karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 14:09:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-20 19:14:42 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Joo ihan varmasti, tarkoitinkin lähinnä sitä, että kun monella ei enää toimi samalla tavalla toisella kerralla karppaus. Ei ainakaan yhtä nopeasti. Ja kun nelikymppisenä kroppa on vaan selkeesti erilainen kuin kolmikymppisenä, niin kaikki ei varmasti tapahdu samalla tavalla ja samassa ajassa kuin kolmikymppisenä. Että jos vaikka sitä malttia. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-20 19:48:15 
Paikalla
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34301
Paikkakunta: Helsinki
Riisisuklaata, riisisuklaata, riisisuklaata, riisisuklaata... onko täällä missään riisisuklaata :smt110
Ne todellakin menee helposti vahingossa :oops:

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-20 19:53:22 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
:D Siltä vähän vaikuttaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-20 20:51:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Mites ois ne kunnon ateriat, aamulla munakas, lounaalla lounas, illalla taas joku kunnon ruoka ja jälkkäri. Jäis turhat napostelut pois. :D

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-20 21:00:41 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Aamupalaa oon opetellu syömään vasta viime viikkoina. Toi on jo paljon mitä syön. Töissä mulla on usein vaan vartti aikaa syödä. Olen hidas syömään, enempää en ehdi. Töistä tullessa yleensä syönkin oikean ruuan, niinku nyt karjalanpaistia tällä viikolla. Tänään ruokaa ei ollu enkä ehtiny kauppaan ja tekemään sitä, kun piti jatkaa töitä kotona. Sitten tuli vaan tämmöinen päivä. Mutta oot oikeassa. Mun ongelma on pääasiallisesti se, että oon huono syömään aamulla ja päivällä. Ennen kuittasin ruokailuja jopa kahvilla. Nyt olen jättänyt kahvin pois, tai no melkein pois. Puoli kuppia juon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-20 21:37:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
Narf kirjoitti:
Voihan se toki olla, että karppaus ei toimi enää samalla tavalla nelikymppisenä kuin se toimi kolmikymppisenä. Mutta katsotaan nyt. Ehkä mun pitäs vaan yrittää reilusti lisätä sitä rasvaa. Ja protskua vois vähän tarkkailla, ettei tuu liikaa.

Mä en ehtinyt kolmekymppisenä edes yrittää karppausta, mutta hiukan yli nelikymppisenä lähti 15 kiloa puolessa vuodessa niinettäenpästiedä.
Selityksiä toki löytyy sinne ja tänne : ) eikäpä ne painot silloin pysyneet, kun ilmeisesti turhan tiukalla kituilulla (ja liian vähällä rasvalla) karppasin silloin... mutta nyt olen taas aika lailla siellä kun v2001 vaatteet sopivat taas, niin että ikä ehkä ei ole ongelma tässä. Mutta nyt en takuulla harrasta tätä enää liian vähillä rasvoilla : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-21 06:34:34 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Jee, nyt tämä on oikealla puolella! :)

Rasva taitaa tosiaan olla se avaintekijä. Se, mikä tässä voi olla puolellani on se, että vaikka en ole kolmeen vuoteen karpannutkaan, niin enpä ole kituillutkaan rasvan suhteen. En varmaan ole tarpeeksikaan toki sitä syönyt, mutta mihinkään vähärasvaiseen en koskaan siirtynyt. No, toivotaan, että toisella kierroksella homma toimii samalla tavalla kuin kymmenen vuotta sitten.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-21 10:25:25 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Nyt menee jo paremmin, kello on vasta puoli kaksitoista ja syön jo toista ATERIAA tälle päivälle.

Aamu: rooibosteetä; kahden munan munakas, välissä kalkkunaleikettä ja emmentaalia, paistettu reilussa voikookosöljyssä; tomaatti; kuppi kofeiinitonta kahvia kermalla
Lounas: yksi pieni peruna reilulla voilla, broilerinkoipi, kurkkua, puoli pakettia feta snacksia, kuppi oolong-teetä

Edit.

