karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 09:57:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-30 10:57:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Greda Carpo kirjoitti:
On pitänyt kysyä, onko toi voipunut eräänlainen karppi sanaleikki?

Tahaton sellainen, mutta kuvaava. Olisiko synonyymi tuolle "liian pitkään liian vähävoinen"? Jospa muutun vielä voilla voidelluksi.

Sillä toiveikkuutta on ilmassa.

Tää mun työkuvio on siinä mielessä kiva, että samalla kun työskentelen, voin sivistää itseäni radion mielenkiintoisilla tiedeohjelmilla. Ja vaikka täällä maailmassa on vaikka mitä kamalaa, joka vetää alas vahvempaakin, niin on myös paljon toivoa. Kun kuuntelee, mitä kaikkea tutkitaan ja minkälaisia ituja on kasvamassa labroissa ja kentillä niin kyllä se ravitsee hentoja toivon oraita.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-30 10:59:07 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Kiva kun olet sellaisia huomannut. Itse olen vain verkosta lueskennellut uutisia ja aika toivoton olo välillä. ](*,)

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-30 14:24:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Nuo uutiset on paha. Oon tehnyt sellaisen periaatepäätöksen, että seuraan uutisia vain lukemalla ja avaan sieltä vain harvat ja valitut. Minun ei tartte tietää yksityiskohtia kaikesta kauhiasta. Kun otsikotkin kylmää.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-30 14:38:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ne yrittää sinne otsikoihin mahdollisimman pahoja jotta mielenkiinto heräis. :twisted:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 11:34:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Maailmanhalaajana en enää halua myöskään katsoa rikossarjoja juurikaan. Ajattelen, että se, mihin kiinnitää huomionsa lisääntyy.

Jaahas. Eilispäivänä söin yhteensä yhen potun. Teimme lounaaksi uunisiikaa, -pottulohkoja, -ruusukaaleja ja -avokadoa (raaka, jota yritimme elvyttää uunissa. Tuli paha ja kitkerä, ei kannata) Vaikka tein voimajoa, rasvaa taisi tulla liian vähän. Nimittäin, kun kävin asioilla oli koko ajan makeanhimo. Kaupassa käydessä oli tahdonvoima tapissaan. Koriin eksyi onneksi vain 86% suklaata ja omppuja. Ja ilta meni naposteluksi. Vaikka yritin jotain munavoipelastusta, oli vanha tuttu epätyydyttynyt kaapilla ramppaaja kylässä. Unikaan ei tullut. Lopulta katsoin Kalus Härön Miekkailija-leffan ja olen vaikutunut ja edelleen liikuttunut.

Kävimme miehen kanssa mielenkiintoisia keskuseluita vesiviljelysta, ts. vuokravesistä ja kalanpoikasten istuttamisista ja niiden populaatiodynamikasta. Siitä, miten alikalastus pienentää kalakokoa ja lisää tauti- ja loisriskiä. Ja miten kateus ja tietämättömyys on pilannut hyviä kalavesiä. Ei uutta ihmiskunnassa.

Kokonaisuutena painan pääni kiitollisuudesta, että minulla on tämä mahdollisuus saada helposti puhdasta ja ravitsevaa ruokaa.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 12:14:22 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Sehän on ihan vanhan kansan sanonta että kateus vie kalatkin veestä. En olekaan tajunnut että pitää paikkansa noin hyvin.

Mä olen viime aikoina tehnyt paljon voimajoa, nyt taitaa pahin himo olla ohitse. Tällä hetkellä menossa "lääkeruoka" -kausi, kun jotain tarttee saada kipuun eli kurkumaa ja inkivääriä (jauheina) tungen pääruokaan. Ja sit jotain muuta lisäksi, että saan alas.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 14:40:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Kun oon nyt tähän mielialan nostattamiseen keskittynyt viime aikoina ja lukenut kaikenlaista siihen liityvää, niin mm. kurkumiinin yksi omainaisuus on mielialan nostaminen. Tykkään intialaisista mauista, joten sitä käytän paljon kasvisruuissa. Nyt, kun myös olen lääkeruokakuurilla niin nuo kasviscurryt saa olla vähemmistössä. Haluttaa aika yksinkertaisia ja todellisia makuja, missä raaka-aineet itsessään maistuu joltain. Esim. kevyesti suolattu graavisiika, mitä syötiin to iltapalaksi. SE ON =P~ 8) .

