karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 04:33:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Painonpudotus
ViestiLähetetty: 2012-05-27 08:15:45 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2012-05-27 08:11:13
Viestit: 1
Hei!

Kysyisin kuinka paljon olette saaneet pois kiloja esim. 2-3 kk:ssa. Tyttäreni menee naimisiin elokuussa ja haluaisin saada kunnolla painoa pois. Vaatii sitten varmaan alakarpin ruokavalion? Minulla on pudotettavaa n. 25 kg.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painonpudotus
ViestiLähetetty: 2012-05-27 09:47:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-07-06 22:35:16
Viestit: 266
Etukäteen voin jo sanoa et saa varmaan mitään kovin hyvää vastaanottoa tällä kysymyksellä. Karppaus mielletään enemmän elämäntavaksi, kuin pikakuuriksi painonpudotukseen. 2-3kk aikana pudotettava painonmääräkin on hyvin yksilöllistä, riippuu siitä millaista ruokavaliota olet pitänyt nykyisessä elämässä, eli kuinka raju muutos tulee olemaan ja millä hiilarimäärällä lähdet liikkeelle ( rennosti, vai ei niin rennosti).

Eihän ketään tietenkään voi sinua kieltää karppaamasta pelkän painonpudotuksen vuoksi, ja omasta alustani voin sanoa sen verran että ensimmäisen kahden- kolmen kuukauden aikana painoa tippui kymmenisen kiloa. Itselläni toki pudotettavaa oli 30 kiloa ja muutos oli kohtalaisten suuri. :)

Jokatapauksessa tsemppiä matkaan!

_________________
// Rento - Karppailu alkoi 5.7.2011
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painonpudotus
ViestiLähetetty: 2012-05-27 10:03:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
Mitään ei putoa, ellei aloita.
Sitten sen näkee.
Esimerkiksi nimim. meteli,(viewtopic.php?f=57&t=62222) pudottanut hurjia määriä ja minä en ollenkaan.
Kyse on kuitenkin terveyttä ja hyvää oloa. Paino putoaa tai sitten ei.
Noilla sinun aloitustiedoilla ei pysty kilomäärää sanomaan, mutta tutkimuksissa on karppaaminen todettu olevan hyvä painon pudotus keino.

Yhden esteen olet ohittanut kun tänne kirjoitit, nyt siis tuumasta toimeen....

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painonpudotus
ViestiLähetetty: 2012-05-27 10:29:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2012-02-18 16:38:57
Viestit: 76
Paikkakunta: Nokia
Tuumasta toimeen ja eikun karppaamaan jo tästä päivästä alkaen.

Itse tein vastaavanlaisen päätöksen 6.1.2012 kun vaaka näytti hurjaa 89kg ja hetkeäkään en ole katunut päätöstäni päästä eroon ylimääräisistä, tammikuun alusta => huhtikuun loppuu mennessä tiputin jo 22kg. (ruokavaliooni lisäsin suurenmäärän tuoreita kasviksia,vihanneksia,salaatteja,suomalaisia marjoja).

Tällä hetkellä kokonais pudotusmäärä taitaa olla 25kg joka lähtenyt (tänä aamuna 64kg).
Terveys on itselläni huippuluokkaa. iho,kynnet,hiukset paremmassa kuosissa,veriarvot täysin kohdillaan, puhumattakaan naisellisista muodoista joita olen saanut tuloksena, ja karppaaminenhan on elämäntapa ei pelkkä "pika laihdutus kuuri".

Tsemppiä karppaus-taipaleelle! :)

_________________
Kampanjasivuni
Muutoksen kevät

Kuva
Aloituspaino: 89 kg (BMI 34) Tavoitepaino 60 kg (BMI 23.1) Paino nyt: 53,1 kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painonpudotus
ViestiLähetetty: 2012-05-29 15:03:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-04-23 14:58:45
Viestit: 58
Paikkakunta: Helsinki
marpah kirjoitti:
Hei!

Kysyisin kuinka paljon olette saaneet pois kiloja esim. 2-3 kk:ssa. Tyttäreni menee naimisiin elokuussa ja haluaisin saada kunnolla painoa pois. Vaatii sitten varmaan alakarpin ruokavalion? Minulla on pudotettavaa n. 25 kg.


