karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-16 10:48:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-03-16 08:20:53 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Hei Veeku. Määriä et oo noihin syömisiisi laittanut, mutta näyttää kyllä siltä, että
syöt kamalan vähän. Ja missä ne rasvat??? Ja oikea ruoka? Ja sähän olet ihan hyvinkin normaali-
painoinen...hm...mutta itsehän sä tiedät.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 09:34:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Lainaa:
Ja keventävänä asiana haluan kertoa eräästä tytöstä. Koska hän on yli-ihminen. Oikeasti.
Ensinnäkin hän herää kuudelta joka aamu ihan vapaaehtoisesti. Ei siinä mitään, mutta siihen mennessä kun mä herään 10-11 aikaan, niin hän on ehtinyt leipomaan, käymään parin tunnin lenkillä, lukemaan, siivoomaan, laittautumaan. Mutta ei siinäkään vielä mitään. Tämä ihmetyttää mua eniten: Hän leipoo joka ikinen päivä kaikkia herkkuja (kakkuja, piirakoita, mokkapaloja jne jne jne) eikä itse niitä edes maista! Miksi? No koska hän ei tykkää herkuista!!! Siis miten voi olla tykkäämättä herkuista?!! ja samalla jaksaa leipoo niitä muille joka päivä? Itse hän syö pelkkää salaattia ja on tosi hoikka, mut samalla harrastaa joka päivä liikuntaa. Lisäksi tämä tapaus on vasta 20v.
Kyllä hänestä joku vielä hyvän vaimon saa, hän on täydellinen!


Tämä on kuvaus syömishäiriöstä. Suvussani on yksi tällainen tapaus.

Veeku, aiemmissa viesteissäsi olet kertonut vaikeuksista kilpirauhasen kanssa. Ehkä paras ratkaisu tilanteeseen olisi satsata oikeasti asiantuntevaan lääkäriin.

Minulla on hyvä ystävä, jonka paino nousi lääkityksen takia, ei paljon, mutta sen verran, että kehon muoto muuttui. Hän on surrut tätä monta vuotta (paino ei laske tai kehon muoto palaudu lääkityksen loputtuakaan) ja ymmärrän sen hyvin, tunnen myötätuntoakin. Hän ei arvota ihmisiä sen mukaan, ovatko he "läskejä", a-wink a-wink.


Toivon, että saat hormonien kanssa taisteluun apua ja löydät myös tavan viihtyä kehossasi.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 11:33:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
~Weera~ kirjoitti:
Siis oletko onnellinen, ettei tarvitse syödä ruokaa? Ettet vaan lihoisi?

Ilmaisin itseni väärin. Olen onnellinen vain koska verensokeri ei heittele enää, niinkuin ennen, jolloin silmissä pimeni jos en saanut ruokaa kahteen tuntiin. Epäilin diabetesta. Tällaisia ruoattomia päiviä mulla ei ole juuri koskaan, se oli vahinko. Mutta ei hätää, emmä syömättömyydellä laihdu, kokeiltu on. Eilisestäkin paino nousi 500g.

lillamaria kirjoitti:
Määriä et oo noihin syömisiisi laittanut, mutta näyttää kyllä siltä, että
syöt kamalan vähän. Ja missä ne rasvat??? Ja oikea ruoka?

Joo, joihinkin olen unohtanut merkata. Yleensä se on yhden normikokoisen annoksen verran mitä mä syön. Mitä nyt pienelle lautaselle mahtuu, en ota lisää. Laskin huvikseni eiliset rasvat, niitä oli 115g, protskuja 50 ja hiilaria 18. Onko rasvoja ja protskuja sopivasti?
Mä tiiän et mä syön normaalia vähemmän koska mulla ei ole vaihtoehtoja. Jos syön enemmän, niin lihon. Edelleenkin jokin elimistössäni mättää enkä vielä löytänyt mikä se on. Tottakai mä haluun syödä niinku normaalit ihmiset mutta mä lihon jo tällä pienemmälläkin ruokamäärällä.

Kirrimirri kirjoitti:
Pakko kysyä että missä on OIKEA ruoka eilissä syömisissä? Elimistö ei tykkää että on kova kulutus ja sit vähän närppii ruuakkeita. Mutta tietty jokainen tekee omat ratkaisut ja kantaa vastuun seurauksista.

