karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-05-12 22:00:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-11-27 23:00:05 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-11-20 16:12:05
Viestit: 37
Olen tässä on-off karpannut ehkä reilun kuukauden, eli sellasta repsuilua vähän väliä. Esim. 4 päivää karppia, 2 päivää repsuilua, 5 päivää karppia, 1 repsuilua jne. Toivon saavani karppaamisesta apua atooppiseen ihottumaan (ja yleiseen terveyteen). Tiedän, että ihottuma ei häviä hetkessä, jos edes häviää ollenkaan, mutta motivaatio ei tunnu riittävän odottamiseen. :smt087
Kuinka pitkän ajan kuluessa olet huomannut ihon kunnossa muutosta parempaan? Vai onko muutosta ollut ollenkaan?
Lisäksi olen kuullut että iho ensin puhdistautuu ja vasta sitten paranee. Kun tämä mahdollisesti tapahtuu, niin kannattaako oireita hoitaa vai pitääkö vain kestää se? :-k

_________________
Kaikki hyvä on sittenkin terveellistä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 03:41:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4877
Lidia kirjoitti:
Toivon saavani karppaamisesta apua atooppiseen ihottumaan (ja yleiseen terveyteen). Tiedän, että ihottuma ei häviä hetkessä, jos edes häviää ollenkaan, mutta motivaatio ei tunnu riittävän odottamiseen. :smt087

Huomenta
kyllä VHH avittaa mutta... ensiksi: Maitohappobakteerit ovat suoliston omia, luonnollisia bakteereita.
Maitohappobakteerikapselit ovat probiootteja, jotka tasapainottavat vatsan toimintaa ja ylläpitävät tervettä suolistobakteerikantaa.
Vasta viimeisten kymmenen vuoden aikana on alettu ymmärtää, että ihmisen suolen limakalvo on ehkä tärkein immuunijärjestelmämme elin. Arviolta 70–80 % vastustuskyvystämme perustuu suoliston limakalvon moitteettomaan toimintaan. Suolen limakalvo säätelee paitsi ruuansulatusta ja paikallisia suolen reaktioita (kuten ummetusta ja ripulia) myös muun elimistön, kuten ihon ja keuhkojen, reagointia ympäristön ärsykkeitä vastaan. juuri suoliston limakalvon kunto vaikuttaa niin ratkaisevalla tavalla immunologisiin tulehdustauteihin, kuten atooppiseen ihottumaan, astmaan, nivelreumaan ja muihin autoimmuunitauteihin.

alla linkki josta lisää aiheesta
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm#bakteerit

samalla pitää muistaa että liika kasvisöljyjen käyttö ei ole hyväksi.
"Allergioiden hoito probiooteilla on nyt Suomessa vihdoin hyväksytty viralliseksi hoidoksi; sitä esiteltiin mm. valtakunnallisilla Lääkäripäivillä 2006. Turun yliopiston lastenlääkäreiden mukaan lasten atooppisessa ihottumassa vallitsee omega-6/omega-3-epätasapaino (Clin Exp Allergy. 2006). Sitä tulisi ehdottomasti hoitaa antamalla lapsille jo ennaltaehkäisevässä mielessä kalaöljyä – puhumattakan niistä lapsista, joiden allergia on jo puhjennut. Lapsille on saatavana myös hyvänmakuisia pureskeltavia kalaöljykapseleita.

