karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2019-11-19 03:23:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-02-09 06:44:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-02-05 16:52:02
Viestit: 25
Paikkakunta: Turku
saaraleena kirjoitti:
Lisaksi yksi naista haluttaessa:

§ 10-20 oliivia
§ puolikas avocado
§ puoli pienta kuppia soured cream
§ pieni kupillinen kermaa



Nämä ohjeet näyttävät vaihtelevan kirjasta toiseen. On hyvä, että näitä käsitellään täällä. Minulla on kirja uusimmasta päästä ja se väitää, että kermaa saa muka käytää 3-4 rkl/pv. No, tosin en ole noudattanut ohjetta, koska maito on kiellettyjen listalla. :wink:

Lisäksi tuo Atkinsin kotisivu on ankea ihmiselle, joka käsittää sujuvasti vain suomea, joten tulkattua tekstiä on mukavampi lukea. :roll:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wcGbvTt/]Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-09 07:41:14 
Tehanu kirjoitti:
Krisu, jos homma toimii sen tarkemmin laskematta, niin sitten ei tarvitse laskea. :) Eli kun vähän perehtyy mikä on ok, mikä sisältää minkäkin verran hiilareita ja miettii sit päivän mittaan sitä kokonaissaantia vähän, niin kyllä se siitä.

Itse en ole laskenut kuin välillä, vähän tarkistaakseni kun tuntuu, että syömishimo iskee (korkeilla hiilareilla / huonoilla hiilareilla tulee sellainen pupeltamishimo). Muuten olen vaan miettinyt, että mitä syön ja syönyt sen verran kuin sopivalta tuntuu. En yritä enää edes laihduttaa, raskauden ajan ylikilot on jo viskattu jorpakkoon, mutta silti tuntuu, että pikkuhiljaa paino hilaa alaspäin... Mut no, vielä pari kiloa on varaa.

Mun mielestä on hyvä opetella vähän ruoka-aineita, mitkä on hyviä karpille, ja sitten mennä fiiliksen mukaan jos se toimii. Tietysti jos paino ei laske tai jopa nousee, tarttee tehdä vähän tarkempaa syyniä syömisistään.


Asiaa. Tuo hh-määrän säätely oman syömähimon suhteen toimii. Aina niin himoitsemani 0-hh-juustonkin kanssa alkaa tulla nyt yllättäen toimeen kun vähensi muiden ruokien yhteenlaskettua hh-arvoa :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-09 14:34:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-02-08 11:56:14
Viestit: 571
Paikkakunta: Tampere
neljäs päivä menossa ja tuntuu, että meen vielä enemmän sekasin kun luen näitä...Eikö kanaakin saanu syödä niin paljon kun halus? Tai siis siihen asti että on kyllänen..kun en nähny sitä tossa alun listalla ollenkaan...Oonko siis erehtyny?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-09 19:50:44 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-02-05 16:52:02
Viestit: 25
Paikkakunta: Turku
Hmm.. minulla on samat ohjeet, kun sulla. Liha, kana, kala ja kananmunat ovat vapaata riistaa. Ei tingitä niistä :wink:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wcGbvTt/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-09 21:36:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-05 09:40:23
Viestit: 479
Paikkakunta: Helsinki
Marie, kyllä voi syödä kanaa vapaasti.
Voit syödä lihaa, kalaa, kanaa, munia, katkarapuja vapaasti.
Jos olet rohkeasti aloittanut alle 20 g hh-lla, joudut
opettelemaan hh:määrät. Fineli.fi kertoo sinulle ne.
Takuulla on alussa hankalaa..