Ei ole oikeaa ruokaa ): tämä oli se päivä kun ei vaan ehtinyt. Kävi niin et söin kunnon aamupalan 11 aikaan, ei ollut yhtään nälkä silloin kun piti syödä päivällistä nii söin vaa välipalan. Ja sit mä lähdin kotoa eikä mulla enää ollut aikaa syödä kunnolla. Kuudelta piti mennä treenaa ja pariin tuntiin ennen sitä en voi syödä, muuten ei tuu treenistä mitään. Ja illalla en vaa jaksanut enää syödä paljoo.

Arvo Morkkis kirjoitti:
Veeku, aiemmissa viesteissäsi olet kertonut vaikeuksista kilpirauhasen kanssa. Ehkä paras ratkaisu tilanteeseen olisi satsata oikeasti asiantuntevaan lääkäriin.

Tarkoitatko yksityistä lääkäriä? Kunnallisessa tehtiin ihan kaikki kokeet mitä pystyy, sanoivat että arvot on ok tällä hetkellä, jatkan samalla lääkityksellä, millä oon ollu jo 7 vuotta. Ehkä mä käyn venäjällä erikoislääkärillä. Tai jos joku tuntee hyvän lääkärin pääkaupunkiseudulta niin otan kaikki ehdotukset vastaan.
Tosin kilpirauhashormonit on vain yksi ongelma, mulla meni sekaisin muutkin hormonit.

Arvo Morkkis kirjoitti:
Minulla on hyvä ystävä, jonka paino nousi lääkityksen takia, ei paljon, mutta sen verran, että kehon muoto muuttui. Hän on surrut tätä monta vuotta (paino ei laske tai kehon muoto palaudu lääkityksen loputtuakaan)

Vaikuttaa lohduttomalta ): Mulle on käynyt niin että kun sairastuin vajaatoimintaan 9 vuotta sitten, lihoin 67 kiloiseksi. Isolla vaivalla laihduin 54 kiloon karppaamalla ja siinä oon pysynyt pitkään miettimättä kuinka paljon syön. Mutta tällä hetkellä mun paino menee vain ja ainoastaan ylöspäin. Ja tuntuu et on ihan sama mitä mä syön, tai oon syömättä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 11:50:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Lainaa:
Tarkoitatko yksityistä lääkäriä? Kunnallisessa tehtiin ihan kaikki kokeet mitä pystyy, sanoivat että arvot on ok tällä hetkellä, jatkan samalla lääkityksellä, millä oon ollu jo 7 vuotta. Ehkä mä käyn venäjällä erikoislääkärillä. Tai jos joku tuntee hyvän lääkärin pääkaupunkiseudulta niin otan kaikki ehdotukset vastaan.
Tosin kilpirauhashormonit on vain yksi ongelma, mulla meni sekaisin muutkin hormonit.


Tarkoitan. Valitettavasti :? Suomessa vaikuttaa olevan asenneongelmaa nimenomaan kilpparin hoidossa. Minä en tunne asiaa, mutta ehkä tuolta voi kysellä tai löytää vaikka potilasyhdistykseen, josta kysellä

viewtopic.php?f=1&t=67417

Asia vaikuttaa sinulle tosi tärkeältä, joten jos vain voit satsata, se varmaan kannattaisi. Moni on kokenut saavansa paremmin apua, kun on löytynyt oikea lääkäri.

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 12:04:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
Arvo Morkkis kirjoitti:
Lainaa:
Tarkoitatko yksityistä lääkäriä? Kunnallisessa tehtiin ihan kaikki kokeet mitä pystyy, sanoivat että arvot on ok tällä hetkellä, jatkan samalla lääkityksellä, millä oon ollu jo 7 vuotta. Ehkä mä käyn venäjällä erikoislääkärillä. Tai jos joku tuntee hyvän lääkärin pääkaupunkiseudulta niin otan kaikki ehdotukset vastaan.
Tosin kilpirauhashormonit on vain yksi ongelma, mulla meni sekaisin muutkin hormonit.


Tarkoitan. Valitettavasti :? Suomessa vaikuttaa olevan asenneongelmaa nimenomaan kilpparin hoidossa. Minä en tunne asiaa, mutta ehkä tuolta voi kysellä tai löytää vaikka potilasyhdistykseen, josta kysellä

viewtopic.php?f=1&t=67417

Asia vaikuttaa sinulle tosi tärkeältä, joten jos vain voit satsata, se varmaan kannattaisi. Moni on kokenut saavansa paremmin apua, kun on löytynyt oikea lääkäri.


