karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 09:58:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-12-25 19:35:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-07-16 09:33:54
Viestit: 1236
funkkari kirjoitti:
Ilmeisesti kaikki camelina menee margariininjatkeeksi. Kenties myynti pullotettuna ei myöskään vastannut odotuksia?

Kävisivätköhän sinulle hyvin kalan proteiinista putsattu kalaöljy? Joissain (yleensä halvemmissa) valmisteissahan on pieniä määriä allergisoivaa proteiinia jäljellä. Myös mustaherukansiemenöljy varmaan sopii.

Tosi sääli sitä camelinan myynnin loppumista. Oli todella hyvän makuista, sellaista pähkinäistä. Ainoa öljy, jota olisin voinut kuvitella vetäväni ruokalusikalla raakanakin.

En tahdo kalaöljyä missään muodossa. Viimeksi kun ostin kallista ja laadukasta, sain pahoinvointioireita toistuvasti. Elimistöni ei kalaa (tonnikalaa ja äyriäisiä lukuunottamatta) siedä, joten ei kiitos. Ei niitä raskasmetalleja tarvita...

Mustaherukkaöljyssä on o6:a enemmän kuin pellavaöljyssä. Niistä kutosista meillä kellään ei taida olla pulaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-10 18:19:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Nostetaanpas tätä erikoista aihetta. Tein meinaan just pellavansiemenrouheesta "leipää" ja vasta nyt huomasin että sitä jopa myrkkynä pidetään... Itse en ole pellavaa syönyt ennen missään muodossa, joskus käyttänyt pieniä määriä karppauksen yhteydessa taikinoissa. Jos tuota leipää nyt syö niin onko tossa joku raja kuinka paljon? Ne on kuitenkin taikinassa, ei raakoina, mutta tukinko nyt elimistöni ja saan syanidimyrkytyksen? :roll: :?:

Miksei missään ole muuta kuin hyviä mainintoja pellavasta? Auttakaapa..kun kerta toi leipä onnistui vielä niin hyvin, iloitsin jo uudesta herkusta.

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-10 18:22:37 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Paikkakunta: Lohja/Helsinki
Pellavalla on hyviä ominaisuuksia, kun noudattaa järkevää annostusta. Annos tekee myrkyn. Liika vesikin tappaa. Ite olen syönyt yhden leipänelilön päivässä. Taikinoita voisi myös vaihdella, esim. välillä hamppua, tattaria, mantelia, soijaa. Eikä mulla aina ole mitään leiväkettä, pärjää monta viikkoa ilmankin.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-10 18:26:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 21:58:59
Viestit: 2062
Paikkakunta: Between Two Worlds
Jees en tosiaan ajatellutkaan noita kilotolkulla vetää. Eli pieni määrä päivässä noita leipiä on ok, jos vaikka syö monta päivää putkeen haitalliset aineet ei mitenkään "keräänny" elimistöön? Sori tyhmä kysymys... :oops:

_________________
"and the people did feast upon the lambs and sloths and carp and anchovies and orangutans and breakfast cereals and fruit bats"
Räjähdyksiä, Romantiikkaa ja Epäkuolleita


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-10 18:26:59 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
Tuolla toisessa ketjussa mainitsinkin jo, että syön päivittäin ruokalusikallisen pellavarouhetta ja auringonkukansiemeniä jogurttini/rahkani seassa. Tulee mukavasti "myslimäistä" pureskeltavaa. Enkä kyllä ihan het oo uskomassa että tuommoisesta määrästä haittaa olisi. Ei ole ainakaan vatsantoimintaan vaikuttanut mulla mitenkään ja kyllä suolistokin majailee ihan omalla paikallaan edelleen :lol:

