karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:36:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-11-14 21:01:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Verkossa on Ayerssin ja Peterin lisäksi yksi yyberfiksu ja aika hyvin selvinnyt bipolaari.
Niistä ja parista täkäläisestä karpista voisi olla vaikka ihan apua.
Vaikka miten me kaikki joudumme ihan itse sen oman elämän ja hyvinvoinnin avaimet kaivamaan ihan itse.
Oikea ruoka (ei välttämättä edes kovin hankala sellainen) auttaa yllättävän pitkälle.

Jos haluat, voidaan ehkä jossain välissä hiukan privailla...

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-14 21:54:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Nooh.. tuota hautomisperiodia on ollut viimiset kymmenen vuotta. Olin välillä opetushommissa ja voin tosi huonosti, kun en tehnyt mitään omaehtoista luovaa. Lopulta olin böönautissa, kun olen vielä niin tunnollinen ylisuorittaja. Siitä tässä pikku hiljaa toipuneena. Sain onneksi graduni tehtyä lopulta, että joku asia on päätepisteessään. Mutta pari vuotta sitten kävin todella syvällä masennuksen alhossa. Onneksi hain apua ihan viime tipassa. Seurasi tiivis itsetutkiskelun periodi.

Nyt on meneillään taas tämän sipulini kuorintaa, mutta samalla oon ihan nääntynyt siihen/tähän. Oon totaalikyllästynyt tämmöseen olemiseen, itteni tarkkailuun ja analyyttiseen ruotimiseen. Tuntuu, kuin olisin selkä seinää vasten ja nyt vain täytyy hyväksyä tämä minä tämmösenä kuin se on ja ottaa vastuu ittestään kokonaisvaltaisesti. Synnytyskanavassa mennään ja pikkusen valoa jo näkkyy. Olen tietoisesti karsinut itseeni kohdistamia odotuksiani koskien 'hyvän elämän ideaalia'. Nyt mulle riittää ihan vaan, että haen puita sisälle ja tiskaan joskus. Sitkiässä on istunut häpeä siitä, ettei oo 'kunnon ihminen' joka tekee 'kunnon töitä'. Vapautta on se, että asuu vanhassa, pienessä talossa, jossa on tosi pienet kulut ja työhuone on kotona, tavaran ostaminen ei kiinnosta eikä näin ollen tartte paljon tulojakaan. Aikaa on ja se on luksusta.

Herkuista vielä. Minä tykkään ruuasta aaah ja syön sitä mielelläni ja paljon. Lähes kaikki on herkkua. Tai no, einekset, tekno- ja roskaruuat ei oo koskaan maistuneet. Jos en olisi syönyt pääsääntöisesti karppia nämä viimeiset kymmenen vuotta, olisin varmaan aivan todella huonossa hapessa virallisperseellisellä.

Oon vain niin ittepäinen, että minun pitää näköjään hakata päätäni lappilaisen avohakkuun reunalle jääneeseen talousmetsän mäntyyn usempaan kertaan. Voi, jospa tämä olisi se viimeinen kerta, kun oikein karppaamalla saan itseni terveeksi ja eläväksi.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-14 22:05:30 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Antti Heikkilä sanoo, että karppaus auttaa ainakin masennukseen, miksei mun mutuna siis toisinkin päin eli tasais ees hieman. Sulla on onnistuneesti ittes näköinen elämä, onnittelen. Luovuus ja ne ideat kukkii monta jertaa silleen ettei istu odottamassa inspiraatiota, vaan alkaa hissuksiin tehdä. Eipä aikaakaan niin se inspiskin on päällä. Jotenkin vaan, kun tekee "jotain" käsillään se aivo relaa ja alkaa tuottamaan kaikenlaista jännää.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 18:02:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Työ-, opetus-, avantouinti- ja retriittikiireitä ollut. Enivei, vaikka kivaa ja ihanaa, myös samalla uuvuttavaa, jonakin olemista päiväkausia.

