karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 12:41:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-17 14:53:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-01-27 21:22:51
Viestit: 224
Paikkakunta: Helsinki
Haluaisin itselleni laittaa kuvan(avatarin?) tonne vasemmalle, mutta ilmeisesti en voi. En kuitenkaan tiedä keneltä tähän pitäisi kysyä lupa että saan sen sinne :) Ketä on siis sivuston ylläpitäjät? auttakaa avutonta :D

_________________
Sic itur ad astra


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-17 15:05:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 12:56:56
Viestit: 340
Paikkakunta: Tku-Tre puolimatkassa...
Miimi83 kirjoitti:
Haluaisin itselleni laittaa kuvan(avatarin?) tonne vasemmalle, mutta ilmeisesti en voi. En kuitenkaan tiedä keneltä tähän pitäisi kysyä lupa että saan sen sinne :) Ketä on siis sivuston ylläpitäjät? auttakaa avutonta :D


Tuolla ylhäällä kohta: Omat asetukset -> profiili -> Avatar
Siihen sit linkität jonkun kuvan tai lartaat sen koneeltasi...... Kuvan täytyy olla teityn kokoinen eli ei liian suuri, semmoista se ei anna laitttaa... Mutta muuten eipitäisi olla ongelmia eikä keneltäkään tarvitse pyytä lupaa :)

_________________
Possufarmarin vaimo. Meidän perhe syö viljaa vain jalostettuna.... Läskiksi jalostettuna.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-02-17 16:09:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-01-27 21:22:51
Viestit: 224
Paikkakunta: Helsinki
Mutta muuten eipitäisi olla ongelmia eikä keneltäkään tarvitse pyytä lupaa :)[/quote]


Kiitos avusta. =D> Pienen säätämisen jälkeen onnistuin :D jostain tuolta ohjeista luin et ylläpidolta pitää kysyä lupa, et oma kuvan laitto voi olla mahdollisesti lukittuna. Mutta ihanaa nyt minulla on oma keijukainen siellä :wink:

_________________
Sic itur ad astra


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-03 10:41:39 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-04-30 08:41:45
Viestit: 1
Kiitos kovasti tästä. Tällaiselle "pää pyörällä" olevalle aloittelijalle tämä lista toimii loistavana johdantona :)

_________________
The beginning is the most important part of the work -Plato-


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-16 09:27:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-24 13:36:39
Viestit: 4
Kulutan viikossa harjoittelemalla tommoset 3000-4300 kcal.
Olen nyt kokeillut "pakuri karppaamista" heikko kun olen mutta meneekö pahasti pieleen.
Rasva 51%
Proteiini 20%
Hiilarit 16%
Alkoholi eli keppana13%.
harjoittelulla kulutan tommoset 550kcal per päivä.
Eilisen syödyt kalorit oli 1900 ja kulutus 2600
Toissa päivänä syödyt 1300 ja kulutus 2900.
Viikonloppuisin tota alkoholia saattaa mennä reippaasti,maanantaina aloitetaan tiukka linja mutta ilman nälkää.
Kanamunia ja lihaa kuluu, pitkäkestoinen treeni usein aamulla ennen ruokailua esim juoksu tai puntit pikkasen yli tunnin.
Ois kiva saada kommentteja. Kiitokset Pakuri


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2010-02-18 12:03:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-02-07 21:02:41
Viestit: 10
Ywia kirjoitti:
Selvä. Kuulostaa vain niin epätodennäköiseltä, että tuolla menetelmällä laihtuisin 101-kiloisesta vaikkapa 80:een kiloon. :P

Voiko niitä ihania kakkuja, jäätelöitä ja suklaata sitten enää syödäkään? Ja kantsiiko kokeilla edes niitä apteekista löytyviä kromipillereitä?

Meinaan siis... Mulla on ongelmana se, että on joka päivä päästävä ahmimaan jotain makeaa ja epäterveellistä. Ei siis riitä, että syön esimerkiksi carob-jauheesta, vedestä ja murskatuista taateleista tehtyä makeaa mössöä. Jos en saa sitä tiettyä sokeria, hypin seinille, en voi keskittyä mihinkään, tulen vihaiseksi ja kärtyksi.


Ywia, tuo tavoite ei todellakaan ole mikään mahdottomuus.

