karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:59:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-12-28 14:25:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Ihanaa, joulu on juhlittu, herkut syöty, sukulaiset vierailtu ja paluu arkeen on alkanut.

Tänään ei huvita tehdä muuta kuin lämmitellä huushollia ja olla vain. Kun eilen tulin, oli sisällä vain13 astetta lämmintä. Ulkona on ollut kova pakkanen jo muutaman päivän ja silloin pitäisi lämmittää uunia aamulla ja illalla. Kissat olivat olleet kiltisti reilun vuorokauden, jonka olin poissa.

Tyttären kanssa on aina mutkatonta ja hauskaa. Ei stressata mistään ja jutellaan kaikesta. Kun hän täytti 18, häipyi hän kotoa, jätti kaikki koulut kesken, velkaantui, hengas tuhoisissa ihmissuhteissa ja oli välillä kodittomana. Silloin, kun olin huolesta sykkyrällä päätin, että lopetan kaiken nalkutuksen ja neuvomisen ja keskityn tekemään harvoista kohtaamisistamme hyväksyvä ja rakastavia. Oli tunne, että jokainen tapaaminen voi olla viimeinen ja minun on vain hyväksyttävä, että tilanne on nyt tämä.

Ja nyt hän on velaton, taskussa työn ohessa suoritettu tutkinto, vaki työ ja ennen kaikkea hän on ymmärtäväinen, itseensä luottava ihminen, joka ei anna muiden kävellä päältään. Kunnioitan häntä valtavasti ja ihaillen katson, miten hän tietään kulkee. Ainut, mitä voin hänelle antaa on ehkä laajempia ja syvällisempiä näkökulmia pohdittavaksi elämän tapahtumien äärellä.

Pääsimme saunomaan ja perinteisesti tekemään hunaja-sokeri-joulukuorinnan. Olipahan siinä säätöä lämmittää jääkylmä ulkosauna, mutta onnistui lopulta. Lauteina toimi saunassa ollut työpöytä.

Joulusyömiset meni kohtalaisesti, gluteenittomilla viljoilla sukulaisissa ja konveheteja meni kyllä. Yllättäen vanhoja hiivaoireita ei ole tullut =D>

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-29 13:10:05 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18408
Paikkakunta: Jämtland
Minulla on vähän samat kokemukset tyttären kanssa, koulu jäi kesken ja eka avioliitto melkoinen katastrofi, myös taloudellisesti, mutta tuloksena kaksi lapsenlasta joita ilman en haluaisi olla, sitten aikuiskoulutusta, välillä oma yritys jonka kuitenkin osasi lopettaa ennen velkavankeutta ja nyt sitten kakkosavioliitto jo kestänyt aika pitkään ja tosi hyvä työpaikka kuten miehellänsäkkin ja yhteydet toimivat tosi hyvin eli mukava kun ei ole enää huolta, toinen lapsistani onkin hoitanut kaikki ihan itse. Eli kyllä ne lapset, onneksi, yleensä paikkansa löytävät vaikka ei aina ihan heti.

Viileää on täälläkin jos olen pois ja säädän ilmalämpöpumpun alas, minulla on kuitenkin puita ja keskuslämmityksellä saa apulämpöä nopeasti. Saunaa ei tosin ole.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-12-29 16:01:04 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Lainaa:
Silloin, kun olin huolesta sykkyrällä päätin, että lopetan kaiken nalkutuksen ja neuvomisen ja keskityn tekemään harvoista kohtaamisistamme hyväksyvä ja rakastavia


Tää onkin varmaan ainoo mahdollinen tapa. :D

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-01-17 16:16:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Tämän vuoden teemaksi olen ajatellut ja hyvin motivoitunutkin matkaan pienin askelin kohti hyvää oloa. Vhh sopii minulle sillä se, mikä sai minut havahtumaan, oli kyllästyminen lamaannukseen, depressioon ja ilottomaan lojumiseen ja siihen koen saaneeni avun. Syksyn tavoitteeni oli olla sokerittomasti ja viljattomasti jouluun saakka. Tämän aloitin jo lokakuun alusta, ennen kuin palasin kunnolla karppilaan. JOulun aikana söin jonkun verran konvehteja ja myös gluteenitonta salmiakkia, mutta käytännössä meni karpisti ja ilman viljoja.

Tällä hetkellä toimintakykyni on normaali, ei hullua flouta eikä lamaa, vaan on kivaa, että on mielenkiintoinen isompi tilaustyö alla. Näyttely lähenee, eikä se pelota yhtään, vaan tunnen, kuinka "lapset" kehittyvät sisälläni ja pääsen niitä kohta tekemään. Silloin saattaa floutakin pukata. Sehän on ihanaa ja tarpeellistakin, in-spirit-aatioita.