Tänään yritän kääntää taas kelkkaani kohti tyytyväisyyttä. Oon syönyt heti, kun on nälkä.
Aamulla kookos-ghee-kahvi
Aamupäivällä muna+voi
Iltaspapäivällä loput uunilammaspadasta, parsakaalinvarsi, voita, vähän kahvia ja brie-juustoa.
Illalla todennäköisesti hirven maksaa höystöineen.

Sain tilaamiani uusia materiaaleja eilen ja ne on todella inspaavia. Luova prosessi on jännä: Ensin on tyhjä ajatukseton, mutta luottavainen tila (taustalla tietenki kaikki kokemus, tieto ja materiaalituntemus). Sitä seuraa kuin ohuita mielteiden savuhaituvia reunoilta kohti tyhjää keskusta. Ne ovat väri- ja muotoaavistuksia ja näkökyky terävöityy huomaamaan ympäristön asioita, jotka voisi pilkkoa, yhdistää ja muodosotaa niistä itseni läpi kulkevan uuden synteesin. Tätä peilaan koko ajan materiaaliin, mikä on mahdollista tällä tietämyksellä tehdä ja mitä uutta työstömenetelmää voisi kokeilla. Siitä se lähtee ensimmäisillä materiaalikokeiluilla, jotka seuraavaksi ohjaavat työskentelyä vahvasti. Lopputulos on yleensä ihan jotain muuta, mikä oli lähtökohtana. Tää on ihanaa aikaa. Tuntee elävänsä.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-02 14:42:25 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ihana luovuuden kuvaus!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 17:08:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Mies kävi rotoroottoreineen ja muine työvehkeineen täällä ja saunan valmiusprosentti kasvoi jälleen. Nyt siellä on sisäkatto oman pihani puista <3
Nautinto ja ihanuus on yhteinen remontointi ja muukin tekeminen, johon ei liity latistamista ja arvostelua vaan ideoiden heittelyä, pohdintaa ja lopputuloksia, jotka ovat enemmän kuin tekijöidensä summa. Muustakin on kokemusta.

Viisvuotisilottelut kostautuivat virtsatieinfektiona. Puolukoita kehiin ja sitruunavettä, kun ei karpaloita ole. Lisäksi kittaan auringonhattu-uutetta ja vielä Ibumaxia x 3/pvä. Hiilarit vähensin ihan minimiin tulehduksesta johtuen.

Aamu: vettä, kookos-ghee-kahvi, vettä + vettä...
Iltapäivä: Sipulikeitto luuliemeen, päällä hapankaalta ja viherjauhetta, muna ja graavisiikaa, voita, parmesaania+ vähän kahvia
Illalla, en tiiä vielä, ehkä pari paistomunaa kera paistettujen siiannahkojen ja muine höystöineen.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-04 19:39:49 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Pissiitti on syvältä. :smt019 Runsas juominen ylipäätään myös auttanee noiden edellämainittujen konstien lisäksi.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 17:02:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Piti kiivetä vaaran laelle, että sai vähän laajempaa näkökulmaa ja ylimääräistä happea.

Sillä tietoisuuteeni tupsahti alani verkostoitumis- ym. tilaisuus tässä lähiaikoina. Ja samallapa tupsahti myös rikinkatkuinen savusumu, joka salpas hengen, vyörytti matolle ja huusi korvaan:" Häpiä!", "Mikäluuletolevas?!", "Eisinustaoletuommoshin!". Palleaa kouristaen soitin miehelle ja sain ensiapua ja pönkkää. Suloisessa yhteisymmärryksessä totesimme lopulta, että tämän sapienksen homon tunne on vaan perusteeton mörkö, joka otetaan mukaan ja mennään just sinne, mikä eniten pelottaa.