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-10 19:30:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-06-07 10:34:01
Viestit: 157
Aloittaessani söin pellavansiemenleipää lähes joka aamu.Sitten täällä varoitettiin myrkyllisyydetsä ja jätin sen pois.Nyttemmin olen alkanut käyttää taas pellasiemenleipää vajaa ½ dl päivittäin. Mielenmuutokseni sai aikaan nuoruudenaikainen muisto Markus-sedästä,joka kehoitti joka aamu syömään kaurapuuroa.Markus-sedän jäätyä eläkkeelle se(kaurapuuro) muuttui yht äkkiä myrkylliseksi kunnes taas n 30 vuotta sitten se muuttui terveelliseksi. Tätä muistaen järkeilin,että ei kai se puolikas desi pellasiemenrohetta vie minua ennenaikaiseen hautaan,varsinakin jos taas joanain päivänä muuttuu terveelliseksi.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-31 23:31:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-31 23:11:48
Viestit: 7
Mitenhän on,onko pellavansiemenrouhe yhtä hyvä apu ummetukseen kuin kokonaiset siemenet? Olen syöny aamuin illoin 6rkl kokonaisia liottamattomia siemeniä jogurtin kanssa ja on ollu kyl hyvä.On vissii aika tuju annos vai..? Ei kai tuo vaarallista ole..?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-01 07:28:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-22 10:28:44
Viestit: 307
Ohhoh nyt ekaa kertaa huomasin tälläisen ketjun. En jaksanut lukea läpi mutta jos mun pellavansiemenruisleivät (niistähän tulee ruskeita, mantelijauhoista tehdyt leivät on sitten taas sitä pullaleipää :mrgreen: ) tappaa mut joku kaunis päivä, niin ehkä se on sitten armollisempi lähtötapa kuin porkkanaan tukehtuminen. :roll:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-01 13:37:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Unikonsiemen kirjoitti:
Mitenhän on,onko pellavansiemenrouhe yhtä hyvä apu ummetukseen kuin kokonaiset siemenet? Olen syöny aamuin illoin 6rkl kokonaisia liottamattomia siemeniä jogurtin kanssa ja on ollu kyl hyvä.On vissii aika tuju annos vai..? Ei kai tuo vaarallista ole..?


Aika runsas on tuo annostus. Kadiumiahan noista saa eikä oo terveellistä. Juo runsaasti vettä ja käytä reilusti rasvaa niin ajaa saman asian ja on taatusti terveellistä. Suosittelen ainakin vähentämään noiden käyttöä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-02 16:52:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
"Kasvi kerää itseensä kadmiumia, jos sitä on maaperässä. Se sisältää myös luontaisesti syaanivetyä. Haitallisen määrän syaanivetyä voi saada jo 2–4 ruokalusikallisesta pellavansiemeniä"

Tämän päiväisessä Hesarissa oli juttua pellavansiemenistä. En osaa laittaa linkkiä, mutta löytyy HS:n sivuilta haulla "pellavansiemen".


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-02 18:29:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-02-01 10:24:40
Viestit: 466
Ei voi mitään, mutta tämä ketju on tosi terapeuttinen :lol: Luin koko ketjun ja nauroin erittäin osuville oivalluksille. Kiitos aloittajalle, toivottavasti voit hyvin nyt.
Itse olen käyttänyt sillöin tällöin pellavan siemeniä ja -rouhetta.
On kyllä ikävä kokemus vuosi sitten kesällä, kun olin matkoilla ja napsin pellavansiemeniä kokonaisina, hyvin pureskellen, mutta en juonut vettä tarpeeksi! enkä syönytkään silloin enää mitään. Seuraavana päivänä kotona olikin yhtä tuskaa puuseessa, kun uloste oli niin kovaa. Monta yritystä sain vaseliinipurkin kanssa tehdä ennenkuin sain asian toimitettua. Mieskin kävi katsomassa, että olenko vallan tuupertunut jo kun viivyin ja viivyin.
OPPI JA IKÄ KAIKKI! =D>


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-02 18:39:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-06-22 10:28:44
Viestit: 307
Okei nyt mäkin luin aloituspostauksen ja järkytyin. :shock: Siis.... hyi h*lvetti !!! Jos multa alkais p*rseestä suolet roikkumaan niin mä varmaan kuolisin siihen paikkaan ! Ihan hirveetä, rispektit ap:lle, mä olisin menny täysin paniikkiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-17 21:04:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-31 23:11:48
Viestit: 7
Moi! Osaiskohan joku neuvoa neuvoa et mikä tapa ois ok näis pellavansiemensyömisis..? Kun nyt syön kokonaisii pellavansiemenii n.12 rkl jogurtin seassa iltaisin.Onko se iso määrä? Annan kyl siementen olla siel jogurtis jonkin aikaa ennen syöntiä,eli "limottuukohan" ne siinä niinku vedessäkin? Ja onko niin ettei kokonaisii siemenii sais pelkillää syödä 12 - 13rkl /päivä? Sitten viel sellanen askarruttaa et onko pellavansiemenrouheella yhtä hyvä vaikutus ummetuksen poistoon ku kokonaisil siemenil? Kiitos sille joka auttaa ku oon näis asiois aika tietämätön...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-18 14:14:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Aika isolta toi määrä kyllä vaikuttaa. Pellavansiemenissähän on kadiumia mutta en muista mikä se määrä oli jonka voi käyttää päivässä. itse en käytä yhtään kun kadiumia en halua elimistöön ja suoli toimii hyvin riittävällä rasvallakin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-21 11:49:48 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-31 23:11:48
Viestit: 7
Rasvalla? Eli mitä se käytännös tarkottaa? en oo yhtää alan asiantuntija meinaa..alan olla kurkkua myöten täynnä noit pellavansiemeniä,aamulla siemenii ja illalla siemenii ja...huhhuh.Jos joku muu keino olemassa niin kerrothan,siis siitä rasvoihin liittyvästä...? mulle pitää kyl yleensä näis asiois vääntää rautalangasta..


