karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 12:52:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 15:38:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-07-18 20:30:40
Viestit: 17
No minun mielestäni tämä minun 6 kg on ollut muutakin kuin nestettä,
täällä sen jokin nokkela nesteeksi tiesi tuomita.
Hengityksen haju on muuttunu....eikä suinkaan parempaan suuntaan.
Hedelmiä on syöty yksi päivässä....niin paitsi nuo kolme banaania yhtenä
päivänä.

Ja tämä on sairaaladieetti, yksi kolmesta erilaisesta kaalikeittodieetistä.
Niissä on pieniä eroja.....kenties merkityksettömiä.
Siksi luultavasti ryssinkin ekan keittokuurin n. kk sitten kun vedin sumppia viidakkorumpu ohjeitten mukaisella.
Ja tässä sopassa ei ollut porkkanaa jota ainakin toisessa on....
said saivartelija....

Asiasta toiseen....jossain threadissa ihmetellään karppaamattomien suhtautumista karppaukseen/karppaajiin. Aika yksioikoista kommenttia
tulee kyllä joiltain karppaajilta keittodiettiläiselle. Mut kyllä sen kestän......
ja tässä olisi viimeistään hymiön paikka mut ei käy mun imagoon
hymiöt. Sorry vaan ! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 16:13:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-05 17:52:06
Viestit: 1252
Lainaa:
ja tässä olisi viimeistään hymiön paikka mut ei käy mun imagoon
hymiöt. Sorry vaan ! :)

^Mikäs tuo sitten on? :)

Mitenkään muuten ottamatta asiaan kantaa niin toivotan sinut tervetulleeksi joukon jatkoksi pulisemaan :)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCyFmih/]Kuva
[/url]
Pullan pudotus


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 16:26:28 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2006-07-18 20:30:40
Viestit: 17
Hymiö-virus iskenyt......

Kiitos tervetulotoivotuksesta, Lihapullatar ! Eeh...hiukan jo tuntui
viileältä vastaanotto.....mut vain hetkittäin.

Tänään eka päivä oikeaan induktioon opetellessa.
Hiilarit arviolta 25-30 g.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-20 22:14:11 
Poissa
alppikarppi
alppikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-20 22:00:56
Viestit: 1821
Paikkakunta: Espoo
Limes kirjoitti:
Hymiö-virus iskenyt......

Kiitos tervetulotoivotuksesta, Lihapullatar ! Eeh...hiukan jo tuntui
viileältä vastaanotto.....mut vain hetkittäin.

Tänään eka päivä oikeaan induktioon opetellessa.
Hiilarit arviolta 25-30 g.


Luulen, ettei kenelläkään varsinaisesti ollut tarkoitus olla viileä, mutta ehkä haluttiin tuoda esille se fakta, että on niitä helpompiakin tapoja aloittaa induktio kuin syödä viikko kaalikeittoa..;) Mut jos tykkää, niin ei kai siinä mitään. Protskuja ja rasvaa siinä tosin on aika laihanlaisesti..

Tervetuloa muuten minunkin puolestani! Eikös kuitenkin induktio tunnu kivalta, kun saa syödä muutakin kuin määrättyjä ruoka-aineita sairaaladieetin tapaan? :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-25 10:50:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
Minunpa on pakko antaa tähän vanhaan ketjuun positiivinen kokemus.

En siis lähtisi täysin tyrmäämään kyseistä kuuria. Itse olen tällä hetkellä tokalla sellaisella. Kuukausi sitten pudotin sillä 6kg, 2kg tuli takaisin. Ja nyt taas sykäisen itseä eteenpäin viikolla, ja ihan ihan tutkimishaluni vuoksi jatkan toisenkin viikon kokeeksi.
Hieman olen säätänyt soppaa eli tomaatti murska menee sellerin kanssa soseuttimeen jne. ja osa selleristä raakana joka päivä. Perunaa en syönyt, en näe että tärkkelyksellä on olennainen asema tässä?
Ajattelin myös olla syömättä riisiä jota pitäisi huomenna syödä.
Soppaa ei saa tehdä kerrallaan koko viikoksi, jos ei halua loppuviikosta hyvin lillunutta mössä.
Hedelmiä syön, ja ehkä tällä kertaa hieman liikaa. Nesteitä lähti ensimmäisellä kerralla kunnolla, mutta outoa on että tällä kerralla en ole juossut vessassa ja painokaan ei ole samalla tavalla on pudonnut, eli jokin säädöissäni vaikutta,a tai sitten se kokonaisen ananaksen syönti oli liikaa :D (vaikka senkin pitäisi ymmärtääkseni laittaa nesteet liikkeelle?).