Ei ole oikein ruokahalua. Munavoilla oon menny tähän asti. Illaksi kaalikääryleitä. Ketoosi on päällä, kun pissassa on popkornin haju.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 20:00:04 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
"Mikäluuletolevas?!"


Niin tuttu! Voih, kaalikääryleitä! Ootko oikein ite vääntänyt? Mä joskus ostan valmiita, ovat kympin pintaan kilo (huh!). Mutta kaveriks on itte kerättyjä puolukoita jos se jotain pyhittäis.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-05 22:11:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Kaalikääryleitä tein lokakuussa, kun tein hapankaalta ja kaalta jäi yli. Lampaat oli just teurastettu ja siitä jauhoin lihaa, sisällä sipulia, kaalta, tatteja ja rosmariiniä. Rasioissa pakkaseen. Joskus aina saan noita inspiksiä tehä jotain extraa. Lämmitin niitä kolme ja lisänä Virpip:n hapankaali+sipuli+smetana ja puolukkaa. Jälkkäriksi hilloja, vähän kuivaa lihaa ja
86% suklaata.

Kissat sai possun sydäntä paloina, Mustista ja Mirristä 3€/ kg pakasteena. Hm...mietin pitäiskö itteki maistaa.. Koiralle tarkoitettuja luita olen kyllä uunissa haudutellut.

Sahasin lampaan luisiksi uunilihoiksi enimmäkseen. Muutama paistipala jäi jauhelihaa varten. Nyt on yön uunissa kylkipaloja, punakaalta (se on aina niin kaunista kiemuroineen), ylivuotisia härkäpapuja pakkasesta , varsiselleriä, sipulia, valkosipulia ja mausteita. Tykkään tästä talvisesta ruuan laitosta: sitkeiden lihojen jalostamista samalla, kun pirtti lämpiää. Mullahan ei ole oikeastaan keittiötä tällä hetkellä, sillä asun pienessä peräkamarissa ja tuo pirtin puoli on työtilani täynnä hyllyjä, tarvikkeita, materiaaleja, pöytiä ja koneita ym. Tiskauspiste ja astiat on pirtissä, mutta puuhella on kamarin puolella, jääkaappi porstuassa ja pakastin ladossa. Olen kiitollinen työtilastani, mutta ikävöin kyllä keittiötä. Navetasta on tulossa työtila vielä joskus (on siellä jo itse asiassa tapahtunutkin paljon. Viimeksi kesällä muurattiin tyttären kanssa sinne harkoista muurin pohja..)

Tyvär aiko tulla jouluksi tänne. Se on kiva.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-06 00:08:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
kun tein hapankaalta ja kaalta jäi yli. Lampaat oli just teurastettu ja siitä jauhoin lihaa, sisällä sipulia, kaalta, tatteja ja rosmariiniä. Rasioissa pakkaseen. Joskus aina saan noita inspiksiä tehä jotain extraa


Syvää kunnioitusta. :respect:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-06 11:11:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Höpsöä Greda.
Kun muistaa, että päivinä toisina joudun itseäni sekä työntämään, että vetämään, samalla nostaen ja molemmilta puolilta pönkäten, että jaksan edes olla, vaivalloisesti hengittää.

Mutta ihanaa, että varpaidenvälitutkimuksen tulos on: enää pikkuvarpaiden välit ovat auki, eivätkä nekään enää vereslihalla. Virtsatiehyessäkään ei enää ole tuntemuksia. Kiitos, kiitos, kiitos.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-06 11:56:12 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Kun ei ne raukat ole vissiin saaneet sokeria. :lol:

Hyvää itsenäisyyspäivää! Kuva

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-06 18:44:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Kiitos Greda, samoin sinulle ja muillekin Karppilan kanssauimareille.

Itkettää kaikki ihmisten välinen hyvyys ja kauneus, vaikkapa Finlandia, nyyhkis ja annan itkettää sydämeni kyllyydestä. Oon ollut niin kauan, etten ole antanut juuri minkään koskettaa. Paitsi kaikki evakoista kertoneet jutut ovat saaneet ja saavat minut aina itkemään. Muistan vuosia sitten lukemani väitöskirjan Karjalan evakoista ja itkin koko ajan lukiessani sitä. Saman teki yks mummon kirjahyllyn Lapin evakoista kertonut kirja.