Kiitos sulle ymmärryksestä ja linkistä, mä lueskelen tuota ketjua ja katon jos joku siellä puhui jo asiasta. Mä tiedän että täällä kilpparia ei lääkitä kunnolla ja siksi päätinkin et etsin lääkärin venäjältä kun sinne olen päättänyt mennä joka tapauksessa. tosin sieltäkin pitäs löytää hyvä.
Olen valmis satsaamaan terveyteen mutta en halua pistää rahaa tuuleen, siksi pitääki löytää oikeasti hyvä lääkäri.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 12:09:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Funktionaalinen lääkäri voisi ehkä auttaa. Helsingissä on Antioksidanttiklinikka.
Huomioi ruokailussa se, että runsas rasvan käyttö vie ruokahalun. Ja se syömättömyys ei ole hyväksi, kuten varmasti tiedätkin. Antioksidanttiklinikalla saisit myös hyvät ruokavalio-ohjeet.
Zemppiä! :smt023

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 14:01:58 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18450
Paikkakunta: Jämtland
Ei se rasvan käyttö kaikilta ruokahaluja taida viedä, kilppari tarvitsee kunnon rasvoja. Mitä enemmän hiilareita syö, sitä enemmän kilpirauhashormooneja tarvitaan ja monella sitten ei oma tuotanto riitä jos on vajisoireita. VHHlla moni joutuu vähentämään lääkitystä ja osa voi lopettaakkin, minulla loppuivat oireet kun aloitinLCHF ruokavalion ilman lääkitystä.
Mutta hyvä jos löydät asiaa osaavan lääkärin!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 14:11:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Tämä on siis paikka, jossa arvostetaan oikeaa ruokaa: lihaa, kalaa, kanamunia, voita, vihanneksia, juustoja jne. Jotain, minkä tunnistaa ruuaksi. Jotain, mikä kaupassa pitää hakea kauimmista nurkista, jotain mitä ei ole pakattu kauniisiin myyntipakkauksiin, jotain joissa tuoteselosta on vain muutaman rivin mittainen tai sitä ei ole, jotain minkä isovanhempasi ja heidän isovanhempansa tunnistaisivat ruuaksi, ei herkuiksi. Herkuista, jotka koostuvat sokerista, jauhoista, siemenöljyistä ja ruokateollisuuden prosesseista, mutta joissa ei ole enää mitään ravinteita jäljellä, täällä halutaan päästä eroon. Ne lihottavat ja tuhoavat aineenvaihdunnan aiheuttaen masennusta, diabetesta, sydäntauteja, alzheimeria.

Täällä ei ole tarkoitus kituilla murusilla vaan syödä oikeaa vähähiilihydraattista ruokaa, jossa on riittävästi rasvaa, proteiineja ja mikroravinteita. Mutta kuten aloituksesta voin päätellä, olet vielä ravintopolkusi alussa. Omani aloitin reilu seitsämän vuotta sitten ja pääsin eroon mm. masennuksesta, diabeteksesta, verenpaineesta, 15 kg ylipainosta, hiivasta ja lääkkeistä. Tervetuloa mukaan, allekirjoitukseni karppauskaaviosta voi olla sinulle apua.

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 14:18:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
No tulihan saarna. Ilmeisesti itsellä vähän liikaa kierroksia...

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-16 14:23:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Tässä vielä Suomen kilpirauhaspotilaiden yhdistyksen yhteydenottosivu. Ehkä sitä kautta voisi löytyä joku, jolla on vertaiskokemusta Venäjän lääkäreistä, jos päätät lähteä sinnepäin. Varmaan siellä yhtä tärkeää kuin täälläkin on samojen asioiden kanssa painiskelevien suositukset. Weeralla hyviä vinkkejä myös.

http://kilpirauhaspotilaat.fi/contact


Tsemppiä tosiaan :)

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 07:13:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56060
Paikkakunta: Kerava
Antioksidanttiklinikkaa minäkin suosittelen. Sieltä minä olen saanut avun kilpparin vajaatoiminnassa. Nyt olen oikein hyvässä hoitotasapainossa. Siellä tosiaan annetaan ohjeita myös syömiseen kun se on osa kokonaisvaltaista paranemista.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 16:24:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
Kirrimirri kirjoitti:
Antioksidanttiklinikkaa minäkin suosittelen. Sieltä minä olen saanut avun kilpparin vajaatoiminnassa. Nyt olen oikein hyvässä hoitotasapainossa. Siellä tosiaan annetaan ohjeita myös syömiseen kun se on osa kokonaisvaltaista paranemista.
~Weera~ kirjoitti:
Funktionaalinen lääkäri voisi ehkä auttaa. Helsingissä on Antioksidanttiklinikka.
Huomioi ruokailussa se, että runsas rasvan käyttö vie ruokahalun. Ja se syömättömyys ei ole hyväksi, kuten varmasti tiedätkin. Antioksidanttiklinikalla saisit myös hyvät ruokavalio-ohjeet.
Zemppiä! :smt023

