karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 03:28:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1000 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 126 27 28 29 3050 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2018-03-14 10:05:16 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Joo, kaikkea likikään ei voi hallita. Mutta jos vähän yrittelis sitä, mitä voi.
Grasu, niin siinä vaan käy. Tietää arbeettia .

Hei, nää linkit, tai siis kamerat näissä linkeissä toimii jo. Onkohan muita ja onko näitä kerätty johonkin?

http://pontu.eenet.ee/player/kakk.html
http://saaristomeri.utu.fi/Osprey/

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 10:13:06 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Juu, mutta vasta sitten kun oot kunnossa. Eikä heti hyökitä tekemään täysillä, vaan aloitetaan lunkisti ja lisätään pikkuhiljaa sitä rasitusta. Muistetaan ne keski-ikäiset toimistotyötä tekevät miehet muinoin, jotka kesälomallaan alkoivat riehumaan mökillä sen seitsemän fyysisen homman kanssa yhtäkkiä ja sydishän siitä tuli. Mutta rauhallisella aloituksella tulee siisti nouseva kuntokäyrä.

En sanois, että lihas muuttuu rasvaksi, sanoisin, että lihas korvautuu rasvalla. Sehän on karppilassa tiedetty, että oikein laihtuessa ihminen tiivistyy, kun lihas korvaa rasvan ja peili usein kertoo paremmin kuin vaaka, missä mennään. Eli eihän tuossa sinänsä mitään uutta ollut.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 10:17:27 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
No joo, yli 30 salivuoden jälkeen on olevinaan itselläkin jonniimoista tietoa siitä,
mistä aloitetaan kun nollasta aloitetaan. Ja lisäksi on käytettävissäni PT joka on päättötyönsä tehnyt nivelrikkoseniorien kuntouttamisesta ja kuntoilusta nimenomaan voimaharjoittelun kannalta. Mukana oli sekä aiemmin salila käyneitä että aivan noviiseja. Tuo kesti 2 vuotta, yhdessä Jyv.yo:n kanssa. Ja hän tekee privana sitä työtä edelleen. Eiköhän näillä pärjää.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 10:22:50 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Ei sinänsä mutta kun en ole pystynyt liikkumaan niin mun pakarat ovat kutistuneet. Magneetissa näkyi ettei ole lihasta vaan rasvaa. Ympärysmitta on pienentynyt kumminkin. Yhtälö ei jotenkin toimi.

Kalakotkat tulee puolessa välissä huhtikuuta, mutta merkotkat voi pesiä jo aiemmin.

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 10:32:40 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kyllä ne lihakset äkkiä alkaa kutistua jonei käyttöä ole, ihan niinkuin tuo aamutohtorin esimerkkikin osoitti.

Ei tuolla Seilissäkään lintuja ole, mutta kamera on auki.
Ja sama siellä pöllönpesällä.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 11:32:45 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Juu en mä muuta,kun sussa vaan on kova kiinnipitäminen, kun intoa pukkaa niin rutosti, mutta tokihan itse kuntosi tiedät.

Jo Kalevalassa muuten runoiltiin kanikoiden kaventumisesta vanhenemisen yhteydessä. Muistan että vaarille ostettiin semmoinen vaahtomuovirengas, jonka päällä istui, kun takamus oli luuta ja nahkaa. No, tämä tapahtui 50-luvulla, nyt ollaan toki viisaampia?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 11:43:40 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Jes Greda, ymmärrän ajatuksesi. Hyvähän se on, että välleen joku muistuttaa, kun se into tahtoo joskus (?) mennä älyn edelle. Nyt on kuitenkin niin isosta asiasta kyse, että koetan muistaa.
Keitin lihasopan valmiiksi, saa sitten syödä kun tulee. Eikä tartte sitten muuta kuin lepäillä.
Otanpa siitä mukaan rasiallisen Aatamillekin, kyytipalkkaa. :D

Mä muistan kanssa jollain vanhalla immeisellä olleen semmoisen vaahtomuovirenkaan pehmusteena. Ei ollut niitä toppatuoleja, ruokapöydän ympärillä vallankaan, vanhoina aikoina.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 13:33:32 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Malttia minäkin kehotan sen kuntoilun aloituksen suhteen. Ensin sun pitää saada itsesi täysin terveeksi ettei iske jälkitaudit ja se vasta paha onkin. Älä nyt sure jotain lihaksia. Äkkiä ne sit palautuu kun on kuntoilun aika.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 13:40:13 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Tässä on nyt tän hetken tilanne. https://yle.fi/uutiset/3-10116029

Lainaa:
Nohynek kertoo, että influenssa on lyhimmillään viikon tauti. Jos tulee jälkitauti. silloin puhutaan viikoista. Kyse voi olla myös sekundaari-infektioista tai samanaikaisinfektioista, jonka takia sairas olo kestää pidempään.