Saksalaistutkimus vahvistaa, että mitä enemmän punasoluissa on omega-3-rasvahappoja, sitä vähemmän allergiaa. Tämäkin tutkimus puoltaa omega-3-rasvahappojen
"
lähde: http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/allergia.html
"Nykyajan ihminen saa ravinnossaan 100 000 kertaa vähemmän hyviä probioottisia bakteereita kuin kivikaudella eläneet esi-isämme. Silloin ei kärsitty allergioista, sydän- ja verisuonitaudeista, diabeteksesta, liikalihavuudesta eikä muistakaan elintasosairauksista. Geneettisesti ihminen ei ole muuttunut juuri lainkaan viimeisten 40 000 vuoden kuluessa. Nykyihminen tarvitsee probioottisia bakteereita aivan yhtä lailla kuin esi-isämme. [Kivikaudella saimme ravinnosta yhtä paljon omega-6- ja omega-3-rasvahappoja. Nykyravinnon omega-6/omega-3-suhde on keskimäärin 15–17:1, mikä lisää suuresti kaikkien kroonisten tautien vaaraa ja pahentaa niiden kulkua"

"Eläviä maitohappobakteereja on käytetty vuosituhansia elintarvikkeiden säilömiseen. Vanhan testamentin persialaisen version (1. Mooseksen kirja 18:8) mukaan Abrahamin pitkän iän salaisuus oli runsas piimän juonti. Roomalainen historioitsija Plinius suositteli vuonna 76 eKr hapatettuja maitotuotteita maha- ja suolistotulehdusten hoitoon. Nykyaikaisen mikrobiologian alkutaipaleelta saakka (1800-luvun lopulta) on korostettu maitohappobakteerien terveellisiä vaikutuksia suoliston toiminnalle."

lähde:
http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=96

Maitohappobakteerit mukaan ja panosta rasvalähde enemmän kaikenlaiseen lihaan rasvoineen ja rasvaiseen kalaan kuin öljyyn.
Vinoutunut omega-6/omega-3 -suhde (liikaa omega-6:ta suhteessa omega-3:een) – jota runsas rypsiöljyn käyttö pahentaa
lähde: http://lieksa.pp.fi/vhh/rasvat.htm

_________________
Mukana ollut 19 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 08:53:10 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47679
Paikkakunta: HomeSweetHome
Repsahtelu tuntuu kertovan ainakin siitä, ettet ole löytänyt tyyliä, joka tuntuisi sopivan sinulle - tai kropallesi?
Karppausta ja karppaajia on kovin monenlaista.
Eikä läheskään kaikki systeemit sovi jokaiselle tai vaikkapa atopiaan.

Meikäläisellä iho parani ratkaisevasti melkein heti (niukasti alle 100g hiilareilla ja muutenkin toisin kuin nyt), mikä tarkoittaa ainakin mahdotonta moukan tuuria. Hyvä alku puolestaan auttoi ja opetti kuuntelemaan kroppaa ynnä ja kokeilemalla löytämään itselle sopivaa linjaa.

Onnea matkaan o/

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 09:03:32 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Kun jätät kaikki viljat niin moni kutina ja vapina loppuu. Tarkoittaa siis kaikkea gluteenitonta tai gluteenillista viljaa mukaanlukien riisi. Mä en edes muista koska olisin raapinut ihoani. On vaan niin helppoa tää elo juuresten kanssa.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 10:55:28 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
haili kirjoitti:
Kun jätät kaikki viljat niin moni kutina ja vapina loppuu. Tarkoittaa siis kaikkea gluteenitonta tai gluteenillista viljaa mukaanlukien riisi. Mä en edes muista koska olisin raapinut ihoani. On vaan niin helppoa tää elo juuresten kanssa.


Ihon raapimiseen vaikuttaa myös käyttämäsi pesuaineet - niin pyykin kuin ihon ja hiustenkin. Vaivaiskarpeissa on myös ongelmaihoisten ketju. Minulta kutinat loppuivat vasta, kun jätin kaikki ihon- ja hiustenpesuaineet pois. Pyykinpesujauheet on vaihtuneet pesupähkinöihin. Minä teen pesupähkinöistä itse keittämällä pesuliuosta. Lisäksi käytän kidesoodaa. Ja kun niistä pesuaineista luopuu, täytyy muistaa pestä kaikki kaapeissa lojuvat "puhtaatkin" tekstiilit.

