ruvennut itsellä vanne pään ympärillä kiristymään.

En vieläkään tiedä mikä on oikea ratkaisu. Olen taas lukenut valtaisan määrän keskusteluja täällä ja pää on kuin Haminan kaupunki. Yritän nyt kovasti kuitenkin nostaa syömisiäni tuonne lähemmäs 2000 kaloria. Helppoa se ei tule olemaan.

Ihanaa päästä tänään testaamaan kesävaatteita parin viikon päässä alkavalle lomamatkalle. Mä kun luulin laihduttamisen aloitettuani että ihan oikeasti niihin mukavasti solahtaisin puolen vuoden jälkeen. En ihan heti olisi uskonut että painoa on pakannut lisää ennen reissua. :twisted:

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-22 13:31:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Reikko taisi omaan jumitukseensa kokeilla menestyksellä jättää lounaan kokonaan ilman hiiliä. Eli nautittavat hiilet syötiin aamulla ja illalla. Vastaavaa voi tietty kans pohtia. Atkins kirjottaa kirjassaan et hiilet tulis syödä aamulla ja lounaalla. Päivällinen olis rasvaa ja prodea. Mut jokaisen on kuitenkin etsittävä ne omat systeeminsä.

Jos aamulla ei ruoka maistu, niin syö vaikka brunssi lounasaikaan. Sit päivällinen ja iltapala jos tarvii.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-22 13:49:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Hei kaikille!

Aloitin nyt tämän kokeilun ja katson mitä taas tapahtuu. Eli eilen sain kalorit hilattua reippaaseen 1700 kaloriin mutten ylemmäs. Syömällä kolme kertaa päivässä, joista yksi työmaaruokalassa, en vaan saa sapuskoita tuonne 2000 kaloriin ellen lisää yhtä ateriaa. Päivälliseksi vedin puolen kilon annoksen, josta suurin osa oli vihanneksi uitettuna voissa ja koskelaskijassa ja sen lisäksi kalkkunaa n 130 g. Lounas iiiiiso keko salaattia ja mausteöljyssä olevaan fetaa ja iltapalaksi hapakorppu missä päällä majoneesia, Oltermannin sulatejuustoa, metukkaa, kermajuustoa ja kananmunaa. Kylkiäisiksi vielä täysrasvaista viiliä marjoilla. Kolmatta litraa meni vettä ja kolme kupillista teetä.

Makrot:

Protskut n 100 g, rasvat 115 g, hiilarit n 75 g

Tänään yritän hilata taas kaloreita korkeammalle. Olo on ihan jees. Salilla sen taas näkee kuinka rautaa saa nousemaan. Siellä olisi tänään kehonkoostumusmittaus mutten ole ihan varma kannattaako mun mennä. Jos tässä tapauksessa se tieto vaan lisäisi tuskaa. :lol: Housunkaulusta kiristää siihen malliin että olen melko varma ettei viime viikolla pakkautuneet nesteet ole ainakaan lähtemään päin. Huoh. Voisko joku kertoa miksi just tää mun kroppa vastustaa kaikkia ruokavalioita ja laihtumiskeinoja....?

Nepsukka, mäkin luin tosta Riekon kokeilusta. Mulle toteutuksen kannalta on vaikeaa lounasta syödä missään muualla kuin työpaikan ruokalassa, joten pääasiallisesti se silloin menee kyllä salaatin + prodelisän suuntaan. Kun olin induktiolla söin pelkkää prodea ja rasvaa ja kasviksia päivälliseksi mutta mulla ei niistä lähtenyt nälkä. Tuli ällötys mutta nälkä ei lähtenyt. Kun vähensin hieman rasvaa ja lisäsin hiilareita niin nälkä pysyi paremmin poissa. Ota tästä nyt selvää. Tuo Riekon tapa kyllä kiinnostaisi. Toisaalta olen miettinyt jotain partaäijäsmoothien tekemistä vaikka aamulla jos sen saisi alas. En tiedä. Millään ei vaan meinaa sitä omaa tapaa löytyä vaikka testannut olen miljoona eri tapaa. Mä en diggaa että koko maailman pyörii syömisen ympärillä, koska musta siinä syntyy vain hyvin epäterveellinen suhtautuminen ruokaan.