Mutta siis jos on kyse tälläisesta extra "runsaasti yli 100kg", en usko että on yhtään sen epäterveellisempää kuin se että jatkaisin samaan malliin mitä olen jatkanut saadakseni tämän painon.
On-Off karpannut olen jo yli 3v., ja nyt viimeisen vuoden olen jossain tilassa josta en meinaa motivaatiota löytää. Tällä saan taisteltua että ei tule pahasti takapakkia ja tosiaan sykäistyä itseäni eteenpäin, jopa ihan mentaalilla tasolla.

Olisihan se mukava syödä hyvin karppina ja liikkua, mutta se nyt ei vaan ole tosiaan on onnistunut kuin pötkissä viimeisen vuoden sisällä, eli jotain muuta on tehtävä, kunnes taas pääsen ohjaksiin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-25 12:47:32 
Poissa
puutarhakarppi
puutarhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-14 13:47:19
Viestit: 2185
Paikkakunta: Kymi
Mun on ihan pakko avautua teille ja tunnustaa, että minä tykkään tuosta kaalisopasta :wink: Pitäiskin keittää taas kattilallinen... Sehän sopii karpille kuin nyrkki silmään. Rasvaa ja protskua lisäksi, niin hyvä tuloo!

_________________
- karppilammikkoon 8/2006 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-25 12:55:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-07 23:25:05
Viestit: 1292
Tuo "rasvanpolttokeitto" ei kovin hyvältä maistu ja viimeistään toisella viikolla alkaa etomaan. On kokeiltu. Itse asiassa silloin muutama vuosi sitten olin ollut viikon kaalisoppakuurilla ennenkuin "löysin" karppauksen joten sillä on aloitettu.

Ja kaalikeitto lihan kanssa on tosi hyvää! :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-26 17:47:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
...ei hyvä, tällä kertaa poksahti sitten ketoosi.

Viimeksi ei käynyt näin, koska en ollut valmiiksi ketoosissa. Mutta 3h sitten iski takaraivoon ihan hel#*Ti#moinen makeanhimo.
KERMALEIVOS *hymisee*.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-26 21:10:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-23 21:35:11
Viestit: 499
naturechild kirjoitti:
...ei hyvä, tällä kertaa poksahti sitten ketoosi.

Viimeksi ei käynyt näin, koska en ollut valmiiksi ketoosissa. Mutta 3h sitten iski takaraivoon ihan hel#*Ti#moinen makeanhimo.
KERMALEIVOS *hymisee*.


tyhmä kysymys, mut jos oot ketoosissa, niin silloinhan ei oo minkäänlaista makeanhimoa?

_________________
Kuva
uuteen laskuun!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-27 07:29:13 
Poissa
tiukistelukarppi
tiukistelukarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-06-12 10:35:40
Viestit: 1688
Hippocastanum kirjoitti:
Mun on ihan pakko avautua teille ja tunnustaa, että minä tykkään tuosta kaalisopasta :wink: Pitäiskin keittää taas kattilallinen... Sehän sopii karpille kuin nyrkki silmään. Rasvaa ja protskua lisäksi, niin hyvä tuloo!


Minäkin tykkään tuosta kaalisopasta! :) Taidankin tänään käydä ostamassa ainekset ja eikun keitto porisemaan :lol:

_________________
Kuva
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wFKdyEx/]
Kuva
[/url]

neilikan kampanjasivu


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-27 13:44:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-04-24 22:48:51
Viestit: 1123
Paikkakunta: turku
Jos poksahti tarkoittaa että meni pois ketoosista?

Voi tuo kaalisoppadieetti tuo hauskoja (?) muistoja mieleen...Nenästä pidellen minäkin sitä aikoinani söin ja yökkäilin ja sain vihanneskammon. mutta laihduin toki, hetkeksi. Niinhän niillä kuureilla on taipumus tehdä, väliaikaisia vaikutuksia.

Minä olen aina kadehtinut ihmisiä, jotka eivät ole samalla lailla koukussa ruoan makuun kuin itse koen olevani. Korvikkeet harvoin minulle maistuvat, tässä tapauksessa luen tuon kaalikeiton aidon kaalisopan korvikkeeksi. Vanhan ajan kaalisoppaan kuuluu luista keitetty rasvainen liemi, runsas liha ja tarpeeksi suolaa kaalin kera. Tai ainakin siihen versioon joka tuossa minun ikivanhassa kirjassa on... :roll:

_________________
Strategiset mitat: 166cm, 99kg -> 96.7kg -> 95.6kg -> 95.4kg
Uusi tuleminen: 99.7kg -> 98kg ->


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 20:59:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Mitäs tuumaatte tästä sairaaladieetistä?
Tässä ei tule nälkää, vain heikko aamupala on toteuttamisessa vaikeinta.

