ultrazed1 kirjoitti:
Luin tuolla noita muita ketjuja taas. Törmäsin ajatukseen vegekarpista, laktovegekarpista ja lakto-ovo-vegekarpista. Ja onko vielä muita karppityyppejä? Lakto-ovo-pesco-vegekarppi?
Haluaisiko esimerkiksi joku vegekarppi määritellä itsensä karppina (ks. ketjusta ne muut karppityypit)? Vai voiko sellaista ollakaan, vegekarppihan söisi kuin vegaani. Voiko sellainen olla karppi? Mistä vegekarppi saa rasvaa riittävästi ja oikeanlaista. Ja kenties nuo muutkin tyypit voisi joku asiaan perehtynyt määrittää. Aika helppoa on minun käsittääkseni olla lakto- tai lakto-ovo- tai vaikka lakto-ovo-pesco-karppina. Vai mitä olette mieltä näistä erilaisista kasvispainotteisesti syövistä karpeista?
Ja missä lukemissa heiluvat erilaisten vegekarppien hiilarit???
Anteeksi, että olen näin utelias, mutta kiinnostuin oikeasti. Älkää hermostuko.
Vegekarppina hiilarit ainakin mulla on sitä 100g-70g/päivä kai.
Mutta, vegaani saa rasvansa öljyistä, kookos, oliivi jne. Myös pähkinöistä. Työläämpää aluksi tälläinen ruokavalio, mutta helposti tottuu. Jotkut soijatuotteet myös ainakin OVAT sisältäneet paljon rasvaa. Eipä enään muistaakseni. Halutaan niistäkin *terveellisiä*.
Jos syö paljon soijaa ja pähkinöitä niin hiilarit pysyvät samoissa kun lihansyöjillä. Tietoinen pitää olla näistä vaihtoehdoista jotta saa monipuolisen ruokavalion. Itse syön kyllä munia ja maitotuotteita.
Toki voi aina kokeilla Dalai Laman tapaa kasvissyöntiin ja juoda vain maitoa ja pähkinöitä. Kuulemma ei voinu olla kasvissyöjä kun tuli niin heikko olo.