karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:01:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-20 22:11:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-03-29 13:54:51
Viestit: 1872
Ei mulla ainakaan oo karppaus ketoillen eikä ilman henkeä vieny kovemmankaan viikonlopun aikana.
Oon saattanut vetää pari-kolme päivää putkeen kuivalla valkkarilla, syömiset unohtaen, ja piristyksenä on ollut pari Rainbow Light-siideriä.
Henki tallella yhä edelleen. Eikä kännit tai krapulat todellakaan mee minkään määrätyn kaavan mukaan. Joskus tulee tappokrapula parista vinkkulasillisesta, joskus voi vetää 1,5l eikä kankkusesta oo tietookaan :roll:

_________________
Rakkautta ja hyvää ruokaa - mitä muuta ihminen tarvitsee :smt007


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-23 13:10:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-20 19:38:25
Viestit: 5
Viikko seuraavaan ryyppy eventtiin ja nii 5kg lähteny viime maanantaista \o/ pääasiassa syömällä :P Nyt tässä pohdin et ainakin pari vodkaa ja ne menis vissyllä mut sit meinasin jos ostais viskiä niin uskaltaako sitä vetää kolalla vai tuleeko siitä yhestä cola pullosta toi 5kg heilahtamalla takaisin vai mitä suosittelette viskin kanssa raakana en viitti litran pulloa imailla koska sen jälkeen seurani saattaa olla arveluttavaa :P


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-23 16:32:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
... no onpa ronkeli ihminen... miksi ostat viskiä, jos et pysty sitä juomaan (itse lantraisin joko kuumalla tai kylmällä vedellä). Eikä yksi limu viikossa mitään haittaa...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-23 17:15:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-20 19:38:25
Viestit: 5
Peksu kirjoitti:
... no onpa ronkeli ihminen... miksi ostat viskiä, jos et pysty sitä juomaan (itse lantraisin joko kuumalla tai kylmällä vedellä). Eikä yksi limu viikossa mitään haittaa...

En ole ronkeli vaan jos tempasen sen litran viskin naamioon raakana niin en ole enää mukavaa seuraa..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-23 23:33:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2013-11-24 01:38:52
Viestit: 1595
Nisca kirjoitti:
Peksu kirjoitti:
... no onpa ronkeli ihminen... miksi ostat viskiä, jos et pysty sitä juomaan (itse lantraisin joko kuumalla tai kylmällä vedellä). Eikä yksi limu viikossa mitään haittaa...

En ole ronkeli vaan jos tempasen sen litran viskin naamioon raakana niin en ole enää mukavaa seuraa..

Että ronkeli omasta seurasta :)

Miten olis viski, siis lantringiksi. Eli kaksi pulloa viskiä kun juot jonkun kaverin kanssa niin on bileissä ainakin pari samalla aaltopituudella.

_________________
Just eat a goddamn steak


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-23 23:59:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-20 19:38:25
Viestit: 5
heh :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-25 11:23:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Kai se sama alkoholimäärä siinä on? Jos on hyvää viskiä, niin kamalaahan se on jollain kokiksella sotkea! Lasi viskiä hitaasti, lasi vettä, viskiä, vettä... Voisko juoda vuorotellen? Tai molemmista laseista sippaillen?
Tai hui, ehkä liian vaativa ajatus, mutta ostaakin puolta pienempi pullo?

Ryyppyillan jälkeen todennäköisesti turpoat mutaman kilon jos uskallan vaakaa kiusata seuraavana päivänä, mutta se häviää siitä kyllä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-27 09:58:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Eiköhän sitä kannata olla vähän varovaisempi eikä vetää ihan "vanhaan tahtiin"? Testaten sietokykyään? Olettaen siis että on itsekontrollia, jos on alkoholisti ja juominen on ongelmakäyttöistä, niin... No, en osaa neuvoa. Muuta kuin että jos ei viina sovi, kannattaa olla kokonaan ilman. Mutta aikuinen ihminen juo omalla vastuullaan. Mutta että mikä itseisarvo on, että pitää juoda litra viskiä, lantringilla tai ilman? Jospa vähempi riittää ja oikeasti opettelee kuuntelemaan itseään tässäkin, milloin on kivaa ja milloin menee yli?