Ensinnäkin pitää sanoa, että en ole itse karppi, en ainakaan täysiverinen, sillä syön hiilareita (itseasiassa sitä mitä milloinkin mieli tekee) enkä siitä tunne suurempaa surua. Liityin lähinnä tälle foorumille koska vaimoni on karppi, lähinnä laihtumistarkoituksessa.
Tuosta laihtumisesta karppaamisen avulla voin sanoa sen verran, että uskoisin sen onnistuvan, etenkin karppaamisella, joka toimii ihan aikuistenkin oikeasti. Omakohtaista kokemusta tietenkään ei ole, mutta voin sanoa tuota vaimoa katsellessani, että joko se laihtuminen on karppaamisen ansiota, tai sitten ne on ne pienet kääpiöt (jotka asustaa ihon alla) ovat päättäneet perustaa läskipohjakenkä-tehtaan ja hakevat sitä toimintaansa varten raaka-aineita vaimostani.
Itse olen nyt pudottanut painoa parikymmentä kiloa (4.12.2009 paino oli 96.6kg, 14.2.2010 painoin 76.4kg) jättämällä karkit, sipsit ja kaljan pois. Syön edelleen (satunnaisesti) perunaa, vaaleaa pastaa, kerran viikossa pizzaan, silloin tällöin suklaakakkua jne. (tosin en noitakaan viimeksi mainittuja mitään älytöntä määrää kerralla). Liikuntatottumuksiani en ole muuttanut (syystä että en hirveämmin voi niitä muuttaa), oikeastaan ainoa isompi muutos ruokailutottumuksissa on, että nykyään syön silloin kun tuntuu sille, ja sen verran että ei ole nälkä. On kummasti helpompi olo verrattuna aiempaan, jossa krapulassa esim. saatoin helposti tempaista pussillisen sipsejä, puolen peltiä itse tehtyä pizzaa, karkkia ja huuhdella sen alas limpparilla. Tällä hetkellä moinen yhdistelmä tuntuu lähinnä hyvin, hyvin ikävälle.

Joten jos minä pystyin siihen, kyllä sinäkin Ywia siihen pystyt, täältä saa varmasti oikein mainiota infoa, apua ja tukea tuossa painonpudotus- (ja siinä tärkeimmässä eli) painonhallinta-asioissa. Eikös se yksi syy siihen ole, että tämä foorumi ylipäätään on perustettu? =P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-21 23:18:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-20 07:33:33
Viestit: 221
Paikkakunta: Uusimaa
heippa. minulla olisi kysymys kalorimääriin. kuinka paljon kannattaa tuijotella kaloreita, kun siirtyy hyvin hiilaripitoisesta ruokavaliosta ala-hyväkarppaamiseen?
olen vasta viikon karpannut ja kaksi viikkoa laihduttanut naikkonen. eli täysin noviisi näissä asioissa..
ennen tätä karppausta kalorini pyörivät 1200-1500 kcal tietämillä ja nyt viime päivinä kalorini ovat huidelleet yli kahdessa tuhannessa kalorissa! laihtuuko tällä määrällä? :shock: kaikki entinen laihdutustietouteni sotii tätä suurikalorista ruokaa vastaan. Olen pitänyt hiilarit suht alhaalla, tänään on hiilarit siinä noin 67g, eilen hujahti yli sataan kun herkuttelin 1.5 rkl hunajalla. pyrkimys on tietenkin olla käyttämättä hunajaa laisinkaan.

eilen aamulla vaaka näytti kiloa vähemmän ja menin äsken (klo 18.00) vaa'alle ja se taas näytti että olisin lihonut kolme kiloa. tiedän, ei kannata käydä joka päivä vaa'alla.

olisi mukava jos saisin tähän päätäni suuresti askarruttavaan kysymykseen.

kiitos paljon! :smt052

_________________
Carppi diem!
lapsemme syntyi e-amerikassa 5.2.2010
5.2.2010 109kg
27.12.2010 97kg
15.1.2011 93.3kg
20.1.2011 90 kg
2.2.2011 88kg