Viikonloppuna olin meditaatioretriitissä ja tapasin lähimpiä ystäviäni. Ilmapiiri niissä on aina hyväksyvä, kannustava ja armollinen näissä ihmiselämän dilemmoissa. Jotenkin tässä kyllästyneisyyden tilassa oon vihdoin antautunut meditaatiollekin, kun en enää muuhun kykene. Ts. olen joutunut lopettamaan meditaation vastustamista. Tämä on vaikuttanut siihen, että myös päivätajunnassa on herännyt uusia muistoja lapsuudesta ja oivalluksia olleista ja nykyisistä asiain tiloista. Olen myös itkeskellyt paljon, surrut mennyttä ja nykyistä, mutta myös herkistynyt itkemään kauneutta ja ihmisen hyvyyttä toistaan kohtaan.

Lisäksi olen hyvin kiitollinen tästä kehostani. Vaikka siinä on paljon pikku vaivaa ja isompaakin vastusta niin ei kuitenkaan sellaista fataalia erroria, mikä vaikeuttaisi elämää ylipääsemättömästi. Ja kyllä uskon, että kun annan tälle keholleni sitä, mitä se tarvitsee, on sillä suuri potentiaali parantua.

Retriiteissä olen yleensä paastonnut (helppoa, kun ei tarvi eväitä), mutta nykään, kun teemme siellä yhdessä ateriat, niin haluan osallistua niihin. Omasta näkökulmastani siinä ei ole ongelmaa: erilaisia salaatteja, kalaa ja fetaa. Pöydällä olevaa suklaalevyä katsoin syrjäsilmällä ja suolistobakteerit huusi, että JOO!!, mutta otin jälkiruuaksi slaissin kylmäsavulohta. Syvä kumarrus tahdonvoimalleni =D> Iltapalaksi mulla oli eväänä leiväkkeitä ja munavoita os. voita, jossa munaa marginaalissa.

Noissa meditaatiopiireissähän kasvissyönti tahtoo olla se The Juttu. Minähän olin nuoruudessani kasvissyöjä, mutta en silloinkaan onneksi margarinisti, vaikkakin muuten vähärasvainen rypsi-ihminen. Arvelen kuitenkin, että pohja tämän hetkisille vaivoilleni kylvettiin osittain tuolloin, ainakin hiiva (Tein äsken cancida-testin pitkästä aikaa ja plussaa sitä vain tuli ja paljon).

Nyt mulla on eniten ikävä voita. Haluan sitä koko ajan. Ja mikäs siinä, kuuntelen tomumajaani ja annan sille sitä, mitä se on vailla. Varsinkin, kun tiedän, että se voitelee ja korjaa.

Suloisuuden kulminaatiopiste on selällään nukkuva kissa, jolla pilkistää kieli puoliksi suusta. Vois vaikka itkaista sitäkin vähän :D

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 18:35:04 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mä söisin myös ihan miten paljon vaan voita nyt, ellen vähän laittais pientä rajaa. :lol:

Aikas ihuna on myös selällään ketarat levällään nukkuva pieni koira. :smt060

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 18:47:35 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Ai että jotain rajaa pitäisi laittaa voille?
Ei kai sitä määräänsä enempää voi syödä.
Tietty jos menee paketti päivässä... mutta epäilen ettei siitä ollut kyse : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 22:38:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ei nyt ihan puolta kiloa, 200-300g, Taitaa olla 200g pakettejakin? Siihen päälle ne muut eläinrasvat. :roll:

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-20 23:15:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-27 08:15:46
Viestit: 1788
Tsemppiä aloittajalle! Kyllä se siitä, vaikka välillä vähän kompuroikin.

Berenike kirjoitti:
Toden näköisesti suolistobakteeristossani on vääristymää ja olen sitä korjaillutkin lisäravinteilla oikeastaan jo koko tämän vuoden.


Mitä kaikkea olet ottanut ja miten?

