karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:21:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 01:00:27 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
Hei kaikki karppaajat :) tarvitsen kipeästi apuanne! (en ole tästä osioista niin varma, mutta luulen, että tämä on sopivin)

Olen 19 vuotias tyttö ja nyt karpannut enemmän ja vähemmän tiukasti KAHDEN VUODEN AJAN, vähän ylikin jopa. Siitä ei ole kuitenkaan näyttänyt olevan mitän hyötyä. Painan siis noin 60kg ja pituuteni on noin 170cm, eli aika normaalit mitat, mutta ulkonäköni ei tyydytä minua ja siksi haluaisin kiinteytyä. Kertokaa siis minulle, hyvät ihmiset, mitä olen tehnyt väärin :( olen aivan täysin epätoivoinen ja hermoraunion partaalla, ja mietin olenko "turhaan" elänyt tällä ruokavaliolla näin pitkään! Siitä on vain tullut tapa jota en ole muuttanut, mutta nyt alkaa hermot menemään... Tulee vaan niin huono omatunto jos syön esim riisiä, perunaa, pastaa tai leipää, koska olen asennoitunut niin, että ne ovat kiellettyjä. Siksi kai olen jatkanut vaikkea mitään tuloksia olekaan näkynyt.

Eli siis; lähes joka päivä pysyn siinä että syön alle 20g hiilareita. Normaali päiväni koostuu seuraavista aterioista:
Aamupalaksi pekonia ja munaa majoneesilla ja vähän kurkkua, tai karppisleipä (itsetehty tai kaupasta ostettu) jonka päällä voita, kinkkua ja juustoa.
Lounaaksi itsetehtyä kukkakaalimuusia ja/tai salaatti, jossa on pinaattia/salaatinlehtiä, juustoa, vähän tomaattia, joskus kinkkua.
Päivälliseksi kanaa yleensä pekonin ja juuston kera ja mahdollisesti lisukkeeksi kukkakaalia tai paistettuja/uunikasviksia (sipulia, paprikaa, parsakaalia, kesäkurpitsaa). Joskus myös syön pihvin, mutta yleensä kuitenkin kanaa.
Välipalaksi saatan jossain välissä syödä karppisleivän, kurkkua, salaatin tms.
Iltapalaksi karppisleipä ja/tai pieni salaatti, tai kurkkua, tai leikkelelautanen.
Jos juon alkoholia, se on yleensä vähän viinaa sekoitettuna sokerittomaan limsaan, eli ei pitäisi sisältää paljoakaan hiilareita. Jopa baarissa tilaan vodkan diettikolalla... harvemmin enää nykyään juon siidereitä, tai jos juon, katson etteivät ne sisällä valtavia määriä sokeria.

Suurinpiirtein näin olen syönyt. Herkuttelen suht usein tummalla suklaalla (yleensä sellaista missä tosi vähän hiilareita, jotain yli 80% vähintään), ja toisinaan syön vähän marjoja tai ruisleipää tai (harvemmin) jugurttia. On tässä välissä toki ollut pieniä jaksoja jolloin olen "unohtanut" karppauksen kokonaan, esim viime lokakuussa kun muutin uuteen maahan söin ensimmäisen kuukauden pastaa, ranskalaisia, pitsaa jne jne, mutta sitten taas siirryin karppis ruokavalioon. Painoni/ulkonäköni ei kuitenkaan muuttunut tuona aikana ollenkaan. Ensimmäinen vuosi oli niin, että söin pääosin nuo päivän ateriat tosi vähähiilihydraattisesti mutta sitten söin siihen lisäksi esim sipsejä ja suklaata. Nyt en ole kuitenkaan aikoihin enää syönyt esim. sipsejä. Tämän vuoden alusta olen noudattanut tuota yllämainittua ruokavaliotani tosi tiukasti, joten viimeistään nyt olisi jotain pitänyt alkaa tapahtumaan!! Ainiin, joskus kirjastossa ollessani olen hyvin nälkäisenä käynyt ostamassa lähikaupasta kolmioleivän, jossa on noin 30-40g hiilihydraatteja, mutta ihan maksimissaan minään päivänä en ole syönyt enempää kuin 100g hiilareita!

