karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:29:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ruokakulman laskurista?
ViestiLähetetty: 2010-07-03 23:47:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-01 23:01:45
Viestit: 3
Hei!
Olen uusi täällä ja atkinsin induktiolla aloitellu pari päivää sitten. Mua mietityttää ruokakulman laskuri et antaako hiilarit niinkuin ne pitääkin tulkita. En vaan tahdo millään saada niitä edes 20g.Ja en ole vielä sisäistäny makro?? juttua.

Sit sen laskurin mukaan syön 90g rasvoja päiväs liikaa?? Proteiiniäki yli sadan onko myös liikaa? Olenko siis ihan hakoteillä :wink:

Tässä esimerkki mun syömisistä tänään:
aamu:munakas 2 munaa,2 siiv kinkkua,emmentalia 3 siivua ja paistettu vois kermalorauksella

lounas: broilerin filettä 200g,kukkakaalimuusia 2dl

päivällinen: katkarapuja 50g,vihreää salaattia 2dl,1dl kurkkua,1 dl paprikaa,tomaatti.majoneesia 3 rkl

illalla lenkin jälkeen sorruin syömään 3 metvurstisiivua,emmentalia 4 siivua,1 lihapullan(teollinen)
Ja vettä menee 2 litraa päiväs.

oonko ihan hakoteillä? Olo on jo nyt hyvä ku ei turvota makaronit,leivät,perunat masus :)

_________________
6 lapsen äiti haluaa karistaa makkarat vyötäröltä :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ruokakulman laskurista?
ViestiLähetetty: 2010-07-04 00:11:30 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
saana09 kirjoitti:
Hei!
Olen uusi täällä ja atkinsin induktiolla aloitellu pari päivää sitten. Mua mietityttää ruokakulman laskuri et antaako hiilarit niinkuin ne pitääkin tulkita. En vaan tahdo millään saada niitä edes 20g.Ja en ole vielä sisäistäny makro?? juttua.

Sit sen laskurin mukaan syön 90g rasvoja päiväs liikaa?? Proteiiniäki yli sadan onko myös liikaa?


Oletko siis lukenut Atkinsin kirjan, kun sanot induktiolla olevasi? Jos, niin vastaukset kysymyksiisi löytynevät sieltäkin - mutta 90 g rasvaa päivässä ei missään nimessä ole liikaa. Proteiinin suhteen taas kyse lienee siitä, paljonko yli sadan gramman sitä tulee. N. sata grammaa tuskin vielä on liikaa mutta tyyliin sataviisikymmentä aika luultavasti kyllä... Mitä syöt, millaisia kasviksia, jos et edes kahtakymmentä hiilarigrammaa meinaa saada kasaan?

Makroravinne = rasva, proteiini, hiilihydraatti (ja alkoholi).

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ruokakulman laskurista?
ViestiLähetetty: 2010-07-04 02:15:55 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Ei tuo sortuminen ole sortuminen jos on oikeasti nälkä--ateriat pitää vain ajoittaa niin ettei tule hirmunälkä. Kolme ateriaa päivässä ei ole mikään kiveen kirjoitettu totuus; yksi tai kaksi pientä proteiinipitoista välipalaa (just vaikka tuon juustonpalan tai pari makkaransiivua tai kourallisen pähkinöitä) voi ihan hyvin syödä koska tarkoitus ei ole olla nälässä koko ajan. 90 g rasvaa on jo liian vähän monille, joten sitä lisäämällä napostelunhalut vähenee. 100-170 grammaa on vielä mielestäni ihan ok. Ja todellakin mietityttää että oletko lukenut kirjoja koska niistähän ne ohjeet löytää nopeammin ja tiivistetymmin kuin täältä--täältä saa sitten sitä täydentävää infoa :D

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ruokakulman laskurista?
ViestiLähetetty: 2010-07-04 21:53:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-01 23:01:45
Viestit: 3
Kiitti vastauksista :)

Kyl mä varmaan aikas ruodus pysyn ja parasta et olo on hyvä.Makeaa ei tee mieli,ennen päivittäin pitäny saada jotain hyvää. Ja tänään sain kehuja et mun vatsa on pienentyny vaikka menkkoja odottelen alkavaksi.Yleensä maha ku potkupallo ennen menkkoja ja just niiden hiilarihimojen(pasta) takia. Näin jatkan jos kerta paino laskee.Aamulla vois uskaltautua puntariin.

_________________
6 lapsen äiti haluaa karistaa makkarat vyötäröltä :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)