_________________
Pharmageddon!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-21 21:12:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47600
Paikkakunta: HomeSweetHome
Greda Carpo kirjoitti:
Ei nyt ihan puolta kiloa, 200-300g, Taitaa olla 200g pakettejakin? Siihen päälle ne muut eläinrasvat. :roll:

200g voita (tai muuta vedellistä eläinrasvaa) on vasta 1550 kaloria tjsp (finelin mukaan), eikähän se oli vielä edes tuota 80% päivän kaloreista, niin etten sitä mitenkään vielä määrättömäksi kutsuisi. Jos sen päälle syö vain raakaa rehupuolta (jonka kaloreita ei lasketa) ja 100g tai 200g valkuaista, sillä saadaan hädin tuskin päivän 2000 kaloria edes täyteen... : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-22 12:38:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Semmonen sata grammaa keskimäärin tuota voita on päivässä mennyt. Muut maitotuotteet ei ole nyt maistuneet. Lisänä hapanvihanneksia (kaali,viher, punajuuri mm.), jotain tuoreraastetta yleensä nauris, öljykastiketta, sokerittomia marjoja, sammakonkutua (lue chiasiemenlimaa), pari munaa luuliemessä, leiväkkeitä, chiliä, punaista lihaa (lammasta enimmäkseen), graavikalaa joskus (siikaa, kirjolohta), omenoita, mustaa teetä jossa gheetä ja minttu-inkivääriteetä. En oo mitään laskenut, vaan ravinnut itseäni. Syönyt niin paljon kuin olen halunnut, paitsi protskuja oon vähän kattonut, ettei mahottomaksi mene. Onneksi se kevyesti savustettu lampaan kuivaliha loppui.

Ajattelin, että säätelen sitten, kun on sen aika esim. olkapäitä ei enää särje. Ne ovat hyvä indikaattori tulehdustilasta.

Eilen paistoin lampaan maksaa ja söin aika monta siivua raakana. Aivan himo siihen. Todennäköisesti saatan olla aika aneeminenkin, kun siihen on ollut näiden vuosien aikana taipumusta vahvasti lapsuudesta lähtien. Ja aivan riippumatta siitä, miten olen syönyt. Kavissyöjänä aneeminen, kaarpaten veripalttua aamiaiseksi kuukausikaupalla joka päivä ja aneeminen. Tuolloin rupesin aavistelemaan, että suolistobakteerit on päin hevelettiä. Ja hormoonit, painajaismaista! Menkat (teurasmeninkiä ja kierto 22 pv, yksi syy varmasti anemiaan) onneksi loppuivat viitisen vuotta sitten. Kuumia aaltoja oli nyt syksyllä, mitkä hoituivat homeopatialla ja avantouinti varmasti auttaa niihinkin.

En ole nyt pitkiin aikoihin käynyt labrakokeissa, vois tietenki. Mulla ei juuri ole luottoa lääkäreihin ja heidän edustamalleen aatteelle. En itse, eivätkä lapseni ole koskaan saanut sieltä muuta kuin oireiden lievitystä ja lääkkeistä uusia vaivoja.

Kaiken kaikkiaan olo on energisempi. Olen saanut pukattua eteen päin kuukausikaupalla vaivanneita hankalia työasioita. Oon jaksanut liikauttaa itteäni ja myös luovuuspuolella on liikahdellut. Tuleva näyttely on ruvennut innostamaan, eikä tuntumaan taas uudelta taakalta, joka vain täytyy kahlata läpi tukisukkahousut kainaloita hiertäen.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-22 13:39:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Mohmelo kirjoitti:
Mitä kaikkea olet ottanut ja miten?

Kauhiat migreenit, joita mulla on ollut ja jotka paikallistin makeansyöntiin ja ummetukseen saivat minut lopulta liikkeelle. Viime joulun jälkeen paastosin eka kerran vuosiin ja silloin meni maarianohdake+voikukka+kurkuma+inkiväärikapselit ( Silymarin Complex Iherbistä, voi olla ettei saa enää Suomeen tuon maarianohdakkeen takia) maksan puhdistuksen tukena. Migreenit loppu siihen, paitsi pienempiä päänsärkyjä on ollut, jos oon syönyt paljon makeaa.

Ruuansulatuksen avuksi, suoliston kunnostukseen ja ummetuksen hoitoon olen käyttänyt ayurvedista Triphalaa pari kapselia päivässä kuuriluontoisesti. Voispa vaikka syödä nuo loput pois nyt. Joitain maitohappokapseleita on myös mennyt, tosin ajattelen, että nuo hapanvihannekset peittoaa kapselit. Lisäksi olen heivannut kaikki ylimääräiset kemikaalit kotoani, tosin niitä ei ollut enää paljon.

