karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:27:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 08:33:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-28 11:21:23
Viestit: 279
Paikkakunta: Espoo
Kotisiili kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Täytyy kokeilla sitä salaattiin vaikka. Tuo katkarapujen kanssa -ohje olisi muuten varmaan oivallinen, mutta inhoan katkarapuja... :-& Käyköhän sen maku yhteen minkään muun kanssa yhtä hyvin?


Mun ehdoton suosikki on avocado-pekoni-aurajuusto-manteli-salaatti, kastikkeena sitruuna-sinappi majoneesia... Mä oon suositellut sitä varmaan puolenkymmenessä eri ketjussa :oops:

_________________
Kuva





"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"-Life without bread


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 10:03:25 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
Snowqueen kirjoitti:
Kotisiili kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Täytyy kokeilla sitä salaattiin vaikka. Tuo katkarapujen kanssa -ohje olisi muuten varmaan oivallinen, mutta inhoan katkarapuja... :-& Käyköhän sen maku yhteen minkään muun kanssa yhtä hyvin?


Mun ehdoton suosikki on avocado-pekoni-aurajuusto-manteli-salaatti, kastikkeena sitruuna-sinappi majoneesia... Mä oon suositellut sitä varmaan puolenkymmenessä eri ketjussa :oops:


kuulosta namilta. mutta ööö... miten? ;) heh heh jotain että: pakoni paistetaan ja pilkotaan?, avokado pilkotaan, aura pilkotaan ja manteli lastuina vai rouheena! vai millainen? Mä TOSIAAN oon aivoton...

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 10:20:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
dorinda kirjoitti:

Joo, Liiterissähän ne yleensä ovatkin niitä tummia ja röpelöisiä.


Heh-heh! Tuntui mukavalta tuo "Liiteri", en ole kyllä kuullut ennen kenenkään helsinkiläisen sanovan Lidliä Liiteriksi, savolaiset sukulaiset taas eivät taida koko puodille muuta nimeä tietääkään.

Avocadosta sen verran, että tänään mulla on eväänä eilen uunissa paistettu broilerin koipi (nahkoineen!), friteerattuja sipulirenkaita ja melkein musta avocado. Kohta pääsenkin herkuttelemaan!

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 10:27:21 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
ai niin vielä pukkaa kyssää avokadosta.
3 olen tähän mennessä ostanut: 2 mustaa ja yhden vihreän. Ja vasta jälkeen päin selvisi, että ei se musta pelkästään ole se KYPSÄ vaan se vihreäkin oli. Onneksi sentään avasin sen vihreän, vaikka ihmettelin että miksi sen väri ei muutu! :) Taas myönnän blondiuteni.

No, mitäs eroa on mustalla ja vihreällä, muuta kuin väri?

niin ja uskaltaako sellaista PIENTÄ vihreää ostaa; ku mun mielestä se näytti kaupassa ihan olemattomalta; että onko siinä ees sitä hedelmälihaa ollenkaan? vai ostanko taas sellaisen vähän isomman vihreän, kun se oli mun mielestä oikein onnistunut ostos. :)

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 15:07:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-08 23:15:56
Viestit: 1739
etanainen kirjoitti:
No, mitäs eroa on mustalla ja vihreällä, muuta kuin väri?


Ei kai niillä sen enempää ole eria kun punasella ja vihreällä omenalla. Eri lajiketta vaan. Tietty voi olla maussa jotain pientä eroa mutta en mä ainakaan ole huomannut mitään kamalan suurta. Ihan samalla halulla menee molemmat.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 19:19:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2007-05-07 13:13:44
Viestit: 39
Paikkakunta: Helsinki
Usein kaupoista ei löydy ainuttakaan kypsää yksilöä joten ei auta kuin ostaa kivikova ja pitää sitä pari päivää huoneen lämmössä, niin johan kypsyy ihanan pehmeäksi. :) Mä vedän avokadoa ihan pelkältään tyyliin puolikkaan jälkiruuaksi vaikka onhan se salaatissakin tosi hyvää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-17 10:09:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-26 04:55:58
Viestit: 816
Paikkakunta: Helsinki
lillamaria kirjoitti:
dorinda kirjoitti:

Joo, Liiterissähän ne yleensä ovatkin niitä tummia ja röpelöisiä.


Heh-heh! Tuntui mukavalta tuo "Liiteri", en ole kyllä kuullut ennen kenenkään helsinkiläisen sanovan Lidliä Liiteriksi, savolaiset sukulaiset taas eivät taida koko puodille muuta nimeä tietääkään.


