karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-19 21:30:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13101 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-08-20 14:52:36 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Paljastus: show
Olen varoitellut lapsenlapsen vauvaa ja vähän muitakin. On niin iso alue ettei sitä niin vain peitelläkkään!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-20 18:39:23 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Nyt sain nukuttua yli kaksi tuntia ihan täysillä eli päivä kuluu vaikka ei ulos pääsekkään. Tai pääsisi, mutta ei jaksa eikä saa sellaisia vaatteitakaan päälle että eivät painaisi. Lapsenlapsen perhe muuttopuuhissa, isompaan ja enemmän maalle. Aiottiin tavata sitku--

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-20 18:50:01 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Hyvää kannattaa odottaa. Lepo varmaan on nyt hyväksi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 06:42:55 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
No lepoa menee kun on tosi väsynyt olo ja lauantain nukuin oikeastaan koko päivän ja yön, eilen 3 tuntia illalla ja sitten kymmenestä viiteen välillä havahtuen kun vaikea saada ja pitää kunnon nukkuma-asentoa.

Leiakin sitten ilmestyi alkuyöstä ja muina miehinään tuli sänkyyn viereen ja siinä koko yön vaikka pyörinkin taas tehokkaasti. Ruokaa ja vettä meni, mutta ei punkkeja tai muuta ongelmaa, tyytyväinen pikku harmaa otus palasi viikon reissulta. Kahvi ei vieläkään maistu, ruokaakin pitää muistutella. Ja tietysti olen lueskellut vyöruususta eli arginiini triggaa, lysiini hillitsee eli sitäkin kautta voi tuota katsella, lysiinihän auttaa herpekseen myös, siitä vain ei paljon puhuta kun sekin on vain aminohappo jota ei voi patentoida eikä pahemmin luontaistuotteenakaan rahastaa jos sitä puhtaana myy. Tietysti voi aina keksiä komboja joissa se lisähyöty tulee vain myyjälle.

Tässä viikon reissulta palannut väsynyt prinsessa
Liitteet:
DSC00037.JPG
DSC00037.JPG [ 46.63 KiB | Katsottu 1244 kertaa ]

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 06:48:06 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Väsyneen näköinen on prinsessa ja ikävä kai sillä on ollut, kun sänkyyn haluaa viereen. Näyttävät kuitenkin myyvän lysiiniä purkissa?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 07:08:15 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Kyllä sitä saa purkissa puhtaana, mutta eipä juuri siitä paljon puhuta, haulla kyllä löytyy tietoa ja voihan sitä aina kokeilla. Se on kuitenkin ihan tavallinen aminohappo eli ei mitään sen kummempaa. Minulle noitaa purkkeja on kertynyt silloin karppauksen alkuvaiheessa kun piti kokeilla kaikkea, kai sitä luuli että on olemassa oikotie onneen, tuo purkki säilynyt niiltä ajoilta ja päiväyskin jo ohi, mutta ei käsittääkseni pilaantuvaa sorttia.
Nyt pitää varmaan mennä vielä kisun viereen lepäilemään. Kutinaa ei muuten enää ole ollut alkuvaiheen jälkeen jaa kipu lähinnä kosketusarkuutta ja aika herkässä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 08:23:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56079
Paikkakunta: Kerava
Ihanaa kun prinsessa taas kotiutui! :-) Luulis että kun ilmat kylmenee niin reissut lyhenee ja loppuu.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 08:26:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-03-02 13:04:27
Viestit: 7906
mulla tuo argiini todellakin triggeröi sitä virusta, lysiiniä oon sit yrittänyt muistaa kuuriluontoisesti ottaa ennaltaehkäisyyn ja jos alkaa huulenpieli kukkimaan. Musta on selkeästi apua!

_________________
karppi nro 3729
"ihanvähänvaanhiilihydraatittomalla vuodesta 2007"
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 12:24:22 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Siili, kiva kun kerrot, minäkin tosiaan kaivoin tuon purkin esiin kun putkahti esiin tuo arginiini/lysiini tuolta netin uumenista, tänään ei ollut kuumetta enää, väsymys edelleen paha, kylki ja osa pakarasta edelleen näppyläistä, mutta ei enempää kipuja kuin kosketusarkuus. Minulla on noita tavallaan varajuttuja tuolla kaapissa, sinkkiä jos kurkku oireilee, magnesiumia nyt vähemmän suonenvetoihin kun olen lisännyt suolaa reilusti.

Kun en viitsi mennä Erfiksen ja Catharsiksen keskusteluun sotkemaan, Erfiksen kysymys siitä kaikille sopivasta ruokavaliosta herätti vähän ajatuksia.

- Evoluutiohan ei ole mikään päättynyt juttu, sitä tapahtuu kaikkialla kuitenkin koko ajan. Eli esimerkiksi se meidän elinympäristömme triggaa niitä muutoksia, eli ympäristöissä ollaan sopeuduttu siihen paikallissen ruokaan ja ruokaympäristöön. Haitat näkyvät kun vaikka sitä CC juomaa tuputetaan, kyllähän populaatiot siihenkin sitten sopeutuvat.