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 16:35:38 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-11-20 16:12:05
Viestit: 37
Kiitos vastauksista. Tosiaan pitäis varmaan tarkistaa tyyli. Pitää poistaa liian pitkät välit syömisessä ja pitää itsensä kylläisenä. Nuo pesupähkinät on meillä jo käytössä, ja pesuaineita en käytä muuta kuin herkälle iholle tarkoitettua hoitoainetta. Pitäisiköhän siitäkin päästä eroon.

_________________
Kaikki hyvä on sittenkin terveellistä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 17:03:03 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Lidia kirjoitti:
... pesuaineita en käytä muuta kuin herkälle iholle tarkoitettua hoitoainetta. Pitäisiköhän siitäkin päästä eroon.


Pitäisi.

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-28 18:16:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-28 15:22:56
Viestit: 210
No voisin kai jakaa omiakin kokemuksia, kun iho-ongelmia on mullakin ollut. En nyt mene sanomaan että olis ollut atooppinen iho, vaikka pikkulapsena mulla oli kuuleman mukaan hirveät ihottumat.

Elikä siinä pari vuotta sitten jouduin rasvaamaan ihoa joka ikinen päivä. Usein vielä aamuin illoin. Muuten iho kiristi ja kutisi sietämättömästi. Ihottumaa oli vain vähän, mutta aina jossain päin kehoa. Taipeet ja kaula, kädet. Ja se ainainen raapiminen, voi kamala.
Noin kaks vuotta sitten innostuin samaan aikaan sekä karppauksesta, että no poo-ideasta. Mulla oli siinä vaiheessa sellainen pesukierre, että kävin suihkussa päivittäin ja läträilin shampoolla. Aloin sitten hiljalleen pidentämään pesuväliä.
Ja aloitin sen karppauksen. Rasvaa ja nimenomaan sitä sisäistä rasvausta tulikin äkkiä enemmän.

En tilannetta mitenkään seuraillut, koska en karppausta aloittanut niiden ihottumien takia ja pesukertojen vähentäminenkin oli enemmän omaa kyllästymistä siihen että aina piti aamulla rynnätä suihkuun. Toivoin vaan että päänahka tottuisi hiljalleen rauhallisempaan tahtiin ja säätäisi sitten sen mukaan talineritystä. Niin multa veikin melkein puol vuotta, kunnes sitten tajusin ettei mulla enää ollut niitä ihottumia. Muistan että se oli sellainen ahaa-elämys peilin edessä "mihis se mua vuosia kiusannut ihottuma tosta kaulan seutuvilta on kadonnut?"

Lidia, mitä muistelen silloin no poo-keskusteluista lukeneeni, että kuus viikkoa olis sellainen minimiaika ennen kuin voi odottaa mitään tuloksia. Ehkä sitä voi soveltaa myös syömisien kanssa? Neuvoisin siis vaan odottelemaan rauhassa ja syömään karpisti :) Motivaatioon ei voi oikein auttaa kukaan muu kuin sinä itse. Karppaaminen yleensä helpottuu ajan kanssa, kun löytää ne sopivat vaihtoehdot.. Eikä ole liian ankara itselleen, ei niitä elämäntapoja ihan hetkessä muuteta. Askel, ateria kerrallaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-29 08:27:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-10-07 10:28:00
Viestit: 1737
Ja minä olen atoopikko, jolle karppaus viljattomasti sopii hyvin, mutta joka oireilee siitä huolimatta.

Alkaa nyt vain löytymään vika työpaikan homeisuudesta, ja sitä oireilua ei saa edes karppauksella nujerrettua :(

Kun olen pitkään ko. tiloista pois, paranee iho aika hyvin, ja esim. kasvojen iho voi loistavasti. Mutta nyt kun joudun olemaan noissa tiloissa, on iholla ihan hirveitä kutinoita, ja ne vain pahenevat vaikka syön antihistamiineja voidakseni työskennellä ylipäätään. Ja samaan aikaan ruokayliherkkyydet tulevat esiin (ja vastaavasti katoavat kun olen pidemmän ajan pois noista tiloista).