Tältä palstalta opittu nimitys :D Fennomaanin mielestä mukavan kotoisa ilmaus 8)

_________________
Vähät hiilarit, hyvät fiilarit!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-18 12:46:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-28 11:21:23
Viestit: 279
Paikkakunta: Espoo
etanainen kirjoitti:
Snowqueen kirjoitti:
Kotisiili kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Täytyy kokeilla sitä salaattiin vaikka. Tuo katkarapujen kanssa -ohje olisi muuten varmaan oivallinen, mutta inhoan katkarapuja... :-& Käyköhän sen maku yhteen minkään muun kanssa yhtä hyvin?


Mun ehdoton suosikki on avocado-pekoni-aurajuusto-manteli-salaatti, kastikkeena sitruuna-sinappi majoneesia... Mä oon suositellut sitä varmaan puolenkymmenessä eri ketjussa :oops:


kuulosta namilta. mutta ööö... miten? ;) heh heh jotain että: pakoni paistetaan ja pilkotaan?, avokado pilkotaan, aura pilkotaan ja manteli lastuina vai rouheena! vai millainen? Mä TOSIAAN oon aivoton...


Oi armas aivoton :) paista pekoni ja pilko se pieneksi silpuksi, kuori kypsä avocado ja ota kivi pois, halkaise ja leikkaa siivuiksi. Runno aurajuusto muruiksi haarukalla. Mantelin voit laittaa ihan kumpana vaan, mä laitan yleensä rouheena. Sit sekoitat koko sotkun salaatin (mä laitan yleensä kahta eri, normaalia ja rukolaa, mut se nyt oon vaan mä) kanssa. Kastikkeeksi majoneesia mihin lurautat vähän sinappia ja sitruunamehua, mustapippuria ja vaikka valkosipulia.

_________________
Kuva





"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"-Life without bread


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-18 13:51:13 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
Snowqueen kirjoitti:
etanainen kirjoitti:
Snowqueen kirjoitti:
Kotisiili kirjoitti:
Kiitos vastauksista!

Täytyy kokeilla sitä salaattiin vaikka. Tuo katkarapujen kanssa -ohje olisi muuten varmaan oivallinen, mutta inhoan katkarapuja... :-& Käyköhän sen maku yhteen minkään muun kanssa yhtä hyvin?


Mun ehdoton suosikki on avocado-pekoni-aurajuusto-manteli-salaatti, kastikkeena sitruuna-sinappi majoneesia... Mä oon suositellut sitä varmaan puolenkymmenessä eri ketjussa :oops:


kuulosta namilta. mutta ööö... miten? ;) heh heh jotain että: pakoni paistetaan ja pilkotaan?, avokado pilkotaan, aura pilkotaan ja manteli lastuina vai rouheena! vai millainen? Mä TOSIAAN oon aivoton...


Oi armas aivoton :) paista pekoni ja pilko se pieneksi silpuksi, kuori kypsä avocado ja ota kivi pois, halkaise ja leikkaa siivuiksi. Runno aurajuusto muruiksi haarukalla. Mantelin voit laittaa ihan kumpana vaan, mä laitan yleensä rouheena. Sit sekoitat koko sotkun salaatin (mä laitan yleensä kahta eri, normaalia ja rukolaa, mut se nyt oon vaan mä) kanssa. Kastikkeeksi majoneesia mihin lurautat vähän sinappia ja sitruunamehua, mustapippuria ja vaikka valkosipulia.



Heh. just noin aattelinkin. kiitti. Mä tosiaan on peukalo keskellä kämmentä keittiössä, mutta pikku hiljaa opettelen.
Ja kiitos tuosta viimeisestäkin vinkistä! Mies on joskun sekoittanut majoa ja sinappia ja todennut että aika kivan makuista. EIKÄ MEILLÄ OLLUT aavistustakaan, että NIIN TEHDÄÄN IHAN
"NORMAALISTIKIN". #-o hehhee itse ajattelin että no, kai se sitä sinappiansa noinkin voi syödä... :smt005

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 10:15:09 
Poissa
nuivakarppi
nuivakarppi

Liittynyt: 2007-04-12 12:26:35
Viestit: 4406
avokadosta...

Annoin eilen lasten maistaa, kun vaativat, lusikalla kuoresta. Ja kamala yökötys tuli heille! :) En pakottanut syömään.