- Epigenetiikka eli se mitä me syömme muuttaa solujen eri geenien aktivointia ilman että varsinaista evoluutiota tapahtuu eli muutoksia DNAssa noin karkeasti sanoen.
Lainaa:
Epigeneettisiin tekijöihin vaikuttavat monet ulkoiset tekijät. Esimerkiksi ravinnon metyylipitoisuus vaikuttaa geneettisessä materiaalissa tapahtuvien metylaatioiden määrään. Epigeneesin vuoksi genotyypeiltään samanlaiset yksilöt, esimerkiksi identtiset kaksoset, voivat kehittyä ulkoisilta olemuksiltaan eli fenotyypeiltään hyvinkin erilaisiksi. Samat geenit omaavilla yksilöillä on eri geenejä aktiivisina.


Ja kun epigenetiikkaan vaikuttaa joku terveyttä haittaavasti, niin samoin sitä terveyttä myös voidaan palauttaa vaikkapa muuttamalla sitä ravinnon koostumusta ja välttelemällä niitä vieras-aineita jotka eivät kuulu siihen oman perinteisen lähiruokacombon yhteyteen. Ja tietysti sitten kun miettii omia, niin minä miellän soijan pahikseksi, mutta miten ollakkaan, kahvi on ihan terveysjuoma. Eli ne mielikuvat.
Minusta parhaiten pohjoisen terveellinen ravitsemus on pisimpään säilynyt saamelaisväestön keskuudessa. Eri mieltäkin saa olla. Mutta uskon että meillä niiden metsästäjä-kalastaja ruokaympäristöön tottuneiden geenien ruokkiminen lisäisi terveyttä, riippuen tietysti siitä missä on menty yli aidan ja SE tietysti on yksilöllistä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 12:35:29 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Mullakin on yksinkertainen omakohteinen esimerkki. Jo 70-luvulla korostettiin kovasti kuitujen hyvää merkitystä terveydelle ja ruuansulatukselle, niin että minäkin lähdin siihen mukaan ja leivoin aika suuren määrän leseitä sisältäviä sämpylöitä jne. Jopa lihapulliin laitoin vehnäleseitä ja jugurtteihin ja viiliin. Olin kyllä suhteellisen hoikka silloin, mutta seurauksena oli IBS ja muitakin vatsaoireita. Ihan kokonaan en ole saanut sammutettua niitä, mutta minulle oikeaa ravintoa syömällä ne vaivat vaimenevat tai menevät kokonaan remissioon. Tulevat kyllä takaisin väärin syömällä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-21 14:57:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Kuituhypetys, joka edelleen jatkuu, on kyllä sieltä pimeästä päästä. Minä olen aikalailla säästynyt noilta pahimmilta kun olen kuitenkin niin suuren osan ajasta asunut poissa Suomesta, Ranskassa on tietysti omat juttunsa, mutta aito ja mielellään perinneruoka on sielläkin kunniassa. Ja säännölliset ruoka-ajat. Paino-ongelmatkin hiipivät vasta vanhempana eli en ole koskaan ollut paikkareissa tai muillakaan kuureilla ja kun eka kerran aloin ruokavaliota rukkaamaan niin sattuipa kohdalle Annika Dahlqvist ja Antti Heikkilä ja nopeasti sitten lähti terveys paranemaan. Täällä Ruotsissa kun ei ole tuota Käypä Hoito uskontoa niin lääkäreillä on vapaammat kädet ja vaikkapa lehdistöllä myös omia terveysjuttuja, Suomessa tuntuu että sieltä Duodecimistä syötetään tilannteen mukaan peloittelua vaikkapa karppauksesta. Tietysti Annikakin oli vaikeuksissa mutta nyt täältä löytyy jo vaihtoehtoja. Tänään SVD ja SVT puuttuvat suolavaroituksiin ja heti on Elintarvikevirasto kauhuissaan, suosituksia ei muuteta! Kun ne on laadittu yhdessä Suomen huippu agronoomien ja Kuopion huostaanottoasiantuntijoiden kanssa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 06:17:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Illalla kun katuu sänkyyn ajoissa niin on aamuvirkku, olo vähän parempi, sain eilen jo syötyäkin jonkun verran, selkä nyt vain alkaa protestoida liikaa sänkyä. Luulenpa että lysiini on hillinnyt tuota kehitystä, tulehtunut alue on iso, mutta rakkuloita ei näytä kehittyvän kovin paljon eli lysiini hillitsee virusten lisääntymistä, kun taas arginiini tehostaa. Illalla käväisi lainakoiran mami, hänellä on ollut vanhempiensa kanssa täystyöllisyys, isä on vuorostaan kulkenut sairaalasta hoitopaikkaan ja takaisin. Ja kun matkaa on melkein sata kilometriä niin töiden päälle ei paljon muuta tarvitse. Mutta ihan pirteänä.

