karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 07:28:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-07 12:10:52 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Pappa, olet ihan oikeassa ja hyvä muistutus =D>

Minä tarkoitin lähinnä sitä, että kun alkuvaiheessa sitä tietoa niin kovasti haluaa (ja nopeasti) niin miksei sitten voi käyttää tuota listaa, mikä kuitenkin on kirjasta.

Vaikka kuinka lukisi niitä kirjoja (niinkuin pitääkin!) niin silti tulee epäuskon hetkiä. (Eikös tämä ollutkaan vertaistukifoorumi 8-[ )

Ja jos lista olisi ihan "suomikarppia", niin mikäpäs sen parempaa...ainakin sitä Varpun ja Ilkan kirjaa odotellessa :wink:

enhän minä ole mikään ketään neuvomaan, mutta sympatiseeraan kyllä aloittelijoita


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-07 16:29:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2005-08-06 07:06:15
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Luin tänään uusimman Atkinssin kirjan(kuoleman jälkeen julkaistu). Kasvisten listalta löytyy myös kaali..
Samalla kuitenkin juustot on rajoitettu induktion osalta 85-115g, koska "kaikissa juustoissa on jonkin verran hiilihydraatteja". Luulin juuri ostaneeni Goudaa, jossa hiilarit 0g :shock: Induktiossa kielletty kokonaan raejuusto ja leipäjuusto!!! Miten käy välipalojeni?
Vielä kermasta ja avokadosta... Uudessa kirjassa ne on aivan eri listoilla. Erikoisruokina mainitaan oliivit(10-20) ym, ei kermaa. Sen sijaan Kerman vaihtoehtona on smetana (4-8rkl jompaa kumpaa).
En ole kauan opiskellut karppausta, mutta sekavalta vielä vaikuttaa... Taitaa olla parempi hieman soveltaa kuin edes yrittää tiukasti seurata, kun muuten menee pää.. :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-07 18:06:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
Lue "kaikissa jenkkiläisissä juustoissa on ..."

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-07 19:40:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-05 17:52:06
Viestit: 1252
Sekavalta tuntuu karppauksen opettelu minustakin, mutta aplle kiitos listasta =D>


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-07 21:11:03 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Paikkakunta: P.R.C. /<>/ FIN
Sirutar kirjoitti:
Pappa, olet ihan oikeassa ja hyvä muistutus =D>

Minä tarkoitin lähinnä sitä, että kun alkuvaiheessa sitä tietoa niin kovasti haluaa (ja nopeasti) niin miksei sitten voi käyttää tuota listaa, mikä kuitenkin on kirjasta.

Vaikka kuinka lukisi niitä kirjoja (niinkuin pitääkin!) niin silti tulee epäuskon hetkiä. (Eikös tämä ollutkaan vertaistukifoorumi 8-[ )

Ja jos lista olisi ihan "suomikarppia", niin mikäpäs sen parempaa...ainakin sitä Varpun ja Ilkan kirjaa odotellessa :wink:

enhän minä ole mikään ketään neuvomaan, mutta sympatiseeraan kyllä aloittelijoita


Kyllä alottelijoita pitää sympatiseeratakin. Neuvotaankin. ;) Sitäpaitsi jos haluaa niin tällä foorumilla löytyy kaikki tarvittava tieto asiasta ilman yhtäkään kirjahankintaa. ;) MUTTA silloin on osattava valita, mitä juuri itselle haluaa ja osata poimia siihen soveltuvat asiat. se ei aina ole helppoa. ja nykyisellään aloittava ei helposti löydä tästä laajasta materiaalista haluamaansa. FAQ tänne joskus yritettiin, joskus toisenkin kerran... ja on tuo aloittavan ohjeistus...

Erinäisistä "ilmiöistä" johtuen minä saatan neuvoa esim mieluiten yyveenä mutta vain omalla tietoalueellani eli 0 - 50g hiilarialueella. Toisekseen, yhden ihmisen resurssit ei sellaseen riitä kuin rikaksi rokassa. Ja kaikenlisäksi kun ei voi millään tavoin sitoutua. Olisi aika tuskallista odottaa viikko vastausta johonkin asiaan. Joten kamalan huono tapa sekin. Olen sellaistakin miettinyt etä pitäisikö oikein perustaa vapaaehtoinen työryhmä joka vapaaehtosityönä jossain pitaa ihan livenä "neuvonta" asemaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 00:22:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-30 18:06:22
Viestit: 128
Paikkakunta: Frankfurt
Tutkin mielenkiinnosta joskus -80 luvulla vanhaa Atkinssiä ja ideana oli tosiaan, että vedetään pelkästään rasvaa ja proteiiniä. Nykyajan opukset sanovat, että voidaan ottaa kuitenkin pikkaisen hiilaria syömällä salaatteja yms.