Nyt otan päivittäin päivittäin jodia 2x4 tippaa, Nascent iodine lukee pullossa. Se piristää ihanasti ja ajattelen, että sen avulla pääsen tämän tahmeuden yli ja saan paukkuja uuteen nousuun. Voihan olla, että kilpparit on myös epätasapainossa jotenkin.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-22 14:19:03 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Kannattaa varmaan syödä ne maitohappobakut mieluummin kuin heittää roskiin. Samaa mieltä kyl sun kanssa, että hapatetut vaan on parempia!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-23 13:57:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Aamulla kuppi kahvia yli kuukauteen. Yleensä olen juonut sitä kerman ja kookosöljyn kans. Nyt nuo molemmat vähän tökkii. Laitoin oma tekemää gheetä ja hyväähän se oli.

Lounaaksi imeskelin luuliemestä perattuja hirvenluita (rasvat ja jänteet) ja palautin luut liemeen vielä toiseksi vuorokaudeksi ässistymään. Tomaatti. Rasvateetä. Makeanhimo pikku hiljaa laantuu, mutta nurkan takana kurkkii.

Aamuisin on hankala nousta. Haluttais jäädä peiton alle, mutteihän sieläkään määräänsä enempää jaksa lojua. Pakotan itseni (kissat avustaa ankarasti) ylös, sillä tiedän kuinka tyytymätön olen, jos en nouse ja siitä se olematon kierre taas helposti lähtee. Onneksi sentään nukun hyvin ja kokonaisia öitä. Otin pitkästä aikaa ruusujuuriuutetta.

Jotain hyvää tuolla mun suolistossa on, sillä en muista, koska viimeksi olisin ollut flunssassa, mahataudissa tai muuten kipeänä.

Eilen illalla söin hilloja ja pari desiä turkkilaisen jogun loppupurkillista. Ei se maistunut edes hyvältä, mutta en halua heittää ruokaa menemään. Aamulla oli suu, kuin kissa olis käyny kakalla sinne.

Mietin, pitäisköhän ottaa kalaöljykuuri näin ensiapuna, kun sitä suositellaan bipoon.. Haluaisin olla vähän tasaisempi puurtaja. Huohkis. Onneksi nuo vedet jäätyy ja kohta tutut kalamiehet ja omakin tuovat moottorikelkkansa tähän tontille ja käyvät tästä kokemassa talviverkkojaan. Hauki-kuha-madeaika alkaa.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-23 14:02:17 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Ehkä olet luova juuri bipon takia? Etupäässä taidat olla oppinut elämään sen kanssa ihan ok. mutta välillä tulee uskonpuute. Nyt on todellakin huono sesonki villikalan kanssa. Minäkin olen kesäiset kalat syönyt kaikki. Kunhan se jää alkaa kantaa, niin sitten. Mutta hitaasti alkaa talvet nykyään.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2017-11-24 18:44:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Greda Carpo kirjoitti:
Ehkä olet luova juuri bipon takia?

Tästä juttelimme aamulla miehen kanssa. Tosiasiassa sehän on aivan yhtä tyhyjän kanssa, onko vai eikö, kun oon kuin määnny maje (mädäntynyt made suom. huom.), eikä voimia toteuttaa juuri muuta kuin pakolliset kuviot. Aikaisemmin minua pitivät toimeliaana lapset, nykyään kissat ja tämä talo puun kantoineen ja lumitöineen. Onneksi on vähän opetusta viikottain niin on pakko lähteä käymään tuolla kartsallakin ja tavata ihmisiä. Nautin kyllä paljon aikuisten opettamisesta ja tietojeni ja taitojeni jakamisesta.

