karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:35:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-05-12 23:32:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-02-09 20:30:51
Viestit: 1072
Paikkakunta: Helsinki
Hiilaririippuvuuten auttaa parhaiten runsasenerginen ketokarppaus.. Eli rasvaa kannattaa syödä aika tolkuttomasti kaloreista välittämättä ja kasviksia ja proteiiniakin melko reilusti. Syöt itsesi niin täyteen, ettei enää tee mieli yhtään ruokaa. Jos alussa tulee muutama lisäkilo, sitä ei kannata pelästyä, todennäköisesti paino kyllä lähtee putoamaan, vaikket sitä uskoisi. Syö vähintäänkin kunnon reilu aamiainen ja kunnon lounas, heti kun vain tuntuu, siltä että maistuis... Syö niin paljon karppiruokaa, ettei illalla ole enää nälkä, eikä hiilarit himota.

Käy kaupassa vain kylläisenä ja osta sieltä pelkkiä karppiruokia. Pyri hävittämään kaapeista turhat hiilarit.

_________________
Kuva

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-13 10:26:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-04 08:09:56
Viestit: 939
Paikkakunta: saksa
Suosittelisin alkuaikohin tosiaan jotain rasvaisia karppiherkkuja joita voi aika nopeasti syödä makean himon hiipiessä mieleen.

Kun makeanhimo alkaa hiipiä vähänkin mieleen, niin ihan tietoisesti alat syömään kunnon annoksen rasvaa.

Maistuuko sinulle sulanut juusto?
Pannulla voisi lämmittää hiukan tonnikalaa ja paljon juustoa, siihen voisi lorautaa vaikka kermaa vielä.
Itse rakasta pannulla paistettua juustoa, se on ihanan suolaista ja herkullista. Sen voi sulattaa vain löysäksi tai paistaa hiukan rapeaksi.

Tai katso viewtopic.php?f=2&t=21652&hilit=pikasuklaa
Kaakao täyttää ainakin minua - ja kerma tietenkin myös.
Tai teet juotavan kaakaon kermaan. Itse maustan kaakaon välillä chilillä.
Nykyään teen myös pirtelön johon laitan makeudeksi välillä pätkän banaania.

Smetana on ihanaa rasvaherkkua. Lusikoi smetanaa.
Tai kermaviiliä.

Itse syön välillä yhden hapankorpun, jossa on puolen sentin kerros voita ja ripaus merisuolaa.

Tai pidätkö majoneesista?
Ehkä voisit tehdä kaappiin valmiiksi jotain kinkku-majoneesi mömmöä ja syödä sitä salaatin lehteen käärittynä.

Sinihomejuusto-kerma kastike on herkkua.
Laitan pannulle runsaassa voissa paistetun broilerinrinnan lisäksi paljon kermaa ja sinihomejuustoa. Aivan taivaallisen herkullinen kastike ilman mitään muita lisämausteita.

Tai kun ei muuta osu käsiin syön siivun juustoa johon lättään päälle voita.

Tässä muutamia rasvaisia ideoita, joista ehkä löytyy joku sinullekin maistuva, jolla voit taistella makean himoa vastaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-13 11:55:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Minun eräs vakiolounaani on viipale Lidlin Goudaa jonka sisälle kaksi siivua meetvurstia, ja rullalle sitten 8-10 sek. mikroa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-13 12:28:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-11-03 11:08:08
Viestit: 4205
Paikkakunta: Turku
Jos jotain tekee mieli, niin (oikein addikteilla) siinä ei 10 min tai edes 30 min tunnu missään. Itsellä ainakin tunnin päästä nousi vanhaan aikaan jo raivo, kun yritti kaikin keinoin taltuttaa himoa eikä se sammunut. Tuo 10 ja 15 min lässytys on sitä virallisterveellisten paskan jauhantaa eikä pidä kaikilla todellakaan paikaansa.

Puurot ja hedelmät parin kolmen vkon kuluttua ei mun silmiin vaikuta hyvältä idealta. Noh tietty se riippuu himon tasosta. Aloitin itse muutaman kerran tuon 2 vkon "kamppanjan" keto hiilareilla eikä se ollut tarpeeksi pitkä aika vaan pikku hiljaa muutan pvän jälkeen himotukset palasi. Vasta muutaman kuun ketoilu vei, niin tehokkaasti himot, että ihan teki pahaa hiilari mässyt.