Liikun paljon, yleensä 6 kertaa viikossa. Pyrin käymään salilla vähintään 4 kertaa viikossa, sen lisäksi yleensä kerran potkunyrkkeilyssä ja sitten vielä kerran aerobicissa tai vastaavassa jumpassa. Salitreeneinä teen joka toinen kerta yläkropan ja joka toinen kerta alakropan ja lihaksia minulta kyllä löytyy, kunhan ne vaan näkyisi tuon kaiken ylimääräisen alta :( luulisin että pelkästään tuon kaiken harrastamani liikunnan takia rasva olisi lähtenyt, muttei! Vanhempani karppaavat myös ja ovat laihtuneet aivan huimasti, vaikkeivät liiku juuri ollenkaan. Jotkut ystäväni karppaavat myös, kukaan ei yhtä tiukoilla säännöillä kuin minä edes, ja laihtuvat monta kiloa kuukaudessa! Teen siis jotain varmaan todella väärin tai sitten karppaus ei vaan jotenkin tehoa minuun... En periaattessa ole edes niin tarkka kiloista koska varmaan aika paljon minulla nuo kilot ovat lihasta, mutta kunhan kiinteytyisin kuten esim äitini, jolta on lähtenyt lähes kaikki ylimääräinen rasva pois! Turhauttaa lukea miten ihmiset laihtuvat viikoissa karppauksen aloittamisesta, ja osa jättää pois vain vaalean leivän, vaalean riisin ja pastan, ja silti laihtuu kuukausien aikana! Ajattelin, että ehkä ulkopuolisen silmät näkisivät tässä tarinassani jonkun ison aukon tai puutteen, ja toivonkin niin! Kysykää lisäkysymyksiä ja kritisoikaa tai mitä vaan, toivon että saisin hyödyllisiä vastauksia!

Toivottavasti joku jaksoi lukea!!!

edit: muutin tekstiä niin, että on selvää, etten halua välttämättä pudottaa kiloja vaan päästä eroon rasvasta :) elikkä kiinteytyminen on kai se oikea sana ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 01:49:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
Paikkakunta: Undertheboat
No itse söisin aamupalalla, lounaalla ja päivällisellä niin reilusti ja rasvapitoisesti että väli- ja iltapala jäisi automaattisesti pois kun ei vaan ole nälkä. Myös kaikki viljatuotteet kannattaa heivata kokonaan pois, esim ne kaupan karppileivät. Niissä on jopa enemmän gluteenia kuin tavallisissa leivissä. Yleensä leiväntarve kuitenkin poistuu kun syö kunnolliset pääateriat, mutta jos edelleen leipää kaipaat niin syö vain itsetehtyjä.
Alkoholia kannattaa ylipäänsä yrittää vältellä kokonaan, se kun syrjäyttää aina kehossa olleessaan rasvanpolton.
Lukaise vaikka Eenfeldtin ruokavallankumous niin ymmärrät ettet ole turhaan syönyt terveellisesti :D

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 01:52:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
Kiitos vastauksesta :) yleensä syönkin vain omatehtyjä leipiä koska asustelen nykyään Englannissa eikä täältä kaupasta mitään karppisleipää saakkaan... ei toi kuitenkaan varmaan pelkästään siitä johdu ettei paino ole grammaakaan pudonnut :shock:

Ja yliopistossa olen tällä hetkellä ja vielä ensimmäisellä vuodella joten alkoholia tuskin jätän kokonaan pois :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 05:16:44 
Mitoistasi päätellen olet normaalipainoinen ikääsi nähden. Ei karppauksella automaattisesti laihdu alipainoiseksi, vaan kroppa pyrkii siihen painoon, mikä on hyväksi. Karppaus on kuitenkin terveellinen ruokavalio, joten jatka sitä. Liikunnalla saat kiinteyttä kehoon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 06:51:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Karppaus ei ole koskaan turhaa vaan on hyvä syödä terveellisesti. Olet normaalipainossa ja siksi laihtuminen ei ole onnistunut.Karpaamalla kuitenkin kiinteytyy kun syö oikein. Mä vähentäsin syömiskertoja kolmeen. Jäis aikaa rasvapoltolle.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 07:47:36 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
Mä myös suositteln tuota kolme ateriaa per päivä ja gluteeni kokoaan pois ajausta.