Mutta jos aloitat jättämällä leivän, perunan, makaronin, sokerin pois,
ja korvaat ne proteiinilla ja rasvalla, pääset huomattavasti
helpommalla. Silloin voit todellakin nauttia hyvin vapaasti
kaikkea muuta ruokaa.
Toivottavasti olet jälkimmäisellä linjalla,koska jos laihdutus on
motiivisi, ei alle 20 g ole sille edellytys :wink:
Suo itsellesi aikaa opetella tämä homma, muuntelet
myöhemmin jos ja kun on tarvis
Tsemppiä, tää on kivaa ja helppoa!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-11 09:56:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-02-08 11:56:14
Viestit: 571
Paikkakunta: Tampere
Kiitos avusta...Oon syöny kanaa..ja jättäny just makaronit, perunat, leivän yms.pois...Oon toki vähän laskeskellutkin ettei paljon menis yli 20, mut ihana kuulla ettei se maailmaa kaada jos vähä yli menee...Mulla on kokkikoulu ajoilta semmonen ruoka-aine taulukko kirja..siitä löytää kyl melkein kaikki..Mut en oo kyl sitä vielä paljoo lukenu... :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-11 09:59:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-02-08 11:56:14
Viestit: 571
Paikkakunta: Tampere
Piti vielä laittaa, että vesimelonissa on hh 6,0g/100g...Neela tossa aikasemmin sitä kyseli....


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-12-26 16:01:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-12-26 15:35:18
Viestit: 27
Tämä oli erittäin valaiseva :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 11:02:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-05-07 13:13:44
Viestit: 39
Paikkakunta: Helsinki
Kasvissyöjänä syön aika paljon soijarouhetta päivittäin, joten mihinkäs se tuolla listalla menee?

Kyselee amatööri. :roll:

_________________
Raskauskilojen karistamista ja verensokeritasoittelua


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-23 14:50:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-23 14:02:14
Viestit: 60
Valaiskaapa aloittelijaa. Eli siis nuo ruoka-aineet käytössä ensimmäisen kahden viikon aikana? Olisiko jotain ns. valmista listaa siitä eteenpäin mistä olisi helppo vain yhdistellä?
Idea on iskostunut aivojuureen, mutta vielä olisi pikkuisen epäselvää, että kuinka paljon sitä protskua voi päivässä nauttiakkaan, kuinka paljon öljyä tms..? Tosin tökkii jo tämän päiväinen ruokavalio joka sisälsi salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, 2 kananmunaa, broilerin jauhelihaa, puolipakettia pekonia.. Olenkohan ihan hakoteillä.. Illala kumminkin odottaa kuntosali.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-23 15:17:22 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
Dakis kirjoitti:
Eli siis nuo ruoka-aineet käytössä ensimmäisen kahden viikon aikana? Olisiko jotain ns. valmista listaa siitä eteenpäin mistä olisi helppo vain yhdistellä?

Mielestäni yksinkertaisinta on aluksi oppia hahmottamaan, mistä mikäkin ruoka-aine suunnilleen koostuu. Sen jälkeen pystyy näkemään saman tien eri resepteistä miten hyvin ne sopivat itselle. Alku siis hankalaa, mutta helpottaa nopeasti.

Onnistuneen ruokavalion perusta koostuu suuresta joukosta käytännöllisiä ja mieluisia ruokia, joita syömällä pysyy kaikin puolin hyvässä kunnossa. Kerää vähitellen itsellesi sopiva kokoelma herkullisia ruokareseptejä. Niiden avulla mm. ruokaostosten teko helpottuu, kun ei tarvitse enää kaupassa miettiä mitä ostaa ja mikä maistuisi minkäkin kanssa.

Lainaa:
Tosin tökkii jo tämän päiväinen ruokavalio joka sisälsi salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, 2 kananmunaa, broilerin jauhelihaa, puolipakettia pekonia.. Olenkohan ihan hakoteillä.. Illala kumminkin odottaa kuntosali.

Hyvältähän tuo näyttää päällisin puolin. Pekonissa on suolaa, ilman sitä olisi suolan saanti voinut jäädä turhan vähäiseksi. Salaatin, kurkun ja tomaatin kanssa käyttäisin kylmäpuristettua oliiviöljyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-23 16:03:15 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-23 14:02:14
Viestit: 60
Kiitos Chiman! Olen tältäkin saitilta lueskellut kuinka jengi hörppii öljyä teehen lisättynä.. Kuulostaa varsin hämärältä ja se toikin kysymyksen mieleen, että kuinka paljon sitä öljyä oikein päivässä pitää nauttia ja miksi sitä pitää tuolla tavalla nauttia.. Luulin, että ruuanlaitossa käytetään öljyä ns. "surutta", maalaisjärjellä ajateltuna 2-4rkl päivästä riippuen ja tosiaan, ruuanlaiton yhteydessä.

