karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 01:43:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-12-10 18:31:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-09-13 18:02:56
Viestit: 169
Hei vaan! En ole hetkeen tänne kirjoittanut, mutta koko syksyn oon aktiivisesti karpannut ja päivittäin sivistänyt itseäni näillä sivuilla.

Pellavansiementen raskasmetalijämistä ja syaniidinmuodostuksesta on täälläkin joskus keskusteltu, mut halusin tuoda oman (kammottavan) kokemukseni ilmoille (jos olet heikkohermoinen vessajuttujen suhteen, lopeta lukeminen tähän..)
Eli tässä koko syksyn oon karpannut laktopaleotyyliin. Alkusysäyksenä oli suolistohiivan häätö, ja olen siis ollut koko syksyn täysin ilman sokeria, makeutusaineita, viljoja, perunaa, riisiä yms, ja myös soijatuotteet oon jättänyt pois. Hedelmiä oon kuitenkin syönyt hyväkarppityyliin 3-5/pvä. Hapanmaitotuotteita myös suht. paljon, ja niiden seassa rutosti siemeniä (auringonkukan, kurpitsan ja pellavan).

Tiukasta dieetistä huolimatta maha ei edelleenkään oo pelannut tyydyttävästi (vuoroin turvotus, ripuli, ummetus ja kuoristeleva kipu). Kaiken maailman testit (paitsi peräsuolentähystys, johon olen toiv. vuoden alussa "pääsemässä"...:)) on tehty, ja allergioita vaan on löytynyt. Testeissä todettuja allergisoivia aineita olen välttänyt tarkasti.
Nyt sit toissapäivänä tuli äkillinen tarve juosta vessaan. Purkauksen myötä n.15 cm:n peräsuolestani otti asiakseen tulla ihmettelemään tätä maailmaa. Hädissäni sain sen kuitenkin asennetuksi takaisin paikalleen (I presume.. :shock: ) No, lääkäriäitini muisti et hänelleäkin kerran oli niin käynyt ja tuota ennen oli kovastikin ollut hirvittäviä vatsakipuja, mutta tutkimuksissa ei löytynyt mitään erikoista. Äitini muisti silloin syöneensä pellavansiemeniä päivittäin ummetukseen. Häntä hoitanut lääkäri oli epäillyt lyijymyrkytyksen mahdollisuutta (oireet sopi kuulemma siihen hyvin), ja käskenyt jättää siemenet pois.
..Mäkin nyt sitten oitis päätin pitää taukoa siemenistä – ainakin pellavansiemenistä, ja katsoa auttaisko se (sinänsä kurjaa, kun on mantelille ja pähkinöille allerginen, ja siemenet on olleet sellanen mukava mutusteltava jugurtin seassa.. :cry: )

Mutta mites on, onko täällä joku muu, jonka peräpäästä on valahtanut sisuskaluja ulos? :D
Tai joka on huomannut pellavansiementen aiheuttavan itselleen jotain vähemmän toivottuja vaikutuksia?

Kiitollisena jo etukäteen vastauksianne odottelee,
Manteli (< minulle annettu lempinimi joskus kauan ennen manteliallergian toteamista :lol: )


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 19:34:09 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 18:20:43
Viestit: 1441
Minä käytän pellavansiemenrouhetta lähes päivittäin joko jugurtin yms kanssa parin tl:n verran tai sitten leipomuksissa...mutta mitään haittaa tai oireita en ole niiden käytöstä huomannut !

_________________
...aika multaa muistot...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 19:52:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-27 10:32:57
Viestit: 792
Raskaanaolessa pellavansiemenet kuuluvat kiellettyjen ruokien listalle. Ei kuitenkaan "ulosluiskahdusvaaran" takia vaan raskasmetallien, jotka voivat siirtyä sikiöön, joka on herkässä kehitysvaiheessa.

Tietysti jos paljon syö pellavansiementä, niin kyllähän aikuinen varmaan voi saada yli oman sietorajansa.

Pellavansiemeniä suositellaan usein liotettavan yön yli. Tai jos syö "raakana" niin nestettä pitää saada perään riittävästi ettei pehmenevät siemenet ime kaikkea kostetutta vatsasta. Jos olet syönnyt omasi suoraan pussista, kokeile liotella yön yli. Eikös se muutekin ole niistä siemenistä tuleva "liisteri" joka on hyväksi vatsalle, ei niinkään ne siemenet itsessään?