Päivällinen: jauhelihapakastekasvispaistosta, jossa seassa tuorejuustoa, sipulia ja valkosipulia
Iltapala: karppileipäpala voilla ja metukalla, turkkilaista jugua kolme rkl, puolikkaalla omenalla

Tänään menin vasta puoli yhdeksi töihin, niin sain syötyä kaksi kunnon ateriaa jo puoleen päivään mennessä. Havaintoni on, että olo on kaikin puolin mahtava, kun saa painotettua syömisiä aamuun ja päivää. Paha tapa ollut viime vuosina päivän aikana tinkiä ruuasta ja illalla on vasta tullut syötyä kunnon ateria. Ei hyvä. Töissä on tosiaan vaikeaa, kun aikaa on niin vähän edes istahtaa. Mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ruokien suunnitteluun, hankkimiseen ja valmistamiseen on vain liiettävä aikaa, niin saa töihin otettua jotain järkevää mutta nopeasti syötävää evästä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-21 20:25:31 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Mittasin sentit ja näyttää, että yksi sentti on lähtenyt mahasta, pepusta, lantiolta ja reisistä. Ehkä tää tästä siis nytkähtää vielä käyntiin. Paino ei ole tippunut yhtään. Kolmen harhavuoden aikana painoa tuli kuusi kiloa ja siihen se jäi. Ei nyt mikään ihan katastrofi siis. Olen 160 cm pitkä ja nyt painan 60 kg. Karppiaikoinani painoin 54 kg. Olisi kiva päästä siihen takaisin.

Tosin ihan pian mulla alkaa massiiviset hormonihoidot (lapsettomuus), joiden takia en oikein usko, että paino tulee laskemaan. Luultavasti päinvastoin. Mutta entistä tärkeämpää on niiden aikana pitää ruokavalio karppina. Kroppakin voi paremmin ja kestää sen rääkin ehkä vähän paremmin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-22 12:42:39 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Aamu: karppileipä voilla, metukalla ja juustolla, rooibos-teetä
Töissä: puoli kuppia mustaa kahvia
Lounas kotona: jauhelihakasvispaistosta, puolikas paketti feta snacksia
Ilta: kaksi broilerin chilimaustettua paistileikettä, salaattia, sipsiä ja dippiä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-22 13:09:18 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Mitä se fetasnacks on?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-22 14:20:53 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
https://www.arla.fi/tuotteet/apetina-sn ... 0g-319590/

Tällaisia. Ei parasta mahdollista, koska öljymarinadissa on käyttetty jotain kasviöljyä. Pitää ostaa taas oikeaa fetaa, se on mun herkkua!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-22 18:04:04 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 93463
Jeps, semmosta minäkin välillä ostan, mutta hyllyllä menee kauan, kun mulle pitää olla suolavedessä, mutta mahdollisimman korkea rasvaprosentti. Ne kevytsalaattijuustot on kamalan kovia ja hirveitä muutenkin. :lol: Ja voihan niitä kuutioida ja maustaa snacksiksi?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-22 19:03:07 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Totta, pitäis joskus kokeilla uittaa fetaa vaikka maustetussa oliiviöljyssä. Tuliskohan hyvää...


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-23 10:43:07 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Mulle ei ole ollut ongelma nyt parin viikon aikana sivuuttaa kaikki siipan ja lapsen ostamat jäätelöt ja karkit, mutta sipsit ovat minun paheeni. Eilenkin tuli niitä syötyä, tosin aika kohtuullisesti mutta kuitenkin. Siinä niitä syödessä tajusin, että pärjäisin minä kyllä ilmankin niitä. Että ehkä ens perjantaina keksinkin sipsien tilalle jotain oikeasti hyvää naposteltavaa.

Jaahas. Tänään olis kotityöpäivä. Ja menkatkin alkaa. Yritän olla nykyään ilman särkylääkettä, joten kauhulla odotan, millaiset kivut sieltä on tulossa. Onneksi sattui taas viikonlopulle. Töissä en luultavasti kestäisi.