Yritän olla syyllistämättä itseäni siitä, että en jaksa enää olla supersuorittaja ja hoitaa hommia heittämällä himaan. Olen myös oivaltanut, että tämä hajuttomuus, mauttomuus, vetäytyminen ja väistely on ollut se tapa, jolla selvisin lapsuuden perheessäni ja näkyväksi tulin vain, kun olin suoritunut hyvin. Suorittaminen ja taide eivät sovi samaan yhtälöön. Vaikka olen luonteeltani syvällinen pohtija ja utelias tutkija, olen taiteilijana tuntelut itseni pinnalliseksi, eikä mulla oo ollut kenellekään mitään sanottavaa. Enkä halua tehdä vain kauniita kuvia jonkun velvollisuuden takia, kun on pitkä koulutus verorahoilla jne. Tämä ristiriita on ollut elämääni kalvanut dilemma: en ole pystynyt tekemään sitä, mitä parhaiten osaan sisäisen onttouteni takia. Kaiken olen vetänyt suorittamalla (voi lapsirievut, enolemuutaosannut) enkä antanut minkään syvästi koskettaa (miten olis voinutkaan, kun eihän siellä oo mitään ollut, mihin osua).

Tiedän, että juuri nyt minun pitää ottaa vastuu tästä kehostani ja tehdä edes pieniä asioita itseni hyväksi. Myös se auttaa, että jäsentelen ajatuksiani kirjoittamalla tänne. Yritän olla odottamatta itseltäni hirveästi, mutta tiedostaa mitä sisälläni tapahtuu. Tää on tie ja oon nyt tiellä tässä.

Eilen ilalla syötiin alkupalaksi hapanvihanneksia, puolukkaa, Lidlin maksapuolukkapateeta (ihanaa moussea valkoisessa vahpötkössä) ja rucolaa. Uunissa oli muhinut pronluu+lihakeitto vuorokauden. Siihen köntti voita ja jälkkäriksi muutama hilla. Saunomista päälle niin untapa ei tarvinnu maanitella.

Aamulla kuppi kahvia ja gheetä. Lounaaksi pyöräytin kukkakaalin ruusukkeita oliiviöljy, tom.pyre, chili, balsamico+mausteita-seoksessa ja uuniin. Uunista ulos ja päälle voita sulamaanja lisättiin vielä syönnin aikana. Kyytipoikana hapanvihanneksia, salaatinlehtiä, rucolaa, kurkkua ja siruunamehussa liotettua purjoa. Ja ne hyvin riippuneet hirvenlihapihvit paistettuna voissa ja poron kuussa. Lopuksi nuolin lautasen. Oon usein nuollut myös paistinpannun 8)

Avantouintia eilen ja tänään. Lumitöitä ja uunilämmitystä (tuulella tää mörskä jäähtyy, kun ei ole tuulensuojalevyjä), sisällä oli +16 astetta, kun tulin. Mettäsukset unehtu taas miehen luo, haluttais jo kovasti tuonne lumille kävelytyyppisesti kauneutta ihmettelmään.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-24 19:06:04 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Hyvät on ollu eväät. Tuo tulien kanssa puuhastelu oli mulle aikoinaan semmoinen hyvän mielen juttu, kun asuin syrjemmällä. Kaipaan sitä vieläkin. Mulla oli joskus tuolle mäännylle mateelle oma ilmaus (siis fiilistunteelle) mutten enää muista. Ei sun varmaan ole pakko kaikkea konkreettisesti väsätäkään, ideoita pulpahtelee joskus tod. ylettömän runsaasti. Joskus sit taas ei. Mutta ehkä johkin hyvään kannattais tarttua, alkaa sitä pyöritellä päässään ja käsilläänkin ja aika kauan sitä yhtäsamaa. Sit siitä joko tulee jotai tai sit ei. Nou hätä.

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-25 16:14:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Olemisen ja tekemisen välinen tasapaino ja tasapainottomuus on tarkastelun alla.

Huomaan, että hiilarirajoitus antaa virtaa, vaikka tuskinpa sentään ketoosissa olen. Eilen illalla söin vielä ompunkin. Lisäksi olen nyt ottanut tuota ruusujuuriuutetta sen kolme kertaa päivässä ja se tepsii mulla hyvin, jos vain hoksaan sitä ottaa. Eilen kävin myös ostamassa kalaöljykapselit ensiavuksi. Maanisesti tähtään maalta, mereltä ja ilmasta kohti epätilojani...ja kun saan virtaa niin vauhti päällä alkaa tapahtumaan. Ja sitten loppuu akku ja lataukseen meneekin taas aikaa.