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-21 12:28:48 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 07:57:34
Viestit: 9271
Paikkakunta: Siuntio
Pari vuotta sitten laitoin aina iltaisin 2 tl pellavansiemeniä lasilliseen vettä
yöksi likoamaan ja aamulla join sitten koko moskan. Samaa konstia käytettiin
duunissa, kun osa asiakkaistamme on vanhuksia, joilla suoli toimii huonosti.

Eipä noista kukaan ole kuollut niihin, mutta itse havahduin kun vanhempi sisareni
joutui viikoksi tiputukseen sairaalaan divertikkeleiden takia, eli suoliston umpipussien
tulehduksen takia ja hän oli nimenomaan käyttänyt siemeniä samalla tavalla kuin minä.

Jo vain loppui niiden syönti, mutta ei sen puoleen, mun maha toimii vaikka söisin mitä!
En muista miksi niitä ylipäätään käytin silloin, kun en koskaan ole kärsinyt ummetuksesta #-o
Nytkään ei ole ollut mitään ongelmia, ei edes alussa...

_________________
Turha itkeä maahan kaatunutta maitoa ja miksi mennä merta edemmäksi kalaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-21 16:51:56 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Täällä yksi vanhus jonka vatsa toimii kun saa aamulla mukillisen kahvia joka on terästetty kuohukermalla ja lusikallisella kookosrasvaa. Tietysti tarvitaan myös päivän mittaan vettä ja koska en syö leipää enkä eineksiä, hieman ekstra merisuolaa. Moni ottaa magnesiumia jos on kova vatsa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-23 11:17:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Unikonsiemen kirjoitti:
Rasvalla? Eli mitä se käytännös tarkottaa? en oo yhtää alan asiantuntija meinaa..alan olla kurkkua myöten täynnä noit pellavansiemeniä,aamulla siemenii ja illalla siemenii ja...huhhuh.Jos joku muu keino olemassa niin kerrothan,siis siitä rasvoihin liittyvästä...? mulle pitää kyl yleensä näis asiois vääntää rautalangasta..


Paista kaikki ruoka reilussa rasvassa ja laita kasvisten päälle iso nokare voita, salaatteihin päälle oliiviöljyä ja jos kahvia juot niin siihen kuohukermaa. Osta kaikki tuotteet täysrasvaisena.Runsas vedenjuonti on kans hyväksi jos on ummetusongelmia.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-27 17:41:11 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-31 23:11:48
Viestit: 7
Ok! Kiitos vinkistä! Mut eix ala lihoo ihan kauheesti jos kaiken paistaa rasvassa,vai..? Voishan sitä kokeilla kuitenki! Oon syöny nyt noit siemenii 13 ruokalusikallista päivässä 4 kuukauden ajan ja se on oikeesti aika iso keko aamuin illoin.Sit luin tält palstalta et muutama teelusikallinenki on jo ns.paljon ja voi aiheuttaa ongelmia tai vatsavaivoja..Mikä muuten on tän palstan "pointti"? Onx tää vaan ihan keskustelua pellavansiemenistä ja niiden mahd.haitoista? Mitä on karppaajat..?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-27 17:47:44 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Hiilihydraatti korvataan rasvalla kapatessa.On ihan karppauksen perusjuttu. Ei rasva mitään lihota kun sitä sopivasti syö.13 rkl on kyllä niin paljon että siinä kyllä myrkyttää elimistöä jo pahasti kadiumilla. Ja johan sitä suolitukosen moisella määrällä saa.Eiks siitä purkissakin oo joku käyttörajoitus? En tiedä, kun en niitä syö mutta muistan täällä lukeneeni.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 61 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)