Kiitos teille, pitääpä harkita tuota klinikkaa, tai vastaavaa venäjällä, koska siellä on 3-4x halvempaa ja hyviä lääkäreitä.
Kyllä mä tiedän että syömättömyys ei ole hyväksi, enkä harrasta sitä. Vai näyttääkö mun muut ruokailupäivät siltä etten söisi?

Arvo Morkkis kirjoitti:
Tässä vielä Suomen kilpirauhaspotilaiden yhdistyksen yhteydenottosivu. Ehkä sitä kautta voisi löytyä joku, jolla on vertaiskokemusta Venäjän lääkäreistä, jos päätät lähteä sinnepäin.

Kiitos vinkistä, kirjoitinkin jo sinne!

Catharsis kirjoitti:
Tämä on siis paikka, jossa arvostetaan oikeaa ruokaa: lihaa, kalaa, kanamunia, voita, vihanneksia, juustoja jne. Jotain, minkä tunnistaa ruuaksi.

Luulin syöväni juuri näin...eikö? Jos nyt yks päivä jäi kehnoksi, ni se ei tarkoita että mä tekisin sitä säännöllisesti? Ei kai siitä elimistö säikähdä jos yks päivä on paasto?
Tosin mä epäilen etten saa syödä maitotuotteita ja kananmunia ja tämä onkin aika kauheeta, koska mä en sit tiiä millä mä korvaan ne. Lisäksi en haluaisi syödä niin paljon lihaa. Ja kaiken lisäksi mulla on ärtyneen suolen oireyhtymä, mikä rajoittaa entisestään.

mlv kirjoitti:
VHHlla moni joutuu vähentämään lääkitystä ja osa voi lopettaakkin, minulla loppuivat oireet kun aloitinLCHF ruokavalion ilman lääkitystä.

Aika kiva et sulla parani arvot VHH:lla! Mulla on toistaiseksi käynyt toiste. Jos mä oikein ymmärrän niin mulla on arvot menny vaan huonommaksi, en keksi muuta selitystä miks mä lihon näillä ruokamäärillä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 16:34:34 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
Ja sitten tämän päivän fiiliksiin. Ei kovin iloiset. Paino oli aamulla 64...siis oikeesti 64!!!! Mitä ihmettä? :shock: :shock: :cry: #-o ](*,)
Siis toi on nyt pitkäaikainen ennätykseni? Okei sanotaan että pitää kattoo mittoja ei painoa. Muttakun mitatkin ovat suurentunneet! Mistä mä turposin yhtäkkiä? Tein töissä kehonkoostumusmittauksenkin ja rasvaprosentti on kivasti kasvanu edellisestä mittauksesta.

Mitä mä söin?

Aamulla
Pellavasiemen/chiapuuroa, joka on tehty kookosmaitoon. Päälle mustikoita, join kermakahvia.

Päivällä
Munakoisoa halloumilla ja sipulilla, kookosrasvassa paistettu, salaattia reilusti, jossa majoneesia.

Illalla
Itse tehty sämpylä voilla ja juustolla ja myös itsetehtyä kinkkupiirasta. (mantelijauhoista)

Mun mielestä tässä oli kaikkea tarpeeksi, vai onko huomauttamista? Syön tämän verran joka päivä suurin piirtein. EIkai tosta pitäis lihoa?
Sori nyt on niin masentunut fiilis, etten jaksa edes laittaa värejä tähän postaukseen, koittakaa kestää harmauttani tänään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 17:16:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-17 21:33:10
Viestit: 4153
Paikkakunta: Raw by nature
Jep sori, aivot ei ehtinyt sormien mukaan...:?