Leia ei luovu nyt sängystä, olen yrittänyt nostaa petituolille sinne viereen mutta heti sänkyyn takaisin ja sellaisella ilmeellä että tänne minä nyt kyllä tulen.

Vielä noihin ruokavaliojuttuihin eli Catharsis mainitsikin hiilarien siedon tuolla eli se on tietysti se yksi yksilöllinen ja myös varmaan periytyvä taipumus eli kun on siirrytty sieltä metsästäjä/kalastaja linjalta hiilarimaailmaan, niin se kynnys ylittyy kyllä nopeasti ja sitten aletaan olla siellä insuliini- ja leptiiniresistenssin tuntumassa, kun hormoonisäädöt siirtyvät jatkuvan insuliinitarpeen ja tuotannon mukana sinne varastomoodiin niin paino sitten alkaa nousta eli se ylipaino on noin karkeasti diabeteksen enne eikä niin että lihavuus aiheuttaa diabetesta. Ja iän myötä se sieto heikkenee eli jossain välissä ei enää pystykkään syömään yhtä paljon hiilareita kuin aikaisemmin. Sitten kun vielä lisää kuten esimerkiksi itsellä ne suositellut terrveelliset hedelmät fruktoosikuormineen niin maksan insuliiniresistenssi alkaa ylittää rajat jossa lopuksi verensokeritkin karkaavat.

Mutta tosiaan - hiilarirajoitus, sen oman toleranssin mukaan, kunnon eläinrasvojen ja lähituotetun eläinperäisen ruoan kanssa tarpeeksi harvoin syötynä on ainakin minulla toiminut mukavasti. Se että on joskus tupakoinut keuhkonsa sököksi on sitten eri juttu, mutta ravitseva ruoka ja rasvapolttoisuus auttavat siinäkin.

No nyt on aika hakea vielä toinen kuppi kahvia ja ihailla kaunista aamua!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 06:20:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Lainaa:
Leia ei luovu nyt sängystä, olen yrittänyt nostaa petituolille sinne viereen mutta heti sänkyyn takaisin ja sellaisella ilmeellä että tänne minä nyt kyllä tulen.


Kissat! :lol:

Hyvä kun lysiinistä on apua!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 12:10:47 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Nyt sataa mutta sänkyyn ei mahdu. Onneksi on sohva jossa on aika hyvä nukahtaa.
Liitteet:
DSC00038.JPG
DSC00038.JPG [ 36.94 KiB | Katsottu 1043 kertaa ]

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 12:18:12 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56079
Paikkakunta: Kerava
Kissat osaa olla hyvin itsepäisiä kun sille tuulelle sattuvat .-)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 12:30:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Ai Leia on päästänyt Martinin noin lähelle!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 13:06:32 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47640
Paikkakunta: HomeSweetHome
Oletkos muuten kokeillut noihin käsittelemätöntä villaa, vähän niinkuin laastarina?
Se on toiminut todella hyvin rakkuloihin ja rupiin, joita meikäläisellä on ajoittain ollut.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 14:53:42 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
els, villa täytyy muistaa. Nyt en käytä mitään, en edes alkkareita, sellainen löysä ohut puuvillainen trikoopaita ja päällä sitten löysä tukevampi leninki tai paksummasta materiaaliasta yöpaita. Ja senverran pitkää mallia ettei alkkarittomuutta huomaa. Kun vielä on toiveita että, kun olen raapimatta selvittänyt nuo näppylät, ne kuivuisivat kasaan jättämättä sitten jäljelle noita hermokipuja. En tiedä missä vaiheessa ne isommat kivut ilmenevät, vasta akuutin vaiheen jälkeen vai tuossa loppuvaiheessa. Eilinen vieras muisti yhden yhteisen työkaverin jolla oli vyöruususta pahat kivut vuosien ajan ihan invalidisoivasti. Eli se varsinainen virustulehdus on siellä hermoissa ja tuo ihottuma vain pintaoire ja ne hermot voivat vaurioitua niin että kipu (postherbeettinen neuralgia) voi kestää viikkoja tai vuosia tai loppuelämän. Mutta on siis sellainen 50 prossan mahdollisuus että selviää ihan ilman kipuja. Saas nähdä. Väsy kuitenkin on tänään, eilen oli reippaampi päivä ja sain yläkerran kukatkin kasteltua.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 16:46:05 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93661
Silloin kun mukuloitten vesirokko tuli kutinavaiheeseen, istuin koko yön sängyn vieressä ja sanoin nätisti älä raavi. Niille ei tullut rokonarpia. Jotkut pitäneet mua ihan pöhkönä tai liian viitseliäänä. lapset kyl nukkui ja kuuli niinku unen läpi sen mun äänen.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-08-22 18:54:37 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18452
Paikkakunta: Jämtland
Minä taisin raapia, muistan että minulla oli nätti turkoosi villatakki, äidin neuloma ja siinä sellaiset kulmikkaat koristeelliset napit ja se oli päällä kun paleli kovasti, en ollut kyllä kovin vanha silloin.Greda olit kyllä hieno mami.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 19 10 11 12 13101 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)