karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 05:30:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mysli?
ViestiLähetetty: 2004-06-07 08:36:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 20:03:36
Viestit: 471
Paikkakunta: Helsinki
Muistelisin, että joku tai jotkut täällä kertoivat syövänsä mysliä. Itse olen hieman pohtinut samaa, mutta muutamia vuosia sitten kun söin mysliä aamuisin niin minulla oli koko ajan ripuli. Söin jopa maitohappobakteereja kun en osannut sitä yhdistää mysliin. Heti kun jätin myslin pois, niin masu oli taas tyytyväinen. Kysyisinkin nyt, että osaisko kukaan sanoa, että mistä moinen mahtaisi johuta? Sillon aikoinaan joku sano, että ois ollu liian kuitupitosta... Niin ja söin siis ainakin paria kolmea eri valmistetta.

Kun kaipais jotain muuta kun munia ja pekonia aamusin välillä vaihtelun vuoks...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-07 10:36:17 
Poissa
paleokarppi
paleokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 07:57:52
Viestit: 721
Paikkakunta: Suomen Turku
Olen suunnitellut oman alakarppimyslin tekemistä (kuten ehkä muistat, en voi koskea viljoihin). Se voisi sisältää

Uunissa paahdettuja auringonkukansiemeniä (iiihania!)
uunissa paahdettuja pähkinöitä rouheena (manteli, hassel, jne. jne.)
pellavansiemenrouhetta
kuivattuja hedelmiä (rusinoita, papaijaa tms.)
kuivattuja marjoja kokonaisina tai rouheena

jos masu kestää, niin vielä voisi laittaa
leseitä tms.

Improvisoi - älä osta valmiita hiilaripommeja! :D :D :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-07 17:37:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 20:58:01
Viestit: 1479
Paikkakunta: Turku vm-77
Aamupala vaihtoehtoja on vaikka kuinka joten ei kannata mihinkään mysleihin koskea (tytyin mysli kuulosti kyllä hyvältä, jos voi käyttää kuivattuja hedelmiä, mutta hiilari pommi siitäkin tulee vaikkakin hyvä sellainen)

Eli maukkaita aamupaloja on mm.
purkki raejuustoa + lasillinen valion mehukeittoa,
kermaviiliä marjojen kanssa,
pellava leipänen runsain särpimin,
jos on aikaa niin vaikka alakarppi lettuja tai pannukakkuja mustikoiden kera,
jos vatsa ja sielu kestää viljaa tai riisiä niin ohut riisikakku tai sellanen waasan kuitu näkkäri extra jumbo särpimin (hiilareita n.4 muistaakseni),
alakarppi piirakkaa tai pitsan jämät jne.

Mielikuvitusta pitää käyttää sillä tässä hommassa nousee äkkiä seinä eteen jos ruuat on yksipuolisia! Itse en pysty enää syömään kruunu majoneesia ja tonnikala munakasta joihin mitta tuli täyteen edellis alakarppi yritykselläni. Homma kaatui osaksi juuri siihen, että alkoi kaikki tökkiä mitä söi, koska valikoima oli niin suppea...

_________________
Entä jos ei edes yritä...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-08 09:12:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-24 17:10:07
Viestit: 593
Tuo Morriganin sanoma on erinomaisen totta. Ei tästä ole elämäntavaksi, jos ruuat tökkivät tai eivät maistu hyvälle. Ja liian pieni valikoima ruokia alkaa kyllästyttää helposti.
terv. pätkätöppönen, 4 vuotta alakarppimuonaa syönyt (eikä kyllästytä)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-08 09:25:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-21 20:03:36
Viestit: 471
Paikkakunta: Helsinki
No tuskinpa tämä elämäntapa aamiaisen yksitoikkoisuuteen lopahtaa. Kun nuo varsinaiset sapuskat on niin äärettömän hyviä (no okei, jauheliha ei kuulu omiin suosikkeihin, mutta onneks täällä on ollu hyviä ohjeita siihenkin!)! Niin ja saa täältä loistavia ideoita aamiaiseksikin.
Aikaisemmin söin aamiaiseksi yhden jugurtin useamman vuoden ajan ja sitten olin useamman vuoden kokonaan ilman aamiaista (niin ja aika usein vielä jopa ilman lounasta ja päivällistäkin... Pari suklaapatukkaa päivässä saattoi hyvinkin "riittää" syömiseksi koko päiväksi...).


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)