_________________
"Kukaan kuluttaja ei voi olla niin herkkäuskoinen, että pitää yhtiömme vitamiinivettä terveellisenä virvoitusjuomana." by Coca Cola


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-13 14:40:22 
Poissa
namukarppi
namukarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-09 20:57:54
Viestit: 4907
Mirka kirjoitti:
Minun eräs vakiolounaani on viipale Lidlin Goudaa jonka sisälle kaksi siivua meetvurstia, ja rullalle sitten 8-10 sek. mikroa.


Ihan kiva, mut noita menis kymmenen, ainakin!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-13 14:46:12 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
ninni74 kirjoitti:
Jos jotain tekee mieli, niin (oikein addikteilla) siinä ei 10 min tai edes 30 min tunnu missään. Itsellä ainakin tunnin päästä nousi vanhaan aikaan jo raivo, kun yritti kaikin keinoin taltuttaa himoa eikä se sammunut. Tuo 10 ja 15 min lässytys on sitä virallisterveellisten paskan jauhantaa eikä pidä kaikilla todellakaan paikaansa.

no mulla kai menee nyt. en muista miten silloin kun sitä jäätelöä/kiinalaista tms piti saada ja heti. nyt on tietysti sekin etu tässä, että kaupoille on 40km matkaa, siinä saa haluttaa vaikka mitä, mutta eri asia on sitten tuleeko lähdettyä. koskaan en ole lähtenyt. ennen lähikauppa oli 200m päässä...
tai sitten minä en ole ollut edes kovin syvällä. no, mutta kuitenkin se oma pää on se ongelman avain. mitä mietit ja mitä teet. ei kai kukaan (virallisterveellistä lässytystä tai ei) voi olla täysin ruumiinsa himojen vallassa. kyllä se pitää tietoisellakin tasolla mennä se käsi sinne keksipakettiin ja vääntää sitä herkkua naamaan. eli tässä kohti on jotain mihin pitäisi ajatuksissaan pyrkiä. (edelleen hyvin helppoa sanoa, vaikeampaa toteuttaa, eli mahdolliset repsut pois kotoa)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-13 20:32:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-12 12:26:26
Viestit: 280
Kiitos taas kaikille vinkeistä ja neuvoista ja tsempistä! Tänään meni vähän penkin alle mun karppaus, juurikin varmaan sen takia, etten ollut suunnitellut mitään. Mutta nyt on huomisen ruuat valmiiksi merkkailtu (käytän kiloklubia ja pallot huutaa punaista) ja lähden aivan uudella asenteella matkaan.

Mietiskelin muuten sellaista, että minulla on jonkinlaista aamumasennusta. Saattaisiko se johtua tästä järkyttävästä ruokavaliostani, joka on nykyään lähinnä sokeria... Jotenkin se masennusmieli aina lähtee, kun saa suklaata suuhun, mutta silti se vaan palaa uudestaan. Liittyisikö se jotenkin verensokerin hurjaan heittelemiseen vai olenko ihan hakoteillä?

Harmillista tosin on, että mä en voi tohon meidän talon herkkuvarastoihin hirveästi vaikuttaa. Aina meillä on jäätelöpaketti tai keksipussi "vierasvarana" tms ja niitä ei saa täältä pois kirveelläkään. Muille perheenjäsenille se ei tee hirveen tiukkaa, mutta mä aina sorrun niitä vetelemään......

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 11:10:44 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Harmillista että kotonasi on herkkuja.

juu, aamupökkyrä, masennus, vitutus mikä lie henkinen ja joskus fyysinenkin paha olo voi johtua juuri verensokerin seilaamisesta. Eli aamulla se on matalimmillaan yön jälkeen. Mä olin ennen semmoinen, vihasin aamuja, kun tuntui niin pahalta. mun työkaveri ei voinut tajuta, et miten joku ei jaksa nousta heti kun kello soi ja on 2-3 tuntia aivan pihalla siitä mitä maailmassa tapahtuu. Lisäksi olin erittäin ärsytysherkkä, oikea aamuhirviö. nyt nuo kaikki vaivat ovat helpottaneet kovasti ja yleensä herään aivan pirteänä ja hyväntuulisena!
Seuraavana päivänä mulla joskus ilmenee "hiilarikrapula" eli jos olen syönyt edellispäivänä hiilaria liikaa, niin pahana mielenä ja joskus ihan tuommoisena em. pahana olona. Koko päivä voi olla vähän alakuloinen ja itkuinenkin (ilman syytä).