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-22 14:31:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Tuli nyt mieleen kun luin viimestä postausta.. Mitäs jos pienentäisit annoskokoa ja tiivistäisit ruokaa tiiviimpään muotoon? Eli salaattia maltilla, noin 150-200g kerralla, reilusti öljyä+prodelisää noin 120g. Samoin illalla vähemmän kasviksia (noin 200g), prodea ja rasvaa sopivassa muodossa esim. kasvisten joukossa kermana/voina.

Nyt kun alottelin tota induktioo, ja punnasin oikeesti salaatteja, niin yllättävän vähän on 200g. Toki laatu vaikuttaa. Lounaalla mul nyt oli 15g (vajaa desi) jääsalaattia, 30g kurkkua (noin 4 cm), pala paprikaa 30g, kaali-majoosisalaattia 75g (kaali 50g, majo 25g). Siinä päällä kypsä rintafile 90g ja fetaa 50g. Pieni lautanen niistä täytty. Päälle lorotin 20g oliiviöljyä. Nous yli 700 kcal.

Tokikaan ruoka ei saa olla stressitekijä. Mutta vois olla hyvä hetken punnailla ja laskea tarkemmin makroja. Saatat yllättyä :wink:

Ja sitten on toki niitä, jotka pätkäpaastoilee/warriorina. Eli ruoka syödään esim klo 15-18 välillä miten paljon vaan sillon uppoaa. Noista en tiedä mitään, mutta haulla löytynee.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-22 15:08:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Nepsukka, kyllä toikin on kokeilemisen arvoinen juttu. Kiitos! Punnitsen siis kaikki ruokani lounasta lukuunottamatta ja kirjaan kalorilaskuriin, joten makrojen pitäisi olla melko kohdallaan. Tai siis paremminkin totuudenmukaisia, koska jos ne olis kohdallaan niin paino kai putoaisi. :wink: Prodelisä töissä on melko pieni, koska se on valmiiksi annosteltu. Sen määrä on aina alle 100 grammaa. Keittiötätien mukaan ohjeistus on n 80 grammaa prodea. Loput on sitten salaattia eli jäävuorisalaattia, kurkkua, kaalia eri muodoissa (joskus jopa majoneesissa), porkkanaraastetta, lämpimiä höyrytettyjä kasviksia saa joka päivä jne. Öljyä en pysty ruokaani lisää. Sen maku vaan ällöttää mutta voi menee kyllä hyvin alas. Päivällisellä mun kasvislisäke on lämpimiä kasviksia. Joskus ratatouille tyyppisesti sekaan tungettuna siis juustoa tms. Toki mä saisin kermalla nousemaan noi päiväkalorit ylemmäksi mutta kun sitten varoitellaan niistä maitotuotteistakin kuinka ne voi jumittaa jne. Olen siis yrittänyt niitäkin varoa vaikka eipä se välttelykään ole tulosta tuonut. Itse eläisin pelkillä maitotuotteilla jos se olisi mahdollista. Mä olen lapsesta lähtien pitänyt maitotuotteista ja sen kummemmin asiaa ajattelematta niitä myös hirveästi syönyt. Vasta karppauksen aloitettuani olen yrittänyt niitäkin kokeilumielessä rajoittaa.

Kiitos kuitenkin vinkeistä! Jatkan tiedon kaivamista ja testailua!

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-22 16:05:40 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-01-24 13:02:37
Viestit: 10
Täällä kohtalotoveri. Oon yrittäny karpata noin kuukauden. Tuloksena +2kg :(
Ja nälkä iskee nopeammin kuin ennen.
Pari päivää sitten iskin hanskat tiskiin ja tein italiapataa. Kylläpä maistui hyvältä! :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-22 16:27:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Marina78 kirjoitti:
Toki mä saisin kermalla nousemaan noi päiväkalorit ylemmäksi mutta kun sitten varoitellaan niistä maitotuotteistakin kuinka ne voi jumittaa jne. Olen siis yrittänyt niitäkin varoa vaikka eipä se välttelykään ole tulosta tuonut.

Asiasta mitään varsinaisesti tietämättä voisin melkein ehdottaa, että saatat nyt säikkyä väärää asiaa. Ootas hetko... Olit siis karpannut jo kuutisen kuukautta, mutta ajatuskin kaloreiden nostamisesta 2000:een pelottaa? Voipi kuule olla, että sun kroppa on jo jokin aika sitten todennut, että ruokaa ei ole riittämiin saatavilla -- joten kaikki mahdollinen rasva on kerättävä talteen ihan kohta alkavaa nälkätalvea varten.