_________________
Evoluutio ei ole väärässä. Minä voin olla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-17 22:38:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Niiin... Aamulla hiilaria, lillisti rasvaa.
Päivällä hiilaria rajoittuneella rasvalla, lillisti protskua.
Illalla hiilaria "rasvalla"? ja vain hitusen protskuja.
Eli proteiinit puuttuu. Kuten itse varmaan näet, niin pääosa energiasta tulee hiilareista ja rasvasta( mikä siiten totuus rasvankäytöstä). Joten ei ihme jos turvottaa.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-18 02:39:13 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
~Weera~ kirjoitti:
Niiin... Aamulla hiilaria, lillisti rasvaa.
Päivällä hiilaria rajoittuneella rasvalla, lillisti protskua.
Illalla hiilaria "rasvalla"? ja vain hitusen protskuja.
Eli proteiinit puuttuu. Kuten itse varmaan näet, niin pääosa energiasta tulee hiilareista ja rasvasta( mikä siiten totuus rasvankäytöstä). Joten ei ihme jos turvottaa.

Ei ollu hiilaria, kaikki tehty mantelijauhoista ja muusta vastaavasta. Siis en käyttäny kauraa ja hiilarijauhoja. Ja pakko sitä vihreetä on käyttää, kun ei muuten maha toimi..? Ehkä protskut puuttuu, se on totta. En tykkää lihasta mut kai se on lisättävä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-18 08:30:33 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56060
Paikkakunta: Kerava
Voi olla että sulla ei ole muuta tietä parantaa aineenvaihduntaa kuin hyväksyä se että kun alkaa syödä kunnolla niin lihoo. Kun aineenvaihdunta korjaantuu niin paino alkaa laskea. Terveys on kuitenkin tärkeämpi asia kuin laihuus eikä laiha ole sama kuin terve. Täällä karppilassa on ennenkin ollut sellaisia karppaajia jotka on virallisterveellisellä aivan liian vähällä syömisellä pilannut aineenvaihduntansa. Aiheesta on varmaan joku ketjukin olemassa karppilan syövereissä mutta mä en oo hyvä niitä löytämään.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-19 09:07:52 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Tulin kurkistamaan, onko mitään uusia kuulumisia, mutta ei nyt ollutkaan.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-19 23:43:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-12-08 23:52:15
Viestit: 26
Hei taas kanssakarppaajat!

Mulla oli kiva päivä, toivottavasti teillä muillakin! Hoidin koko päivän hoitamattomia asioita ja lopuksi kävin vielä tanssitunnilla. (Joka ei mennyt niin hyvin, jotenki tuntui että on niin kuuma et tukehdun ja mahaankin vähän koski, mut silti!)

lillamaria kirjoitti:
Tulin kurkistamaan, onko mitään uusia kuulumisia, mutta ei nyt ollutkaan.

Voooi miten kiva kun kävit, sori että ei tullut päivitystä! Olin niin kiireinen aamusta iltaan. Mut täällä taas! Ja niin pitkä päivitys tulossa että nukahdatte ennenkö saatte luettua loppuun :roll:

Kirrimirri kirjoitti:
Voi olla että sulla ei ole muuta tietä parantaa aineenvaihduntaa kuin hyväksyä se että kun alkaa syödä kunnolla niin lihoo. Kun aineenvaihdunta korjaantuu niin paino alkaa laskea. Terveys on kuitenkin tärkeämpi asia kuin laihuus eikä laiha ole sama kuin terve. Täällä karppilassa on ennenkin ollut sellaisia karppaajia jotka on virallisterveellisellä aivan liian vähällä syömisellä pilannut aineenvaihduntansa. Aiheesta on varmaan joku ketjukin olemassa karppilan syövereissä mutta mä en oo hyvä niitä löytämään.

voivoiii tuo on varmasti jossain mielessä totta, olen kuullut monesti tämän ajatuksen. Mutta mä oon 7v syönyt saman verran kuin nyt. Mua vaan pelottaa se, että aina kun paino nousee, nii se ei enää tuu ikinä alas. Eli jos mä alkaisin syödä enemmän ja lihoisin lisää 5kiloo nii se jäis ikuisiks ajoiks. Näin on tähän asti käynyt, joten säikähdän aina ja vähennän ruokamääriä entiselleen. MUTTA! Tänään mä yritin ottaa neuvostasi vaarin.