Jos täydelliseen ketoosiin halutaan, niin jätetään ne hiilarit oikeasti kokonaan pois. Silloin rasva kyllä palaa, mutta onko se enään terveellistä, en tiedä, tuskin.

_________________
http://www.sternosbbq.com


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 10:42:55 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Minulla on ollut lainassa, eli olen lukenut sen uuden Atkinsin version kyllä. Nyt sain tuttavalta vanhan version, Tri Atkinsin dieettivallankumous (1973). Näinköhän tuota kannattaa lukeakaan enää? Olen sen lukenut joskus vuosia, vuosia sitten - joten ihan mielenkiinnosta ajattelin sen kuitenkin kahlata läpi, terveyskeskuksen odotushuoneessa.... :roll:

(PS. Terveyskeskuksessa käynti ei liity karppaamiseen mitenkään 8) )


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 14:08:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-16 20:11:12
Viestit: 614
Minä kyllä suosittelisin aloittelijoita tutustumaan myös Antti Heikkilän hyvän olon keittokirjaan. Perusajatus sama kuin Atkinsissa, mutta enemmän Suomen olosuhteisiin muokattuna.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 14:27:18 
Poissa
The Pallokala
The Pallokala
Avatar

Liittynyt: 2005-01-10 10:17:28
Viestit: 3451
Minä taas en kertakaikkiaan päässyt Heikkilän opukseen sisälle. Lukematta jäi, niin vaikeaa se mulle oli. Varpun ja Ilkan kirja meni kuin vettä vaan alas.

_________________
karppi nro 774

Muista, että aina kun sinulla on mahdollisuus valita, valitse ennestään tuntematon niin et tule menettämään mitään. -Osho-


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 17:37:10 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Pappa kirjoitti:
.........Olen sellaistakin miettinyt etä pitäisikö oikein perustaa vapaaehtoinen työryhmä joka vapaaehtosityönä jossain pitaa ihan livenä "neuvonta" asemaa.


Että ihan livenä? :shock: Kannatetaan =D> =D>

Muuten, nyt kun tavasin tuon "vanhan" Atkinsin (siis onhan tuo -73 ilmestynyt se vanha?), niin löysin sieltä kyllä sallittujen vihannesten listalta mm. kaalin, nauriksen ja sienet. Onko nämä poistettu siitä uudesta versiosta? Eivätkä olleet tuossa ylläolevassa listassakaan?

No, oli niin tai näin, niin tosiaan tuota aloittelevien FAQ:lta löytyy kiteytettyä tietoa. Mulla meni kyllä tovi, ennen kuin tajusin, että mikä riivatun FAQ - ei oikein sanonut tuo kirjainyhdistelmä minulle mittään (tuo kielitaito nääs.... :oops: )


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-08-10 17:07:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-08-10 16:39:39
Viestit: 105
Paikkakunta: VANTAA
Miten/mistä olette saaneet nuo hienot painotaulukot ja miten saisin semmosen itselleni.Olen jo kuukauden karppaillu ja ajattelin tilata uuden atkinsin kirjan kun kirjastossa joutuisin odottamaan joulukuulle :( ,että kiinnostusta näkyy olevan.En minäkään aivan perillä ole kaikista mutta pyrin syömään hiilareita 10-30g,sokeria en käytä lasinkaan ja kahvia juon kerran kaksi viikossa.En oikein tiedä vaan tuosta hedelmä puolesta saanko syödä mitä ja minkä verran?Olen hulluna vesimelooniin ja viinirypäleisiin =P~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Turkkilainen jugurtti
ViestiLähetetty: 2005-08-12 16:12:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-30 15:00:25
Viestit: 179
Paikkakunta: Jyväskylä
Mites turkkilainen jugurtti tuossa induktio-vaiheessa, sallitaanko ja minkä verran?

_________________
5.6.05: 84 kg, 171 cm, koko 44/46, masu 109 cm
Kuva

Päiväkirjani


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-12 17:21:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-29 16:45:09
Viestit: 1691
Paikkakunta: Juva
Eikös se ole niin, että lasket paljonko sitä jugurttia syöt (esim. 1dl) ja katot sitten purkinkyljestä paljonko siinä oli hiilareita...
Sitten mahdutat sen muihin päivän aikaan tuleviin hiilarimääriisi niin, ettei hiilarimäärä nouse yli rajojen...

Tolkuttomasti et voi kyllä miiun näkökulmastani jogurttia (sen paremmin kuin rahkaakaan tms.) vetää nassuun, jotteivät rajat tule liian äkisiti vastaan....

Miun lempilauseita taitaa nykysin olla se "kohtuus kaikessa"... Apua, en halua toistaa itteeni.... (toistaa, toistaa, toistaa...)