Viina itsessään tuskin tappaa tervettä ketoosissa olevaa, mutta varoituksen sana: eräs erittäin läheinen karppi-ihminen oli ollut tiukahkolla karpilla ja ilman alkoholia pidemmän ajanjakson. Otti sitten viiniä ja mitä siinä nyt olikaan, ja se kihahtikin päähän tehokkaammin kuin ennen. Tuloksena oli katkennut kylkiluu ja piiiiitkä kipeä... (Sori kulta, mutta opettava esimerkki on aina paikallaan. Love you :smt050 )

Jokunen kilo voi tulla takaisin heilahtamalla, mutta ne on nesteturvotusta, ei läskiä. Eli lähtee heilahtamalla pois parin päivän kuluessa.

_________________
huh'


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-27 10:13:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2014-08-23 22:28:39
Viestit: 366
Paikkakunta: KVL
Mä oon päässyt alkoholista hyvin irti eläinrasvakarppaamalla. Viime viikolla myin väkevät hyllystä pois kun ei niitä yksinkertaisesti tule enää juotua. Eikä edes viikottaista viinipulloa tai paria, minkä tavan lopetin vuodenvaihteessa. Laitilan kuivaa omenaskumppaa, luomuomenasiideriä tai vastaavaa kotimaista kuivaa omenasiideriä ostan kuitenkin tölkin joka viikonloppu.

_________________
Voi, keltuaiset, eläinrasva. Arjen anarkisti.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 14:02:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Olen varsin alkoholijuomamyönteinen. Pidän useista alkoholipitoisista juomista, niin miedommista kuin vahvemmistakin. Kulutukseni on kuitenkin ihan naurettavan pientä. :lol: Keskimäärin 0-3 kertaa viikossa, 1-2 annosta kerrallaan, useinmiten vain 1 annos. Pidän alkoholijuomissa ennen kaikkea mausta ja siitä hienoisesta rentoutumisen ja nousuhumalan tunteesta. Ja noihin kumpaankin riittää useinmiten tuo 1 annos alkoholia.

En tiedä, onko syynä karppaus vai ikä, mutta viinapääni on kyllä ihan surkea nykyisin verrattuna siihen, mitä se on ollut joskus parinkympin nurkilla (ikää nyt 26). Krapulan saatan saada joskus jopa 3 annoksesta. Olen myös oppinut tunnistamaan sen pisteen, minkä jälkeen tiedän krapulan kolkuttelevan seuraavana aamuna, ja siinä kohtaa tulee ihan totaalinen stoppi alkoholipitoisten juomien kanssa.

Ja tyypillisimmät kuluttamani alkoholijuomat ovat kuivat siiderit, kuiva valkkari, punkku, vaaleat oluet ja väkevistä tykkään viskistä, rommista ja ouzosta.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 14:37:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Ehkä se menee exponentiaalisesti iän kanssa, niin jos tuo oulaliinan 26 verrataan Ooon 40:en, niin ollan siellä oikeilla jäljillä miten mun kroppa sietää alkoholia... Myönteinen joo, olisin varmaan edelleen myönteisempi jos kroppa kestäisi. Tosin kännäämistä en ole tainnut ymmärtää enää viiteentoista vuoteen... :-k Siis sitä että ois jostain syystä pakko vetää itsensä sellaiseen myrkytystilaan jota keho ei kestä. Miksi ihmeessä?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 16:35:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Ooo kirjoitti:
Ehkä se menee exponentiaalisesti iän kanssa, niin jos tuo oulaliinan 26 verrataan Ooon 40:en, niin ollan siellä oikeilla jäljillä miten mun kroppa sietää alkoholia..