Ruokapäiväkirja
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=50843&start=0[/color]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-22 00:10:12 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Lihoa ei voi päivissä, eikä oikein laihtuakaan, jos tarkoitat rasvan katoamista kehosta, mutta nestetasapaino voi heitellä rajustikin.
Ja kyllä täällä on niitäkin, jotka laihtuvat aivan laskennallisilla ylikaloreilla, joten syöt sen verran, että nälkä ei ole koko ajan. Ja mikä kiire? Jos kuukauden katsoo, et lähteekö tapahtumaan mitään ja sen aikaa antaa keholle hyviä rakennusaineita niin paljon kuin se kaipaa?
Ja se vaaka, sen käyttö on turhaakin turhempaa pahan mielen aiheuttajaa, joten nyt vaaka kaappiin, mittanauha esiin ja mittoja ottamaan. Sitten vielä etsit jonkin tavoitevaatteen ja katsot peiliin ja mahdollisesti vielä kuvia todisteeksi. Sitten stressittä karppailet, et käy siellä vaakalla pilaamassa päivääsi ja kas, muutoksia tapahtuu kuitenkin. Kuukauden kuluttua voit kaivaa vaakan kaapista sen jälkeen kun olet sovittanut tavoitevaatetta, katsonut uutta ja vanhaa kuvaa vierekkäin ja mitannut mitat uudelleen. Aikamoisia ylläreitä on ihmisillä tullut kun painoa ei ole tippunut tyyliin yhtään, mutta senttejä on voinut kadota kymmeniä. Suosittelen kokeilemaan!
Ja tervetuloa!

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-22 05:56:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
taikapöllö kirjoitti:
olen vasta viikon karpannut ja kaksi viikkoa laihduttanut naikkonen. eli täysin noviisi näissä asioissa..
ennen tätä karppausta kalorini pyörivät 1200-1500 kcal tietämillä ja nyt viime päivinä kalorini ovat huidelleet yli kahdessa tuhannessa kalorissa! laihtuuko tällä määrällä? :shock:

Hyvinkin voi, VHH'lla ja varsinkin ensimmäiset kuukaudet.

Ja kun voi, niin on paermpi opetella syömään muutenkin se parituhatta kaloria kunnon ruokaa, pysyy kroppakin paremmassa kunnossa. 2000 kcal on sitäpaitsi edelleenkin alakanttiin jopa keveitä töitä tekevälle feminiinille, jos katsoo kalorimääräsuosituksia ajalta ennen hiilarivallankumousta.

Syitäkö?
Alussa hiilareille tottunut kroppa vähän tuhlaa energiaa, opetteluhommissa.
Ja myöhemminkin hiilareiden vaihto valkuaiseen tai rasvaan antaa tutkitustukin pienen metaboolisen edun (arvio 100-300 kaloria per päivä), jonka avulla mm ruumiinlämmön, lihasmassan, erilaisten kalliiden kudosten (mm suolisto) ja ihon/hiuksten/kynsien ylläpito onnistuu paremmin kuin niukkahivenisillä hiilareilla.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-22 13:36:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-20 07:33:33
Viestit: 221
Paikkakunta: Uusimaa
Kiitoksia paljon vastauksista! Toivat vähän selkeyttä.
Olisi pitänyt kirjoittaa, että olen pienen vauvan kotiäiti, joten mun kulutus on aika vähäistä, käyn 3-4 kertaa viikossa hölkällä ja päivisin käyn rattaiden kanssa kävelyllä.
Asumme mieheni ja vauvamme kanssa Etelä-Amerikassa, pienessä kaupungissa päiväntasaajalla ja en ole vielä tähän mennessä löytänyt mittanauhaa. Parin kilsan päässä on afrikkalainen vaate- ja kangaskauppa, jospa ompelijalta voisin käydä kyselemässä mistä sellaisia saa.

Hyviä huomioita vähähiilarisesta ruokavaliosta; aivot skulaavat mielestäni paremmin! :smt045

_________________
Carppi diem!
lapsemme syntyi e-amerikassa 5.2.2010
5.2.2010 109kg
27.12.2010 97kg
15.1.2011 93.3kg
20.1.2011 90 kg
2.2.2011 88kg


Ruokapäiväkirja
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=50843&start=0[/color]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-22 14:34:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-01 12:56:56
Viestit: 340
Paikkakunta: Tku-Tre puolimatkassa...
Parilla eurolla varmaan joku täältä mittanauhan sulle lähettää ;)

_________________
Possufarmarin vaimo. Meidän perhe syö viljaa vain jalostettuna.... Läskiksi jalostettuna.....


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-22 23:39:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-20 07:33:33
Viestit: 221
Paikkakunta: Uusimaa
No vitsi, sepä olisi mukavaa. :smt055

_________________
Carppi diem!
lapsemme syntyi e-amerikassa 5.2.2010
5.2.2010 109kg
27.12.2010 97kg
15.1.2011 93.3kg
20.1.2011 90 kg
2.2.2011 88kg


Ruokapäiväkirja
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=50843&start=0[/color]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-03 09:23:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-24 22:44:03
Viestit: 144
RASMU THE RASVANAHKA TÄS HEI....