MUTTA ITSE olen vissiin jo hiukan oppinut maustamaan sitä JA makuun olen kai jo hiukan tottunut! KOSKA aamulla söin avokadoa maustettuna sitruunalla ja sitruunapippurilla, pekonin ja lihan kera. JA OLI AIVAN SAIRAAN HYVÄÄ! Olen ihan ylpeä itsestäni, sillä aikaisemmin on täytynyt laittaa sitä smetanaa joukkoon purkillinen. Nyt laitoin vain tilkan majoneesia. Taisi meikälle löytyä herkku - ja vielä extra terveellinen!!! :)
(MUTTA vielä en sellaisenaan kyllä pysty syömään... )

_________________
iHerb-koodi: PEL872
(karppaus aloitettu 4/2007)
1. päiväkirja: viewtopic.php?f=11&t=26625
2. pvkirja: viewtopic.php?f=11&t=27408


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 16:05:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-02-08 22:08:35
Viestit: 289
Paikkakunta: Rööperi
Täältä foorumilta bongasin jostain reseptin, jota vähän rukkasin:

Lautaselle jäävuorisalaattia, iso tomaatti (paprikaa, kurkkua) ja puolikas avocado pilkottuna. Paistinpannulle öljyä/voita, chiliä rouhittuna ja pilkotut pekonit (pari-kolme siivua) ja valmiiksi grillatun broilerin paloja haluttu määrä. Paistetaan niin, että pekonit on rapeutuneet ja kumotaan salaatin päälle. Päälle vielä aurajuustoa murusina ja sit syömään. Täyttävää on ja tuo kylmä/kuuma efekti toimii hyvin. Tosi namia! :resp:

Mulla on nykyään aina avocadoja jääkaapissa, pekoni ja aurajuustoa tietty myös karpin kaapissa. Oon myös ostanut pari grillattua broileria ja pilkkonut valmiiksi pakastimeen eli kun tulee hinku, niin on nopsasti ateria lautasella. Tänäänkin kuului brunssiini... :lol:

_________________
Kuva
••••••••••••••••••••••••••••
Näen porkkanan tunnelin päässä...:smt051
52 v. • 163 cm • 68 kg • kilpparin vajaatoiminta


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 18:51:40 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Näitä avocadoja on kahta eri tyyppiä (ainakin Suomessa myytävissä): tummanvihreää ryppykuorista, josta kypsät on yleensä niitä tummimpia ja kuori lähtee parhaiten ja isompaa vaaleamman vihreää sileäkuorista, joista minä en saa mitään irti ilman talttaa ja vasaraa. Siispä ostan tuota edellistä. Makukin on parempi.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 22:48:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-07-09 20:58:32
Viestit: 202
Minäkin tykkään enemmän noista tummista röpyläisistä. Ne vihreät sileäkuoriset ovat maultaan jotenkin vetisempiä, enkä pidä siitä että ohut kuori menee helposti syödessä rikki, kun sisustaa kaivaa lusikalla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-19 22:59:01 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Paikkakunta: Jatkuvasti maailmalla
Ei kai avokadonpuolikas tarvitse kuin hyvän vinaigretten seurakseen. Esimerkiksi näin:

- pilko valkosipulinkynsi kupin pohjalle, lisää rippunen suolaa ja musertele lusikalla niin, että maut imeytyvät suolaan
- lisää esim. vadelmaviinietikkaa (muutkin viinietikat käyvät), sekoita
- lisää esim. sitruunainfusoitua oliivioljyä (tavallinenkin käy, tätä sitruunankuorella maustettua saa esim. K-kaupoista)
- lisää tuoreeltaan rouhittua mustapippuria
- siivilöi avocadon puolikkaan päälle (kiven kuoppaan) ja syö lusikalla

Nam!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-20 21:48:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-04-26 04:55:58
Viestit: 816
Paikkakunta: Helsinki
Tojon kirjoitti:
Minäkin tykkään enemmän noista tummista röpyläisistä. Ne vihreät sileäkuoriset ovat maultaan jotenkin vetisempiä, enkä pidä siitä että ohut kuori menee helposti syödessä rikki, kun sisustaa kaivaa lusikalla.


Joo, tulipa taas tämäkin todistettua :evil: Ostin pari sileäkuorista eivätkä kypsyneet millään eivätkä miltään maistuneetkaan. Vastedes en osta ollenkaan ellei niitä krokotiilinnahkoja löydy.

_________________
Vähät hiilarit, hyvät fiilarit!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)