Syömiset on aika samaa kuin ennenkin: aamulla rasvakahvit, kolmen maissa munakas höysteillä (juusto, sipuli, salaatti ym.) illan suussa luuliemipohjainen keitto lihoineen (+hapankaali, parsa tms.-kaali, marjoja jne.) En oikein jaksa suunnitella mitään ekstraa työpäivinä. Se, mihin panostan, on syöminen silloin, kun on nälkä ja välttelen tiettyä asketismia, johon minulla on taipumusta. Lisäksi teen aktiivisesti itseni hyväksymismeditaatiota. Makeanhimoa on edelleen, mutta yritän olla kiinnittämättä siihen huomiota. Erityisesti iltaisin se iskee ja tekee mieli napostella jotain. Olen syönyt auringonkukan siemeniä. Tutkailen, mitä tuon iltanapostelun takana on, sillä nälkä se ei ole.

Nukkuminen on nyt tapetilla. Olen yökyöpeli ja uniaikani on 1.30-9. Jotenkin haluaisin tuota säätää aikaisemmaksi. Ekana olen lopettanut kahvin juonnin iltapäivän jälkeen. Tokana keskipäivän ulkoilulenkki ja kolmantena pyrkimys mennä nukumaan n. klo 12 ja kello soimaan kahdeksaksi. Pikku hiljaa eteen päin.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2018-02-08 16:27:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Kevät etenee ja päivät pitenee. Kirkkaita, kuulaita pakkaspäiviä on ollut jonossa monta ja puun kantoa ja pirtinuunin lämmitystä. Hellapuut halkeavat jäisinä ihanasti.

Näyttelyni lähestyy ja on turvallinen olo sen suhteen. Tosin olen kyllä myös päässyt meditoimaan kauhun ja epäonnistumisen pelkojani. Myös pelkoja sen suhteen mamoilenko ja menenkö alta riman vai uskallanko olla taiteellisesti rohkea ja luottaa sisäiseen näkemykseeni. Jälkimmäinen tietysti toivottavaa, mutta riskaabelia aina. Ei siihen tosin kuole, ehkä.

Olo on normaali ja pirteä ja kiinnostunut asioista, sekä innostunut. Ja Kiitollinen.

Olen kiitollinen mm. siitä, että mulla on hyvää ruokaa, jolla voin hoitaa terveyttäni ja korjata, mikä korjatavissa on. Luen Jo Marchantin kirjaa: Hoida mielelläsi, kuinka mieli todella vaikuttaa kehoon. Kirjan alussa on paljon juttua blacebo-vaikutuksesta ja se on saanut minut syömään ateriani tietoisesti, keskittyneesti ja visualisoiden, kuinka kehoni paranee tästä ruuasta. Aivan mielenkiintoinen juttu.

Tällä hetkellä olen liu'uttamassa syömisiäni ketoiluun. Pakastimen lampaan, poron ja hirvenluut liukenevat luuliemiksi uunissa ja niitä olen nyt nautinut paljon. Vihreää tekee kovasti mieli ja olen syönytkin: parsakaalta, selleriä, kurkkua, purjoa, hapankaalta ja muita -vihanneksia, valkosipulia jne. Yleensä teen kahden maissa keiton luuliemeen ja laitan tuosta em. listasta mitä haluttaa ja pari keittomunaa, tietenki Voita. Jälkkäriksi marjoja. Noin seittemän maissa joko kalaa, lihaa, maksaa tai munia paistettuna ja vihannksia höystönä. Jälkkäriksi puolukkasurvos+steviatippoja+ranskankerma+tahini. Tuo jälkkäri on ihana makusensaatio kirpeästä puolukasta pienellä makeudella, pehmän happamasta ranskankermasta ja suolaisen karvaasta tahinista. Lisäksi jotain manteleita tms. Aamut lähtee rasvakahvilla. Niin ihanan simppeliä.

Sokerista olen pysynyt poissa, ja pikku hiljaa tapa roikkua karkkihyllyllä visioimassa tulevia herkutteluita, on väistynyt. Luin kirjan Sokeripommi, ja totesin kirjan testin perusteella olevani väärinkäyttäjä, en aivan addikti. Kirja herätti kyllä ajatuksia ja teki jotenkin vielä selvemmäksi sen, että tämän täytyy olla lopullinen elämäntapamuutos, enkä voi enää "leikkiä tulella" ts. syödä vaikka kohteliaisuudesta kakkua tms. Onneksi tämä sokeriasia on juuri nyt mediassa tapetilla niin se, että sanon etten syo sokeria hyväksytään helpommin. Ainakin tähän mennessä on ollut niin ja jopa mieheni veli vetää samaa linjaa.

Hiivaoireita minulla on edelleen ja niihin kyllästyneenä hommasin hiivanhäätökuurin summuut ainekset. Katon nyt tään kortin sadannen ja toivottavasti viimeisen kerran.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)