Jos ainoa tavoite on saada paljon kiloja pois, suosittelen mieluummin pussikuuria (Nutrilett, EasyDiet) - lähtee läskit ja lihakset. Karppaamalla laihtuu suurinpiirtein puolisen kiloa viikossa, eli ehkä 10 kg voisit saada pois elokuuhun mennessä jos nyt alkaisit karpata.

Tyttären hääpäivä oli varmaan tiedossa jo aiemmin? Jos olisit kysynyt tätä samaa jo tammi-helmikuussa niin helposti olisit saanut terveellisesti karpaten nuo kilot pois elokuuhun mennessä. Nyt sitten kannattaa kysyä itseltään kumpi on tärkeämpää - paino vai terveys?

_________________
Rasvamaksa -eroon omenavartalosta
http://www.facebook.com/rasvamaksa
http://rasvamaksa.info


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-29 15:16:52 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-05-29 15:05:53
Viestit: 8
Paikkakunta: Kotka
Auttaisiko joku 15 vuotiasta, 188 cm pitkää ja noin 95 kiloa painavaa poikaa? Aloitin tänään karpaukksen ja tarvitsen hyviä neuvoja. [-o< [-o<

_________________
Voi helvetti ku ei saa käyttää bannereit!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-29 16:06:25 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-04-23 14:58:45
Viestit: 58
Paikkakunta: Helsinki
onnz423 kirjoitti:
Auttaisiko joku 15 vuotiasta, 188 cm pitkää ja noin 95 kiloa painavaa poikaa? Aloitin tänään karpaukksen ja tarvitsen hyviä neuvoja. [-o< [-o<


EI sokeria (ei karkkeja, ei jäätelöä, ei limuja, ei energiajuomia), ei viljaa (eli ei leipää, pullaa, pastaa jne), ei tärkkelystä (eli ei perunaa, riisiä, nuudeleita...)

Lautaselle: puolet salaattia tai muita kasviksia, puolet lihaa ja jotain rasvaista kastiketta. Syö kalaa, kanaa, lihaa kunnes olet kylläinen.

Kaikki maitotuotteet täysrasvaisina (punaista maitoa, turkkilaista jogurttia jne)

Välipaloina tummaa suklaata (väh. 70%), pähkinöitä (ei suolattuja!), joskus juustoa.

Lue myös ylhäältä ateriamatriisi ja wiki.

_________________
Rasvamaksa -eroon omenavartalosta
http://www.facebook.com/rasvamaksa
http://rasvamaksa.info


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-29 17:19:13 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
rasvamaksa kirjoitti:
pähkinöitä (ei suolattuja!).


Nääh, kyl noita suolattuja voi popsia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-29 20:17:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-04-23 14:58:45
Viestit: 58
Paikkakunta: Helsinki
Uljanov kirjoitti:
rasvamaksa kirjoitti:
pähkinöitä (ei suolattuja!).


Nääh, kyl noita suolattuja voi popsia.


Suolattuja menee energiamäärällisesti enemmän koska niitä on "helpompi" syödä huomaamattaan paljon, lisäksi suola kerää nestettä kehoon joka voi vääristää painonpudotustulosta. Siksi en itse suosittelisi.

_________________
Rasvamaksa -eroon omenavartalosta
http://www.facebook.com/rasvamaksa
http://rasvamaksa.info


Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: kiitti
ViestiLähetetty: 2012-05-30 06:35:34 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2012-05-29 15:05:53
Viestit: 8
Paikkakunta: Kotka
Suurimman osan noista jo tiesin. En oo syöny mitää noist (paitsi tietyst rasvaa sekä erityisen vähän hiilareita) ja fiilis muuttu päivässä paljon paremmaks. :)

_________________
Voi helvetti ku ei saa käyttää bannereit!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-30 07:09:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Paikkakunta: Kouvola
rasvamaksa kirjoitti:
Uljanov kirjoitti:
rasvamaksa kirjoitti:
pähkinöitä (ei suolattuja!).


Nääh, kyl noita suolattuja voi popsia.


Suolattuja menee energiamäärällisesti enemmän koska niitä on "helpompi" syödä huomaamattaan paljon, lisäksi suola kerää nestettä kehoon joka voi vääristää painonpudotustulosta. Siksi en itse suosittelisi.