Eli mietitääs. Jos olet kuusi kuukautta viettänyt vähäisillä kaloreilla ja samalla kuitenkin liikkunut paljon, niin nyt voisi testata epätoivoisia keinoja: Syö paljon! Herkuttele voilla ja kermalla! Näytä kropalle, että nyt on ruokaa saatavilla niin paljon kuin se vain jaksaa ottaa vastaan! :D ...ja toisaalta pidä ne hiilihydraatit koko ajan matalalla, etteivät pääse sekoittamaan kropan saamia viestejä.

Joo, mä siis ehdotan tässä vaiheessa kermankin ottamista mukaan ruokailuihin. Ja hei, huomaanpa kysyä! Ootko tutustunut Riekon vinkkeihin? Ei kannata pelästyä otsikkoa -- alkujaan oli Riekon vinkkejä aloittelijoille, sitten se ilmeisesti vain todettiin liiankin yksityiskohtaiseksi tekstiksi. :wink: Siellä on paljon juttua myös mahdollisista jumin aiheuttajista, ja liian vähäinen syöminen on tosiaan yksi syyllisehdokas.

Ja usko tai älä, päivittäisen kalorimäärän kasvattaminen on kuuleman mukaan tosiaan auttanut monia karppeja pääsemään jumista yli. Kaloriteoriakin kun on vain teoria -- karppitietämyksen mukaan rasvasta ja hiilihydraateista ja proteiineista saadut kalorit käyttäytyvät kai vähän eri tavalla, eli jos hiilareiden kaloreita vähentää, niin rasvan kaloreita voi lisätä ihan reilummalti. En tosin itse ole tutustunut näihin juttuihin sen enempää, huomannut vain ajatuksen toimivan. Tsemppiä siis!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 09:59:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-11 13:38:28
Viestit: 94
Nahu, tiedän ton tunteen. :wink: Mä kokeilinkin tossa yhdessä kohdin syödä pastaa kun on tehnyt pitkään mieli mutta jouduin toteamaan etten siitä enään tykkääkään. Däm. :lol:

Nelilehti, kiitos kommenteistasi! Mun kalorit ovat siis keskimäärin olleet ensimmäiset 3 kuukautta 1700 kcal/päivä. Koska muutosta ei tapahtunut niin tiputin uuden vuoden jälkeen kaloreita eikä edelleen mitään tapahtunut. Koska en ennen tuota syksyä ollut aikoihin laskenut kaloreita veikkaan että kroppa on voinut olla pitkänkin aikaa aika pienillä rasvoilla ja kaloreilla, joten onhan tuo teoria aivan mahdollinen. Mulla siis peruskulutus sen 2000 kcal, joten ajattelin että tuo 300 kcal vaje olisi juuri sopiva mutta ei ilmeisesti mulle. Sen jo siis tiedän että nostamalla rasvan osuuden 130-150 grammaan iskee rasvaripuli ja iho rupeaa puskemaan vaikka mitä möykkyä pintaan. Sen lisäksi suuri rasvamäärä ja pienet hiilarit turvotti mun naaman, pisti väsyttämään ihan pirusti eikä auttanut nälänhallintaan. Eikä kuntoilukaan siis kulkenut. Pieni hiilarilisä siis auttoi mua kaikissa näissä asioissa. Olen pirteämpi aamuisin, jaksan liikkua eikä naamaakaan turvota. Omituista. Mutta siis parhaiten menee kun hiilarit on tuossa välillä 50-70 grammaa/päivä. Protskut pyörii n 100 grammassa ja loppu on ollut rasvaa eli n 110 grammaa/päivä. Näillä siis olen testannut tämän viikon. Rasvan määrää olisi tietysti vielä hieman vara nostaa mutten oikein tiedä millä. Ehkä sillä kermalla sitten. Protskutkin olisi kaiketi hyvä saada alas mutta sitten tarttis taas nostaa rasvaa ja tulee vastaa se rasvaripuli ja ihon huonontuminen. Aika hankalaa tää optimaalisen ruokailutavan etsiminen kyllä on. Sen kyllä olen huomannut että mitä enemmän olen nyt syönyt, sen nälkäisempi musta tulee. Mistähän tää sitten mahtaa johtua....? Jatkan siis tällä tiellä nyt ja katson mitä tapahtuu. Lähden ensi viikon jälkeen lomareissulle joten silloin kärsii tietysti kokeilutkin. Käyn vielä lukemassa noita Riekon juttuja.