Kookosöljy on musta superhyvä aine atoopikolle sisäisesti nautittuna päivittäin, ja D3 napsin myös säännöllisesti, ja niiden avulla esim. astmaoireet on pysyneet aika hyvin poissa jopa noissa hometiloissa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 09:38:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-05 21:13:05
Viestit: 544
Suosittelen atooppiselle iholle myös rasvapesua, onhan tuttu kaikille? Eli otetaan vaikka puteli Aqualan L voidetta ja mennään viileään suihkuun. Sitä sitte käytetään tasan samaan tapaan kuin jotain pesuainetta iholle, se vaan ei vaahtoa. Toisinaan pesen kaiken tukkaani myöten samalla tavaralla. Suihkun jälkeen sitten vielä Ceridal-lipogeeliä tai lipolotionia jos on oikeen kuivia läikkiä.

Cocovilta saa myös kivaa sheavoita purkissa, sitäki tulee käytettyä. Rauhoittaa kummasti ihoa ja jopa tulehtuneita kohtia. Pätevä huulirasva :D

_________________
Aitojen asioiden puolesta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 11:39:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-03 20:10:40
Viestit: 454
Atopiasta puhun kokemuksen rintaäänellä 4v kestäneen helvetin jälkeen. Pahimpina ihottumavuosinani en pystynyt käymään suihkussa, saunassa käymisestä puhumattakaan, koska iho varpaista päänahkaan oli veresnahalla. Auki. Opiskelepa, tapaa läheisiä, yritä saada nukutuksi tai pysyä ylipäätään selväjärkisenä siinä tilassa. Ei onnistu.

luuttu kirjoitti:
Suosittelen atooppiselle iholle myös rasvapesua, onhan tuttu kaikille? Eli otetaan vaikka puteli Aqualan L voidetta ja mennään viileään suihkuun. Sitä sitte käytetään tasan samaan tapaan kuin jotain pesuainetta iholle, se vaan ei vaahtoa. Toisinaan pesen kaiken tukkaani myöten samalla tavaralla. Suihkun jälkeen sitten vielä Ceridal-lipogeeliä tai lipolotionia jos on oikeen kuivia läikkiä.


Iho on paskanerityselimistä se suurin. Myrkyt tulevat ulos, joten iho punoittaa, ärtyy, ja tulee raavituksi rikki, mikä johtaa kuivuuskierteeseen. En pysty ymmärtämään, millä tavalla parafiini-, jäteöljypohjainen kemikaalimassa iholle laitettuna tilannetta yhtään helpottaa. Siitä lainaus. Ihottuma kertoo myös jotain maksan rasittuneisuudesta, sekä myös sisuskalujen yhteispelistä sekä suolistosta, missä on reilusti kertymiä.

Ongelma: myrkyt. Toinen ongelma: ei ole myrkytöntä ympäristöä. Ellet satu asumaan kammissa maan sisällä tai puusta rakennetussa talossa, jossa ei ole yhtään epäluonnollista esinettä, joka on täydellisen hiilinielun ympäröimänä eristyksissä sivistyksestä, ja jos syömäsi ravinto on parasta, mitä ikinä sisäänsä voi laittaa. Tämä harvemmin toteutuu, siispä jaettakoon muutama neuvo. Minimoi myrkyt. Kaikki kemikaalit hammastahnasta, saippuoista ja pyykinpesuaineista aina lääkkeisiin. Jos et asu ydinkeskustassa, pidä ikkunoita auki. Sisäilma on myrkyllistä muovi- ja vaatekuitujen takia, sisällä oleskelu haitallista myös bakteeriköyhän ympäristön takia (navetta lienee se poikkeus) Yksi erittäin tärkeä neuvo: Osta vedensuodatin suihkuun ja hanaan, jos juot kaupunkivettä (ravinteiden laimentaminen/huuhtominen vedenjuonnilla ei muutenkaan suositeltavaa). Elä toimi itse suodattimena! Kokeile ja huomaa ero. Runsas eläinrasvan käyttö suositeltavaa. Ei yhtään e-koodia ruokavalioon. Eläinperäinen raakaruokavalio luomuruoasta, mutta ei siitä sen enempää..