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 11:17:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-05 12:06:48
Viestit: 2375
tyttö kirjoitti:
Harmillista tosin on, että mä en voi tohon meidän talon herkkuvarastoihin hirveästi vaikuttaa. Aina meillä on jäätelöpaketti tai keksipussi "vierasvarana" tms ja niitä ei saa täältä pois kirveelläkään. Muille perheenjäsenille se ei tee hirveen tiukkaa, mutta mä aina sorrun niitä vetelemään......

ovatko ne näkyvillä ? tai helposti saatavissa ? itsellä vähän auttoi se, että sain ne piilottua kaapin perälle. Tiedän, kuulostaa niin tyhmältä, mutta kun ei ole itsekuria sitten yhtään :oops:

_________________
If it isn't broken, don't fix it.
Ne, jotka osaavat, tekevät. Ne, jotka eivät osaa, opettavat.
"Hyvä ruokavalio ei ole koskaan massatuote, vaan se on aina suunniteltava yksilöllisesti kullekin ihmiselle erikseen"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 20:18:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-12 12:26:26
Viestit: 280
Kiitos tiedosta Mimmimakia! Toivottavasti munkin huonot aamut vähentyisivät tässä karppauksen myötä. Joskus tosiaan on ihan sietämätön olo aamuisin - etenkin jos on illalla vetänyt suklaalevyn - ja ilman mitään syytä! En oo aikasemmin osannut yhdistää noita, mutta jos nämä aamuhelvettini loppuvat, niin ehkä se verensokeri on tosiaan ollut syynä.

Juu no täältä meiltä niitä herkkuja ei oikeestaan minnekään saa. :( Itse kun en ole vastuussa niiden ostosta, niin en voi asiaan vaikuttaa. Toisaalta - olen viime syksyä ennen osannut aina vastustaa niitä suht hyvin, niin kyllä mä varmaan sen taidon jälleen opin, kun vähän treenaan. : )

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-14 20:52:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-13 11:46:29
Viestit: 266
Mulla kyllä kans selkeästi ärsyyntymiskynnys on noussut karppauksen myötä, en hermostu enää yhtään niin helposti kuin ennen! Ja aamuisin on helpompi herätä aikaisin töihin (ennen oli musta aivan kamalaa, varsinkin kuuden aamut). Muutenkin pirteämpi olo ja kumminkin yöllä nukkuu hyvin. :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-15 14:42:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
Cacao kirjoitti:
tyttö kirjoitti:
Tiedän, että tämä ei suoranaisesti karppaukseen liity, mutta halusin vaan jonnekin purkaa tämän tuskani, kun tuntuu, etten kestä enää ja haluan tästä sokeririippuvuudesta tai mikä lienee EROON!


Ei liity suoranaisesti karppaukseen? Väärin. Mikään ei voisi liittyä karppaukseen enempää, koska juuri muita keinoja sokeriaddioktiosta eroon pääsemiseksi tuskin edes on kuin karppaus!

Been there, done that.


Mm, peesaan. Mulla ei mitenkään minkäänlaisella muulla ruokavaliolla pysy suklaanhimo poissa.

Mutta jos mulle joku ois sillon, vaikkapa pari vuotta sitten, sanonu et tällä tyylillä pysyy suklaanhimo poissa..niin oisin varmaan nauranut. Oon aina pitäny sitä lähinnä itsekuriin liittyvänä asiana, onhan se toki sitäkin, mutta liittyy siihen toki muitakin kehossa tapahtuvia asioita. Ei sitä kyllä voi tämmöstä asiaa uskoa, ellei sitä itse koe.

Suklaanhimoni muuten palaa takaisin, jos alan hiilareita nosteleen. Mulla pitää olla suht alhaisena nuo.

Ja miten siitä suklaan ajattelemisesta pääsi eroon, kun sitä useamman kerran viikossa mussutti? No söin aika paljon aluksi, induktio ainakin mulla on iso apu ollut. Tosin ei tartte välttis niinkään alas laskea hiilareita. Kuitenki ku kokosin päivän syömiset fineliin, niin se olikin soppeli määrä rasvankaristamiseen (liian vähän ylläpitoon).