– Influenssa tuhoaa hengitysteiden levyepiteelien värekarvoja. Silloin ihminen tulee alttiimmaksi saamaan muita kiertäviä bakteereja ja viruksia, tarkentaa Nohynek.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 14:01:36 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kirris ja muutkin.Een mä mitään lihaksia sure, mä saan ne kyllä takaisin sitten kun on sen aika,
mutta en vielä usseempaan viikkoon aio salille mennäkään. Hyvä kun kaverista huolta pidetään.
Arvostan, Greda, Kirris, grasu ja muut! :D

No joo, labrassa on käyty. Pakko kertoa se tarina:
Nimmee huudeltiin oikein muutama minsa etuajassa, "itämaisen" näköinen tumma poika.
Ekana kysyy - ihan kuin arvasinkin - oonko ollut ravinnotta. (kun on ne sokerikokeet siellä
jo oottamassa huhtikuuta). Mie siihen, että ei kai näitä kokeita varten tarvinnut, ei ainakaan
sanottu. Poitsu siihen, että kyllä vaan ja mie, että mikä koe sitä vaatii.
Hää katsoo vähän hämmästyneenä mua ja sanoo, että no nämä sokerit (vähä ko äänellä, että
pitäisihän tuo tietää...) Mä taas, että ei niitä nyt, ne on siellä vaan oottamassa. Se verenkuva
olisi tarkoitus...ja poika, ettei täällä oo mitään verenkuvaa. On vaan nää sokerit. Multa pääsi että
"älä narraa" ja hän vähä ärtynä, että eioo, kato ite. No ite kattoi, ei ollut ei. Ihan hyvässä yhteis-
ymmärryksessä todettiin, että lääkäri sitten vissiin on unohtanut. Niinpä kait! Vaikka ei ois luulenut,
kun oli niin tosi tehokas ja antoi vielä mulle semmoisen lapunkin, jolla pääsee jonojen ohi,
josnei aikaa saa. Mä ehotin, että ota johonkin purkkiin valmiiksi, mä soitan lääkärille että hoitaa
sen lähetteen. Ja sitten meitä kumpaakin jo nauratti.
Eli se siitä verenkuvasta. Sen pituinen se.

Se vähän harmitti, että taas piti Aan lähtä kuskiksi, mutta ei tuo ollut pahoillaan kun sai hyvää
lihasoppaa palkaksi. Ja mä sain sen varaamani kirjan kirjastosta.
Vähän Aatamia aattelutti, kun ei ollut puhelinta, lompakkoa ja ei sitten tietty ajokorttiakaan,
mutta kaikki meni onnellisesti, eikä poliisisetiä eikä -tätejä näkynyt.
Eli loppu hyvin, kaikki hyvin. Kohta Viktoriaa ja sitten se kirja.
Heippati hei, tää lepää nyt. Kuva

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 15:21:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56068
Paikkakunta: Kerava
Kaipa olit yhteydessä hoitsuun/lääkäriin että hän laittaa sulle sen lähetteen verenkuvaan? Harmi kun jouduit turhaa menemään.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 15:30:12 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18451
Paikkakunta: Jämtland
Kaikkea sattuu. Saa nähdä mitä minun keuhkopolin käyntiin liittyy, ei ainakaan sitä verikaasuanalyysia oltu tilattu jota kaipaisin, mutta kun siellä ei ole vielä lääkärikontaktia niin en viitsinyt soitella. Vähemmän olisi tietysti jonoja jos tapahtuisi jotain hyödyllistä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 15:44:15 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93628
Lainaa:
Vähemmän olisi tietysti jonoja jos tapahtuisi jotain hyödyllistä.


Nimenomaan. Aikaa ja niitä resursseja säästyis.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 15:46:08 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Kirris, en ollut, päätin unohtaa koko jutun. Jos nyt sitten kuumeilu jatkuu, niin voin sitten olla. Jos kaikki menee ok, niin en tosissa jaksa jatkaa enää tätä rumbaa.

Mlv, toivottavasti sun kohdalla kaikki on ok, oisi keljua tulla sieltä asti kyytejä ootellen ja perillä huomata, että kaikkia kokeita ym.ei ookaan kirjattu. Se vasta harmittaisi, mullahan tuo labra on 4 km:n päässä, on kyyti melkein omasta takaa ja hyvät bussiyhteydet jos tarvii.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 16:02:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 8826
Hei lillis :)
Sitä sattuu nykyään kaikenlaista noissa labratietojen ilmoittelussa. Minulla kun on ollut nyt paljon ja joka viikko labroja mitkä kirjeellä kotia ilmoitetaan niin niissä ei ole ollut kaikkia merkittynä mutta labrassa vasta saan selville. Olen siksi varannut nykyään ajan aina ennen aamu 10 ja pitänyt paastoa sen 12tuntia ettei tule ongelmia jos on paastolabroja.
Hiljalleen minäkin rupesin influenssan jälkeen kävelemään ja jotain 15 min kerralla. Se tuntui hyvältä kun pystyi aluksi mennä talon ulkopuolelle seisomaan hetkeksi kun kunto oli heikko. Paranemisia.