_________________
"Se alkaa päivittäin lämpimänraukeasta olotilasta, kunnes joku äkin rupeaa liukasteetta kairaamaan patukkaansa hanuriisi ja ehkäpä pahimmassa tapauksessa, mitä pimeimpänä talviaamuna – mitä oikein tapahtuu? - herätyskello soi" - Eränkävijä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 14:18:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-10-26 09:40:38
Viestit: 89
Paikkakunta: Turku
Vinkki: Mulla iho vaivaa eniten talvisin, kesällä oireet vähäiset tai siedettävät. Viime talvena lääkäri opasti vastoin vanhoja oppeja ottamaan joka päivä pitkän kuuman kylvyn, esim 30 min, mitä pidempi sitä parempi ja heti sen jälkeen, kun iho on vielä kostea, kunnolla rasvaa pintaan. Kylpyammetta kun en omista, otin pitkiä kuumia suihkuja. Toimi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 16:36:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-04-15 23:50:09
Viestit: 33
Itselläni oli todella ongelmaiho. Iho oli kuiva, kiristävä ja hilseilevä, mutta kasvojen iholla oli syiä ihonalaisia näppyjä, jotka olivat todella kipeitä ja rumia. Iho-ongelmat oli suurinsyy aloittaa vhh.

Nykyisin saan käydä saunassa jokapäivä! Tämä on niin ihana asia, sillä rakastan saunaa! Ihoa ei tarvitse rasvata, ainoastaan kasvot pesen aqualan L voiteella ja kantapäät myös. Suihkussa pesen usein vauvaöljyllä, sillä siitä tulee ihanan tuntuinen iho!

Muistan miten hirveää oli esim. höyläillä sääriä, kainaloita jne...Verta valui vaikka miten oli varovainen, iho ei vain kestänyt. Muistan myös sen kutinan ja ihon kiristyksen, tuntui usein, että tulee hulluksi kun ei saanut nukutuksi! Hiuksetkin olivat kuivat.

Minä joskus olen sortunut muutamaksi päiväksi syömään ruisleipää ja puuroakin. En ymmärrä miksi, laiskuuttaan kai tai en minä tiedä onko se sitäkään. Jokatapauksessa siitä seuraa ihon kutina ja kuivuus, esim. huuleni kuivuvat todella pahasti ja saan kai siksi herpeksenkin huuleen. Lisäksi suu käy kipeäksi, minusta tulee jotenkin limainen ja nuhainen ja mahakin turpoaa. Nyt olen toivottavasti ottanut jo opikseni, enkä viljoja yms syö.

Suuri apu iholle oli myös se, että ei syö enää marinoituja lihoja. Ostaa ihan naturellina ja maustaa itse! Myös lisäaineita kannattaa välttää niin paljon kuin kykenee.

Rasvaa lisää ruokavalioon! Itse alussa join pullosta oliiviöljyäkin ryypyn aamuin illoin ja sillä iho muuttui todella nopeasti. Nykyisellään en ole enää ryyppyjä harrastellut.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 17:23:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-05 21:13:05
Viestit: 544
Eränkävijä kirjoitti:
Atopiasta puhun kokemuksen rintaäänellä 4v kestäneen helvetin jälkeen. Pahimpina ihottumavuosinani en pystynyt käymään suihkussa, saunassa käymisestä puhumattakaan, koska iho varpaista päänahkaan oli veresnahalla. Auki. Opiskelepa, tapaa läheisiä, yritä saada nukutuksi tai pysyä ylipäätään selväjärkisenä siinä tilassa. Ei onnistu.