_________________
"Kyllä minä lentelen. Ympärillä on onneksi punnuksia."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-08-12 21:29:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-19 20:39:06
Viestit: 641
Paikkakunta: Kuopio
neela kirjoitti:
Miten/mistä olette saaneet nuo hienot painotaulukot ja miten saisin semmosen itselleni. En oikein tiedä vaan tuosta hedelmä puolesta saanko syödä mitä ja minkä verran?Olen hulluna vesimelooniin ja viinirypäleisiin =P~


Tarkoitatkohan painotaulukolla tuota tickeriä? Siinähän se osoite on ihan mittarin lähistöllä, eli se tickerfactory, sieltä vaan weight-osastolle tekemään oma tickeri. Ja vesimelonista sen verran, ettei siinä juuri muuta ole kuin vettä, että kovin ravinteikas se ei ainakaan ole... Finelistä löytyy kaikkien muonien arvot ja näkyy ne hiilaritkin.

_________________
Kahden äiti: tyttö 22.12.04, poika 10.11.06 Painonpudotus pienellä tauolla


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-18 19:50:49 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-07-20 13:44:36
Viestit: 27
Olen hämmentynyt... jos induktiossa pitää huolen, ettei hiilarit mene yli 20 g:n, miksi pitäisi tehdä vielä muita rajoituksia vaikkapa kerman tai avokadon suhteen? Olen kyllä valmis laskemaan hiilarit kurkkua ja salaattia myöten, mutta tuntuu hankalalta muistaa mitkä ruoka-aineet ovat jo itsessään rajoitettuja (eikä tuon 20 g hiilarirajan takia).

Menin sitten syömään pähkinöitä tänään... ja nyt luin ettei niitä saisi olla induktiossa. No, lasken hiilarit syödyistä ja pidättäydyn toistaiseksi pähkinöistä.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-18 20:00:29 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Minusta on ihan turhaa rajoittaa tuolla tavalla. Nuo sallittu/kielletty -listat ovat mielekkäitä ainoastaan silloin jos niillä korvataan liian vaikeana pidetty kokonaishiilarin laskeminen. Ja silloinkin vain alkuun pääsemiseksi. Molempien systeemien yhdistämisessä ei ole järkeä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-27 11:28:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-27 08:32:15
Viestit: 376
Paikkakunta: Porin seutu
Juuri tälläistä kaipasin, KIITOS!!!

_________________
Pituutta 174cm. Läskit pikkuhiljaa pellolle.


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 18:09:05 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 15:24:14
Viestit: 2560
Minäkin kiitän, sekä alun listasta, että koko ketjusta.
Suurpiirteisenä syön koko ajan "sinne päin" . Mutta oikeasti: jos paino putoaa ja olo on hyvä, saanhan olla laskematta hiilareita. Myönnän, että olisi mukavaa hallita koko homma: Suu auki ihailen monen karpin ruokasivuja, miten hienosti osataan laskea joka ikinen hippunen ( proteiinit, rasvat, hiilarit) mikä kurkusta alas menee! nostan hattua =D>
Ja jatkan omaan huolettomaan tyyliini, ainakin toistaiseksi. :wink:

_________________
*Always look on the bride side of life*
polku Melukylään
Karpin maailmaan


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 21:22:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-07-26 21:50:46
Viestit: 367
Krisu, jos homma toimii sen tarkemmin laskematta, niin sitten ei tarvitse laskea. :) Eli kun vähän perehtyy mikä on ok, mikä sisältää minkäkin verran hiilareita ja miettii sit päivän mittaan sitä kokonaissaantia vähän, niin kyllä se siitä.

Itse en ole laskenut kuin välillä, vähän tarkistaakseni kun tuntuu, että syömishimo iskee (korkeilla hiilareilla / huonoilla hiilareilla tulee sellainen pupeltamishimo). Muuten olen vaan miettinyt, että mitä syön ja syönyt sen verran kuin sopivalta tuntuu. En yritä enää edes laihduttaa, raskauden ajan ylikilot on jo viskattu jorpakkoon, mutta silti tuntuu, että pikkuhiljaa paino hilaa alaspäin... Mut no, vielä pari kiloa on varaa.

Mun mielestä on hyvä opetella vähän ruoka-aineita, mitkä on hyviä karpille, ja sitten mennä fiiliksen mukaan jos se toimii. Tietysti jos paino ei laske tai jopa nousee, tarttee tehdä vähän tarkempaa syyniä syömisistään.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-23 22:35:42 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-31 15:24:14
Viestit: 2560
Joop, Tehanu. Hienoa, että toimii :) Ja totta, kun syömähimo iskee, hh hilausta alaspäin.

_________________
*Always look on the bride side of life*
polku Melukylään
Karpin maailmaan


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 111 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)