Ywia kirjoitti:
Selvä. Kuulostaa vain niin epätodennäköiseltä, että tuolla menetelmällä laihtuisin 101-kiloisesta vaikkapa 80:een kiloon.

Voiko niitä ihania kakkuja, jäätelöitä ja suklaata sitten enää syödäkään? Ja kantsiiko kokeilla edes niitä apteekista löytyviä kromipillereitä?
Meinaan siis... Mulla on ongelmana se, että on joka päivä päästävä ahmimaan jotain makeaa ja epäterveellistä. Ei siis riitä, että syön esimerkiksi carob-jauheesta, vedestä ja murskatuista taateleista tehtyä makeaa mössöä. Jos en saa sitä tiettyä sokeria, hypin seinille, en voi keskittyä mihinkään, tulen vihaiseksi ja kärtyksi.
Ywia, tuo tavoite ei todellakaan ole mikään mahdottomuus.
Ensinnäkin pitää sanoa, että en ole itse karppi, en ainakaan täysiverinen, sillä syön hiilareita (itseasiassa sitä mitä milloinkin mieli tekee) enkä siitä tunne suurempaa surua. Liityin lähinnä tälle foorumille koska vaimoni on karppi, lähinnä laihtumistarkoituksessa.
Tuosta laihtumisesta karppaamisen avulla voin sanoa sen verran, että uskoisin sen onnistuvan, etenkin karppaamisella, joka toimii ihan aikuistenkin oikeasti. Omakohtaista kokemusta tietenkään ei ole, mutta voin sanoa tuota vaimoa katsellessani, että joko se laihtuminen on karppaamisen ansiota, tai sitten ne on ne pienet kääpiöt (jotka asustaa ihon alla) ovat päättäneet perustaa läskipohjakenkä-tehtaan ja hakevat sitä toimintaansa varten raaka-aineita vaimostani.
Itse olen nyt pudottanut painoa parikymmentä kiloa (4.12.2009 paino oli 96.6kg, 14.2.2010 painoin 76.4kg) jättämällä karkit, sipsit ja kaljan pois. Syön edelleen (satunnaisesti) perunaa, vaaleaa pastaa, kerran viikossa pizzaan, silloin tällöin suklaakakkua jne. (tosin en noitakaan viimeksi mainittuja mitään älytöntä määrää kerralla). Liikuntatottumuksiani en ole muuttanut (syystä että en hirveämmin voi niitä muuttaa), oikeastaan ainoa isompi muutos ruokailutottumuksissa on, että nykyään syön silloin kun tuntuu sille, ja sen verran että ei ole nälkä. On kummasti helpompi olo verrattuna aiempaan, jossa krapulassa esim. saatoin helposti tempaista pussillisen sipsejä, puolen peltiä itse tehtyä pizzaa, karkkia ja huuhdella sen alas limpparilla. Tällä hetkellä moinen yhdistelmä tuntuu lähinnä hyvin, hyvin ikävälle.
Joten jos minä pystyin siihen, kyllä sinäkin Ywia siihen pystyt, täältä saa varmasti oikein mainiota infoa, apua ja tukea tuossa painonpudotus- (ja siinä tärkeimmässä eli) painonhallinta-asioissa. Eikös se yksi syy siihen ole, että tämä foorumi ylipäätään on perustettu? =P