Kaukaa haettua: Esim. koiranpennuille voi kuivamuonan syöminen olla hengenvaarallista (jos pääsee omin lupineen vetämään 3 kg pussin kuiviltaan) juuri sen suolistoa kuivattavan vaikutuksen johdosta. Siksi pentukoiren "murot" pitää tarjota veteen tai maitoon liotettuna. On vatsaystävällisempää.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 20:13:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-09-13 18:02:56
Viestit: 169
No joo, olen kyllä aina liotellut yleensä yön yli piimässä tai jugurtissa (jolloin siitä on tullut hyvää tuorepuuroa), tai vähintään pari tuntia ennen syömistä.
Olen aika peto juomaan (siis VETTÄ, nimenomaan :wink: ), joten en usko että ongelma on siinäkään. Liiallista kuitujen saantia ylipäätään olen joskus vähän epäillyt; käytän varmaan väh. 1,5 kg kasviksia (vaiks niiden kuituhan on sitä hellempää lajia) päivässä, mutta lorautan kyllä aina antaumuksellisesti oliiviöljyä joukkoon...
...[by the way, ymmärrättekö, jos jotain laitetaan/otetaan "joukkoon" – ystäväni käytti kerran tätä termiä Helsingin Forumin pikaruokapaikassa, ja tarjoilija oli aivan äimänä. ...se meinaa siis "mukaan", kaikki entiset ja nykyyset pohojalaaset sen ainaki tietää :D ]
Mutta voi kyl just olla, että kyseessä on noi raskasmetallit. Oon nimittäin syöny takuulla välillä yli suositusten (tohon siemenpuuroon tulee nimittäin HIMO) – se pellavansiemensuositus tais olla jotain korkeintaan puoli desiä pvässä? Ja ilmeisesti niitä jämiä voi yhtä hyvin saada myös esim. auringonkukansiemenistä.. Kuinkahan on kurpitsan laita – mahtavatko ne olla siellä pumpkinin sisällä paremmin suojassa kaikilta myrkyiltä...? :roll:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 20:46:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-20 10:22:59
Viestit: 443
Paikkakunta: Helsinki
Niitä pellavansiemeniä saa syödä vain kaksi ruokalusikallista eli noin neljännes desin päivässä. Puoli desiä päivässä on jo liikaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 22:16:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-20 10:54:47
Viestit: 74
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Vanha hyvä tapa liottaa pellavansiemenet on paras tapa. Kokonaisiapellavansiemeniä ei saa pureksia, sillä siemenen rikkoutuessa siinä oleva syanidi vapautuu. Mekaanisesti rouhituista se on ehtinyt haihtua.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 22:35:19 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-11-10 18:28:53
Viestit: 1020
Paikkakunta: Jämsä
silmu kirjoitti:
Vanha hyvä tapa liottaa pellavansiemenet on paras tapa. Kokonaisiapellavansiemeniä ei saa pureksia, sillä siemenen rikkoutuessa siinä oleva syanidi vapautuu. Mekaanisesti rouhituista se on ehtinyt haihtua.


voi kauheee oon käyttänyt nimenomaan kokonaisia pellavansiemeniä ja vielä liottamattomana, ehkä noin viikon verran joka päivä noin 1rkl verran. ne on niin hyviä pureksittuna. oon paahtanut niitä suoraan öljyssä pannulla. :roll: :? :roll:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 23:38:52 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
pullis kirjoitti:
Niitä pellavansiemeniä saa syödä vain kaksi ruokalusikallista eli noin neljännes desin päivässä. Puoli desiä päivässä on jo liikaa.

Miksi?

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 23:43:43 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 18:20:43
Viestit: 1441
"..Pellavansiemenet sisältävät huomattavien terveysvaikutusten lisäksi
"syanogeenisiä glukosideja (?) sekä kadmiumia " joten päiväannos ei saisi ylittää n. 25 g = n. 0,5 dl !

Tästä on kyllä keskusteltu aikaisemminkin...

_________________
...aika multaa muistot...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 00:08:47 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Paikkakunta: Maaplaneetta
Valitut Lapaset kertoo näin:

Lainaa:
Oman annoksesi hyödyllisiä lignaaneja saat sekoittamalla pellavansiemenrouhetta aamupuuroon, mysliin, viiliin tai jogurttiin. Siemeniä on saatavilla kokonaisina ja rouhittuina hyvin varustetuista elintarvikeliikkeistä ja luontaistuotekaupoista. Jotta hyvät rasvahapot saataisiin elimistön käyttöön, kokonaiset pellavansiemenet on pureksittava hyvin tai rouhittava ennen käyttöä. Siemenet on helppo rouhia tehosekoittimessa.