SAIRAALADIETTI:

1./8. päivä
aamupala:
1 kuppi kahvia, 1 sokeripala
lounas:
2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti keitettyä pinaattia (pakaste käy, vähintään yksi pakastepussi), 1 tomaatti
päivällinen:
1 iso pihvi (vähintään 250 g), paljon vihreää salaattia, hieman öljyä ja sitruunamehua

2./9. päivä
aamupala:
1 kuppi kahvia, 1 sokeripala
lounas:
1 iso pihvi (vähintään 250 g), paljon vihreää salaattia ja tuore hedelmä (omena, päärynä, appelsiini tai mandariini)
päivällinen:
1 paksu viipale kinkkua (vähintään 50 g), 1,5 dl maustamatonta jogurttia

3./10. päivä
aamupala:
1 kuppi kahvia, 1 sokeri, 1 paahtoleipäpala ilman rasvaa
lounas:
keitettyä pinaattia (vähintään yksi pakastepussi), 1 tomaatti, 1 hedelmä (omena, päärynä, appelsiini tai mandariini)
päivällinen:
1 paksu viipale kinkkua (vähintään 50 g), 2 kovaksi keitettyä kananmunaa, runsaasti vihreää salaattia, hieman öljyä ja sitruunamehua, 1 hedelmä

4./11. päivä
aamupala:
1 kuppi kahvia, 1 pala sokeria, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
lounas:
purkki raejuustoa, 1 iso raastettu porkkana, 1 kovaksi keitetty kananmuna
päivällinen:
1,5 dl maustamatonta jogurttia, 1 purkki hedelmäsalaattia (ei sokeriliemessä) sekä banaani.


5./12. päivä
aamupala:
iso raastettu porkkana, sitruunamehua
lounas:
runsaasti vähärasvaista kalaa (vähintään 300g) (seitä, ahventa, haukea, kampelaa) vähässä rasvassa paistettuna, pieni pala leipää, hieman rasvaa
päivällinen:
suuri pihvi vähässä rasvassa paistettuna, keitettyä parsakaalia, vihreää salaattia, sitruunamehua

6./13. päivä
aamupala:
1 kuppi kahvia, 1 sokeri, 1 pala paahtoleipää ilman rasvaa
lounas:
grillattua broileria ilman nahkaa, vihreää salaattia, hieman öljyä, sitruunamehua
päivällinen:
2 kovaksi keitettyä kananmunaa, 1 suuri raastettu porkkana

7. päivä
aamupala:
1 kuppi teetä
lounas:
grillattua tai uunissa foliossa valmistettua lihaa (porsas, lammas, nauta)
päivällinen:
runsaasti vettä

alkaa alusta ensimmäisestä päivästä...


Mitään ruoka-ainetta ei saa vaihtaa toiseen.
Ainoa muutos jonka voi tehdä on se, että vaihtaa lounaan ja päivällisen toisin päin.
Päivän aikana on juotava vähintään 2 litraa vettä.
Määrättyjä annosrajoja ei saa alittaa, eli pihviä pitää syödä tosiaan se 250 g.
Se pala sokeriakin on siis laitettava siihen kahviin (maitoa ei saa käyttää).
Lihan maustamiseen saa käyttää hieman suolaa sekä mustapippuria, yrttimausteetkin käy.
Päivän aikana syödään siis aamupala, lounas ja päivällinen, mutta muina aikoina ei saa syödä, juodaan vain vettä... Kahvia tai teetä ei siis saa juoda pitkin päivää.
Seitsemäntenä päivänä ei tosiaankaan ole lounasta, mutta siinä vaiheessa (voin kokemuksesta kertoa) ei enää oikeastaan halutakaan syödä kamalasti mitään herkkuja.
Eka viikko on henkisesti pahin!
Dieetissä ei lasketa kaloreita (siis saa syödä ruoka-aikoina niin paljon ettei jää nälkä) vaan se perustuu aineenvaihdunnan muutoksiin ja rasvan palamista edistäviin ruoka-aineyhdistelmiin. Tätä dieettiä käytetään mm. sairaaloissa, kun halutaan ennen leikkausta pudottaa painoa tavallista nopeammin.
Dieetillä pitäisi laihtua 5 - 9 kiloa, ja kilojen ei pitäisi tulla takaisin ainakaan vuoteen muuttuneen aineenvaihdunnan ansioista!
Jos kuurin keskeyttää viidennen päivän kohdalla, niin kuuria ei saa uusia muistaakseni puoleen vuoteen.
Jos kuurin tekee kokonaan, niin sen saa tehdä uudelleen vasta vuoden kuluttua!!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 21:14:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56078
Paikkakunta: Kerava
Kuka tarttee mitään sairaaladiettejä kun karppaus on olemassa??? En ymmärrä sua Raita. Sori vaan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 21:24:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-09-30 20:57:18
Viestit: 715
Kirrimirri kirjoitti:
Kuka tarttee mitään sairaaladiettejä kun karppaus on olemassa??? En ymmärrä sua Raita. Sori vaan.