Monesti suolan saanti karpatessa on ongelma. Suolapähkinöistä saa suolaa aika kivasti,
Määrä on kuitenkin se kourallinen päivässä.
Maapähkinä ei ole kuulemma pähkinä vaan papu.

onnz432 etsi resepteistä itsellesi sopivia ruokia jotka on helppo joko itse tai äitin valmistaa. Niitä löytyy moneen lähtöön.
Olet kuitenkin niin nuori että ei kannata kauheasti kiirehtiä, vaan opetella kunnolla syöminen ja liikkua oman kunnon vuoksi.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-30 07:36:50 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Liittynyt: 2011-09-22 11:26:44
Viestit: 4658
Paikkakunta: Turku
iso isä kirjoitti:
rasvamaksa kirjoitti:

Suolattuja menee energiamäärällisesti enemmän koska niitä on "helpompi" syödä huomaamattaan paljon, lisäksi suola kerää nestettä kehoon joka voi vääristää painonpudotustulosta. Siksi en itse suosittelisi.



Monesti suolan saanti karpatessa on ongelma. Suolapähkinöistä saa suolaa aika kivasti,
Määrä on kuitenkin se kourallinen päivässä.
Maapähkinä ei ole kuulemma pähkinä vaan papu.


Mulla kourallinen suolapähkinöitä kuuluu aamiaiseen. Joskus, mutta harvoin syön myös päivällisen=illan viiminen sapuska, yhteydessä. Ei niitä tietenkään ylettömästi kannata syödä.

Suolansaanti saattaa joillekin tosiaan olla ongelma siinä mielessä, että sitä tulee liian vähän. Suurin syy on leivän jättäminen pois. Vielä jos ei juurikaan syö makkaraa, metukkaa ja pekonia, niin suolaa tulee oikeesti aika vähän.

Mulle maapähkinä on ihan tarpeeksi pähkinä. Ei se kuitenkaan makroiltaan pähkinöistä juurikaan eroa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Apua!
ViestiLähetetty: 2012-05-31 10:02:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26298
onnz423 kirjoitti:
Auttaisiko joku 15 vuotiasta, 188 cm pitkää ja noin 95 kiloa painavaa poikaa? Aloitin tänään karpaukksen ja tarvitsen hyviä neuvoja. [-o< [-o<

Sä olet pitkä, nuori kasvava jätkä, ei sun tarvitse mitään hurjan radikaalia tehdä! Ylipainoakaan ei ole juurikaan, tai ei ainakaan paljoa. Jos yhtään innostut voimaharjoittelusta, niin se varmaan on paras tapa muokata noita kiloja lihaksiin. Olet näköjään jo tehnyt hyviä valintoja, joten jatkaisin samaan malliin ja odottelisin rauhassa tuloksia. Jos olet puputtanut ennen paljon leipää jne. viljatuotteita ja juonut energiajuomia, niin varmasti jo niiden poisjättäminen tuntuu kropassa hyvälle!

_________________
A wise man never knows all. Only fools know everything. (Afrikkalainen sanonta)
"Viisaat etsivät totuutta, mutta hölmöt luulevat löytäneensä sen.” (Napoleon)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Painonpudotus
ViestiLähetetty: 2022-09-24 08:10:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-06-02 06:28:57
Viestit: 4876
rasvamaksa kirjoitti:
marpah kirjoitti:
Hei!

Kysyisin kuinka paljon olette saaneet pois kiloja esim. 2-3 kk:ssa. Tyttäreni menee naimisiin elokuussa ja haluaisin saada kunnolla painoa pois. Vaatii sitten varmaan alakarpin ruokavalion? Minulla on pudotettavaa n. 25 kg.


Jos ainoa tavoite on saada paljon kiloja pois, suosittelen mieluummin pussikuuria (Nutrilett, EasyDiet) - lähtee läskit ja lihakset.


tai sitten näin yhdistäen vhh ja kalorirajoitus ja nutraus.
https://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=8&t=6537&p=2454893#p2454893

_________________
Mukana yli 18 vuotta.
Minun ennen ja jälkeen kuvat.
HH on aika vähissä, keltuaista, lihaa, kalaa ja lampaan juustoa. Olen öljytön ja en syö viljaa, pähkinöitä, hedelmiä ja vihanneksia. C:tä otan vielä purkista.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)