Ei tässä enää tiedä mihin uskoa. Toiset sanovat, ettei saa pureksia ja toiset taas, että pitää pureksia :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 00:13:31 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-19 09:11:38
Viestit: 7550
Paikkakunta: Ulvila
Muinaismuija kirjoitti:
"..Pellavansiemenet sisältävät huomattavien terveysvaikutusten lisäksi
"syanogeenisiä glukosideja (?) sekä kadmiumia " joten päiväannos ei saisi ylittää n. 25 g = n. 0,5 dl !

Tästä on kyllä keskusteltu aikaisemminkin...

Kaikestahan on aina keskusteltu aikaisemmin. :|

Onko kadmiumilla jotenkin taipumus kerääntyä juuri pellavansiemeniin vai onko sitä niissä luonnostaan? Vai löytyykö tämänkin jostain aiemmasta keskustelusta? :evil:

_________________
// Einomies - karppi, jo vuodesta 2004 -


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 00:48:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-20 10:54:47
Viestit: 74
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Pellava on ihan hyvä siemen oikein "käsiteltynä". Tässä osoitteessa monipuolisesti tietoa, kunhan selailee muutakin kun avautuvan kohdan.
http://www.sini-pellava.fi/FAQ.htm#raskausaikana

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 08:56:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-11-20 10:22:59
Viestit: 443
Paikkakunta: Helsinki
Tuolla Sini-pellavasivuilla sanottiin ruokalusikallisen painavan 11 g eli kyllä se päiväannos taitaa olla alle puoli desiä. Pellavansiemeniin kertyy kasvuvaiheessa kadmiumia ja niissä on luonnostaan yhdisteitä, joista muodostuu syaanivetyä. Osana kokonaisuutta ne eivät varmaankaan ole paha juttu, mutta suurina määrinä eivät ole terveellisiä. Kohtuus siis niidenkin kanssa. Käsittääkseni niitä hyviä rasvoja saa paremmin siitä rouheesta ja kokonaisia on tarkoitus käyttää ulostuslääkkeenä ja kuidunlähteenä.

Mutta sitä tietääkö peräsuoli saaneensa liikaa kadmiumia ja sen takia päättää lähteä kävelemään en tiedä. Luulen, että liiallinen kuitukin voi tehdä tuollaisia suolisto-oireita. Käsittääkseni leseilläkin voi saada mahansa tukkoon, etenkin jos nestettä ei kerry riittävästi. Kun sellainen tukos sitten aukeaa niin jälki voi olla melkoista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-12-11 15:19:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-01-29 16:45:09
Viestit: 1691
Paikkakunta: Juva
manteli kirjoitti:
Nyt sit toissapäivänä tuli äkillinen tarve juosta vessaan. Purkauksen myötä n.15 cm:n peräsuolestani otti asiakseen tulla ihmettelemään tätä maailmaa. Hädissäni sain sen kuitenkin asennetuksi takaisin paikalleen (I presume.. :shock: )

Hurja juttu! :shock: Itelleni ei oo käyny vastaavaa (ainakaan vielä, -> aapuuuaa.....)
Mutta tuli eläimiin liittyvä juttu mieleen vuosien takaa:
Mie oon nähny kun lehmällä tulla pulpahteli välistä muistaakseni kohtu ulos... Ja sekin oli jo tarpeeksi hurjan näköistä, vaikka se ei sitä lehmää tuntunutkaan häiritsevän. Oli jotenkin semmoinen rakenne tai jotain.
Mutta tuskinpa se lehmä oli pellavansiemenii syöny.... :wink:
Mie olin ihan höperönä niihin rouheisiin. Oli pakko jättää ostamattakii jo, kun tykkäsin rouskutella niitä vaikka vallan missä ja ihan paljaaltaakin. Ja juu, tiesin jotta niin ei saisi tehä, ja jotta siinä on se suositusraja.... Mutta... =P~ rouskuttaminen vei voiton. Ei tullu mieleenkää että sillä vois ihan oikeest olla jotain seurauksia.

