karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 13:05:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-03-14 14:20:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-03-14 14:10:24
Viestit: 16
Noniin! Täältä pesee, koko ikäni olen koittanut laihduttaa ties millä vippaskonsteilla, on painonvartijat sun muut tullu kokeiltua. Siskoni suositteli karppausta ja olenkin sitten tiiviisti roikkunut näillä sivuilla muutaman päivän ajan.

Koitin hieman selailla näitä juttuja täällä, mutta en oikeen löytänyt omille (ehkä hieman hölmöille) kysymyksilleni vastauksia...

Kävin tuossa heti sitten kaupassa, ravasin hyllyjen välejä ja tutkin purkkeja ja purnukoita, missä niitä hiilareita on ja missä ei :)

Esim. tuolla reseptipuolella on ohjeita pizzapohjaan, sämpylöihin ym. Niin kun niihin tarvitaan ruisjauhoja, vehnäleseitä...niissähän on hiilareita? Mikä on sellainen ns. "sallittu" määrä hiilareita vuorokaudessa? Miten voin laskea hiilareiden määrän ateriassani? Tarkoitus olisi siis pudottaa painoa sellainen 15kg. Tällä hetkellä 155 cm ja 70 kg.

Joitakin keskusteluja oli joistakin sämpylöistä, joista joillakin on paino lähtenyt nousuun... Kauhistelen täällä, että rupeenko tässä lussuttamaan jotain juustoa vaan päivät pitkät, että pysyy ne ilkeät hiilarit poissa :) Hehee...

Kuinka nopeasti teillä on tulokset alkaneet näkymään? Kertokaa vähän, että miten aloititte, mitä söitte silloin, oliko vaikeaa ja hankalaa? Miten paino lähti putoamaan?

Mä olen niin menettänyt toivoni tämän mun ylipainoni kanssa, että olis kiva saada paljon jotain tositarinoita, miten muilla on mennyt :) Jos siitä sitten sais itelle potkua enemmän persuuksiin :)

Ja mulla on ihan pienestä vauvasta asti ollut suoli todella huono toimimaan (ruuansulatus on huomattavasti hitaampaa kuin normaalisti), tutkimuksissakin olen käynyt pienempänä... Mulla turpoo vatsa aina ihan mielettömäksi palloksi ja muutenkin kaikki kertyy vatsan alueelle, jatkuvasti kysellään, et monenella kuulla olen. Huoh. Niin onko teillä tuohon turvotukseen auttanut?

Uutta alkua aloitellen...

-A :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-14 14:31:11 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Ihan eka vinkkinä: lue kirja! Joku vaikka Heikkilä, Atkins, Tavi&Salmenkaita tms. Kirja vaan käteen. Tulee selkeämpi kuva.
Toinen kiva vinkki on puoli kiloa rehuja (vähintään) päivässä, puoli kiloa proderuokaa ja rasvaa vähintään 100g mut siis riittävästi päivässä. Näillä pääsee alkuun. Ei ole tarkoitus kokonaan lopettaa kaikkien hiilareiden syöntiä, niitä kun saa kuitenkin kasvikunnan tuotteista, mutta järkevöittää ja tarkkailla niiden saatia ja lähdettä.

Mahan vaivoihin karppaus on enemmän kuin hyvästä! Siitä on hakua käyttämällä luettavissa miljoona viestiä. No ei ihan mut paljon. Ja sitten siitäkin mitä tehdä jos maha ei toimi hyvin.

Tsemppiä alkuun ja oikein hyvää uutta elämää! ps. lue kirja... ;)

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-14 14:33:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-03 12:43:29
Viestit: 55
Tjaa-a. Ensiksi kannattaisi todellakin opiskella ja sen jälkeen "päättää", haluatko ketoositilaan, vai noudatatko ns. hyväkarppausta. Jos haluat vauhdilla alkuun, niin hiilarit max. 20 grammaa vuorokaudessa. Sitten, kun paino on tippunut mielestäsi tarpeeksi, lisäilet hiilareita 5 grammaa per vuorokausi. Tai oikeastaan teet juuri niin kuin hyvältä tuntuu. Jos haluat vauhdikkaasti alkuun, niin unohdat kahden viikon ajaksi karppipizzat ja -sämpylät. Suosittelisin sen sijaan kurkkua tai vihreää salaattia (n. 7dl päivässä), kananmunia, voita, kermaa, pekonia, lihaa, kalaa, kanaa ja reilusti vettä. Myös vitamiinipurkilla kannattanee käydä.

Mutta lähde rohkeasti kokeilemaan, oma linja löytyy kyllä. Kevyttuotteet roskiin, samoin rasvattomat maidot, margariinit yms.

_________________
Jos vähähiilihydraattinen ruokavalio tappaa, tai ainakin tukkii verisuonet, tämä on melko lailla viimeisiä kirjoittamiani viestejä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-14 14:38:37 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-03-14 14:10:24
Viestit: 16
Keskiraskas kirjoitti:
Mutta lähde rohkeasti kokeilemaan, oma linja löytyy kyllä. Kevyttuotteet roskiin, samoin rasvattomat maidot, margariinit yms.


Tosiaan tuon ymmärsin, että ei mitään kevytjorgoiluja eikä muutakaan. Ihmettelen vaan tuota margariinin poisjättämistä ja vaihdosta voihin? Ihan tuo perusvoi ei mulle maistu, mutta margariinia voisin vetää kilokaupalla :P Mikä niissä on erona? Kun ei noissa keijuissa ym. ole hiilareita ollenkaan...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-14 15:19:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-01-04 20:10:43
Viestit: 1348
Jos voi ei maistu niin käytä oliiviöljyä :D Sitä voi lorauttaa leivänkin päälle. Tai maistuuko Oivariini? Sekin on ihan ok valinta karpille.

Oletko tutustunut tuohon Wikiin http://karppaus.info/wiki/index.php?title=Etusivu Tietoa on siellä ehkä vähän sekavasti, mutta kyllä sillä alkuun pääsee.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-03-14 15:23:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-12-21 11:22:25
Viestit: 324
Tässä pari linkkiä margariinista:

viewtopic.php?f=10&t=39133&hilit=margariini

viewtopic.php?f=13&t=37538&hilit=margariini

_________________
Karppaus aloitettu uudelleen 02/2011


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)