Aamu: teetä, 2,5 munan pekonimunakas, juustolla ja tomaatilla
"Lounas": kuppi kahvia reilulla kermalla ja kookosöljyllä
Päivällinen: kylkisiivuja ja lanttukuutioita paistettuna kylkisiivujen rasvassa


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-23 10:50:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 17931
Olen huomannut kun pitää hiilaritason itselle sopivana (mikä se ikinä nyt onkaan), niin että syö jonkun verran hiilareita perunaa/riisiä ym, niin silloin ei tule mielitekoja mässyruokaan. Myös ruokahalu ei poistu, kuten ketoosissa.

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-23 11:07:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47602
Paikkakunta: HomeSweetHome
^^ Weera puhuu asiaa. Toisin kuin sippa, meikä tarvitsee lähemmäs 50g hiilaria päivässä (nojoo, ehkä yli 30g kuitenkin), tai tekee mieli kaikenlaista. Olen löytänyt yhdet perunalastut, jotka tehdään palmuöljyyn eikä auringonkukkaan/rypsiin, ja meillä on niitä yleensä iso pussi kotona. JOS päivällinen jää jotenkin nälättämään, tai nälkä iskeen kun se on vasta tuloillaan, otan niitä joskus kourallisen pikkukippoon, ja sitten syän ne yksitellen, voilakin kanssa. Tuntuu toimivan, siis minulle, siinä missä muilla on muita kikkakolmosia. Toisaalta, silloin kun jääkaapissa on keitettyjä kylmiä siiklejä, ne menevät usein samaan tarkoitukseen: viipaloidaan peruna, laitetaan jokaiseen voilakki ja hiukan suolaa, nautiskellaan yksittäin...

Samaan tapaan muuten toimivat kattilassa voilla tehdyt popkornit, kunhan nihinkin lisää voita vielä syödessä... mutta niitä tulee tehtyä aina liikaa tuollaiseen pikkutarpeeseen : )

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-23 11:47:21 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15264
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Kokeilepa ens hätään menkkakipuihin juoda kuumaa vettä, silleen pieniä kulauksia vähän väliä. Olen aina kärsinyt ihan järkyttävistä menkkakivuista, mutta onnistuin eräiden karppien esimerkistä pääsemään eroon särkylääkkeistä erinäisillä vaihtoehtoisilla kivunlievityskeinoilla. Itselläni on tehokkaimmat olleet tosiaan tuo kuuman veden juonti ja lämpötyyny/kuumavesipullo. Muitakin konsteja on, mutta noista voi aloittaa. Kuuma vesi auttaa vagus-hermon kautta suoraan sinne kramppien lähteille. Huomasin, että menkkojen aikaan meikäläisellä kahvi ja teekin pahentavat kipuja.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-23 16:06:41 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Kiitos vinkeistä! Oon itsekin huomannut tuon saman, että jos on vähän perunaa esim. ruoka-annoksessa mukana, mieliteot pysyy helpommin pois ja on semmoinen tyydyttynyt olo. Nyt syön juuri lanttua ja kylkisiivuja ja luulen, että ajaa saman asian. Lantussa on sopivasti hiilaria mulle, että nälkä lähtee ja pysyy poissa.

Niilinkaimaani: Oho! Enpä ole tuommoisesta vesikikasta koskaan kuullut! Pitääkö sen nimenomaan olla vettä vai voiko olla vaikka rooibosteetä? Ja mitä muita vinkkejä täältä silloin sait? Tänään olen käyttänyt lämmitettyä kauratyynyä ja magnesiumöljyä alavatsalla. Olen myös ottanut parin kierron ajan n-asetyylikysteiiniä, joka tuntuu auttavan myös. Kivut voivat johtua endometrioosistani. En ole vielä joutunut ottamaan särkylääkettä tänään, joten voisin uskoa, että selviän tällä kertaa ilman.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: No nyt kyllä!
ViestiLähetetty: 2017-09-24 07:51:19 
Poissa
tuhmakarppi
tuhmakarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-02-23 18:29:26
Viestit: 3939
Paikkakunta: Vantaa
Illalla söin kookosöljyssä poksauteltua popcornia leffaeväänä. Sen päälle kaksi palasta tummaa suklaata. Lopulta sorruin Marianne-karkkikulhon houkutuksiin ja söin niitäkin vielä viisi. Pöh.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)