-asia voi olla yhtenevä iän kanssa,mutta ei iästä riippuva (siis vähän kuin jäätelö ja hukkumiskuolemat).Tyypillisestihän ryyppäämisestä sanotaan,että se kannattaa valita harrastukseksi niin ikään kalliiden ratsastuksen,jääkiekon tai halvemman jalkapallon sijaan,koska siinä (ryyppäämisessä) pystyy kehittymään hyvin pitkän,30 vuoden urankin jälkeen pitkälle keski-ikään-siis jos arvostaa harrastuksessaan jatkuvaa kehitystä ja kovempia suorituksia.Noissa muissa mainituissa parhaat vuodet ovat jo kaukana takana,ja vaikka hevoshommissa pystyisi vielä roikkumaan samalla tasolla,niin kehitystä ei suorituksissa enää tapahtune 45 -50 ikävuoden jälkeen.
Ja oman kokemuksen mukaan tuo pitää paikkansa.Kovat viinamäen porukat alkaa hiipumaan siinä 60 ikävuoden paikkeilla ja maagisilta kuulostavat annosmäärät alkavat laskemaan.


Mutta "suoritustason" lasku saattaa kyllä sikäli kulkea käsi kädessä iän kanssa,että elämään tulee muuta (perhe,työ,muut harrastukset) ja harjoittelu jää vähemmälle.Mutta ikä itsessään ei kyllä sietokyvyn laskua selitä vielä 26 tai 40 vuoden iässä.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 16:46:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Vanhin olympialaisurheilija on japanilainen kouluratsastajamies, 71v. ed. olympialaisissa. Sanoi ettei malta lopettaa kun kehittyy koko ajan ;)
No, mulla ton alkoholinsiedon kanssa ehkä ikää enemmän korreloi kilpirauhas- ja lisämunuaissairaudet. Se muu oli sellaista vitsiä, en mä ihan tosissani usko, että ikä yksistään sen tekee. Tosin moni ikätoveri ei kestä saman vertaa kuin ennen. Vaan en mä kyllä alkoholistien kanssa ole hengaillutkaan, että ehkä otanta on sen mukainen...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 18:46:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
Ooo kirjoitti:
Tosin moni ikätoveri ei kestä saman vertaa kuin ennen. Vaan en mä kyllä alkoholistien kanssa ole hengaillutkaan, että ehkä otanta on sen mukainen...

-ei kai se ihan noin mustavalkoista ole...siis että ihminen on "normaali" ja vähentää alkoholin käyttöään nuoruusvuosistaan --> tai jatkaa sitä vaikka suurin samalla tasolla JA ON ALKOHOLISTI?

Ooo kirjoitti:
Vanhin olympialaisurheilija on japanilainen kouluratsastajamies, 71v. ed. olympialaisissa.

-pitääköhän tämä paikkansa?En ala kinaan,ja saatan erehtyä (siis että kyse oli muista kuin olympiakisoista)mutta mielestäni joskus aikoinaan,1900 luvun hämärinä vuosina (aikana ennen meitä)ammunnassa on otettu jopa (olympia)mitali yli 90-vuoden iässä?

EDIT:
ruotsalainen swahn on vanhin olympiaurheilija ikinä tuon perusteella.Lajin muistin oikein,iän väärin.
http://www.topendsports.com/events/summ ... ungest.htm

