karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 15:02:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 173 74 75 76 77101 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-04-25 07:10:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8758
Olipas tuo uutta juttua minulle että vitamiinit estää autofagia. Olen tuosta autofagiasta lukenut vähän paastojutuissa tuolla Jason Fungin videoilla mutta tuo vitamiiniasia ei ole tullut esille. Otan aamuisin yhden multitabsin ja siinä on B12 noin 3mcg eli en tiedä estääkö tuon verran. Q10 en ole vuosikymmeneen ottanut, kun olin aikoinaan jonkin aikaa 3-vuorotyössä niin silloin otin kun muuten oisin nukkunut koko vapaa-ajan ja tuo auttoi sitten väsymykseen. Olen ajatellut että tuossa vitamiinikombossa tulee vähän seleeniä ja jodia kun niitä tarvitseis kilpparin vajiksessa.

Mukavaa päivää mlv:lle :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-25 09:17:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Tuo vitamiinijuttu on vähän samanlainen kuin muukin syöminen eli aikuiset päättävät itse, minusta on kuitenkin ihan hyvä keskustella noista jutuista kun se markkinointi on kyllä niin kovaa, minullekkin soitellaan jatkuvasti eli ei riitä että telkkarista tulee mitä hienompia ja tarpeellisempia lisäravinteita. Ja sitten kaikki probiootit ja funktionaaliset elintarvikkeet jotka ovat aika kovasti prosessoituja, hapankaalta ei kukaan isommin mainosta mutta itse ainakin olen todennut sen hyväksi. Juuri eilen oli Guardianissa, ja muuallakin juttua propionaatista joka estää esimerkiksi leivän homehtumisen eli sen on todettu sekoittavan aineenvaihduntaa ja epäiltiin että se olisi yksi lihavuus- ja diabetesepidemian syy. Lisää maksan omaa sokerimuodostusta myös.
Lainaa:
E 282 - Kalciumpropionat (konserveringsmedel). E-nummer Konservering. 27 okt 2008. FUNKTION Konserveringsmedel som motverkar mögelsvamp


Tuossa myös siitä lisää https://www.inverse.com/article/55175-common-food-preservative-causes-elevated-blood-glucose

Ja kun siellä rakkaassa kotimaassa aasintuntijat kertovat että lisäaineet ovat turvallisia ja lihavuus johtuu siitä että syödään liian isoja annoksia ja diabetes siitä että on lihava noin siis vaikka Mustajoen jutut suoriksi vetäen. Mutta ei kai tuostakaan varmaan Duodecimin syöttö mediaan kerro ja jos kertoo niin että koe liian pieni jne. Mutta tutkitaan lisää toivottavasti. Tuo kauppojen hyllyiän pidentäminen transrasvoilla ja myrkyilla on kyllä aika paha juttu kansanterveydelle.

Mutta aurinkoa taas ja lumet vähenee. Aamiainen tavan mukaan pari mukia mustaa, lounas kinkkumunakas, ryskit, pala juustoa ja päivällinen pari hampurilaispihviä ja hapankaalisalaattia. Paistaminen hiiliteräspannulla on vielä vähän opettelemista, se kuumenee ja pitää lämpöä eri tavalla kuin aikaisemmat pastinpannut, rasvapoltto kuitenkin näyttää onnistuneen.

Makuuhuoneessa annoin periksi, minulla on ollut järven puoleisessakin ikkunassa vain valkea kappa, nyt aurinko alkaa nousta niin että valo osuu suoraan sänkyyn ja kun yleensä nukun tosi hyvin niin se ei ole haitannut, nyt leikattu jalka vähän kiukuttelee yöllä ja heräilen välillä, tilasin sellaisen pimennysverhon, tai valkoinenhan se on ja ajattelin että saa olla kesäkuukaudet nyt, talvella aurinko nousee niin ettei se paista makuuhuoneen ikkunaan. Saa nähdä, ei oikein mukavalta tunnu kun nousee ylös ja se verho onkin aika kankea käsitellä.