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 16:52:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-15 11:45:06
Viestit: 3672
Toivotan sekä pikaista paranemista että pitkää pinnaa siihen :)

Mulla kävi nyt niin äkäisen kautta, että lasken itselleni kuukauden ainakin tähän toipilasaikaa päälle. Kymmenen vuotta pääsin vähän tämän tapaiseen heikkoon kuntoon, ja silloin lämpöilin ja pintahikoilin pienimmästäkin kuukauden päivät ennen kuin aloin normalisoitua.

Onneksi me voidaan kaikki täällä ajatella, että hyvä ruokavalio ehkäisee lihaskatoa ja nopeuttaa jälleenrakennusta.

Ulkoilu tuntuu kyllä ihanan piristävältä, mutta pidän toistaiseksi retket lyhyinä ja vauhdin hitaana. Tänään kävin kaupassa, ja tuntuu että ulkoilun seurauksena saatu hyvä mieli kestää pitkään, vaikken kauaa ollutkaan. Mutta kyllä väsyttääkin, hitsi vieköön :D

Voimaa!

_________________
[...] chaos is found in greatest abundance wherever order is being sought. It always defeats order, because it is better organised.

-Terry Pratchett


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 17:05:50 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Moikka Geri! Hyvä että oot jo paremmassa kunnossa ja pääset jo ulkoilemaankin.
Noista labroista, tuota verenkuvaa vartenhan ei tavinnut ravinnotta ollakaan ja sokrut on tarkoituskin ottaa vasta huhtikuussa, joten tässä ei muuta häikkää ollut kuin se lähetteen puuttuminen, mutta en nyt enää jaksa siitä piitata.
Tää nyt vaan meni näin.

Oi, AM, tervetuloa Willaan. Juu, näin on, pitkää pinnaa tarvitaan, mulla se ei taho aina olla riittävän pitkä. Nyt oon kuitenkin päättänyt opetella sitä hitaasti kiiruhtamisen taitoa josta puhut. Ja sen kuukauden ainaki tarvii toipilasaikaa, pitää ottaa huomioon se, että mulla on muutama perussairaus ja ikää 70+.
On ne voimat vähissä, mä kun sen labrareissun autolla ovelta ovelle tein, en jaksais ees aatella, että tänään oisin mitään muuta tehnyt.
Olen päikystäsi lukenut, että tosi kovan kautta sinulla on mennyt, jos lie ihtelläki. Hyvää toipumusta sinulle, mä kuvittelen, että ehkä voisin ensi viikolla pieniä ulos kurkkauksia tehä. Kun voimaahan eioo yhtään.
Salia aatellen, voin rauhoittaa kaikkia sitä kauhulla ajattelevia, että en ainakaan tässä kuussa, ehkä en ensi kuussakaan. Voi olla, että en koko keväänä. Aika näyttää.

Onneksi on tiedossa lokoisia päiviä ja hyvää ja ravitsevaa ruokaa, eipä sitä paljoo muuta tarviikaan. Paitsi sen Rakkaan. :smt049

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 17:46:58 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Liittynyt: 2005-03-24 12:26:48
Viestit: 6190
Paikkakunta: Hesa
Yv

_________________
16 vuotta karppilassa!
Hetki hetkeltä eteenpäin!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-14 19:58:49 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Grasu, jep!
Hirmuinen väsy, meen maate.
Eikä kuumetta, ei ees lämpöä tänään.
Hyytävää ulkopuolista Sipirjan kylmyyttä vaan... :mrgreen:

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
ViestiLähetetty: 2018-03-15 09:49:38 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21515
Paikkakunta: Keski-Suomi
Torstai 15.3. -18

Aurinkoaamua, tänään pakkasta miikka 14.
Olinpa väsynyt eilen, lihasopan keitto ja (turha) labrareissu veivätkin kaikki voimat.
Nyt on kuitenkin levätty ja nukuttu ja aamiainenkin nautittu. Musta kahvi alkaa mennä alas
ihan irvistelemättä. :mrgreen:
Eioo suurenpia agendoja tälle päivälle. Siivota ei tartte, korkeintaan pyyhkäistä pölyt olkkarin
lasipöydältä, jossa pöly näkyy auringon paistaessa erinomaisen hyvin.

Olotila on ihan kohtuullinen josnei sitä voimattomuutta oteta huomioon, vaikka kait sitä täytyy
vähän huomioida. Mutta kunnei tarvii mitään erityistä tehä, niin siinähän se menee.
Takana on kolme kuumeetonta päivää, su, ti ja ke. Pian voi jo kurkistella ulos. Ehkä ei tänä pänä
kuitenkaan.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1000 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 126 27 28 29 3050 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)