Hankala päivä. Ei jaksais mitään ja se, mitä pitäis jaksaa, saa aikaan kaikenlaista sijaistoimintaa :arrow: laiduntamista kaapeilla.

Aamu alkoi rasvakahvilla. Kohta otin lammaspadan uunista ja sitä piti maistella suoraan vuoasta. Hyvä oli. Taas kohta lisää pataa. Höh vaan, vein sen postuaan jäähtymään siitä kiusaamasta. Hyvä, että edellinen suupala oli osunut mahaan, oli jo lautasella muna,voita, rucolaa ja suolasiikaa. Varpaanvälibakteerit nälissään huuteli, että vielä jotaki HERKKUA.

Uuni oli taas paistokuumana. Maapähkinät sinne, ulos, kuumina jauhantaan ja sekaan suolaa, kookosöljyä, steviatippoja. Söin puolukoiden kanssa. Nyt hetken tyytyväisyys. Loppuilta täyttä mysteeriä.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-07 13:56:45 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-03 10:55:56
Viestit: 26263
Aikamoisen hyvän kuuloiset kaalikääryleet ja kaikki muukin :) Eli tervehdys tänne :smt006 Pitkästä aikaa hyppäsin tutusta "näytä omat viestit" lokerostani seikkalemaan :lol: Riittävästi jännitystä mulle tällainen...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-07 15:06:32 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mä välillä bongailen tuolla lukemattomissa viesteissä. :mrgreen:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-07 23:29:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Heipsan vaan Ooo ja muutkin.

Jaahans. Huomaan, että kuherruskuukausi karppauksen kans on ohi ja mulla kyllästyttää. Ei karppaus sinänsä, olen kyllä hyvin vakuuttunut, että tämä toimii ja parantaa. Tasainen arkihan se kyllästyttääkin. Haluaisin muutosta, mutta onneksi en enää tässä iässä jaksa tehdä mitään nopeita (muutto)liikkeitä. Muutoksessa tunnen eläväni täysillä: on flow päällä ja saan asioita tehtyä. Sieltäpä sitte rojahankin syvälle mineraaliin :arrow: alkaa itseni jälleenrakennusaika ja voimien keruu kohti seuraavaa nousua. Rojahusta. Nousua. Rojahusta. Ei kiva.

Tämän tietän olen päättänyt pysyä tässä talossa (4v. täynnä, pisin asumishistoria samassa kämpässä sen jälkeen, kun lapsuudenkodistani muutin), saman miehen kans (5v. myös ennätys) ja sinnikkäästi tehdä tätä työtäni (tämä on vasta toinen kerta, kun olen hommannut kaikki koneet ja laitteet ja laittanut työtilan pystyyn kaikkine vermeineen. Voi että.) Siis paneutua ja keskittyä syvyyssuunnassa näihin elämäni ympyröihin. (Ei tarkoita, ettenkö olisi suunnitellut muuttoja mm. Maltalle, Norjaan, viimeksi Keuruun ekokylään. Tehnyt työhakemuksia ja perunut niitä. Mies antaa minun olla just niin vapaa ja paljon yksin kuin tarvitsen ja niin en kovin ala kyllästymään.) Suitsin itseäni kuin koiraa, joka nuuskii kusta tältä tolpalta ja on jo ryntäämässä kohti seuraavaa. Ei jaksa.

Koska vaikeinta mulle on pysyä paikoillaan, pysyn siis paikoillani.

On ihanaa, että välillä on aloitekykyä, mutta että olisi sitä lopetekykyäkin. Vahvan vision vallassa olen aloitellut monia remontteja täällä kotonani: kellari, porstua, sauna ja navetta. Ykskään ei ole valmis. Sauna on onneksi jo aika pitkällä. Kellarikin. Yritän olla purkamatta enää mitään.

Jaa sapuskat aamusta iltaan: rasvakahvit, lammaspataa, hapankaalisalaatti smetanan kans, puolukkaa ja maapähkinävoita, pari leiväkettä voin ja juuston kans, teetä.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)