Nyt ulos aurinkoon pikku hommiin!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-25 11:22:08 
Poissa
Metsästäjä-keräilijä
Metsästäjä-keräilijä
Avatar

Liittynyt: 2017-11-15 02:25:45
Viestit: 4701
Paikkakunta: Metsässä korpikuusen kannon alla
Piti vielä sanomani että koko jutun juoni mulla on tuon pätkäilyn lisäämisestä mun nyky-settiin on just tuo autofagian tehostaminen. Joka ihmisellähän autofagiaa tapahtuu joka yö. Mutta käsittääkseni pätkäilyn "juju" on just autogian lisäjumppaus. IHMO. Näin nyt oon lukenu mun "virallisen karppi-taipaleen alussa" niin Karppilan pätkäily-osiosta, sieltä saaduista linkeistä tutkimuksiin että videoihin sekä muista (mm perkuulaudalta) liitännäisistä jutuista ja videoista. Eli jos/kun ketoilun osa-niksinä on vaikuttaa niin aivotoiminnan että muuhun kropan virkistymiseen ni pätkäilyn lisääminen settiin pistäis tälle vielä lisäboostia. Näin on mun ajatusmalli.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-25 11:51:34 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Jorma, sinä syöt niin hyvin että uskoisin sinun saavan vitamiinit ja mineraalit ruoasta, minä en usko siihen että ruoka täällä meillä olisi köyhempää kuin ennen ja siksi pitäisi tankata lisäravinteita, jos syö viralliserheellisesti ja/tai saa vuotavan suolen tai lääkkeitä jotka aiheuttavat imeytymisongelmia, niin silloin tietysti hyvä tarkistaa puutteet. Esimerkiksi happosalpaajat saattavat tehdä pahaa jälkeä ei ainoastaan vatsassa vaan koko elimistössä koska protonipumppuja löytyy muuallakin kuin siellä vatsan happotehtaalla ja juuri tarpeeksi hapan vatsa hoitaa ruoansulatuksen ja myös vaarallisten bakteerien ja virusten torjunnan. Ja siinäkin on mielikuvamarkkinointia eli puhutaan vatsansuojalääkkeistä. Varmaan niillekkin voi olla paikkansa lyhytaikaisessa käytössä vaikka jonkun erillisen kipulääkekuurin yhteydessä. Minulla vatsa reagoi pahasti kipulääkkeisiin eli kärsin mieluummin kipuja silloin harvoin kun niitä ilmenee kuin vatsan kipristelya ja kipua. Mutta ymmärrän että on kipuja jotka tarvitsevat lääkitystäkin, onneksi minä olen ainakin toistaiseksi pysynyt kivuttomana.

Minulla on sellainen käsitys että jos joku lääke tehoaa, niin sillä on omat sivuvaikutuksensa, luontaistuotteissakin on samoja vaikutuksia kuin vaikkapa statiineilla ja punariisillä, B vitamiinit lisäsivät muistaakseni tupakoitsijoiden syöpiä eli oliko sielläkin se autofagian esto kun ei poistettu syövän esiasteen soluja. Mutta nämä omaa pohdintaa, mietiskellään ja luetaan lisää!


Lisäys: Kas Heikkiläkin oli kirjoittanut tuosta lisäainetutkimuksesta eli löytyi diabetesketjusta.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-25 13:49:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5354
Paikkakunta: Sisäinen savanni
Hyviä juttuja vitamiineista sinulla täällä.
Minä olen lopettanut kaikki muut purkkivitamiinit paitsi D:n, ja B12 saan pistoksina. Tällä hetkellä uskon saavani vitamiineja ym riittävästi lihasta, voista, munankeltuaisista ja maksasta.

