karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 06:08:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-08-31 21:15:42 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-08-24 14:31:18
Viestit: 23
Voi olla että tämä menee pikkasen sivu karppauksestakin mutta..

Proteiinimääristä on paljon juttuja.. mutta sellainen hienosäätö, että laihdutan kalorilaskuri.fi:n avulla, ja olen sieltä valinnut vähähiilihydraattisen ruokavalion metodiksi. Eli suhdeluvulla pr40% hh20% r40% päivän energiatarpeesta. (voisin kyllä ihan hyvin vaihtaa sen niin, että hh olisi 15% ja rasva 45%)

Täällä on puhuttu proteiinitarpeesta ja siitä että tarpeen ylittävä osa haittaa laihtumista (näin lyhyesti sanottuna). Mutta tuolla suhdeluvulla proteiinit menee usein yli 100 gramman, tänään tuli jopa 155gr, mutta kalorivajeeksi jäi se tavoitteena oleva noin -500kcal. Onko ylimääräisestä proteiinista haittaa jos kalorit pysyvät aisoissa? ja huomautuksena se, että hiilarit jää usein siihen n. 15 prossaan päivän tarpeesta, välillä 20-70gr yleensä.

Joku jossain mainitsi liian proteiinin muuttuvan sokeriksi (!?), mutta siis onko laihtumisen kannalta väliä vaikka joinain päivinä menee yli..jos kokonaisenergiamäärä on aisoissa? Tuskin olen ketoosissa, ainakaan täysin, mutta senttejä on lähtenyt ja olo tuntuu hyvältä, eli en viitsi hirveän tarkkaan hifistellä.. jotta saisin tästä pysyvän elämäntavan.. Hiilareita välttämällä nälkä vain pysyy paremmin aisoissa, eli syön vähemmän ja herkullisemmin, ja pienenen..

niin ja harrastan aerobista liikuntaa n. 3 kertaa viikossa n. tunnin ajan ja kotijumppaa ehkä noin 2 tuntia/viikko. ja lisätietona vielä..olen 168cm.

jos joku viisaampi osaisi antaa ajatuksiaan, olisin kiitollinen.. :roll:

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wt5vXon/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 08:35:07 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Tuskin suuremmasta proteiinimäärästä on haittaa ainkaan satunnaisesti, mutta voisit kokeilla miltä tuntuu, jos vähennät proteiinin sataan ja lisäät rasvaa. Itse aikoinani söin myöskin proteiinia varsin reippaasti, nyt sen tarve on tuntunut vähenevän, ehkä siihen vaikuttaa ikäkin ja ties mikä. Tunnustele ja kokeile!

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 09:20:13 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Paikkakunta: Helsinki
Tuolla kalorilaskurissa on vhh:n kohdalla jostain erikoisesta syystä oletuksena sama energiamäärä rasvaa ja prodea. Se tuottaa grammamääräisesti prodea yli tuplaten rasvaan verrattuna; en suosittele. Ne prosentit voi kuulemma muuttaa jostain asetuksista itse haluamikseen.

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 09:54:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-08-24 14:31:18
Viestit: 23
Kiitos tolleroisen opastuksesta, vaihdan manuaalisesti protskut alaspäin. Karkealla arviolla ja kokeilulla, että protskut jäis maksimissaan 100grammaan. Sehän siinä laskurissa on kun harrastaa liikuntaa, ne kaikki grammamäärätavoitteet nousee, ja väittämäksi tulee esim. tavoite 180gr. protskuja, ja sehän ei ole kovin viisasta..

Vaihdan suhdeluvuksi näin alustavasti pr.35% hh.20 ja r.45 % (?)
Sanoin tuossa aiemmin, että voisin pudottaa hiilareita 15 prossaan, koska ovat usein jääneet siihen, mutta taidampa tehdä ensin tuon protskumuutoksen, ja tarkkailla kroppaa jonkin aikaa. Myöhemmin voisi muuttaa hiilareita alaspäin. Mutta jos tuolla 35/20/45 paino putoaa, niin voi olla että mukavuudenhalun/pällin takia pidän hiilarit 20 prossassa. Aikaisemmin laihdutin atkinssilla, olin todella mitättömillä hiilareilla.. laihduin, mutta lopetin koska minulle ei sopinut se, ettei koskaan ikinä mitään..sellainen oli minulle henkisesti, sosiaalisesti ja käytännön toteukseltaan turhan vaikeaa ---> ja lihoin takaisin.

saa kommentoida, jos tuntuu että olen vielä hakoteillä :smt104

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wt5vXon/]

Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 10:10:22 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Entäs jos nostaisit reilusti rasvan 70 %:een?

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 12:24:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-26 04:55:58
Viestit: 816
Paikkakunta: Helsinki
Mä lasken välillä syömisteni prodex-pisteitä (Laihdu ilman nälkää -kirjassa). Jotta saisin tuon 500 kcal:n vajeen aikaan, syön 15,5 80 kcal:n prodex-kasaria päivässä: 1 - 1,5 kasaria hiilareita, 3,5 proteiinia ja loput rasvaa. Rasvamäärä kuulostaa hurjalta, mutta tulee nopeasti täyteen ihan tavallisten ruoka-aineiden (liha, kananmuna, juusto, jugu) sisältämästä rasvasta. Välillä rasvan syöntiä pitää jopa rajoittaa :wink:

_________________
Vähät hiilarit, hyvät fiilarit!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 13:12:48 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 12:21:23
Viestit: 1841
Paikkakunta: Helsinki
mä käytän kans kalorilaskuria ja oon asettanu omat % 20/10/70, kun oon ruvennu käymään punttiksella (ennen 15/10/75). mun kulutuksella toi 10%hh tarkoittaa noin 50g päivässä, mikä on jo aika paljon. kannattaa varmaan ihan testailla, millä hiilarimäärillä olo pysyy hyvänä ja pitää prodet suunnilleen samoissa päivittäin (ja säätää sitten sen rasvamäärän kanssa).