EDIT2:
jaa,löytyy tuolta näemmä 96 vuotiaskin osallistuja.Saman linkin takaa.Mutta hänet on jätetty mainitsematta vanhimpana sen takia,kun nykyään kaikki eivät hyväksy pitkään olympialajina ollutta taidemaalausta enää olympialajiksi.Ja suurempana syynä hänen "epävirallisuudelleen" on se,että hän oli jo kuollut osallistuessaan maalauksellaan kisoihin.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 19:15:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
:D Tää japanilainen oli sentään ihan viime kisoissa, ei tarvii mennä satojen vuosien taa ja puhutaan oikeista urheilulajeista. Mut tää täysi sivuseikka.
Sä kun puhuit alkoholilla harjoittelevista ja siinä harjaantuvista, niin aika kova juominen tuli mieleen. Jos mä joisin niinkuin "parhaimpina" aikoina edelleen niin oisin kyllä myös ihan rehellisesti ajatellen alkoholisti. Mut sen verran muistan tän foorumin vuosien takaisista alkoholikeskusteluista, että meillä Tiikeri on hyvinkin erilainen näkemys siitä mikä ois "normaalia" alkoholinkäyttöä ja milloin se ois jotain muuta. Siihen tuskin kannattaa mennä tässä keskustelussa syvemmälle, eikö :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-29 20:59:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-11-24 22:38:58
Viestit: 3331
1930 luku ei ole sadan vuoden päästä.Emmekä me ole varmaan valideja valitsemaan "oikeita olympialajeja".Taidemaalaus oli todella pitkään kesäolympialaisten laji.
Joo,ei alkoholiasiaa tähän ketjuun enempää.Mutta "alkoholismi" ei liene mielipiteellinen asia.Asiantuntijatkin ovat sitä mieltä,että käyttömäärillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.Siis alkoholismia määriteltäessä.Siis viitaten tähän.
Ooo kirjoitti:
Jos mä joisin niinkuin "parhaimpina" aikoina edelleen niin oisin kyllä myös ihan rehellisesti ajatellen alkoholisti.

-voisit olla.Tai olla olematta.luoja tietää.

_________________
*Rolling Stones fanin krapula ei näy ulospäin.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-03-31 20:23:49 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-03-20 19:38:25
Viestit: 5
Ei lähteny henki jatketaan..


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-05-07 13:24:19 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Liittynyt: 2010-12-06 19:51:50
Viestit: 3339
Eli ei tyhjään mahaan, mutta ei välttämättä tarvitse hiilareita vetää? Vai olisko parempi ottaa vähän hh ja muistaa ettei tyhjään mahaan, niin selviää vähimmillä "vaurioilla"?

_________________
04/10 113,5kg
Ensimmäisestä tilauksesta iHerbistä -5$ koodilla KIV264
"Kaikkea kivaa kohtuudella."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-05-07 13:58:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-04-07 08:01:05
Viestit: 471
Ei ole väliä juoko ruokailun päälle vai ilman, mutta jos haluamme rasittaa maksaamme vähemmän, niin aina pitäisi juoda "tyhjään vatsaan"...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Alkoholi ja karppaus
ViestiLähetetty: 2015-05-10 14:19:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2015-05-04 22:22:09
Viestit: 25
Paikkakunta: Helsinki
Ekat kaksi viikkoa menee meikäläisellä ilman alkoa, mutta ensi viikonloppuna olisi kemut tiedossa ja hieman tutkailin tuota mahdollista juomapuolta...

Punkkuhan on hyvä, mutta ei oikein uppoa kuin lasillinen ruuan kanssa :(
Kuivat omenasiiderit (esim. Westons Old Rosie) ovat hyviä, mutta auttamattomasti liian täynnä sokeria edes vhh ruokavaliota ajatellen...tässä ketjussa taisikin olla juttu tuosta Rainbown kevyt siideristä, jossa on 0,3 g/100ml: http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/ ... -x-330-ml/

Noi vaan on yleensä ihan hirveitä noi light-sidukat - mutta kyllä tota vielä jossain vaiheessa varmaan kesän piknikeillä tulee käytettyä silti :)

Baarissa vodka+kevyt kokis on helppo vaihtoehto, ja juhlissa voi vääntää vaikka GT:n (Rainbown tonic light http://www.rainbow.fi/tuotteet/rainbow/ ... ight-15-l/).

Mutta nyt olen etsiskellyt mikä olisi vähähiilarisin kuohari kesän juhlia ajatellen :?:
11g/l sokeria sisällään pitäviä löytyy useita, esim.: http://www.drinkkiklubi.com/kuohuviini/ ... ecco_brut/

Jos joku tietää vielä vähemmän sokeria sisältävän kuoharin niin vinkkeja otetaan ilolla vastaan :D

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 356 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 114 15 16 17 18 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)