Minä muistan tällaisen tutkimuksen tupakoitsijoista, syövästä, beetakaroteenista ja E-vitamiinista:
Suomalainen tupakkatutkimus aiheutti noin 40 miehen kuoleman

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/10743 ... n+kuoleman

Beetakaroteeni purkista otettuna lisäsi miesten keuhkosyöpiä, E-vitamiini vähensi eturauhassyöpiä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-27 06:38:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2013-05-15 20:50:34
Viestit: 354
Kiitos, mlv, vastauksesta taannoiseen kysymykseeni. Sain uteliaisuuteni tyydytetyksi. Sinulla on paljon kiinnostavaa asiaa täällä. Kiva, kun jaksat olla aktiivinen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-28 11:34:26 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä, aina sitä löytyy jotain uutta pureskeltavaa vaikka aika laiskasti tulee nykyisin luettua tai referoitua juttuja, ehkä eniten sen vuoksi ettei tämän oman ruokavalion kanssa ole ongelmia, välillä kyllä laiskuus iskee vaikka helppoja juttujahan nämä omat kokkailut ovat. Kaupassa oli tarjolla valmiita raakoja hampurilaispihvejä tosi edulliseen hintaan ja niinpä ostin kun niissä ei yleensä pahiksia ole, kaksi paistoin ja söin puoliväkisin, maku ei kyllä ollut hyvä, tarjosin loppuja kahta pihviä kissoille mutta ei niillekkään kelvannut, ulos kupissa ja kettu ne varmaan yöllä haki, se asuu tuossa rantavajan alla ja esimerkiksi kissanruokatähteet ja muuta menee kaupaksi, ei tarvitse kompostoida tai laittaa talousjätteisiin. Kissat ja naapurin rottakoirat pitävät huolta ettei kompostiinkaan tule hiiriä tai rottia. Myyriä kyllä löytyy ja päästäisiä jonkun verran. Minusta kettu on hyötyeläin kun se putsaa myyräkantaakin tehokkaasti. Pensaat tarkistin ja näyttävät säilyneen myyriltä.

Makuuhuoneen valkoinen pimennysverho toimii näköjään hyvin, nukun pitempään aamuyöstä ja jos jalka kiukuttelee niin nukahdan helposti uudelleen kun sen saa hierottua taas rauhaan. Ei tarvitse särkylääkkeitä tai kipugeelejä. Kauramaidosta tuli puhetta tuossa ja moni IBSari ei taida ajatella että esimerkiksi Oatleyn ei ole gluteeniton. Unohtuu vain sanoa että se on luokiteltu vähägluteiiniseksi. Eli siinäpä se terveellisyys siemenöljyjen ja lisäaineiden lisäksi.

Tänään aurinkoista, vähän viileämpää, nyt Martin ja Nöpö näyttävät leikkivän aamuisin pihalla, Leia ei sinne mene, käy ulkona kun pojat nukkuvat päiväunia.

Emäntä syö lounaaksi juustoleipäsiä paksun voikerroksen, salamin ja persiljanruusukkeiden kera, päivällinen uuniturskaa ja hapankaalisalaattia, juustoa, ryskit, vettä ja kahvia. Vappu menee rauhallisesti ja varmaan raittiinakin, naapurin isännälle tosin pitää hakea toinenkin rommipullo kun oli taas apuna sellaisissa pikkuhommissa että ei huoli maksua mutta eipä sitä apua viitsi pyytää jos ei korvaa. Hänellä ei ole alkoholiongelmia eli se pullo käy, muuten varoisikin. Talon alla olevan kellarin ulko-oven uusiminen on tilauksessa, varmaan muitakin hommia kesän mittaan.