Ainoa vaan, että aina kun sairastun, niin ruokahaluni on erittäin yksipuolinen ja en välttis saa kurkusta alas muuta ku paahtoleipää. (Mies ei karppaa). Joten tollon on vaaranpaikat monesti..en tiiä mistä tämä hillitön ruokahaluttomuus johtuu. Mutta, aina voi palata kuriin ja karpin nuhteeseen, vaikka söiski pari levyä (tai patukan). Ei se elämä ole pilalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-18 13:24:14 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-03-21 21:52:55
Viestit: 28
Juuri tällaista ketjua kaipailinkin omaan sokerihimooni.
Olen karppaillut pari kuukautta ehkä vähän enemmänkin. Aluksi olin tosi tiukilla ja olo oli mainio, mutta sitten tuli juhlia ja vieraita jne...ja ote alkoi pikkuhiljaa lipsua. Leipää syön palan päivässä, joka päivä en sitäkään. Pastaa, riisiä perunaa en syö. Mutta tummaa suklaata ja jäätelöä on alkanut kulumaan :|
Lähiaikoina olen syönyt puolikkaan fazerin ohuesta tummasta suklaalevystä joka päivä ja lisäksi jäätelöä useita kertoja viikossa.

Mulla on myös sitä aamumasennusta ja se kestää koko päivänkin ja olen tosi ärtyisä. En tiedä liittyykö myös huonoon yöuneen sokerin myötä, mutta tuntuu olevan koko kroppa jumissa ja olo sellainen että veri ei kierrä. Palelee, huimaa ja päätäkin särkee. Tänään on aivan erityisen down-olo :cry: .

Kait se on vain niin että tämä kroppa ei siedä sitä sokeria yhtään. Nyt pitäisi uudelleen rämpiä parempaan olotilaan takaisin. Olen kotona kolmen pienen lapsen kanssa ja sitä energiaa taitaa kulua paljon enemmän kuin kuvittelen. Pitäisi saada niitä rasvoja tarpeeksi ja muualta kuin pelkistä maitotuotteista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-19 23:49:41 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
mun pottu/sokeritesti tuotti tuloksen: ei mimmiin yhtään liikaa hiilaria. Tulos siis helposti ärsyyntyvä, hikoileva ja todella todella pahasuinen eukko, joka ei säästä ketään. juu ei enää kiitos. vaikka ne hiilarit onkin niin ihania, nuppi ei kestä.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-20 11:53:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-27 10:42:54
Viestit: 301
ninni74 kirjoitti:
Jos jotain tekee mieli, niin (oikein addikteilla) siinä ei 10 min tai edes 30 min tunnu missään. Itsellä ainakin tunnin päästä nousi vanhaan aikaan jo raivo, kun yritti kaikin keinoin taltuttaa himoa eikä se sammunut. Tuo 10 ja 15 min lässytys on sitä virallisterveellisten paskan jauhantaa eikä pidä kaikilla todellakaan paikaansa.



Allekirjoitan täysin. Toinen mikä ärsyttää on se, että monesti kun kysytään että millä sen makeanhimon voi sitten sammuttaa, niin käsketään syödä jotain hedelmiä ja peipiporkkanoita... Ei mitään apua minulle ainakaan ollut tuosta neuvosta! Vaikka vetelin omenoita kaksin käsin karkkihimoon, niin karkit ne vaan mielessä pyöri edelleen... :x


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-20 13:14:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-03-21 21:52:55
Viestit: 28
vaikkei ihan täysin pahinta himoa korvaakaan niin mulla parhaiten toimii kerma. Kermavaahtoa reilusti ja vaikka mansikoita niin pysyn taas kaidalla tiellä :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-20 13:26:54 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Liittynyt: 2006-02-09 00:48:42
Viestit: 2822
Karppitar kirjoitti:
Mutta jos mulle joku ois sillon, vaikkapa pari vuotta sitten, sanonu et tällä tyylillä pysyy suklaanhimo poissa..niin oisin varmaan nauranut. Oon aina pitäny sitä lähinnä itsekuriin liittyvänä asiana, onhan se toki sitäkin, mutta liittyy siihen toki muitakin kehossa tapahtuvia asioita. Ei sitä kyllä voi tämmöstä asiaa uskoa, ellei sitä itse koe.
Allekirjoitan taman, se on kuin ihme kun ei enaa tee mieli makeaa. ja sitten makunystyt muuttuu ja alkaa ihmettelemaan etta miten on sellaista edes pystynyt syomaan kun on niin alkon makeaa :wink: :lol:

Ehdotan etta ole tarkka repsujen suhteen, siis ettet ainakaan alussa repsahda koska tulee huono fiilis ja jos on addikti on vaikeaa taas jatkaa. Taa on Wol-juttu taa karppaus, way of life
:D :D :D :)

_________________
Lean body mass is me, fat is ON me.
(Dr Vince Quas)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-20 17:29:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-03-20 23:42:53
Viestit: 159
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Hiilaritietoisten Irti sokerista -oppaasta voi olla apua.
http://www.foorumi.info/hiilaritietoise ... php?t=1021

_________________
Ala-/hyväkarppausta vapaatyylillä tammikuusta 2008.
2010 alkoi raakaruokailun ja superruokien merkeissä.
Tavoitteena kokonaisvaltainen hyvinvointi.


Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-09 00:04:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-12 12:26:26
Viestit: 280
Hei taas pitkästä aikaa kaikki! :)

Olen pahoillani, etten ole tänne tämän parin kuukauden aikana kirjoitellut, mutta se ei tarkoita, että olisin karppauksen unohtanut tai että olisin hylännyt tämän foorumin lopullisesti. Valitettavasti vain lähes ainoa karppaukseen liittyvä asia elämässäni on ollut ajatus, että minun pitäisi (taas) aloittaa karppaus. Syömiset nimittäin ovat menneet vaihtelevasti. Välillä olen saanut muutaman päivän karppina oltua, mutta toisinaan se on sortunut heti ensimmäiseen yritykseen.
Tilanteeni on parempi kuin toukokuussa, jolloin kirjoitin tänne ensimmäisen kerran, mutta sokerihimo ei ole vieläkään kunnolla lähtenyt... Kesäkuu oli, no, ok - sokeria tuli syötyä vähemmän ja pysyin aika hyvin ruodussa. Kesäkuun lopussa minulle sattui kuitenkin eräs ihmissuhteisiin liittyvä juttu ja siinä meni sitten pari päivää karkilla niitä tunteita tukahduttaessa. #-o Juttu kuitenkin ratkesi ja sain väliin taas yhden hyvän karppipäivän - kunnes kaikki sortui. Lähdimme (pe 3.7.) risteilylle ja kolmen päivän ajan syömiseni olivat: hiilaria, hiilaria ja hiilaria!!!!!! :cry: Palattuamme maanantaina kotiin, sama linja jatkui. Maanantaina hirveet hiilarimössöt, tiistaina yritys paremmasta, mutta ei kovin hyvä sellainen ja viimeinen pisara tapahtui tänään: toteutin oikeen kunnon ahmimispäivän. Vastaavaa en ole kokenut sitten viime kevään ja nyt on todella todella paha olo. Henkisesti ja fyysisestikin. Olen äärimmäisen turvonnut, haisen pahalta, minua ei nukuta vaikka kello on melkein 1.00 ja normaalisti nukahtelen jo kymmenen maissa. Olen todella kiukkuinen ja itkettää kaikki.

Olen siis ottanut opikseni ja huomannut, että hiilarit on mulle melkein myrkkyä. Haluan eroon tästä helvetin leipähimosta ja sokerihimosta ja suklaahimosta ja kaikesta. ( Kiitos muuten tuosta Hiilaritietoisten Irti sokerista-oppaasta, oli todella hyvää luettavaa. : )

Minulla vain on pari ongelmaa, joihin olen törmännyt tässä touko- ja kesäkuun aikana karppia yrittäessäni. :(
Ensinnäkin, olen vasta 18-vuotias ja asun vanhempieni luona. Minulla on syömishäiriöhistoriaa, anoreksiaa ja bulimiaa, joista jälkimmäisestä en ole vielä kunnolla päässyt yli (tämänpäiväiset ahmimismätöt esimerkkinä). Tästä syystä vanhempani, erityisesti äitikultani, vahtivat silmä tarkkana syömisiäni ja he suhtautuvat todella epäilevästi, jos sanon etten halua jotain tai aloitan uusia ruokasuunnitelmia. Hän ei oikein ymmärrä ahmimista eikä näe siinä mitään ongelmaa kun "tyttö on taas niin terveen näköinen" jne. Justjuu.... Jos tällä tahdilla lihominen jatkuu, olen vuoden päästä reilusti ylipainoinen. (Normaalipainon alarajoilla olin ennen tätä jättilihomista n.1,5 vuotta eli luuta ja nahkaa olin viimeksi todella kauan sitten). En oikein uskalla selittää vanhemmilleni tästä karppausideasta, koska he eivät ikinä ymmärtäisi sitä eikä heillä olisi aikaa perehtyä. Mitä siis voisin tehdä, että pystyisin syömään eri tavalla ilman, että äiti luulee, että yritän taas saada itseni hengiltä?