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-01 20:35:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-12-30 22:14:28
Viestit: 151
minä myös käytän kalorilaskuria. Mun on ollut vaikea löytää omaa hiilarirajaa, olen vaihdellut ja kokeillut erilaisia suhteita, nyt kokeilen suhteella 31%/19%/50% (ja 500 kalorin vajeella), ja nyt on paino pudonnut jonkin verran toooooosi pitkän jumituksen jälkeen. Olo tuntuu hyvältä, joten luulen jatkavani tällä suhteella eteenkin päin, tosin hiilarit ei aina ihan tule täyteen ja rasvakin herkästi menee himpun verran yli, mutta keskimäärin suhteet ovat kuitenkin olleet näin. Keho.net on toinen laskuri, jossa on helppo laskea. Esim. tänään laskin reseptiosiosta ottamani kinkkupiirakan makrot, josta on sitten helppo laskea annoksen hiilarit yms. (Jaoin piirakan 8 osaan, josta yksi annos sisältää hh 3,2 g, kcal 200)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 08:51:59 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-13 08:09:12
Viestit: 1998
Paikkakunta: Akvaario
Kunhan nyt kommentoin oman näkemykseni:


Mulla menee oikein hyvin, en laske mitään koska pidän hiilarit lähes nollilla... tai ainakin induktiotasolla koko ajan. Nopeasti oppii tuohon "laskemattomuuteen" .

Maalaisjärjellä vaan sitä rasvaa riittävästi ja prodea tarpeen mukaan eli liikunko paljon vai en. Rasva on kuitenkin se perusjuttu, sitä pitää tulla riittävästi. Sopivasti vaikka salaatteja sekaan, vähän mutta tuhdilla kastikkeella.

Helppo nakki, hyvä olo.

_________________
Enemmän ja vähemmän ketoilua vuodesta 2006.



Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 09:50:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-08-24 14:31:18
Viestit: 23
Kiitos kaikille kommenteista. Käännytystähän täällä yritetään 8) Rasvaa enempi.. No okei, okei, vaihdoin nyt suhdeluvun 30/20/50. Onhan sekin jo jotain.. :roll: Eilen tuo käytännössä meni rasvojen osuus 55% ja hiilarit alle 20%. Jospa mennään nyt näillä vähän aikaa..

Ja noista hiilareista, huolehdin siitä, että tuo 20% on ihan ehdoton maksimi, eilen taisi tulla noin 50gr. Pitäisikai se muuttaa siihen 15 prossaan.. muttaku muttaku.. :oops:

Rasvojen osuus 70% kuulostaa kyllä paljolta varsinkin näin kun pyrin siihen kalorivajeeseen. Se ruuan määrä laskee sitte niin paljon.. !?

Vaikka tuossa kalorilaskurissa on puutteita, on se ainakin aluksi hyvä apuväline minulle. Sitten kun oppii itse arvioimaan, voisi sen jättää pois. Minunkin tarinani on sellainen, että ikinä en ole himoinnut mitään "lihottavia" naposteltavia, mutta silti olen ylipainoinen, "tavallista" ruokaa, liian paljon ja ylipainoisiapa ollaan. Pari kertaa, vuosia sitten olen yrittänyt kitukuurillakin laihduttaa, ja luulempa että olen syönyt aivan liian vähän--> huono olo ja säästöliekki. Olisipa silloin tiennyt proteiineista, säästöliekistä yms.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wt5vXon/]

Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 10:00:28 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-06-12 12:21:23
Viestit: 1841
Paikkakunta: Helsinki
jossutar kirjoitti:
Rasvojen osuus 70% kuulostaa kyllä paljolta varsinkin näin kun pyrin siihen kalorivajeeseen. Se ruuan määrä laskee sitte niin paljon.. !?


juu on noi määrät pienentyny tosi paljon, mutta nälkä myös pysyy paljon paremmin poissa!

ite jaksoin kk käyttää tuota laskuria päivittäin. siinä ajassa oppi hyvin, kuinka ateriat pitää rakentaa päivälle, jotta suhteet pysyy kunnossa. ongelmana mulla myös oli proden liikasyönti ja liian vähän rasvaa. sopiva apuväline mulle ainakin :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-02 10:24:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-26 04:55:58
Viestit: 816
Paikkakunta: Helsinki
jules kirjoitti:
jossutar kirjoitti:
Rasvojen osuus 70% kuulostaa kyllä paljolta varsinkin näin kun pyrin siihen kalorivajeeseen. Se ruuan määrä laskee sitte niin paljon.. !?


juu on noi määrät pienentyny tosi paljon, mutta nälkä myös pysyy paljon paremmin poissa!


Pitää paikkansa! Eipä heittele verensokeri! Mulla myös oli ensiksi liikaa proteiinia ja sitten liikaa rasvaa. Mutta yllätys yllätys, nälkä lähtee vähemmälläkin!

_________________
Vähät hiilarit, hyvät fiilarit!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)