Iloista kevätkesän jatkoa vain lammikkoon!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-28 11:50:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Kissoilla omat ulkoiluvuorot. :lol: Kiva kun verhosta oli apua.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-28 13:50:57 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Se Nöpön eläinlääkärikeikka vain tuntuu siirtyvän, sen kotiintuloajat vaihtelevat, tänä aamuna se oli kotona ja tuli heti syömään kun avasin oven keittiöön, eilen tuli eka kerran sisälle illalla, useimmiten on poissa jo aamulla. Jos panen kissaluukun kiinni niin sille tulee vieläkin paniikki eikä silloin ainakaan saa kuljetuskoppiin. Pitää katsoa kun kesävieraat tulevat jos silloin sen saisi turvallisesti eläinlääkärille. Se ei kyllä ollut vielä täysikasvuinen kun se ekaksi tänne ilmestyi, siksi luulin pitkään että se on tyttökissa, nyt se on täysikasvuinen ja isompi kuin Martin joka ei sekään ole kovin pieni!
Kyllä nuo pelakuut heräsivät turhan aikaisin, pitäisi saada ulos kun alkaa olla ahtaat paikat, mutta siihen on varmaan vielä ainakin kuukausi, nyt luvataan taas yöpakkasia ensi viikonlopuksi.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-29 04:16:39 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Mulla on ollut pimennysverhot jo monta vuotta kun karppilassa luin ettei keinovalossa nukkuminen ole terveellistä ja kaupungissa pihavalot kajastaa sisään. Varsinkin edellisessä asunnossa kun olin matalammalla. Nyt kun on tottunut pimeässä nukkumaan ei oikein valoisassa tahdo osata.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-29 09:20:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minä olen yleensä aina nukkunut hyvin, välillä tietysti työaikana oli stressipiikkejä mutta sitten löysin rentoutusharjoituksia jotka toimivat ja samoin myös rauhoitusta että sadan vuoden päästä kyllä kaikki on hoidettu. Alitajunnalle myös kun antoi käskyn että aamuksi ratkaisu, niin se sieltä yleensä tuli, kun se asioiden pyörittely ei yleensä auttanut. En kai muuten olisi selvinnyt oikein hengissä yli neljänkymmenen vuoden työurasta jossa osittain teki useampaa työtä samaan aikaan. Yksi kesä oli sellainen että meni kaikki viikonloputkin eli koko kesänä yksi täysin vapaa päivä. Silloin olin osin palkkatyössä ja sitten oma yritys ja iso projekti Virossa matkoineen. Silloin omat viljelykset täällä pääsivät lopullisesti repsahtamaan ja saavat edelleen kelvata nokkostuottajana. Tai tuleehan sieltä mustaherukkaakin. Yksinhuoltajana sen ajan tuilla oli selvittävä ja onneksi terveys on kestänyt. Kun aloitin työuraa niin silloin oli viikko kuusipäiväinen. Mutta mitäpä niistä vanhoista.Kai siksi osaa nauttia tästä kiireettömästä eläkeläisen elämästä!
Leia aloitti aamun hakemalla ulkoa oman aamiaisen, mamin antama ei kelvannut, ison hiiren oli lötänyt ja toi sen tuohon matolle näytille. Kakki meni paitsi sappi. Nöpö oli jo häipynyt aamulla ja Martin kerjäsi karkkia. Tänään luvassa lämmintä, mutta sitten viilenee ja siirrytään taas pakkasöihin ja luntakin luvassa eli niitä normaalimpia kevätlämpötiloja. Kinkkumunakasta ja ryskit lounaaksi ja uunikalaa päivälliseksi. Ensimmäiset kurjet, viisi kappaletta tuossa lensivät yli.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-29 10:28:52 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Leia halusi luomua! :lol: Hyvä hiirikissa vaikka ikääkin jo on.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-30 05:45:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6864
Kuulumisia lukemassa. Mukavaa vapun ja kevään aikaa sinulle sinne
naapurimaan puolelle.

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-30 06:53:50 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Pimennysverhoa olen miekii miettinyt moneen kertaan, makuuhuone on ilta-auringon puolella
eli aamuaurinko ei häiritse, mutta ei mua kyllä häiritse ilta-aurinkokaan. Haluan nähdä ulos ja
nähdä luonnon kun siihen on mahdollisuus niin kauan kun eivät kerrostaloa pykää tuohon
vastapäätä, sekin voi olla tulevaisuudessa todellisuus. Mutta siihen asti varmaankin ihan
ohuilla sivuverhoilla pärjää.

Toivottelen hyviä kevätpäiviä och glada wappen! Kuva

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-30 10:40:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8758
Glara Vappen sinne erämaan laidalle. :)
Minulla on pimennysverhot lisäksi vaikka on sälekaihtimet kiinni yön aikana. En osaa nukkua jos jostain valo näkyy. Kisutkin on ruvennut jo ulkona enempi viihtymään ja aurinkoisina päivinä pääsee sielläkin ulos päiväkahvin juontiin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-30 11:20:20 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitokset vapputoivotuksista, se tosin täällä sujuu rauhallisesti ja ihan raittiistikkin, en ole viitsinyt lähteä ostoksille, perjantaina on auton renkaanvaihto ja silloin kylällä. Minä vaihdoin nuorempana itse, mutta nyt on nuo kuljetuksetkin hankalampia eli renkaat rengashotellissa ja säilytys ja vaihto noin 50 euron pintaan eli ihan ok. Kyllä minäkin pitkään olin ilman pimennysverhoa, nyt pitää yöllä mennä keittiön ikkunasta katsomaan se järvi, samalla vähän vettä.