Siis ihan hirveetä, mun naama kiiltää ja pukkaa rasvaa ulos ihan mieletöntä tahtia :D?
Aamulla kun mieheni mut näki niin kysyi olenko käynyt jossain kiillottamassa itseni :lol:

Toivottavasti tämä on hyvä, ja kertoo jostain aineenvaihdunnan nopeutumisesta, mutta toivottavasti tämä ei ole aivan jatkuva oire! Niin, ja kamala finni oli tullut otsaan!! Mut jospa tää iho tästä..

En löytänyt keskusteluja ihon muutoksista. Moni sivusi että on parantunut jne, mutta kukaan ei ole kertonut tihkuvansa rasvaa :D

Siis näytän ihan kauheelta :D mutta toki peseminen auttaa :)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqluuNL/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-03 10:05:08 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Alussa voi pukata enemmän rasvaa kun kroppa säätää niiden hormonien kanssa, mutta tiedä häntä että jatkuuko. Varmaan voi, ja jos vielä käyttää naamarasvoja niin se voi olla sisäisen rasvaamisen kanssa yhteensä liikaa, ehkä? Mulla on itse asiassa akne helpottanut, mutta kyllä se aina PMS:än myötä tulee takaisin enkä vieläkään voi laittaa naamaan mitään rasvoja ilman että tulee hirveitä megafinnejä, sen verran rasvainen ihoni on jo luonnostaan. (Tässä kolmikymppisenäkin kysytään Alkossa papereita kun olen lyhyt ja naama kukkii menkkojen alla kuin teinillä...) Mutta kyllä se reipas rasva ihon kuntoa parantaa ja mulla on alkanut myös hiukset kiiltämään enemmän, mikä on ihan mahtava juttu.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-04 09:41:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-22 10:28:44
Viestit: 307
Mitä öljyä kannattaisi käyttää? Olen huomannut että rypsiöljy ei ole kovinkaan suuressa suosiossa, mikä sitten olisi parempi? :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-04 09:46:51 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55976
Paikkakunta: Kerava
Milse kirjoitti:
Mitä öljyä kannattaisi käyttää? Olen huomannut että rypsiöljy ei ole kovinkaan suuressa suosiossa, mikä sitten olisi parempi? :)


Oliiviöljy ja kookosöljy ovat suositeltavampia käyttää kuin rypsi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-04 11:15:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-23 11:44:59
Viestit: 806
Osaisiko joku neuvoa töihin kätevän evään, joka olisi suht' pieni, eikä hirveä kaloripommi? Tarkoitan nyt, että haluaisin töissä syödä kevyesti, koska mulla ei silloin ole hirmuinen nälkä (syön aamulla paljon), mutta jokin pieni juttu tasapainottaisi energiansaantia. Normaalisti syön kuitenkin klo 7.15 ja seuraava ateria on klo 19-20. Tämä väli menee periaatteessa hyvin, mutta napostelen purkkaa siinä välissä ja nyt totesin, että pieni helppo eväs auttaa purkkanaposteluun. ;) Pari palaa tummaa suklaata on testattu - haluaisin kuitenkin jotain muuta.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-05 04:46:19 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Paikkakunta: Lahti
Pähkinöitä ja/tai juustoa. Kannattaisi kyllä noin pitkän päivän aikana vetää enemmänkin prodeja ja rasvaa, jolloin leipäjuusto lienisi hyvä idea.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-05 11:31:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-23 11:44:59
Viestit: 806
Millä nimellä löytyisi ravintosisältöä kaupoissa irrallaan myytävistä avomaankurkuista (?)? Haluaisin tietää niiden hiilaripitoisuuksia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-05 11:53:41 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
No jos normikurkussa on alle 2g ni veikkaan ettei niissä avomaankurkuissa ole yhtään sen enempää... :roll:

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)