Pääsenkö pitkälle ajatuksellani: Syön itseni kylläiseksi protskulla ja kasviksilla unohtaen viljatuotteet, sokerit, pastat, riisit, perunat. Vai pitääkö alkaa tarkkaan laskemaan kasvisten sekä proteiinin määrät? Bongasin myös ohjeen jossa puhuttiin sopivan proteiinin määrän olevan päivässä 0,5g*paino kilo, eli minun tapauksessani 67kg*0,5g=33,5g :shock: Mitä en nyt ymmärrä ..?

Kaloreiden laskeminen on minulle tuttua puuhaa. Laihdutin 18kg raskauskiloja tällä tavalla vuoden alusta alkaen. Takaisin on kumminkin tullut 5kg ja tavoite painosta puuttui vielä -7kg. Eli tällä hetkellä elämäntapa remontti käynnissä ja pudotettavana se 12kg, sen jälkeen ylläpitoa. Eiköhän ne reseptit tule tutuiksi tälläkin saralla :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-23 16:16:44 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
Joku lisää kookosöljyä (kiinteää huoneenlämmössä) teen tai muun lämpimän juoman joukkoon. Ei se hassummalta kuulosta, vaikken moista harrastakaan.

Proteiinissa lähtisin grammasta per ihannepainokilo. Hyvin alhaisilla hiilareilla vähän enemmänkin, koska proteiinin tarve lisääntyy silloin.

Rasvojen suhteen hyvä perusohje on "luonnonrasvoja monipuolisesti" eli rasvaa kaloista, lihasta, kananmunista, kasviksista (esim. avokado, pähkinät, mantelit, siemenet), maitotuotteista ja miksei sopivasti pulloöljyistäkin. Kokonaismäärä voi olla jossain 100 gramman tienoilla.

Laskemiset jättäisin vähemmälle. Kerran tai pari se voi olla hyvä tehdä päivittäisistä syömisistä uteliaisuuden ja kokonaiskuvan vuoksi.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-23 23:38:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-10-23 14:02:14
Viestit: 60
Kiitos jälleen!

_________________
Kuva


~My heroes have always killed cowboys~


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-11-03 23:56:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-11-03 23:38:43
Viestit: 4
Täällä olis yks alottelija taas... Nyt on menossa Atkinsin induktiovaihe ja siitä kolmas päivä. Oli pakko rekisteröityä tänne, että saan kysyttyä parit kysymykset:

1. Meneekö ihan metsään, jos otan hiilarit melkein mistä vaan, kunhan lasken että jää siihen noin 20 grammaan?? Mulla hiilarinlähteitä on kurkku, kaali, sipuli, paprika, pähkinät. (+hiukan vedin maitorahkaa) Onko noudatettava noita kiellettyjen ja sallittujen aineiden listoja?

2. Miksi ei saa syödä esim oliivia ja avokadoa samana päivänä? Mennäänkö taas metsään kun olen syönyt kaiken lihan lisäksi pähkinöitä, avokadoa, oliiveja ja hiukan kermaa?

3. Miksi jossain luki, ettei pähkinät kuulu tähän ensimmäisen parn viikon ajalle??

Kysymyksillä haluan helpottaa tätä syömistä. Ainakin alussa aion laskea syömiset aika tarkkaa, että oppii. Mun mielestä kaikki olis niin helppoo, jos kattoisin vaan, että hiilaria tulee oikea määrä ja proteiinia ja rasvaa tarpeeksi... Mutta sitten on olemassa nää kaikki sallitut ja kielletyt aineet...