Elikkäs tänäinen aamupaino oli 63, onhan se kivempi kuin edellinen 64. Huomenna en aijo käydä vaalla, koska söin nyt sit kunnon iltapalan yhdeksältä illalla. Olo on kuitenkin turvonnut ja maha on vähän pallo. Läskit vähän pursuaa joka paikasta. En jaksanut masentua siitä tänään. Tai ehkä vain vähän :D

Tänäisistä syömisistä sitten:

Aamupala
Chia-puuro: 1 kananmuna, 80ml kermaa, 1rkl chia-siemeniä, 1rkl sesaminsiemeniä ja 30g voita päälle. Kermakahvia ja fudgepala (2g hiilaria)

Päivällinen
Salaattia vuohenjuustolla, öljyllä ja majoneesilla (yritän tunkee sitä rasvaa nyt joka tuutista :D) varmaan noin 100g.
Kookosöljyssä paistettua munakoisoa sipulilla ja halloumilla n. 200g (?) ja päälle paistettua kananmunaa.

Välipala ennen treeniä
Pikasuklaa: 25g suklaaproteiinijauhoa, 30g kermaa, ruokalusikallinen kookosöljyä. Meinasin oksentaa tästä rasvan syömisestä :D Hyi toiste en syö! Mutta sainpahan rasvaa =D>

Iltapala
1 iso kanankoipi, kinkkupiirakkapala (hiilaritonta jauhoa) about 70g, suolakurkku, 5 oliivia.

Jos ette ois pitänyt saarnaa, olisin jättänyt iltapalan välistä, koska mulla ei ollut nälkä. Nyt mä siis söin laskujeni mukaan 1800 kaloria ja 34 hh (pitääpä vähentää vielä ketoosiin) ja olen aivan ähky, niin ähky et on huono olo!
Karppausohjeissa sanotaan että pitää syödä niin paljon et tulee täyteen ja silloin kun on nälkä. Mutta tämä ei ilmeisesti päde mun kohdalla, koska teidän sanojenne mukaan mun pitäs syödä enemmän, vaikkei mulla ole nälkä?

Mä oon kyllä niin väsynyt näistä kaikista ruokarajoitteista! Tämän lisäksi minulla on myös olemassa homeopaatin tekemä ruokakieltolista. Siellä on kaikki maitotuotteet ja kananmunat kielletty(lisäksi 15 muuta ainetta). Ja sit kolmas lista on FODMAP jotta suoli ei kuole. Jos aikoisin olla karppaaja ja kuunnella lääkäriä ja omaa kehoa, niin mä en voisi syödä mitään. Miten ihmeessä löytää tasapaino?

Btw. päätin soittaa terveyskeskukseen ja pyytää josko he nostaisivat mun tyroksiiniannostuksen(mitä tuskin tekevät), mutta en ikinä saanut ketään kiinni :D Huomenna uusi yritys.

Iloista päivää huomenna, ei se elämä ole painosta ja ulkonäöstä kiinni, muistakaa se (mäkin yritän muistaa)! 8) :lol: :P


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-03-20 09:40:33 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Veeku kirjoitti:
Iloista päivää huomenna, ei se elämä ole painosta ja ulkonäöstä kiinni, muistakaa se (mäkin yritän muistaa)! 8) :lol: :P

Sitä samaa iloista päivää sinullekin - tänäänkin! :D
Ei se elämä tosissa oo painosta tms. kiinni, mutta useinhan meillä naisilla on monenlaisia kehonkuvapaineita.
Ainakin nuo eiliset syömäsi näyttävät ihan hyviltä ja riittäviltä noin äkkipäätä katsottuna.
Se "melkein oksu" välipalan jälkeen saattoi johtua siitä kookosöljystä, joka täällä Karppilassa on kotoisesti kooöö.
(Erotuksena oliiviöljystä, joka on ooöö). :mrgreen:
Ehkä hedelmä ajaisi saman asian, bansku esim. tai päärynä tai omppu. Monet on ketoosissa jopa 50g:n hiilareillakin,
sehän on niin yksilöllistä. Hedelmä tietty nostaa sitä hiilarimäärää. Eikä se ketoosissa olo ole laihtumisen kannalta niin olennaista, monet laihtuu ilman ketoosia ja toiset eivät vaikka oisivat kuin ketoosissa.

Kaikkihan eivät iltapalaa syö, vallankin jos päivällinen on joskus klo 19:n jälkeen. Kuka mitenkin, mä kyllä syön
kun muutoin mun pitäisi lähteä keskellä yötä syömään. :wink: (Syön päivällisen 17-18n välillä.)

Jospa saisit sen kilppariasiasi kuntoon, se varmaan petraisi paljon muutakin.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)