luuttu kirjoitti:
Suosittelen atooppiselle iholle myös rasvapesua, onhan tuttu kaikille? Eli otetaan vaikka puteli Aqualan L voidetta ja mennään viileään suihkuun. Sitä sitte käytetään tasan samaan tapaan kuin jotain pesuainetta iholle, se vaan ei vaahtoa. Toisinaan pesen kaiken tukkaani myöten samalla tavaralla. Suihkun jälkeen sitten vielä Ceridal-lipogeeliä tai lipolotionia jos on oikeen kuivia läikkiä.


Iho on paskanerityselimistä se suurin. Myrkyt tulevat ulos, joten iho punoittaa, ärtyy, ja tulee raavituksi rikki, mikä johtaa kuivuuskierteeseen. En pysty ymmärtämään, millä tavalla parafiini-, jäteöljypohjainen kemikaalimassa iholle laitettuna tilannetta yhtään helpottaa. Siitä lainaus. Ihottuma kertoo myös jotain maksan rasittuneisuudesta, sekä myös sisuskalujen yhteispelistä sekä suolistosta, missä on reilusti kertymiä.

Ongelma: myrkyt. Toinen ongelma: ei ole myrkytöntä ympäristöä. Ellet satu asumaan kammissa maan sisällä tai puusta rakennetussa talossa, jossa ei ole yhtään epäluonnollista esinettä, joka on täydellisen hiilinielun ympäröimänä eristyksissä sivistyksestä, ja jos syömäsi ravinto on parasta, mitä ikinä sisäänsä voi laittaa. Tämä harvemmin toteutuu, siispä jaettakoon muutama neuvo. Minimoi myrkyt. Kaikki kemikaalit hammastahnasta, saippuoista ja pyykinpesuaineista aina lääkkeisiin. Jos et asu ydinkeskustassa, pidä ikkunoita auki. Sisäilma on myrkyllistä muovi- ja vaatekuitujen takia, sisällä oleskelu haitallista myös bakteeriköyhän ympäristön takia (navetta lienee se poikkeus) Yksi erittäin tärkeä neuvo: Osta vedensuodatin suihkuun ja hanaan, jos juot kaupunkivettä (ravinteiden laimentaminen/huuhtominen vedenjuonnilla ei muutenkaan suositeltavaa). Elä toimi itse suodattimena! Kokeile ja huomaa ero. Runsas eläinrasvan käyttö suositeltavaa. Ei yhtään e-koodia ruokavalioon. Eläinperäinen raakaruokavalio luomuruoasta, mutta ei siitä sen enempää..


Pakko mainita. Kun iho on atooppinen, ja pahimmillaan tosiaan hilseilee, kirvelee, kiristää ja sattuu. En mä voi olla rasvaamatta silloin, kun tosiaankin iho on vaan kipee, eikä sille voi pistää mitään vaatetta tai muuta. Kun pahin on ohi voidaan sitte korjailla myrkkyjä pois. Kummasti tosiaan karppaaminen (ja runsas rasvan syönti) parantaa ihoa itsessään, tässäkin eräs päivä unohdin rasvata ihoni täysin, kun kunto oli niin hyvä ettei pesun jälkeen tosiaan kiristänyt yhtään.

Jotkut rasvamerkit on kyllä semmosia etten mene kirveelläkään suosittelemaan, on huonompia ja parempia. Mm. Decubal on semmonen myrkkyläjä ettei ihme, jos sillä jo saa ihan tavallinenkin ihminen ihottuman aikaiseksi.

Palmer's valmistaa kanssa mm. kookoksesta ja oliivista valmistettuja puhtaita rasvoja, itse haen tallinan puolelta kun muualta ei löydy...