Yks kysymys vielä... Mulla on nimittäin sydän siirtynyt vatsaan... Suoli siellä siis jotenkin oireilee. Sama vaiva oli eilen illalla, mutta aamulla oli taas kaikki ok. Nyt illan tullen taas alavatsan vasemmalla puolella tuntuu tasaista tykytystä, niinkuin sydän siellä hakkais... Mietin, kertooko oire siitä että suomi toimii vai ei toimi? Onko tämä mahdollisesti "normaalia" ja millähän tästä voisi päästä eroon?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-11-04 07:27:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-02 13:59:26
Viestit: 109
EI JUMALAARE!! Just joo, mikäköhän nyt sitten on oikein? #-o

Kaikki kirjat toitottaa eri määriä ja nyt vielä tämäkin lista. Atkinsin Dietti -kirja sanoo induktiokohdassa "näistä kolme annosta" on yksi annos esim. kiinankaali 75g, paprika 125g. Oikein punnitsin keittiövaa´alla ja tuohon paprikamäärään meni kokonainen isohko paprika (siis tämä kertaa kolme jos korvaisi kaikki annokset paprikalla), kiinankaalta tuli yhteen annokseen IHAN TÄYSI LAUTASELLINEN (ja täällä oli listassa kourallinen...). Lisäksi esim. kurkku puuttuu tuosta (tuli yllärinä että oli täällä listassa - ihanaa, koska tykkään kurkusta!). Ja kukkakaali 100 g on punnittuna kyllä pikkusen enemmän kuin täällä listassa ilmoitettu.

Sitten taas Atkinsin uusin painonpudotusohjelma -kirja sanoo, että 20g hh koostuu keskimäärin 170g salaattivihanneksia (ööö, entäs ne paprikat...).

En nyt jaksa naputella enempää esimerkkejä, mutta kysymys siis kuuluu:
MITÄ OHJEITA NYT SITTEN NOUDATETAAN? Oon ihan pihalla... :shock:

Onko tää täällä mainittu lista hyvä? Otanko sen käyttöön? Eli toisin sanoen kun tähän asti on mennyt se iso lautasellinen sitä kiinankaalta niin vaihdanko kouralliseen? On meinaan vähän eroa vedänkö esim. ton ekan kirjan mukaan 2 isoo lautasta kiinankaalta ja kokonaisen paprikan kun kaksi kourallista kiinankaalta ja puolikkaan pienen paprikan... #-o


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2008-11-04 11:34:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-11-03 23:38:43
Viestit: 4
Hei verta!!

Ehkä fiksuinta on, jos vaan noudatat sitä sääntöä (noin) 20 g hh, koska sehän nyt varmasti on oikein koska se joka paikassa mainitaan. Punnitset sillä keittiövaa'alla paljonko vaikka se kiinankaali painaa ja lasket sille hiilarit. Finelistä löydät hiilarimäärät, tai sitten lasket ne jollain netin kalorilaskurilla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-11-04 11:39:54 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Paikkakunta: Helsinki
Ja kunhan käyttää yhtä ohjetta kerrallaan, eikä sekoita niitä, niin on aika turvallisilla vesillä. Siis esim. salaatissa on 2g hh/100g, joten kokonaisuuden kannalta on yksi hailee syökö sitä 100g vai 200g päivässä.

Niiden kourallisten jne. mittojen tarkoitus ohjeissa on ollut varmaakin helppous, ettei tulisi paineita ja tarvetta punnita kaikkea.

Ihan yhtä hyvin niitä tuloksia pitäisi tulla oli se hh määrä päivässä sitten 15 tai 25g.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: 2008-11-20 18:57:36 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2008-11-15 23:43:37
Viestit: 44
Paikkakunta: Helsinki
Soleda kirjoitti:
Kasvissyöjänä syön aika paljon soijarouhetta päivittäin, joten mihinkäs se tuolla listalla menee?

Kyselee amatööri. :roll:



Sama kysymys on auki minullakin. Anyone?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-11-20 19:10:30 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9157
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
^Soijarouhe, keitetty, 100 g: 139 kcal - 17,6 g/hh - 14,7 g/p - 0,9 g/r, eli hiilareita enemmän kuin perunassa, joten eipä taida Atkinsin induktioon soveltua.

muoks. Oikaiskaa, jos olen väärässä, mutta olen siinä uskossa, että Atkinsin induktio soveltuu kasvissyöjälle aika huonosti. Eikös kasvikunnan proteiininlähteissä ja maitotuotteissakin, jos niitä käyttää, tule väkisin noita hiilareita aika tavalla mukana?

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)