Tänään aurinkoa mutta jo viilenevää, tuleekin normaalit kevätlämpötilat taas, ihmeen lämmintä ja kaunista on ollutkin.
Tänään lounas pekonisipulimunakas, ryskit ja päivällinen uunikalan loppu. Juustoa, vettä, kahvia ja kissojen kanssa touhuamista.

Pistän tässä mukaan vähän kilpparista ihan yleensä kun minä en oikeastaan osaa ottaa siihen isommin kantaa. siinä vain on vähän sama kuin insuliinin kanssa ettei se enempi ole parempi ja se että esimerkiksi ketogeenisella T3 laskee johtuu sitä että alhaisilla hiilareilla sitä, kuten insuliiniakin tarvitaan vähemmän. Ja jos on lääkehoitoinen ja tasapaino hyvä niin diabeteksen osilta ne muutokset näkyvät nopeasti ja verensokereiden seuranta mittareilla on helpompaa. Kilpparilääkityksen titraaminen ei ole helppoa, eli sen vähentäminen vastaamaan vähentynyttä hiilarien syöntiä ottaa aikansa.
Tuossa yksi juttu josta keskusteltu aikaisemminkin
Lainaa:
Lower T₃ spares muscle in conditions of weight loss or inadequate protein.
In weight loss, starvation, or protein deficiency conditions, lowered T₃ is thought to be a functional response that protects against muscle loss [2], [3]. When a diet creates a calorie deficit, or is low in protein, this creates a catabolic state (one in which the body tends to be breaking things down, rather than building them up). If the body does not respond to this by lowering T₃, then lean mass would be lost. Moreover, if T₃ is supplemented by a well-meaning person who interpreted this adaptation as a detrimental “hypothyroid” condition, this also results in loss of lean mass, as shown by Koppeschaar et al. [4]. Supplementing T₃ decreases ketosis, and increases the insulin-to-glucagon ratio [4], which, as we have previously discussed is tightly correlated with glucose production. This suggests that supplementing T₃ induces gluconeogenesis; as Koppeschaar et al. put it: "It must be concluded that triiodothyroxine also directly influenced glucose metabolism".

ja lähde täällä http://www.ketotic.org/2014/12/the-effect-of-ketogenic-diets-on.html

eli laihdutettaessa, nälässä tai proteiinipuutteessa alhaisempi T3 säästää lihaksia. Mikäli laihdutusvaiheessa lääkitään T3, se laskee ketoosia ja nostaa glukoosin omatuotantoa ja samalla menettää lihaksia.

Mutta kilppariongelmat eivät ole yksiselitteisiä eikä aina ole vika kilpparissa vaan tavallaan kaikki hormoonitkin vaikuttavat yhteispelissä siihen mikä on vointi. Autoimmuunijutuissahan nmyös ruokavaliolla on roolinsa, mutta kilpparin vajaatoiminta ei ole hiilarien puutetta, useimmiten päinvastoin, kun oma hormoonitoiminta ei riitä syödyille hiilareille. Kakkosdiabeteksessa sama juttu, inskoilla lääkittynä hiilarien vähentäminen ilman että lääkitystä vähennetään on jopa hengenvaarallista, mutta ainoa tapa päästä remissioon. Tai korjataan, pääseehän remissioon myös useat lihavuusleikatut ainakin joksikin aikaa ja saattaapa niukkaenergisilläkin jäädä hiilarienkin saanti niin vähäiseksi että remissio mahdollista, mutta eihän niitä koko elämää syödä.

samalla sivustolla myös juttuja siitä ettei liika proteiini automaattisesti sokeroidu vaan maksan omaa sokerintuotantoa ei ohjaa tarjonta vaan elimistön tarpeet. Tai sitten vaikkapa insuliiniesitenssi joka aiheittaa sen ettei elimistö enää tunne niitä omia tarpeita.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-04-30 16:22:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Lainaa:
samalla sivustolla myös juttuja siitä ettei liika proteiini automaattisesti sokeroidu vaan maksan omaa sokerintuotantoa ei ohjaa tarjonta vaan elimistön tarpeet. Tai sitten vaikkapa insuliiniesitenssi joka aiheittaa sen ettei elimistö enää tunne niitä omia tarpeita.