Hyvät on kyllä sulla nuo syömiset muuten ja erittäin terveen tuntuinen liikunnallinen elämäntapa. Jatka samaan tahtiin niin pysyy kyllä kroppa kuosissa vaikka loppuelämän =D>

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 07:49:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-01-04 14:00:59
Viestit: 58
Paikkakunta: Tampere
Kuten sanottua, karppaamalla ei ole helppoa laihtua normaalipainon sisällä. Ilmeisesti kroppa hakeutuu luonnolliseen painoonsa, mikä eri ihmisillä sitten vaihtelee.

Etkö ole huomannut mitään muutosta peilikuvassa?

Itselleni tulee koko ajan vaan lisää painoa kun lihakset kasvavat, ja sen näkee kyllä peilistä kun kroppa kiinteytyy. Ylipäätään minusta painon tuijottaminen on ihan turhaa, varsinkin jos sitä ei tosiaan ole paljoa liikaa.

Mutta, tämä taisikin tulla jo sanotuksi edellä. :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 08:31:20 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Itse asiassa - normaalipainon sisällä laihdutettaessa kannattaisi ennemminkin konsultoida mittanauhaa kuin vaakaa.

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 10:34:24 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
^Komppaan! Tässä hyvä esimerkki siitä, että paino ei todellakaan kerro kaikkea: ystävämme sydney-mate.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 11:31:32 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Nirri ja Erihanna sen sanoivat ja linkistä tod. voi katsoa. itse mietin tuota pitkät ajat hh alle 20. Minusta ei kannata pitää niitä hiilareita noin alhaalla pitkään, siitä ei saa mitään lisäarvoa, se on vain aloitus, kuka niin haluaa aloittaa. Kun vähennät leivän syöntiä, lisää kasviksia. Höyrytettyjen ja wokattujen kasvisten kanssa menee rasvalisääkin mausteena. Oliivi-/avokadoöljyä tai voita!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 13:34:02 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
Hei,

kiitos paljon kaikille vastauksista!! Ihan aluksi haluaisin sanoa, että kiitos kun toitte esille tuon kolme ateriaa päivässä, en ollut tullut edes ajatelleeksi sitä! Pitää kokeilla heti :) Iltapala on ollut mulle aika tärkeä, mutta ehkä voisin siirtää päivällistä myöhemmäksi ja söisin vähän enemmän, ettei tulisi sitten enää nälkä.

Mitäs toi gluteeni sitten vaikuttaa, ja missä kaikessa mun syömässä sitä on muuta kun noissa kaupan leivissä? Omatehdyt leivät teen munista, vähähiilihydraattisesta Alpro Soyan jugurtista, gluteenittomasta leivinjauheesta (siksi lähinnä että viimeksi kun ostin sitä, se oli ainoa mitä kaupassa oli heh), mantelijauhosta, vehnäleseistä, pellavansiemenistä, seesaminsiemenistä ja juustosta. Saanko silti jatkaa näiden leipien syömistä? Teen myös välillä muuta ruokaa esim. piirakkaa tätä ohjetta hieman muunnellen, ja sitten syön sitä aamupalaksi ja/tai lounaaksi parin päivän ajan.

Konnasintti kirjoitti:
itse mietin tuota pitkät ajat hh alle 20. Minusta ei kannata pitää niitä hiilareita noin alhaalla pitkään, siitä ei saa mitään lisäarvoa, se on vain aloitus, kuka niin haluaa aloittaa. Kun vähennät leivän syöntiä, lisää kasviksia. Höyrytettyjen ja wokattujen kasvisten kanssa menee rasvalisääkin mausteena. Oliivi-/avokadoöljyä tai voita!