Niin, ihmismieli on kummallinen: suositusrajat on, ohjeistukset on, käyttöohjeet on... Kaikki on tiedossa ja luettavissa. Pitäisi vaan nuodattaa. Mutta miksi... Heh heh.... "jospa ne onkin vaan huvikseen laitettu, ei siitä mitään seuraa jos ylitän rajat nyt ja huomenna, jos en liota, jos en juo vettä tarpeeksi"... :-&

Kumpahan sitä aina muistaisi että ne ovat ihan noudatettavia asioita ne ohjeet, säännöt ja rajat ja että niitä tulee noudattaa. Jotta on olemassa syy miksi ne on!! :!:

(onkos se syy muuten kirjoitettu esim. noiden pellavansiemenpakkauksien kylkeen?? Itse en muista mitä niissä pakkauksissa luki... Mutta ajattelin, että inspiroisi ainakin hieman noudattamaan ohjeita, jos olisi/on.... Pelkät ohjeet eivät ehkä ole riittävä motivaatio... Jos ei ole perustetta perässä.... )

_________________
"Kyllä minä lentelen. Ympärillä on onneksi punnuksia."


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 16:15:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2005-10-20 10:54:47
Viestit: 74
Paikkakunta: Länsi-Suomi
Manteli! Tällä pääsee tiedonhaussasi alkuun, http://www.tohtori.fi/?page=6625671&sea ... umprolapsi

(Voit tutkailla myös googlettamalla erilaisia versioita sanoista gastroenterologia, gastroenterologinen kirurgia, peräsuoli kirurgia, peräsuolen esiinluiskahdus, peräsuolen ulosluiskahdus(?) ..... aika niukasti noista eteenpääsee, mutta kuitenkin jotain - . Joskus synnyttäneillä naisilla ponnistusvaihe on voinut aiheuttaa esiinluiskahdusta).

Lisäys; äidiltäsi olet jo varmaan saanutkin tuontyyppistä infoa sanallisesti ja laajempana. 8)

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]Kuva

[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 16:20:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-15 09:50:17
Viestit: 446
Paikkakunta: Retuperä
Hevosille keitettiin pellavansiemenpuuroa, liottaminen yön yli ilmeisesti lisää syaanivedyn muodostumista ja saattaa johtaa myrkytystilaan.

_________________
fat is the new thin


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-12 11:48:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2005-09-13 18:02:56
Viestit: 169
Kiitos kaikillen teille, jotka ootte tarjonneet sympatiaanne ja tietoutta pellavansiementen tiimoilta!
Mun siemenrouhepaketin kyljessä luki vaan että RIITTÄVÄ annos on n.puoli desiä/pvä... Ei kovin informatiivista :x eikä haitoista puhuttu mitään. Tiesin niistä toki ennestään jotain, mutta...sais ehkä panna pakkaukseenkin jotain aiheesta :roll: (tyyliin: Jos syöt enemmän, peräsuolesi on vaarassa luiskahtaa ulos :lol: )

Kiitos, Silmu, noista osotteista! Kävin lueskelemassa, ja sanottiin että yleensä rektumprolapsia esiintyy keski-iän ylittäneillä ihmisillä – hmm, mä olen vissiin aikaani edellä :?

Huom. En halua kuitenkaan syyttää yksin pellavansiemeniä vaivoistani (ja kyllä, oon syönyt niitä usein enemmän kuin suositus sallii); mulla on aina ollut kurja vatsa.. Ja vaikkei karppauksen aloittaminen oo ongelmia poistanut, se on kuitenkin helpottanut niitä suuresti (olin jo valmiiksi vilja-allergikko, joten muutos entisestä ei oo ollut mikään hurjan radikaali).

Mut, nyt toi suoleni on ainakin pitäytynyt omilla sijoillaan – let's hope it stays that way :!:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-24 12:12:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-03 11:42:41
Viestit: 1791
Paikkakunta: Kotka
Mieltäni jäi vaivaamaan pellavan hehkutus ihmisen terveysvaikutteiseksi ravinnoksi, esim. Ylen Akuutin pellava-artikkeli. Artikkelista ilmenee, että pellavansiemenrouheen ja pellavaöljyn ravintokäyttö on uusi ajatus. Vanhassa Otavan tietosanakirjassa (siinä kaikkien aikojen parhaassa punaselkäisessä painoksessa vuodelta 1967) ei pellava-hakusanan kohdalla mainita tällaista käyttöä. Itse olen tiennyt pellavansiemeniä käytettävän laksatiivina, mikä ei ole ihan sama asia kuin ravintokäyttö.