Noita tässä just mietin ja tuli kuin tilauksesta. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-01 06:38:17 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Hauskaa vappua mlv:lle ja kisuille!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-02 09:53:02 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Kiitti viesteistä!
Tänään sataa lunta, maa valkoisena ja muutama sentti vielä tulossa, pakkasta vain vähän, mutta kuitenkin, peruin sen huomisen renkaanvaihdon kun tulee tosi loskainen keli tähän omalle tielle.Iso tie varmaan jo kuiva, mutta kun ei ole kylälle kiirettä, ei ollut ongelmaa siirtää vaihtoa viikolla! Sadettakin tulossa ja se ihan hyvä, kuivaa on ollut lumettomilla alueilla ja pohjavedet vähissä. Meillä tuo oma lähde rannan vieressä on hieno juttu, järvivesikin täällä on tutkittu ja juomakelpoista, mutta lähdevesi sen kyllä voittaa.

Mietin tuossa vähän tätä yhdentoistavuoden karppaushistoriaa, kun liityin tänne syksyllä 88 olin jo ollut LCHF ruokavaliolla puoli vuotta ja karppilassa oli sitten aika vahvana Atkins eli niitä hiilareita PITI lisätä koska Atkins sanoi niin, Heikkiläkin puhui sellaisesta 70 gramman saannista ja minulle LCHF suunnasta se 20-25 grammaa oli se normaali LCHF siihen aikaan. Ja sillä oli lähtenyt diabetes remissioon ja kilpparioireet vähentyneet ynnä muuta parantumista, joten vähän ihmettelin sitä hiilarien nosto innostusta.
Nyt ollaan palaamassa jotenkin karnivoorin kautta edelleen alkuperäisempään ruokavalioon. Heikkiläkin puhuu nyt keto ruokavaliosta ja esiin nousee Skaldemanin GI nolla joka on minusta ihan mainio kirja. Kivikautisen ruokavalion reseptit myös ja muutenkin kirjassa paljon hyvää tietoa. Ja minusta suunta on hyvä, nykyisin löytyy jo niin paljon tutkimustietoa siitä että ketoosi nyt ei ole vaarallista ja että aivot kyllä saavat sokerinsa vaikka hiilarit nollassa. Pahempi niille on liika sokeri ja sen seurauksena insuliiniresistenssi jolloin aivot "nälkiintyvät" kun ne eivät saa ravintoa, koska korkeat hiilarit estävät ketoosin ja näin ollen aivojen energiansaannin. Ei sitten ihme että korkeat inskat ja verensokerit lisäävät muiden ongelmien lisäksi muistisairausriskiä. Ja tietysti jos on terve niin ei tietysti tarvitse olla yhtä tiukka, monelle sopii höttöjen karsinta ja ruokailukertojen säätö. Mutta ainakin minulla se hiilarien sieto on pysyvästi laskenut eli remissiossa ei pysy leikkien.

Tänään pekoni-sipulimunakas, ryskit ja päivällinen jauhelihapihvejä ja hapankaalisalaattia. Vettä, kahvia.
Verensokerit ihan mukavasti kurissa edelleen ja verenpaineethan ovat, paitsi lääkärissä, alhaiset.
Lääkäriaikaa kuulojuttuihin ei kuulu - no enpä ole itsekkään kiirettä pitänyt.

Nyt pitää kahlata hakemaan päivän postit, onneksi Kuomat vielä esillä!
Hyvää viikon jatkoa Karppilaan!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-05-02 11:03:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93461
Täällä ilma kovasti raikastui sateesta!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2013 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 173 74 75 76 77101 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)