Mua on tässä viime aikoina mietityttänyt se että mikä olisi karppauksen osalta hyvähiilihydraattinen lähestymistapa? Jos esim hiilarit olisivat tuon n 70 grammaa päivässä niin mikä olisi hyvä makrosuhde rasvan ja proteiinin osalta?

By the way, kävin eilen siinä kehonkoostumusmittauksessa. Ihan hirveät tulokset. Toki siellä oli jotain hyvääkin esim viskeraalistarasvaa mulla ei ole kovinkaan paljon ja keskivartalo on muutenkin hoikka. Ja olen todella tasavahva niin jaloista kuin käsistäkin. En tiedä kuinka luotettavana voin tuloksia pitää koska mittaaja sanoi ettei naiset tähän tiettyyn aikaan kuukaudesta saisi käydä mittauksessa (ja mulla juuri pahin aika päällä) mutta musta pääpiirteittäin tulokset kuitenkin korreloi sitä mitä peili näyttää.

Mulla on viimeksi tehty tuollainen mittaus liikuntamessuilla 4 vuotta sitten milloin olin virallisterveellisellä ja -6 kg laihempi. Rasvaprosentti oli silloin sama?! Mites tämä on mahdollista? Jos mulla on kuitenkin tullut ton verran painoa lisää niin tarkoittaako se sitä että osa tosta tulleesta painosta pitäisi olla lihasta? Vai miten ton tulkitsisi? Paljon on naisihmisellä mahdollista saada lihasmassaa esim vuodessa? Mä aloitin hieman tehokkaamman treeniohjelman viime keväänä toukokuussa ja siitä mun painoni on noussut 3 kg. Ei toi nyt ihan lihasmassaa vaan voi olla. Farkkutesti sanoo tähän asiaan että kaikki ei toki ole läskiä mutta pääkertymä on kuitenkin tullut vatsaan ja lanteille. Yh.

Miten siis saada nyt puhdasta rasvamassaa pois? Pitkäkestoista ja matalasykkeistä rasvanpoisto lenkkeilyä?

_________________
Kuva

viewtopic.php?f=11&t=49976


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: 6 kk, + 2 kg
ViestiLähetetty: 2011-02-23 10:33:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-06 18:23:02
Viestit: 325
Paikkakunta: Vantaa
Marina78 kirjoitti:
Mun kalorit ovat siis keskimäärin olleet ensimmäiset 3 kuukautta 1700 kcal/päivä. Koska muutosta ei tapahtunut niin tiputin uuden vuoden jälkeen kaloreita eikä edelleen mitään tapahtunut. Koska en ennen tuota syksyä ollut aikoihin laskenut kaloreita veikkaan että kroppa on voinut olla pitkänkin aikaa aika pienillä rasvoilla ja kaloreilla, joten onhan tuo teoria aivan mahdollinen. Mulla siis peruskulutus sen 2000 kcal, joten ajattelin että tuo 300 kcal vaje olisi juuri sopiva mutta ei ilmeisesti mulle. Sen jo siis tiedän että nostamalla rasvan osuuden 130-150 grammaan iskee rasvaripuli ja iho rupeaa puskemaan vaikka mitä möykkyä pintaan. Sen lisäksi suuri rasvamäärä ja pienet hiilarit turvotti mun naaman, pisti väsyttämään ihan pirusti eikä auttanut nälänhallintaan.

Mulla on viimeksi tehty tuollainen mittaus liikuntamessuilla 4 vuotta sitten milloin olin virallisterveellisellä ja -6 kg laihempi. Rasvaprosentti oli silloin sama?! Mites tämä on mahdollista? Jos mulla on kuitenkin tullut ton verran painoa lisää niin tarkoittaako se sitä että osa tosta tulleesta painosta pitäisi olla lihasta? Vai miten ton tulkitsisi?


Mun 2-3 kk:n jumi lähti, kun lisäsin kaloreita. Mulla koomakulutus on tosiaan jotain 1740 kcal, joten pidän huolta että syön reilut 2000 kcal. Eli YLI koomakulutuksen, ei alle :) Mutta mulla onkin tätä massaa enemmän.
Rasvaa voi lisätä muullakin tavalla kuin suoraan voilla... esim. pähkinöitä, avokaadoa, kuohukermaa... jos niistä ei vaikka tulisi rasvakakkaa :lol:

Lihaksista sen verran, että lihashan on painavampaa kuin läski. Joten epäilen tuon sinun painonousun ja rasvaprosentin kummallisuuden johtuva siitä.

_________________
Kokonaistavoite:
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 95 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)