Moikka vaan!
Enhän minä tarpeesta puhunutkaan, vaan kysyin mielipidettä.
Koska tässä ketjussa puhuttiin "sairaaladieetistä", joka on kaalikeittodieetti(rasvanpolttodieetti), niin laitoin vain vaihtoehdon sille. :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 21:34:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
naturechild kirjoitti:
Mutta siis jos on kyse tälläisesta extra "runsaasti yli 100kg", en usko että on yhtään sen epäterveellisempää kuin se että jatkaisin samaan malliin mitä olen jatkanut saadakseni tämän painon.
On-Off karpannut olen jo yli 3v., ja nyt viimeisen vuoden olen jossain tilassa josta en meinaa motivaatiota löytää. Tällä saan taisteltua että ei tule pahasti takapakkia ja tosiaan sykäistyä itseäni eteenpäin, jopa ihan mentaalilla tasolla.


"extra runsaasti yli 100 kg" tarkoittaa mm. insuliiniresistenssiä. Suosittelen moisten keittojen sijaan Rosedalen ohjeita.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 21:38:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-16 12:50:39
Viestit: 1186
Oliko tuolla tarkoitus päästä sairaalaan vai olla pääsemättä sairaalasta ulos?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 21:38:50 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Raidalle: Eivätkös nuo ole aika lähellä toisiaan? Siinä kaalisoppakuurissakin siirryttiin siinäkin hiljalleen pihveihin, muistelen (ja juujoo, olen kokeillut aikana ennen karppausta)

Ei silti, syönti vain ruoka-aikoina (jota rajoitusta kaalisoppapuolella ei ollut) saattaa tehdä tästä kaalisoppaa tehokkamman pikakuurin. Mutta, mutta, mahtaako rasvan vähyys tehdä kummastakin aika ummettavan? Ja terveyden kannalta pitäisin kumpaakin aika epäilyttävänä yhtään viikkoa pitempänä ajanjaksona, taaskin vähärasvaisuuden takia.

Ja luulen (vähän kuten kirrimirrikin), että jos ei puhuta leikkaukseen valmistautumisesta vaan painonhallinsta ja vähänkään pitemmästä aikavälistä (vaikka pari kuukautta, viikon sijaan?), niin rasvaisempi oikea karppiruokavalio (yhtä huolellisesti suunniteltuna) hakannee tuon mennen tullen joka suhteessa? 8)

***********
Ja nuo olivat vain meikäläisen ääneen pohdintoja ja mutua.
Sinä olet varmaan nähnyt noita käytännössäkin?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 21:40:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-16 12:50:39
Viestit: 1186
Mutta jos mielipidettä kysytään niin kyllä tuo painonvartijat ja Auschwitzin voittaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 22:03:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Paikkakunta: Helsinki
funkkari kirjoitti:
Mutta jos mielipidettä kysytään niin kyllä tuo painonvartijat ja Auschwitzin voittaa.


Onneksi kumpaankaan noista ei pakoteta nykyään. Eli voi vapaasti valita jotain muuta.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-29 23:19:19 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mun yks entinen työkaveri muisteli, että kun hän oli Tikkurilan pankkikonttorissa kassalla, niin monet hänen naispuoleisista työtovereistaan oli suurimman osan vuotta kaalisoppadieetillä ja haisivat pahalle. Joulun jälkeen ne vuodessa pudotettu muutamat kilot olivat tullet takas ja sit alko uus pinnistely.
Kyllä ne jotkut sit osaa tehdä elämästään vaikeen! Mikäs se kirja muuten olikaan nimeltään, jotain "Nälkävuodet" tai jotain sinne päin? Siinä on selitetty tuon "itsekurin" ja nälän noidankehä.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 38 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)