Aamulla oli ihanaa herätä. Hellaan tulet, meditaatiota, tiskit likoon ja ulos. Kävin kahlaamassa mettässä ilman kameraa tai muitakaan päämääriä kerätä mitään hyödyllistä: väriyhdistelmiä ja -analyysejä, kuvioita, tuotekuvauspaikkoja, hienoja risuja tai karahkoja, hikeä, hengästystä tai kuntoa. Yritin vain olla ajattelematta ja aistit auki kuin lapsen lailla, joka tutkii maailmaa ensi kertaa. Muistelen yhtä dokumenttia, jossa kehitysvammaisia lapsia ja vanhempiakin opetettiin kävelemään: ensin opeteltiin ryömimän, sitten konttaamaan, sitten puuta vasten jne. (lopussa pieni tyttö tanssi balettia). Ajattelen, että opettelen nyt itseäni ja luon vauvan lailla ensin kiintymyssuhteen itseeni ja siitä pikku hiljaa rakennun. Olen rakastava vanhempi sisäiselle tsygootilleni. Meditaatio on tuolle oivallinen työkalu.

Mulla on uusi hieno tervattu ponttilattia ulkosaunassa. Sitä on rakennettu kuin Iisakin kirkkoa: purettu betonia ja mädäntyneitä vuorivilloja, kaivettu maata varmaan kuutio ja uusittu kaikki lahonneet alajuoksut. Helpointa olis ollut rakentaa uusi sauna, mutta en jaksais sitä luparumbaa. Seinät on nyt raakalaudalla ja laudepuut on vasta kaadettu. Tänään sain vihdoin haalattua saunaan yhden korkean laudoista kyhätyn työpöydän ja kasvihuoneesta saunan vanhat penkit. Nyt siellä on alustavat lauteet. Asensin tuplaikkunat ja siivosin saunan porstuan. Jospa siellä pääsisi ottamaan ensilöylyt kohta puoliin.

Kahvin ryystämisen lopettaminen sopivissa ja sopimattomissa yhteyksissä on auttanut huonounisuuteeni. Toisaalta tee aamuisin on kovin laihaa ja epätyydyttävää. Päätin kokeilla kahvia vain aamuisin, sillä rasvakahvi pitää mulla hyvin nälkää.

Tänään nälkä heräsi vasta kahden maissa iltapäivällä: pari keittomunaa, gheessä paistettuja halkaistuja ruusukaalia/eja? ja luulientä kypsennykseen, VOITA, hapankaalta, kurkkua, ryyppy kahvia termarin pohjalta ja siipale parmesania voin kera. Jälkiruuaksi pala pihkaa suuhun.

Luin kerran, kuinka Suomessa käytetään kanojen rehuissa pihkaa, mikä vaikuttaa myönteisesti niiden suolistoterveyteen. Vedin tästä johtopäätöksiä, kana kuin kana ja tasaisen epäsäännöllisesti olen imeskellyt pihkaa. Puhdistaa myös suun.

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-25 16:23:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Mä lapsena mökillä aina rapsuttelin pihkaklönttejä saunan seinästä. Ei ollu karkkia, se korvas.

Muistelen että oot kirjoittanut mihin sitä ruusujuurta käytät, mutta mulla musta aukko muistissa muuten eli mihin? Lukenut joskus pitkän artikkelin missä Bertalan Galambosi hehkuttaa kyseistä kasvia. :)

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-25 16:44:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2007-09-09 20:49:56
Viestit: 432
Ruusujuuriputelissa lukee, että lisää keskittymistä ja tarkkaavaisuutta, virkeyttä, voimaa ja kuntoa, kestävyyttä urheilusuorituksiin ja solujen suojaksi. Ei paha kombo vaikka blasebona. Jokainenhan tulee lisäravinteillaan autuaaksi :)

_________________
"Kaikki se kyllä
on päittemme yllä
ja sen vähin erin teen." Juice


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2017-11-26 02:24:39 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93462
Kuulostaa erittäin hyvältä!

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 105 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)