Toisekseen, raha. Karppiruokaan tarvittavat jutut ei ole meidän perheen vakio-ostoksia (voita, kermaa, turkkilaista jogurttia, mantelijauhoa, meetvurstia, pähkinöitä ym. harvemmin löytyy meidän varastoista...), eikä oma budjettini missään nimessä riitä siihen, että alkaisin ostamaan itse omat ruokani. Okei, tiedän, että on halvempiakin karppiruokia, mutta en kuitenkaan ole innokas ostamaan itse ruokiani. Ja perhettäni en saa käännettyä karppaajiksi, sen tiedän (he ovat nimittäin kaikin tavoin terveitä ja hoikkia hiilarinmässääjiä jok'ikinen) Miten siis saan tarvittavat ainekset karppiruokiin niukoilla rahavaroillani??

Kolmanneksi. Meidän perheessä aamu alkaa sillä, että keittiöstä tulvii iiihana puuron ja paahdetun leivän tuoksu. Ruoka-aikana on aina lihan lisäksi perunaa/riisiä/pastaa ja kaapeista 24/7 otettavissa jäätelöä, keksejä ja "pientä makeaa". Miten pystyn vastustamaan näitä kiusauksia???? :'(

Neljänneksi. Rakastan liikuntaa. Aina, kun "karppaan" ja liikun, liikunta ei maistu yhtään niin hyvältä kuin hiilaritankkauksella... Kai sekin on totuttelukysymys?

En nyt eritysemmin pyydä mitään vastauksia näihin, mutta ideoita olisi tietysti mukava kuulla.... :) Olen nimittäin todella kyllästynyt tähän hiilihydraattiriippuvuuteeni ja voisin tehdä melkein mitä tahansa, että pääsisin siitä eroon... Ja EN halua sen kaltaisia vastauksia, että "unohda karppaus", koska musta oikeesti tuntuu, että se auttaisi mua tämän sokerijutun kanssa. Jos vaan saisin sen jotenkin kunnolla aloitettua. :( En halua enää yhtään sellaista itkuista hetkeä, jolloin yritän tunkea turvonneen vatsani päälle vielä eilen mahtuneita vaatteita.... :'(

Ps. Kiitos kaikille, jotka on jaksaneet mulle tähän topiciin vastata - anteeksi, etten ole itse enempiä kirjoitellut, mutta kaikkea, mitä olette neuvoneet, olen miettinyt!
Pahoitteluni myös, sillä tästäkin tekstistä taisi tulla hieman sekava, johtuen ehkä myöhäisestä kellonajasta ja armottomasta vitutuksesta.....

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-09 08:57:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7906
En kerkiä montaa lohduttavaa sanaa kirjoittaa, töissä kun näpytän..

Mutta mulle eka asiasta mieleen tullut juttu oli: Olisiko perhepalaverin aika? keskustelisitte ihan aikuisten kesken. Käsittääkseni nuo sun syömishäiriöt ovat jo vanhempien tiedossa? ei siis salaisuus. Keskustelisitte sen pohjalta, että karppaus olisi luonnollinen, ravinteikas ja ahmimishäiriöstä toipumaan auttava ruokavalio, johon tarvitsisi vanhempien tukea ja apua. Kerroit että heillä ei olisi aikaa eikä halua tutustua karppaukseen, toivottavasti kuitenkin halua löytyisi tukea tervehtymistäsi.

ei muuta kuin halaus :smt056 ja tsemppiä uuteen yritykseen!

Toivoopi yksi entinen bulimikko joka pääsi kaikesta eroon vasta karppauksella (ja aikuisena vasta..)

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)