Akuutin artikkelissa myös varoitetaan, että pellavansiemenrouhetta ei saisi syödä kuin pari ruokalusikallista päivässä, koska siinä on kadmiumia. Hakulauseella pellava kadmium saa Googlella paljon artikkeleita. Lähdekriittisesti tarkasteltuna arvovaltaisimpiin kuuluu Helsingin yliopiston Agroteknologian laitoksen julkaisema Pellavan siemenen laadun kehittäminen:
Lainaa:
Osana Agrokuituverkoston toimintaa on vuosina 2004-2005 Helsingin yliopiston Agroteknologian laitoksen toteuttama kadmiumselvitys. Selvitystä varten yritykset toimittivat öljypellavanäytteitä kadmiumanalyyseihin. Mitattuja arvoja verrattiin kansainvälisiin pitoisuuksiin ja hyväksyttävästä
päiväsaannista esitettiin arviot. Tulokseksi saadut kadmiumpitoisuudet ovat samaa tasoa kuin kansainvälisissä tutkimuksissa. Normaalilla suomalaisella ruokavaliolla pellavansiementä saa kadmiumin suhteen syödä turvallisesti suositellun määrän 24 g - 30 g. Suomalaisen pellavan kadmiumpitoisuus ei siis aiheuta normaaleilla päiväannoksilla (esim. 24 g pellavaa päivässä) erityistä riskiä, kun asiaa tarkastellaan nykyisen WHO:n asettaman PTDI-arvon (Provisional Tolerable Daily Intake) kannalta. Runsaskadmiumisen ruokavalion lisänä em. päiväannokset voivat olla liian suuret, jos käytetään korkean kadmiumpitoisuuden omaavaa pellavaa. Jos pellavansiementä käytetään päivässä alle 24 g määrä, riskit vähenevät vastaavasti. Poikkeuksena ovat ne henkilöt, joilla on muitakin riskitekijöitä kadmiumin saannin suhteen, esim. saastunut asuinalue, tupakointi tai alentunut sietokyky. Tällöin on kiinnitettävä enemmän huomiota kadmiumin kokonaissaantiin ja saantiin myös pellavan siemenen osalta.


Tästä ja muistakin artikkeleista minulle jää se kuva, että pellavakasvilla on sellainen ominaisuus, että se kerää itseensä kadmiumia. Se ei siis johtuisi saastuneesta maaperästä.

Miksi ihmeessä tällaista syötävää on nähty tarpeelliseksi ruveta markkinoimaan terveysvaikutteisena? Prof. Simo Tarpilan mukaan pellavansiemenet pitäisi suorastaan lisätä virallisiin ravitsemussuosituksiin, vaikka raskaana olevien naisten ei pitäisi syödä pellavansiemeniä (tai rouhetta) lainkaan!!

Enpä aio itse pellavansiemenien terveysvaikutuksia hyödyntää.

_________________
Timo Kuuselaa mukaillen: Epidemiologisten tutkimusten jälkianalyyseille näytään pantavan liikaa totuusodotuksia.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-24 12:40:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-16 12:50:39
Viestit: 1186
Pellavansiemenrouhe (puristusjätteestä saa hyvän katteen) voi olla joillekin turhan karkeaa kuitua, ja kokonaisina voinevat jäädä suoliston poimuihin tukkeeksi. En syö.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-11-24 12:43:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-07-16 12:50:39
Viestit: 1186
Perenna kirjoitti:

Miksi ihmeessä tällaista syötävää on nähty tarpeelliseksi ruveta markkinoimaan terveysvaikutteisena? Prof. Simo Tarpilan mukaan pellavansiemenet pitäisi suorastaan lisätä virallisiin ravitsemussuosituksiin, vaikka raskaana olevien naisten ei pitäisi syödä pellavansiemeniä (tai rouhetta) lainkaan!!


Neomed Oy
Neomed Oy on suomalainen ravintolisiä kehittävä ja valmistava yritys, jonka keskeisimpiä tuotteita ovat öljykuitu- ja rasvahappovalmisteet. Neomedin sekä ihmisille että elimille suunnattujen hyvinvointia edistävien tuotteiden pääraaka-aineena on suomalainen pellava.

Neomed on lääketieteen ammattilaisten vuonna 1995 perustama yritys. Yhtiön hallituksen puheenjohtajana toimii professori, LKT Simo Tarpila.

Neomedin tuotanto- ja toimitilat ovat Somerolla.


----------

Ei ihme, että pitäisi saada pellavansiemenet suosituksiin. :lol:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)