_________________
Aitojen asioiden puolesta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 18:13:02 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-11-20 16:12:05
Viestit: 37
Myrkkyjä olen jo ruvennut karsimaan. Rasvana käytän neitsytoliiviöljyä ja lisäaineet on minimissä. Ja tuo vesijohtovesi, miksi se ei ole hyväksi, myrkkyjä kenties? :-k

Jatkokysymys: mitä voisi käyttää sheivatessa rasvan sijasta?

_________________
Kaikki hyvä on sittenkin terveellistä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-30 19:15:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-03 20:10:40
Viestit: 454
Lidia

Vesijohtovedessä on

- homehtumisenestoaineita
- bakteerientappoaineita
- ruostumisenestoaineita
- fluoria (erittäin haitallinen, yhdistetty hammasongelmiin [mätä, reikiintyminen], imeytyy ihon läpi suihkussa)
- klooria (ei kaikkialla, mutta usein, erittäin haitallinen)

Ja siinä voi olla (mitä etelämpänä asut, sitä todennäköisemmin)

- lääkejäämiä
- maatalouden aineita
- erilaisia saasteita liikenteestä ja teollisuudesta

Itse en käytä "sheivatessa" mitään. Iholle laitan säännöllisesti luuydintä tai lampaan/naudan talia, ei jätä ihoa rasvaiseksi.

_________________
"Se alkaa päivittäin lämpimänraukeasta olotilasta, kunnes joku äkin rupeaa liukasteetta kairaamaan patukkaansa hanuriisi ja ehkäpä pahimmassa tapauksessa, mitä pimeimpänä talviaamuna – mitä oikein tapahtuu? - herätyskello soi" - Eränkävijä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-01 15:03:39 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-11-26 11:51:18
Viestit: 12
Itse aloitin karppauksen vasta nyt mutta mielenkiinnolla odotan mitä se saa aikaan atooppiselle iholleni. Olen kylläkin saanut jo ihottumani kuriin mutta kasvot ovat kyllä rutikuivat vaikka tekisi mitä.
Harmittavaa kuulla miten teillä osalla on noin kelju tämä ihottuma :(
Nyt kun olen saanut ihon ns normaaliksi riittää rasvaaminen aamuin illoin. Suihkussa en asu, saunassa en käy ollenkaan, ja yritän käyttää iholle miellyttäviä vaatteita. Ja hajusteettomat pesuaineet. Kun tuntuu että iho alkaa taas oireilemaan käyn pari kertaa solariumissa ja auttaa kovasti. Mutta nyt tosiaan mielenkiinnolla odottamaan karppaustuloksia :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-01 18:59:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-05 21:13:05
Viestit: 544
Musta sauna on semmonen juttu joka on osa suomalaista kulttuuria. Pahimpana ihottuma-aikana en tietenkään siellä käynyt mutta nyt kun iho voi hyvin (ja vaikka vähän lehahtaisikin) käyn silti saunassa. Ja nautin siitä yli kaiken.

Joku tosiaan kysyi aikaa miten nopeasti ruokavalion muutos alkanut näkymään. Itsellä meni 2 viikkoa, ja olin täysin ilman ihottumaa. Tosin kyllä pari tuttua atoopikkoa sanoi että meni kuukausi tai pari. Mulla kyllä meni täysi vuosi kuitenkin opettelussa olemaan ilman sokeria (addikti kun olin) ja nyt varmaan sit käytän vielä toisen vuoden sokerinhallintaan..

_________________
Aitojen asioiden puolesta!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-01 19:05:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-11-26 11:51:18
Viestit: 12
itsekkin olen hillitön sokeriaddikti, saas nähdä miten käy :D vielä tuo pahuksen konvehti kausikin tulossa :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-02 14:21:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-20 17:17:53
Viestit: 141
Lidia kirjoitti:
Jatkokysymys: mitä voisi käyttää sheivatessa rasvan sijasta?


Mä käytän kookosöljyä. Toimii myös suihkusaippuana ja noihin rasvapesuihin mistä puhuttiin tuossa aiemmin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)