Oliiviöljyä käytän kyllä kun paistan tai laitan uuniin kasviksia :) mikäköhän sitten olisi optimaalinen hiilariraja, ja mitä oikein lisäisin ruokavaliooni? Tuntuisi hassulta tahallaan lisätä hiilareita, kun ruokavalio on aika vakiintunut... ehkä jotain marjoja, hedelmiä tms?

CreepyJanet kirjoitti:
Etkö ole huomannut mitään muutosta peilikuvassa?


En :( Tai no, yläkropassa kun ei juurikaan rasvaa ole niin on huomannut esim hauisten kehittyvän rankan salitreenin ansiosta, mutta ei muuta :( ehkä nyt tuon ateriarytmimuutoksen kanssa voisin alkaa käyttää mittanauhaa ja TOIVOTTAVASTI tuloksia syntyisi ! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 14:03:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-01 10:24:40
Viestit: 466
Rasvahan se on joka pitää nälkää loitolla pitempään. Voi vaan on niin hyvää! Ja just tuossa kukkakaalimuusissa. Vähällä rasvalla ei kai rasvanpoltto onnistu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 14:05:56 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
Sinitiainen kirjoitti:
Rasvahan se on joka pitää nälkää loitolla pitempään. Voi vaan on niin hyvää! Ja just tuossa kukkakaalimuusissa. Vähällä rasvalla ei kai rasvanpoltto onnistu.


Ei pelkoa, rasvaa olen käyttänytkin runsaasti :oops:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 17:39:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Tuo Alpro Soyan jugurti ei taida olla hyvä tuote sillä soija ei ole terveellistä ja nuo vehnäleseeet ovat täyttä myrkkyä VHH-laiselle ja pellavansiemeniäkään ei tulisi kovin paljon käyttää päivittäin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 17:45:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
Peksu kirjoitti:
Tuo Alpro Soyan jugurti ei taida olla hyvä tuote sillä soija ei ole terveellistä ja nuo vehnäleseeet ovat täyttä myrkkyä VHH-laiselle ja pellavansiemeniäkään ei tulisi kovin paljon käyttää päivittäin.


soijasta on jokaisella oma mielipide. Olen kuitenkin maitoproteiiniallergikko, eli kermaa, rahkaa, maitojugurttia jne en voi käyttää, eli soijatuotteet ovat käytössä. Soijatuotteet nimeomaan ovat terveellisempiä, kuin maitotuotteet, ja vaikka sinä jostain syystä ajattelet toisin, en niiden käyttämistä lopeta. Kerros sitten enemmän myöskin miksi vehnäleseet ja pellavansiemenet eivät ole hyväksi? Vanhempani käyttävän molempia ruokiin joita tekevät päivittäin ja ovat laihtuneet kymmeniä kiloja. Olen tietoinen siitä, että pellavansiemeniä tulisi syödä korkeintaan kaksi ruokalusikallista päivässä ja siinä olen pitäytynyt. Niistä saa kuitenkin Omegaa ja muuta hyödyllistä jota en saa muuten mistään.

Ensi kerralla kun kommentoit, muista pistää perustelut mukaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 18:04:57 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Mikä olikaan pituutesi ja painosi?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 18:11:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
els kirjoitti:
Mikä olikaan pituutesi ja painosi?


tuolla aloitusviestissä lukee ... :) noin 60kg, välillä 59, välillä 61, ja pituus 170cm


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 18:13:41 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ok, Miksi ihmeessä haluaisit laihtua tuosta?

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 18:19:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2013-03-17 00:20:29
Viestit: 19
Sekin lukee aloitusviestissä. Ulkonäköni ei tyydytä minua. Rasvaa on paljon reisissä, vatsassa sekä isot jenkkakahvat löytyy. Eivät kaikki 60 kiloiset 170 senttiset ole laihoja...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ei vaan onnistu!
ViestiLähetetty: 2013-03-17 18:23:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Eivät olekaan.
Se ketoo että luut ja lihakset eivät ole ihan kunnnossa eikä sitä että pitäisi laihduttaa :)

Nimmarilla "joskus pömppövatsainen ja joskus hoikaksi kutsuttu täsmälleen samalla kilolukemalla, mutta ihan eri sapuskoilla"

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)